Hei,
jos on ulosotossa ja paljon velkaa, täti heittää veivinsä ja perunkirjoituksessa sulle määräytyy isohko summa rahaa, onko ulosottovirastolla oikeus ottaa raha itselleen ENNEN kuin se ehtii perittävän tilille?
Eli: ehdinkö siirtää rahat toiselle tilille (tytärtäni varten) ilman, että ulosottovirasto pääsee niihin käsiksi, vai saako se tietää ennenkuin ehdin saada rahoja edes käsiteltäviksi? Saanko rahat tililleni ensin, vai menetänkö rahat heti?
- Kulkuri
Perunkirjoitus + ulosotto?
9
12305
Vastaukset
- Neuvo
Mitähän jos perunkirjoituksessa luovut perinnöstä suoraan tyttäresi hyväksi.Ei tarvitse pettää ketään.
- POTASKAA
EI VOI LUOPUA KENENKÄÄN HYVÄKSI
KANNATTAA OTTAA NÄMÄ NEUVOT JA MUU
PIKKUVARAUKSELLA - Neuvo
POTASKAA kirjoitti:
EI VOI LUOPUA KENENKÄÄN HYVÄKSI
KANNATTAA OTTAA NÄMÄ NEUVOT JA MUU
PIKKUVARAUKSELLASiis perinnön voi siirtää suoraan tyttärelle, mutta se on ilmoitettava perunkirjoittajalle.
- mie
Neuvo kirjoitti:
Siis perinnön voi siirtää suoraan tyttärelle, mutta se on ilmoitettava perunkirjoittajalle.
Tosiaan perinnön voi siirtää tosiaan esim. lapsille.
- ulosotto
Ulosotto vie kaikki ja yleensä vaatii vielä lisää, ei sille mikään riitä.
Perinnöstä voi luopua, siis luopua. Silloin kun on velkoja, pitää tehdä kirjallinen perinnöstä luopuminen-ilmoitus. Kenenkään hyväksi ei perinnöstä saa luopua, siis tyttären eikä kenenkään muun nimi EI saa paperissa esiintyä.
Tuon paperin tehtyäsi, Sinut katsotaan kuin "kuolleen", jolloin perijäsi astuvat kuvaan. Näin LAKI tekee tehtävänsä , ketään ei siis saa nimetä kun luopuu perinnöstä. - pesällinen
Kuolinpesän varoista vähennetään ensin velat ja sitten jaetaan jos on jaettavaa. Perinnöstä voi luopua lasten hyväksi, mutta jos joku perii pesän varat niin hän ottaa myös velat vastatakseen. Eli kannattaa miettiä mikä kannattaa.
- iceman
kyllä voi luopua lastensa hyväksi, mutta perintövero siirtyy myös silloin lapselle. ja alaikäiselle lapselle määrätään edunvalvoja, joka ei voi olla lapsen perheenjäsen yleensä kyseinen henkilö on kunnan sosiaaliviranomainen.
eli et voi käyttää tätisi rahoja ilman, että lapsen edunvalvoja hyväksyy sen ja sekin raha on mentävä lapsen hyväksi.
perinnöstä voi myös luopua kokonaan, mutta silloin menettää myös myöhemmät mahdolliset perinnöt jotka tulevat ns. rikkaan tätisi kautta. - iceman
iceman kirjoitti:
kyllä voi luopua lastensa hyväksi, mutta perintövero siirtyy myös silloin lapselle. ja alaikäiselle lapselle määrätään edunvalvoja, joka ei voi olla lapsen perheenjäsen yleensä kyseinen henkilö on kunnan sosiaaliviranomainen.
eli et voi käyttää tätisi rahoja ilman, että lapsen edunvalvoja hyväksyy sen ja sekin raha on mentävä lapsen hyväksi.
perinnöstä voi myös luopua kokonaan, mutta silloin menettää myös myöhemmät mahdolliset perinnöt jotka tulevat ns. rikkaan tätisi kautta.vouti saa tiedon suoraan verottajalta ennen pesänjakamista joten jos otat perinnön vastaan vouti tietää asiasta ennen kuin rahat menevät tilillesi.
ja ulosmittaa kaiken sinulle perinnössä tulevan rahan, mikäli omaisuudella on muitakin jakajia ja ainoa perittävä on esim.asunto sitä vouti ei voi ulosmitata koska sivullisilta ei voi ulosmitata sinun velkojasi.
mikäli aiot luopua perinnöstä se on tehtävä kirjallisesti ennen pesänjakamista, perunkirjoituksiin voi osallistua, mutta mikäli istut pesänjakamis tilanteessa se katsotaan heti sellaiseksi, että otat perinnön vastaan mistä seuraa automaattisesti perintövero sekä ulosotto.
ainoa keino estää ulosotto sekä perintövero on luopua perinnöstä joko kokonaan tai jonkun toisen hyväksi, mutta perintövero tulee joka tapauksessa maksettavaksi jollekkin esim. tyttärellesi - Slppi
iceman kirjoitti:
vouti saa tiedon suoraan verottajalta ennen pesänjakamista joten jos otat perinnön vastaan vouti tietää asiasta ennen kuin rahat menevät tilillesi.
ja ulosmittaa kaiken sinulle perinnössä tulevan rahan, mikäli omaisuudella on muitakin jakajia ja ainoa perittävä on esim.asunto sitä vouti ei voi ulosmitata koska sivullisilta ei voi ulosmitata sinun velkojasi.
mikäli aiot luopua perinnöstä se on tehtävä kirjallisesti ennen pesänjakamista, perunkirjoituksiin voi osallistua, mutta mikäli istut pesänjakamis tilanteessa se katsotaan heti sellaiseksi, että otat perinnön vastaan mistä seuraa automaattisesti perintövero sekä ulosotto.
ainoa keino estää ulosotto sekä perintövero on luopua perinnöstä joko kokonaan tai jonkun toisen hyväksi, mutta perintövero tulee joka tapauksessa maksettavaksi jollekkin esim. tyttärellesiMinun käsityksen mukaan verottaja saa tiedon perunkirjoituksista vasta jälkeenpäin kun määrää perillisille perintäveron?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1141148
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89864Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18689- 74664
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat276655- 82629
- 107604
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49533- 26532
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet94465