Olen aikuinen mutta silti minulla on järkyttävä piikkikammo. Viime vuonna olin pyörtyä verikokeissa vaikka en edes tuntenut mitään emla laastarin takia. Kun koetin mitata verensokerin kotona (huvikseni) minulla meni kaksi tuntia hysteerisenä ennen kuin uskalsin mitata, ja ei tuntunut missään. Silti pelko on kova vaikka tiedän että piikit eivät tunnu juuri miltään. Vähän naurettavaa sanoisin :D. Miten tästä pääsee eroon.
Piikkikammosta.
2
220
Vastaukset
- heikotus
En tiedä miten piikkikammosta voi kokonaan päästä eroon mutta itse pelkään myös verikokeita ja kerran pyörryinkin lähes tilanteessa kun silmissä sumeni (erehdyin katsomaan kun verikoetta otettiin). Itselläni pahinta on se jos joutuu menemään verikokeisiin syömättä ja on jo valmiiksi heikko olo. Nykyään tiedänkin että helpoiten selviän verikokeesta kun sanon hoitajalle jo heti alussa että saattaa alkaa heikottaa ja en katso ollenkaan kun verikoe otetaan. Eihän se koskaan kivaa ole mutta pyörtymättä selviän kun katson toiseen suuntaan ja annan hoitajan tehdä työnsä. Joudun myös mittaamaan verensokeria välillä mutta se ei ole niin paha vaikka vähän ikävältä tuntuu pistää. Jos on pakko mitata verensokeria kannattaa vaan miettiä että sehän on melkein kuin hyttysenpisto, verta tarvitsee vain sen pienen tipan. Tai jos mahdollista voi pyytää jonkun muun ottamaan verensokerinäytteen ja olla katsomatta lainkaan.
- heikotus
Lisäisin vielä että ei pelkosi ole naurettavaa. Melkein jokaisella varmasti on jokin ns. normaali asia mitä pelkää. Yhdellä hämähäkit ja toisella piikit, kolmannella pimeys, kyllähän niitä pelkoja on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005047558- 2302640
- 262571
- 1601907
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01367- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155