Minulla ei ole varaa ostaa vähäpäästöistä uutta autoa. Olen maksanut ajoneuvoveroa vuodessa 180€.
Nyt tärähtää vuodessa noin 540€ käyttömaksu, ehkä ylikin. Minun kilometreillä (noin 10000km) polttoaineissa tulee polttoaineveron alenemisen myötä noin 40€ säästö.
Tämän eläkeläisen auton käyttö kallistuu siis vuodessa lähes 400€.
Kiitti vaan vitusti keskustapuolue, jotenkin tämä sopii jo muutenkin tämän hallituksen nykylinjaan.
Kaikki tämä on mahdollista, kun puolueen ympärillä on lauma kaiken hyväksyviä uskollisia sopuleita. Tämä epäoikeudenmukainen auton käyttömaksu ei vaikuta mitenkään siihen, miten puolueen jäsenet suhtautuvat puolue-eliittiin. Lieksassakin käymään tuleville kepun puolepampuille löytyy hymyillen kätteleviä puolueveljiä ja -sisaria?
Anne Berner (kepu) laittaa köyhät kyykkyyn
25
344
Vastaukset
- sertttt
en äänestä tulevissa kuntavaaleissa köyhiltä otetaan kaikki työttömyysturvat pienet eläkkeet, työttömällä ei ole varaa autoon se vasta maksaa siitä suuremmat maksut suuri päästösyömäri. köyhät maksaa lääkkeistään terveyspalveluista helppo ottaa kun sairastaa paljon
- Loppu_noille
Kannattaa äänestää, mutta kaikkia muita kuin sekoomusta ja kepuli ripuleita, nyt loppu noille kahdelle roskasakille, jotka ei vuuosikymmeniin ole kansasta välittänyt paskan vertaa.
- eeweeew
en ole koskaan äänestänyt Lieksa on työttömien paskala olen yli vuotias eipä ole todistaa äänioikeuttaa henkilöpapereita ei ole minkäälaisia ei ede sajokorttia, henkilötodistusta enkä perkele hanki kohta joudun laitoshuoltoon
- kampurakeke
Minulla on kampura. Se johtuu siitä että en syönä lapsena sylitolia. Olis kannattanu. Nyt kärsin kampurasta. Lääkäri sanoo vain oisit syönä sylitolia. Törkee lääkäri.
Ei varmaan tule tuo esitys menemään läpi
- tietullissa
Jos tämä Bernerin esitys menisi läpi,niin niillä rahoilla levennettäisiin vain etelän moottoriteitä ja täällä korpisuomessa tulisi hiljaisemmat tiet kasvamaan vain pajua. Tiet on veronmaksajien yhteistä omaisuutta,eikä niitä pidä lahjoittaa rikkaille joppareilla. Epäilen,että tästä tulee samanlainen soppa kuin paskakaivoista,kun käytännöstä tietämätön bisnesporukka haluaa ruveta haalimaan rahaa vain omiin yrityksiinsä.
- suvakkikinko
On tullut valtiolle pudjetoimatonta rahan menoa parin vuoden aikana. Julkisesti tästä ei voi puhua. Kaikki?? ymmärtävät,mistä on kysymys.
- TääUnohtuBerneriltä
Mutta eikö ole hienoa että jos rikas ostaa 250.000 euron auton jossa on 150.000 e veroa, niin hänhän säästää mukavasti!
Köyhän 500 euron rottelolla ajo tulee kalliiksi, kalliimmaksi kuin kotteron arvo on! Tulisi vielä tietullin perintäpaikat teidenvarsiin jossa rahastetaan, ja paikalle tulevat alle 1500 e autot ohjattaisiin sivuun, ja paalattaisiin! Loppumatkalle annettaisi bussikyytilippu, tai sitten vaihtoehtoisesti voisi kävellä! - barbaarissako
Vanhat autot paalataan jo katsastuspaikoilla,kun savuttaa liikaa. Berner on jo tilannut paalauskoneet kaikille katsastuspaikoille,ettei vaan hylätyllä autolla lähde salaa ajelemaan. Huoltoasemat joutuu ahtaalle ja korjaamoja menee konkurssiin,kun tämän alueen köyhien autot,eli puolet autokalustosta joutuu paaliin.
