Roskapostia tulee ja tulee. Millaista luonnonvarojen tuhlausta.
Miten roskapostaamisen voisi lopettaa? Parastahan tietysti olisi, jos moinen yleishaitallinen laitos pääkonttoreineen käytäisiin polttamassa kokonaan poroksi, mutta koska se luokiteltaisiin rikokseksi, niin täytyy etsiä jokin muu tie. Lainopilliset neuvonantajat? Miten lopettaa paskansuolto postiluukusta?
Voiko Nordax "Bankin" haastaa oikeuteen spämmistä?
20
4012
Vastaukset
- 1513
Posti-Robinson
"Osoitteellisen suoramainonnan rajoituspalvelu – posti-robinson
Nimellä lähetettävää postitse tulevaa suoramarkkinointia voi rajoittaa rekisteröitymällä osoitteellisen suoramainonnan rajoituspalveluun postitoimipaikoista saatavalla lomakkeella. Rajoitus on voimassa 3 vuotta kerrallaan."
https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Lisää suoramarkkinointikielloista
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/05/22/nain-teet-suoramarkkinointikiellon - Ei_tajuu
Ei voi olla noin hankalaa. Mitä jos ilmoitattaisit vaan Nordaxin asiakaspalveluun ettet halua heiltä enää postia? Näin tein itsekin, eikä ole sen jälkeen kirjeitä näkynyt.
- Spämmiä-välttelevä
Teitkö oikealla sähköpostiosoitteella ja alkoiko tulla spämmiä sen jälkeen? Vai avasitko jostakin feikkisähköpostin jolla ilmoitit? Mihin sähköpostiosoitteeseen ilmoitit, ja oletko sitä mieltä että mainoskieltoa saa kuka tahansa vapaasti rikkoa tekemällä mainoksista nimellä varustettuja? "EI MAINOKSIA". "#Ok, laitetaan niihin nimet...".
- Haastavaan
Voi tietysti haastaa kenet tahansa oikeuteen mistä tahansa asiasta. Kokonaan toinen juttu on kannattaako se.
- 7111
Itselleni tuli myös aikanaan jostakin pikavippifirmasta mainosta nimellä. En ollut ollut ko. firman enkä muidenkaan pikavippifirmojen kanssa tekemisissä. Ilmoitin sähköpostitse, että minulla ei ole heidän kanssaan mitään tekemistä eikä heillä minuna. Kielsin samalla lähettämästä mitään mainospostia nimellä. Tehosi. Nämä firmat kaivavat erilaisista tietokannoista ositetietoja massapostittavat kirjeitä kaikille mahdollisille henkilöille.
- Erakkomainen_eläjä
Minulla sama juttu,paitsi paperiversiona tuli muutamia "tarjouksia".
Sitten tympäänyin ja soitin sinne pari kertaa..Pienet henkevät keskustelut siitä,
että en tarvitse rahojanne,kun on jo itsellä pankissa säästössä puskurirahasto.
Ynnä mielipuolisista koroista tuli myös rupateltua,josta tämä asiakaspalvelija (nuori)narttu otti ilmeisesti herneen jalkoväliin.
Lappujen tulo loppui sen silian tien.
Muuten tuossa Nordax "Bankissa" on tympeä asiakaspalvelu.
Että tälleenkin ne hoituu ilman s-postejakin.
- vastapalvelus
Olen säästänyt heidän lähettämät kirjeet jo useammalta vuodelta ja tulen muistamaan vastalähetyksillä heitä eri tavoin.
- Vakuusvaje
Joko on paksu nippu? Minulle Nordax lähettää lainatarjouksiaan sitä tiuhemmin, mitä vähemmän tarvitsen lainaa. Nykyisin tulee kirje vähintäänkin kerran kuukaudessa. Jospa edes sisältö vaihtuisi joskus, mutta kun aina se on samaa soopaa.
Viimeisin huipputarjous oli 50000 euron laina 481 euron kuukausierällä ja 7,9 % korolla. Viidentoista vuoden pikavippi.
Maksaisitko mieluummin vain yhtä lainaa? Kiitos, minusta nolla on vielä mukavampi.
- lasiöljy
Itse täytin piruuttani lainahakemuksen. Tajusivat senjälkeen jättää meikäläisen rauhaan. minkähän takia?
- Riistetty
Tuo on kallista lainaa maksa kolmekertaisesti lainaamasi summa takaisin on kokemusta
- Toimimulla
Sinne vaan lainahakemus olemattomilla tuloilla aina kun kirje on tullut. Maksaa niille käsitellä hakemus ja loppuu kyllä mainostaminen nopeasti.
- Eroon_Nordex_Bankista
Nordaxin Bisnode Finlandin kautta tulevien kirjeet eli markkinoinnin voi kieltää, mutta samalla pitää ilmoittaa nimi ja osoitetiedot: https://www.nordax.fi/markkinointikielto.
Näin mm. kerrotiin Nordexin vastausviestissä, kun laitoin ilmoituksen kieltäväni markkinointikirjeet:
Bisnode Finland tekevät osoitevalinnat perustuen antamiimme kriteereihin (mm. ikä, maantieteellinen alue). Yhteistyökumppanimme myös kuorittavat ja lähettävät kirjeet.
Tämä oli kiinnostava tieto vastauksessa:
MyBisnode-palvelun kautta voit itse veloituksetta tarkistaa mitä tietoja sinusta on tallennettu Bisnoden rekistereihin sekä hallita omia tietojasi https://finland.bisnode.fi/mybisnode/. Tuolla pystyi poistamaan myös tiedot heidän rekisteristään vahvasti tunnistautuneena.
- Anonyymi
Henkilötietorekisterin pitämiseen tarvitaan GDPRn mukaan asianomistajan lupa. Sinulla on oikeus pyytää Nordaxia poistamaan kaikki tietosi heidän henkilötietojärjestelmästään, jonka jälkeen postin tulokin pitäisi lakata.
- Anonyymi
Ei auta. Roskapostia saa lähettää roska-asiakkaille, siitä on oikeuden . ennakkotapauskin. Jos pöntön päätä särkee turha posti, sen voi aina heittää roskiin, ei siinä normi-ihmisellä rasitu hauis eikä pää.
- Anonyymi
Nordaxille voi antaa markkinointikiellon. Kiellon pystyy helposti lähettämään netissä osoitteessa https://www.nordax.fi/markkinointikielto .
- Anonyymi
Kiitoksia tuosta linkistä. Alkoi ärsyttämään nämä kirjeet. Kerran kuussa ainakin pari vuotta tuota paskaa tullut postiluukusta.
- Anonyymi
Nyt pari vuotta myöhemmin voin todeta, että kielto myös toimii.
- Anonyymi
Lähettäkää vain tietonne tollaiselle firmalle, myy ne toiselle firmalle :D :D
- Anonyymi
Juuri tunti sitten tuollainen Nordax kirje kolahti luukustani.
Väittää,että minulla on lainoja monesta pankista.Yhdistä muka lainasi.
Röyhkeää.Ainoa laina on 340€ Visalle edellisestä lentolipustani.
Senkin maksan kohta pois.- Anonyymi
Mutta mullepa tuli samanlainen kirje vain kahdeksan minuuttia sitten ja kiirehdin heti tälle palstalle kertomaan, että nyt on elämä pilalla, kun sain mainoskirjeen! Pitäisikö järjestää ryhmäkanne Nordaxia vastaan? Ei tää oo helppoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2246979Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61847Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733