Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vitaralle huoltoa

v174r4

Päivävalojen ollessä käytössä ei takavalot ole päällä. Tämä on eu:n suositus tai määräys. Ilmeisesti ne saisi kuitenkin koodaamalla päälle. Tiedätkö paikkoja jotka tekevät koodauksen?

Infonäytössä näkyy vasemmassa alalaatikossa kompassi. Itsellä kompassin N.nuoli osoittaa luoteeseen eikä pohjoiseen, saako tuon kompassin kalibroitua jotenkin? Navigaattori osaa näyttää pohjoisen oikein.

Välillä äänenvoimakkuuden säätö ei tunnu toimivan. Laittaa ratista äänet nollaan mutta silti musiikki soi. Miksiköhän näin? Voisiko olla eri toiminnoille omat äänenvoimakkuus asetukset, ja nyt on tullut mykistettyä jotkun toiset (kuin soittimen) äänet.

Ovatko takakontin kaasujouset hyvissä voimissaan? Omassa täytyy yli puolen välin avata jotta luukku jaksaa avautua ylös asti. Huomattavasti keskiverto autoa "väsynneemät" jouset. Onkohan vika vai ominaisuus?

Adaptiivinen vakionopeudensäädin on kiva juttu. Siinä on 3 eri etäisyys asetusta. Kaukana, lähellä ja erittäin lähellä. Tuo "automaattiajo" reagoi kuitenkin sen verran viiveellä etten koskaan tulisi/(uskalla) käyttää(mään) 1 asentoa. Voiko noita etäisyyksiä muuttaa itse tai huollossa?

Onko kukaan käynnyt nelipyöräsuuntauksessa? Onkohan tehtaalta lähtiessä aurauskulmat mahdollisimman pienet (pieni kulutus ja päästöarvot). Josko aurausta lisäämällä saisi auton kulkemaan suorempaan moottoritiellä.

19

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 000000999

      Pitikö ostaa tuollainen romu?

    • elektronik

      Vittuako niillä tekee kirkkaalla säällä? Hämärän tullessa kytkeytyy oikeat ajovalot päälle esim. Tunneliissa! Mutta jos ei ole niin kehittynyt sukisuki, niin manuaalisestit käännetään kahvaa!

    • vitara2016

      merkkiliike ei tee takuun aikana tuota päivävalokytkentää. Kaveri kertoi autosähkäliikkeessä tuon operaation onnistuvan vajaassa puolessa tunnissa. Huollossa huomaavat, jos peukaloitu ja takuu loppuu. Toisaalta suzukissa ei takuulla tee mitään, laatuauto pelaa moitteetta 3 vuotta.
      toi ohjaus ongelma onkin hankalanpi juttu, konstit vähissä, vaikka ongelma iso. kokeilin kapeampia renkaita talvikumeissa, mutta ei vaikutusta,

      • tyjfhgjhgf

        No ei se takuu mihinkään lopu, jos valot kytkee päälle tai pois. Ainoastaan sellainen osa johon on tehty muutoksia, voi menettää takuunsa mutta ei koko auto.


      • vitarallallaa

        Vitaran ohjaus on erittäin herkkä. Jos auto alkaa soutamaan se johtuu pääasiassa ohjaajasta joka ei tajua sitä että pienikin ohjauspyörän väräys alkaa muuttaa suuntaa. Tämä on ominaisuus joka on myös hyödyllinen. Se tekee ohjaamisesta tarkkaa ja tunnokasta ja voi tehdä nopeita väistöliikkeitä. Jos haluaa tunnottoman ohjauksen niin sitten jenkkirautakauppaan.


      • sitäsaamitätilaa_
        vitarallallaa kirjoitti:

        Vitaran ohjaus on erittäin herkkä. Jos auto alkaa soutamaan se johtuu pääasiassa ohjaajasta joka ei tajua sitä että pienikin ohjauspyörän väräys alkaa muuttaa suuntaa. Tämä on ominaisuus joka on myös hyödyllinen. Se tekee ohjaamisesta tarkkaa ja tunnokasta ja voi tehdä nopeita väistöliikkeitä. Jos haluaa tunnottoman ohjauksen niin sitten jenkkirautakauppaan.

