Sähkömoottori 10hv 4t tilalle.

Lataustutuksi

Mikä moottori on vastaava 500 kg veneeseen joka plaanaa juuri ja juuri ja pitää plaaninsa tuolla 10 hv teholla tarvittaessa. Satunnaista plaanaus tarve joten siksi pienellä ja halvemmalla moottorilla pärjätty mainiosti.
Siirryn sähköön periaatteestakin jo. Hintaa kertyy kyllä enemmän mutta periaate. Plaanauksesta en luovu kuitenkaan vaikka monet kerrat reissut tehty hiljakseen. 10hv on noin 7,5 kw mutta miten on sähkömoottorin kanssa voiko suoraviivaisesti verrata? Riittääkö kenties 6kw perämoottori? Hyvin loiva leveä v pohja n1,75m vesirajassa.

3

154

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polttomoottorisulle

Tähnä sulla valmistajia, voi olla, että jää sulle märäksi uneksi, vaatii melkoisen akuston tai generaattorin, joten hommaa vaan polttomoottori....
      Toiseksi painoa tulle sähköiselle systeemille niin paljoa ettei 10hv riitä, ehkä?

Torbedo
      Oceanvolt

• Jummijammi76

500 kg / 10 hp / plaani... Tuntuu, että tässä yhtälössä jokin ei täsmää. Itselläni oli joskus alle 200 kg painava soutupaatti ja sen sai kyllä plaaniin 10 hp 2-tahtikoneella. Nelarilla ei välttämättä olisi noussut enää.

• En malta olla kysymättä.
        Kuten palstalla on todettu monta kertaa on energiavarastointi lyijyakkuun erittäin tehotonta. Jos kumivene on mukana pitää siihen ensin kantaa sähköperämoottori, sitten akku, sitten pöristään tunnin verran. Sitten sama juttu toisinpäin mutta sitten se suurin ongelma, se akku pitää saada ladatuksi ja miten se tehdään kun sähkö on kortilla. Kun koko hommasta selviää litralla bensaa jota ei edes tarvitse kuskata takaisin.Mikä niissä sähkömoottoreissa vetää ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      176
      1642
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      107
      849
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      618
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      132
      604
    6. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      78
      561
    7. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      556
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      548
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      536
    10. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    Aihe