- VittuMikäAkka
Tuo berneri pitäs paalata. Helvetin huuhkaja !
- Kepu.pettää.aina
Tämä oli viimeinen vitsaus. En äänestä Keskustapuoluetta enään missään vaaleissa.
Minun olisi pitänyt maksaa lisää veroa vanhasta autosta, että joku Bernerin ja Sipilän varakkuusryhmään kuuluva voisi saada uuden auton monta tuhatta euroa halvemmalla kuin ennen.
En äänestä rikkaitten etuja ajavaa kusetuspuoluetta enään missään vaaleissa!
Kepu pettää aina! Se pitää paikansa. - kepupettää
Ja hallitus on kerännyt vuosittain tieliikenneveroja jo yli 7 miljardia euroja. Niitä ei vain ole pantu teitten kunnossapitoon. Kusettajakepua en minäkään äänestä.
- valehtelijat
Millä muuten oikeudella kepu meinaa yhtiöittää? Sehän vie kaiken avoimuuden taloudenpidosta, yhtiösalaisuuden verhon takana sitten sumplitaan ja suhistaan. Kyllä Anne ja Juha joutaa vedelle ja leivälle.
- kyykkyynsiitä
Ois tosi nastaa nähdä Anne kyykyssä.
- eimitäänihmeellistä
mitä te äänestäjät vouhkaatte, sitä saa mitä tilaa miten tämä hallitus on toiminut ja tehnyt päätöksiä ja tästäkin Bernerin esityksestä tulee aikanaan jonkinlainen päätös aikanaan...itsepähän olette edustajat vaaleissa valinneet edustamaan teitä joten kyllä kansa tietää.....porvari on aina porvari jotka nyt teidän valitsemat edustajat siellä hallitusvastuussa päätöksiään tekevät eikä tässä vaiheessä äänestäjiltä kysytä mitään joten pulinat pois
- höhöhöhöhöhöhö
suvakkina hyväksyt kyllä kaiken
- berner.kusettaa.teitä
Bernerin kusetus ei mene läpi eduskunnassa! Vai pitäisi yrittäjien saada lahjaksi verorahoilla maksetut tieverkostot, että pääsisivät autoilijoita rahastamaan? Bernerillä ja sipilällä on myös omistuksia tiehommissa, eli sinne ne juuret juontaa, että saisivat ketaleet lisää rahaa! Ns. Oma lehmä ojassa!
En äänestä enää ikinään mitään puoluetta, ja varsinkaan kepua kaikkein vähiten! - näinhänsetoimii
jokaisella puolueella on aina ollut ja tulee olemaan jatkossakin oman puolueen etu niin siinä ei taviksia kuunnella,ennenkuin asiasta tehdään lopullinen päätös niin siinä monen takki kääntyy Bernerin hyväksi..kun hyväksyt tämän niin minä autan sinua sinulle tärkeiden asioiden eteeenviemisissä ja kaikki on tyytyväisiä...pieni maa pienet piirit
- dijkuyjdhgtju
Veteleppä käteesi!
- kylläkansatietää
älä sie tyrkytä tapojas...mänikö porvari perikseltä kintuille kun osui ommaan nilkkaan
- onnikanonnellinen
bussillakos suvakki matkaa tekee ?
- paskanhajunenkepu
Kupila kyykkyyn myös. Ja muut korruptoituneet kepulaiset.
- tumputtajaporvarit
Berner saa työntää ehdotuksenssa sinne muutamaan värkkiinsä jalkojensaväliin, ja mitä ei sovi niin loput Sipilän hanuriin!
- AnneHuonomuistinen
Anne unohti kertoa! http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005053870.html
- bernerille.takkiin
Seuraava vaihe lienee polkupyörien rekisteri ja käyttömaksut, koska autoilija ei osta, eikä vaihda autojaan jos vero olisi tullut!
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701232200058578_uu.shtml
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2372228Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101818Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse651511Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801235- 611095
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171088TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään891004Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42844- 70842