        Höpö höpö. Kokeileppa n satasen vauhdissa suoralla tiellä polvella pitää ratti paikoillaan, niin hetken menee suoraan ja yht äkkiä lähtee jompaan kumpaan suuntaan ja sun on pakko irrottaa polvi ratista ja korjata ratilla, muutoin mettä kutsuu. Jos tuo ohjaus on hyödyllinen ominaisuus, niis sitten sialla on siivet.


      • autoope
        sitäsaamitätilaa_ kirjoitti:

        Höpö höpö. Kokeileppa n satasen vauhdissa suoralla tiellä polvella pitää ratti paikoillaan, niin hetken menee suoraan ja yht äkkiä lähtee jompaan kumpaan suuntaan ja sun on pakko irrottaa polvi ratista ja korjata ratilla, muutoin mettä kutsuu. Jos tuo ohjaus on hyödyllinen ominaisuus, niis sitten sialla on siivet.

        olen kokeillut mutta ei autoa polvilla ohjata. Vai onko sun polvesi tarkemmat kuin kädet? ei minulla ainakaan.

        Olen tätä väitettä omalla autollani testaillut ja soutaminen ei minua ole päässyt haittamaan kun pääsin jyvälle asiasta. Kun ottaa ohjaamisen tarkasti kuin porkkana eikä yritä (muihin melko tunnottomiin autoihin tottuneena) ylireagoida potentiaalisiin ohjaustarpeisiin vaan todellisen tarpeen mukaan, auto menee suoraan. Kokeile. JOs ei mene, on sinulla liian raideherkät renkaat ja ne kannattaa vaihtaa jos asia on mielestäsi merkittävä. Muissa autoissa olen aivan vastaavia juttuja havainnut ja renkailla on aivan valtava merkitys.


      • sitäsaamitätilaa_
        autoope kirjoitti:

        olen kokeillut mutta ei autoa polvilla ohjata. Vai onko sun polvesi tarkemmat kuin kädet? ei minulla ainakaan.

        Olen tätä väitettä omalla autollani testaillut ja soutaminen ei minua ole päässyt haittamaan kun pääsin jyvälle asiasta. Kun ottaa ohjaamisen tarkasti kuin porkkana eikä yritä (muihin melko tunnottomiin autoihin tottuneena) ylireagoida potentiaalisiin ohjaustarpeisiin vaan todellisen tarpeen mukaan, auto menee suoraan. Kokeile. JOs ei mene, on sinulla liian raideherkät renkaat ja ne kannattaa vaihtaa jos asia on mielestäsi merkittävä. Muissa autoissa olen aivan vastaavia juttuja havainnut ja renkailla on aivan valtava merkitys.

        Ei oikein viitsisi 22 tuhannen euron ja 6000km ajetun auton ensiasennusrenkaita vaihtaa. Kesärenkailla kerkesin ajaa n 2000km ja sama juttu.
        Mun mielestä auton ohjausta ei kuulu ottaa mitenkään tarkasti, vaan ohjaamisen pitää sujua ilman asian ajattelua, ihan itsestään, kuin kävelyn.
        Tää ohjaus asia vaivaa sikälikin, kun edellinen autoni Grand Vitara meni suoraan kelillä, kuin kelillä. Toki kyseinen auto ei ole vertailukelpoinen Vitaran kanssa.
        Kun syksyllä ojoin tyynillä kelillä juuri asfaltoitua tietä, niin silloin meni hienosti. Hiukankin kulunut tienpinta tai tuulinen sää, niin kenkku ajettava. Mul on ollu 33 vuoden aikana n 25 autoa ja tämä on kyllä kenkuin ajettava. Jopa aikoinaan pikku korolla meni suoraan 155/12 renkailla. Pitää koittaa vielä pelata rengaspaineiden kanssa, kunhan liukkaat kelit loppuu. helkutin kiva auto pilattu sähköisellä ohjauksella. Tai ainaskin luulen ongelman juurtuvan siintä. Kun olis ratissa nappula, josta saisi pudotettua tehostuksen liki nollaan maantieajossa, kuten velipojan Kiiassa, niin uskoisin sen jelppaavan?


