Pyhä henki on pelkkää kuvitelmaa

Ujnlpuhcfd

Kun uskovaiset kuvittelevat olevansa jonkin pyhän hengen ohjauksessa, se on pelkkää mielikuvitusta. Tämä siis koskee niin todistajia kuin palstan hurmoksellisiakin. Jos joku jumalallinen pyhä henki olisi vaikuttanut raamatun kirjoittajissa, ei se olisi satukirja.

Samoin jos pyhä henki olisi vaikuttanut Ireneuksen maailmassa, ei hän olisi perustellut tarvetta neljälle evankeliumille vetoamalla maan neljään kulmaan. Jos pyhä henki vaikuttaisi hallintoelimen toiminnassa, ei sen tarvitsisi äänestää, ja vielä saada eri tuloksia.
Eli kun hurmoksellisiakin luulevat puhuvansa kielillä pyhän hengen vaikutuksesta, niin näin ei ole. Kysymys kuuluukin, miksi te uskotte sellaiseen mitä selvästi ei ole?

5

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kääntöauraajanvelipuoli

Noin se menee uskomushoitojenkin kanssa, on jos jonkinlaista kenttää, energialla tai ilman, joskus niissä auroissa on reikiäkin. Toista se oli ennen kun huuhaatasolle pääsi pelkällä maasäteilyllä, joka on sittemmin mennyt pois muodista.

• mnhgvfcgyuiop

Muistakaa että Pallhiki Parantaa Ei aina ensiverikestiä ,ellei olla niiiin Lestiä!

• Jehovantodistajilla on väärä tulkinta Pyhästä Hengesta, että Hän olisi vain joku tuuli yms. Raamattu suoraan sanoo että Pyhän Hengen voi murehduttaa, Hän puhuu, muistuttaa ja antaa voiman yms. Tässä vain muutamia asioita mitä tämä Jumalan kolmas persoona tekee.
      Markuksen evankeliumi:
      13:11 Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki. >> Jakeen lisätiedot

Luukkaan evankeliumi:
      1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
      2:25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
      2:26 Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.
      3:22 ja Pyhä Henki laskeutui hänen päällensä ruumiillisessa muodossa, niinkuin kyyhkynen, ja taivaasta tuli ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; sinuun minä olen mielistynyt."
      12:12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava."

Johanneksen evankeliumi:
      14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
      20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki.

Apostolien teot:
      1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte voiman, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."
      1:16 "Miehet, veljet, sen raamatunsanan piti käymän toteen, jonka Pyhä Henki on Daavidin suun kautta edeltä puhunut Juudaasta, joka rupesi niiden oppaaksi, jotka ottivat kiinni Jeesuksen.
      5:32 Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
      10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
      11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
      13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut."
      15:28 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
      16:6 Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.
      19:6 Ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
      20:23 Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
      20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
      21:11 Ja tultuaan meidän luoksemme hän otti Paavalin vyön, sitoi sillä jalkansa ja kätensä ja lausui: "Näin sanoo Pyhä Henki: 'Sen miehen, jonka vyö tämä on, juutalaiset näin sitovat Jerusalemissa ja antavat pakanain käsiin.'"
      28:25 Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,

Hebrealaiskirje:
      3:7 Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
      9:8 Näin Pyhä Henki osoittaa, että tie kaikkeinpyhimpään vielä on ilmoittamatta, niin kauan kuin etumainen maja vielä seisoo.
      10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan:
      http;//www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

• tiedoksesi

Jos joku pyhä henki olisi ohjannut raamatun kirjoittamista ja kokoamista, ei se olisi ristiriitainen ja satuja täynnä.

• =>Tässä vain muutamia asioita mitä tämä Jumalan kolmas persoona tekee.

Se vaan se pyhä hengen olemassaolon toteaminen on se ainainen ongelma. Jakeessa Markus 16:18 on esimerkki raamatullisesta koejärjestelystä omatun hengen suhteen. Kaikillahan sitä ei uskovaisten mukaan ole ja siksi kai noita käärmeennostelijoita kuolee aika ajoin. Jos on kovin vakuuttunut omaamastaan hengestä, niin olisi mielenkiintoista kokeilla käärmeiden lisäksi tappavien myrkkyjen juomisnäytös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1958
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1432
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1337
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1098
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      141
      1048
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      956
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      857
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      842
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe