Osaisiko joku kertoa tuosta Shaolin Wing chunista jotain tarkempaa tietoa. Netistä sitä tietoa ei ainakaan saa.
Eäs ystäväni on aikoinaan lajia treenannut Tampereella, ja esitteli joskus lajin liikesarjoja. Sarjat on aika näyttäviä, ja eroaa todella paljon näistä wing tsun/chun sarjoista joita olen aiemmin nähnyt.
Shaolin wing chunissa on paljon pidemmät sarjat, ja ne myös näyttävät pitävän sisällään enemmän tavaraa kun nuo muut wing chunit.
Voisiko siis olla niin että tämä Shaolin Wing Chun olisi se alkuperäinen wing chun tyyli josta nämä muut ovat haarautuneet. Sillä tässä näyttäisi olevan enemmän juuri Shaolinin kung fu tyyleille ominaisia liikkeitä.
Jos joku tuntee wing chunin historiaa niin paljon että osaisi kertoa, niin olkaa hyvä ja kertokaa lajin historiasta. ja muutkin voisi kertoa kokemuksiaan ja tuntemuksiaan tästä Shaolin wing chunista, se kun on aika tuntematon täällä ylipäätään.
Shaolin Wing Chun
Juha
4
1167
Vastaukset 4
- Plan9
Shaolin wing chunia kutsutaan yleisimmin Pan Nam wing chun nimellä.
Tässä yksi linkki:
http://www.wingchunbakmei.com/pannam1.htm- Goethia
Tämä on kyllä täysin eri tyyli kuin Tampereella opetettava Shaolin Wing Chun kuen.
Eroja on jo heti formien määrässä.
- kung fu miäs
se pieni tieto mitä minulla tästä on että se on wing chunnia johon on lisätty korkeita potkuja jostain syystä (näyttävyyttä, kuntoa?)
- ponetusmaximus
eikös tämä ole se missä chu chu man on vaikuttanut aikas paljon, siis eri meiniki kun yip manin wcssä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 46953
- 95943
Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."
Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i19785- 117736
Anteeksi J-mies
Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t81690- 43631
Olet nainen ollut vaikein rasti
Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔34624Minä muistan
Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol45610- 19596
- 46568
Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle
Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke21554- 33543
- 36532
Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille
Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.67519- 25502
Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen
Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok107493Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen
Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast44486Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa
Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka133477- 44464
Pahkalassa tapahtuu
Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi7447