      • 2016_1.6A

        Sama täällä, luin juttusi jo aikaisemmin ja oikein vasiten testasin tuota otteen ratista irrottamisen jälkeen tulevaa pikasyöksyä ojaan mutta ei se ilmaantunut edes näillä rompooloikeleillä ei sitten millään. Ja tuossa aikaisemmin viikolla tuulikin aivan jäätävän lujasti ja ei edes silloin. Ei tuo näytä mikään tyyppivika ainakaan olevan kun kukaan muu ei ole sellaista muomannu. Ja suoremmin ja vakaammin tuo menee rompooleilla ja loskassa kuin mikään aikaisempi etuveto.


      • sitäsaamitätilaa_
        2016_1.6A kirjoitti:

        Sama täällä, luin juttusi jo aikaisemmin ja oikein vasiten testasin tuota otteen ratista irrottamisen jälkeen tulevaa pikasyöksyä ojaan mutta ei se ilmaantunut edes näillä rompooloikeleillä ei sitten millään. Ja tuossa aikaisemmin viikolla tuulikin aivan jäätävän lujasti ja ei edes silloin. Ei tuo näytä mikään tyyppivika ainakaan olevan kun kukaan muu ei ole sellaista muomannu. Ja suoremmin ja vakaammin tuo menee rompooleilla ja loskassa kuin mikään aikaisempi etuveto.

        Ookoo, mulla sitten vissiin Maanantai päivän auto. Sapettaa vaan, ku kaikkine tilpehööreineen meni 24 donaa hankintaan ja helkkarin hyvä auto, mutta ajotuntuma syvältä perseestä. Ihan ilman vittuilua tai paskanjauhantaa, niin esim 80 luvulla farmari Warrekin oli mielekkäämpi ajaa ja meni suoraan.
        Huollossa jos asiasta mainihen, niin käyvät koeajolla ja sanovat kaiken olevan ookoo. Kokeajo autolla ajoin ennen kaupantekoa vain parikeet kilsaa ja taajanas, olis perkeles pitäny kurvaa matarille?


    • Sorry-Boys

      "Vitaralle huoltoa "


      "Presidentti Niinistö trollauksesta Ylellä: "Meillä on aika hyvä torjunta korvien välissä itse kullakin"

      Sorry boys.....

    • manutellu

      En usko kun vasta itse näen ja koen, sanoo suomalainen sananlasku! Presidenttikin voi olla väärässä?

    • gggggggc

      Eikö päivällä ole pääasia että jarruvalot ja pakkivalot syttyy?
      Hämärässä kun ajovalot pistetään päälle takavalotkin syttyy, näin oletan Suzukissa?
      Toisaalta on tokin aika kumma keksintö, miksi ei voisi palaa takavalotkin päivävalojen kanssa ja miksi yleesäkään on olemassa jotain päivävaloja?
      Nykyisessä autossani, -98 mallia, pistän auton käyntiin ja kaikki syttyy niin ajovalot ja takavalot samalla.
      Ei tarvi hermoilla vaikka ajan pitkään tunneliin.
      Onko tuo takavalojen päällä olo jonkun virrroista pois? Ei ole mistään, akku kestää ja laturi lataa.
      Kummaa kehitystä.

      • energiansäästöä

        Päivävalot ovat olemassa energiansäästösyistä. Eihän se yhdessä autossa suuria merkitse mutta kun kerrotaan se vähäinen energiansäästä Euroopan henkilöautojen määrällä niin kyse onkin sitten jo suuresta energiansäästöstä.

        Takavalot ovat tarpeen esim. lumipyryssä jossa valoa voi kyllä riittää mutta lumen keskeltä auton perä näkyy silti heikommin.


      • päivävalot

        Talviaika vaatii autoilijalta entistä tarkempaa säävaihteluiden huomioimista. Yksi toistuva ongelma ovat takavalot.

