Hei,
jos on ulosotossa ja paljon velkaa, täti heittää veivinsä ja perunkirjoituksessa sulle määräytyy isohko summa rahaa, onko ulosottovirastolla oikeus ottaa raha itselleen ENNEN kuin se ehtii perittävän tilille?
Eli: ehdinkö siirtää rahat toiselle tilille (tytärtäni varten) ilman, että ulosottovirasto pääsee niihin käsiksi, vai saako se tietää ennenkuin ehdin saada rahoja edes käsiteltäviksi? Saanko rahat tililleni ensin, vai menetänkö rahat heti?
- Kulkuri
Perunkirjoitus + ulosotto?
9
11842
Vastaukset
- Neuvo
Mitähän jos perunkirjoituksessa luovut perinnöstä suoraan tyttäresi hyväksi.Ei tarvitse pettää ketään.
- POTASKAA
EI VOI LUOPUA KENENKÄÄN HYVÄKSI
KANNATTAA OTTAA NÄMÄ NEUVOT JA MUU
PIKKUVARAUKSELLA - Neuvo
POTASKAA kirjoitti:
EI VOI LUOPUA KENENKÄÄN HYVÄKSI
KANNATTAA OTTAA NÄMÄ NEUVOT JA MUU
PIKKUVARAUKSELLASiis perinnön voi siirtää suoraan tyttärelle, mutta se on ilmoitettava perunkirjoittajalle.
- mie
Neuvo kirjoitti:
Siis perinnön voi siirtää suoraan tyttärelle, mutta se on ilmoitettava perunkirjoittajalle.
Tosiaan perinnön voi siirtää tosiaan esim. lapsille.
- ulosotto
Ulosotto vie kaikki ja yleensä vaatii vielä lisää, ei sille mikään riitä.
Perinnöstä voi luopua, siis luopua. Silloin kun on velkoja, pitää tehdä kirjallinen perinnöstä luopuminen-ilmoitus. Kenenkään hyväksi ei perinnöstä saa luopua, siis tyttären eikä kenenkään muun nimi EI saa paperissa esiintyä.
Tuon paperin tehtyäsi, Sinut katsotaan kuin "kuolleen", jolloin perijäsi astuvat kuvaan. Näin LAKI tekee tehtävänsä , ketään ei siis saa nimetä kun luopuu perinnöstä. - pesällinen
Kuolinpesän varoista vähennetään ensin velat ja sitten jaetaan jos on jaettavaa. Perinnöstä voi luopua lasten hyväksi, mutta jos joku perii pesän varat niin hän ottaa myös velat vastatakseen. Eli kannattaa miettiä mikä kannattaa.
- iceman
kyllä voi luopua lastensa hyväksi, mutta perintövero siirtyy myös silloin lapselle. ja alaikäiselle lapselle määrätään edunvalvoja, joka ei voi olla lapsen perheenjäsen yleensä kyseinen henkilö on kunnan sosiaaliviranomainen.
eli et voi käyttää tätisi rahoja ilman, että lapsen edunvalvoja hyväksyy sen ja sekin raha on mentävä lapsen hyväksi.
perinnöstä voi myös luopua kokonaan, mutta silloin menettää myös myöhemmät mahdolliset perinnöt jotka tulevat ns. rikkaan tätisi kautta. - iceman
iceman kirjoitti:
kyllä voi luopua lastensa hyväksi, mutta perintövero siirtyy myös silloin lapselle. ja alaikäiselle lapselle määrätään edunvalvoja, joka ei voi olla lapsen perheenjäsen yleensä kyseinen henkilö on kunnan sosiaaliviranomainen.
eli et voi käyttää tätisi rahoja ilman, että lapsen edunvalvoja hyväksyy sen ja sekin raha on mentävä lapsen hyväksi.
perinnöstä voi myös luopua kokonaan, mutta silloin menettää myös myöhemmät mahdolliset perinnöt jotka tulevat ns. rikkaan tätisi kautta.vouti saa tiedon suoraan verottajalta ennen pesänjakamista joten jos otat perinnön vastaan vouti tietää asiasta ennen kuin rahat menevät tilillesi.
ja ulosmittaa kaiken sinulle perinnössä tulevan rahan, mikäli omaisuudella on muitakin jakajia ja ainoa perittävä on esim.asunto sitä vouti ei voi ulosmitata koska sivullisilta ei voi ulosmitata sinun velkojasi.
mikäli aiot luopua perinnöstä se on tehtävä kirjallisesti ennen pesänjakamista, perunkirjoituksiin voi osallistua, mutta mikäli istut pesänjakamis tilanteessa se katsotaan heti sellaiseksi, että otat perinnön vastaan mistä seuraa automaattisesti perintövero sekä ulosotto.
ainoa keino estää ulosotto sekä perintövero on luopua perinnöstä joko kokonaan tai jonkun toisen hyväksi, mutta perintövero tulee joka tapauksessa maksettavaksi jollekkin esim. tyttärellesi - Slppi
iceman kirjoitti:
vouti saa tiedon suoraan verottajalta ennen pesänjakamista joten jos otat perinnön vastaan vouti tietää asiasta ennen kuin rahat menevät tilillesi.
ja ulosmittaa kaiken sinulle perinnössä tulevan rahan, mikäli omaisuudella on muitakin jakajia ja ainoa perittävä on esim.asunto sitä vouti ei voi ulosmitata koska sivullisilta ei voi ulosmitata sinun velkojasi.
mikäli aiot luopua perinnöstä se on tehtävä kirjallisesti ennen pesänjakamista, perunkirjoituksiin voi osallistua, mutta mikäli istut pesänjakamis tilanteessa se katsotaan heti sellaiseksi, että otat perinnön vastaan mistä seuraa automaattisesti perintövero sekä ulosotto.
ainoa keino estää ulosotto sekä perintövero on luopua perinnöstä joko kokonaan tai jonkun toisen hyväksi, mutta perintövero tulee joka tapauksessa maksettavaksi jollekkin esim. tyttärellesiMinun käsityksen mukaan verottaja saa tiedon perunkirjoituksista vasta jälkeenpäin kun määrää perillisille perintäveron?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579