        Ne pitäisi huolehtia päälle paitsi pimeällä myös valoisaan aikaan silloin, kun näkyvyyttä huonontaa esimerkiksi lumituisku.

        - Useimmissa uudehkoissa henkilöautoissa on varusteena niin sanotut päivävalot. Päivävalojen palaessa takavalot eivät välttämättä ole toiminnassa. Senkin vuoksi tällaisessa lumituiskussa pitää kääntää "valokatkaisinta", vaikka muuten valoisaa olisikin, huomauttaa Lounais-Suomen poliisilaitos Facebook-sivuillaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/201701152200053911_au.shtml


      • snauttiko
        päivävalot kirjoitti:

        Talviaika vaatii autoilijalta entistä tarkempaa säävaihteluiden huomioimista. Yksi toistuva ongelma ovat takavalot.

        Ne pitäisi huolehtia päälle paitsi pimeällä myös valoisaan aikaan silloin, kun näkyvyyttä huonontaa esimerkiksi lumituisku.

        - Useimmissa uudehkoissa henkilöautoissa on varusteena niin sanotut päivävalot. Päivävalojen palaessa takavalot eivät välttämättä ole toiminnassa. Senkin vuoksi tällaisessa lumituiskussa pitää kääntää "valokatkaisinta", vaikka muuten valoisaa olisikin, huomauttaa Lounais-Suomen poliisilaitos Facebook-sivuillaan.

        http://www.iltalehti.fi/autot/201701152200053911_au.shtml

        Tuosta tuleekin mieleeni "ota ja nappaa " lautapeli, jota jo ammoin muinoin pelailtiin. Siinä toinen ottaa ja voittaja nappaa ja ikävä kyllä sinä et ole voittaja, mutta ottaja olet.
        Otahan opiksesi taas.


      • Ei-päivävalot
        snauttiko kirjoitti:

        Tuosta tuleekin mieleeni "ota ja nappaa " lautapeli, jota jo ammoin muinoin pelailtiin. Siinä toinen ottaa ja voittaja nappaa ja ikävä kyllä sinä et ole voittaja, mutta ottaja olet.
        Otahan opiksesi taas.

        "Otahan opiksesi taas. "

        -Harhalaukaus tuossa edella. Hiukan tarkkuutta nyt, onko ylivoimaista...?

        Otahan opiksesi jatkossa!


      • kijotusvihe
        Ei-päivävalot kirjoitti:

        "Otahan opiksesi taas. "

        -Harhalaukaus tuossa edella. Hiukan tarkkuutta nyt, onko ylivoimaista...?

        Otahan opiksesi jatkossa!

        "Harhalaukaus tuossa edella"

        "edella"?? Mitä mahtaa kyseinen sana tarkoittaa? Sinulle tarkkuus näkyy olevan ylivoimaista..!

        Herra V.ltaran päätä ja häntää sisältävät höpinät tuovat mieleen "hattivatti ja muropaketti" kisan, jossa voittaja talutti kisan hävinnyttä pässiä narussa...!

        Opettelahan olemaan ja lue läksysi.


    • ei.noita.ongelmia

      > Infonäytössä näkyy vasemmassa alalaatikossa kompassi.
      Sen täytyy olla GPS:n tiedon mukainen nuoli pohjoiseen (eikä siis magneettikompassi eikä siten kalibroitavissa).

      > Välillä äänenvoimakkuuden säätö ei tunnu toimivan.
      Minulla toimii, ei ongelmia.

      > Ovatko takakontin kaasujouset hyvissä voimissaan?
      Minulla toimii, ei ongelmia.

      > Adaptiivinen vakionopeudensäädin on kiva juttu. Voiko noita etäisyyksiä muuttaa itse tai huollossa?
      Ei ainakaan itse.

      > Onko kukaan käynnyt nelipyöräsuuntauksessa?
      En ole käynyt, ei ole mitään tarvetta kun ohjaus toimii muutenkin oikein hyvin niin maanteillä kuin kaupungissakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      88
      2313
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2019
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1853
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1400
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe