clang: KOKO ubuntujakelun kääntäminen?

clang_tilalle_eroon_gcc

Onko tuo clang jo riittävän valmis korvaamaan kokonaan gcc:n ?

Eli onko mahdollista kääntää tällä:

https://en.wikipedia.org/wiki/Clang

koko ubuntu -jakelun KAIKKI osat, niin kernel, sovellusohjelmat kuin kirjastotkin?

Eli saisiko aikaiseksi linuxjakelun, jossa gcc ei ole enää ohjelma, vaan symbolinen linkki clang -kääntäjään?

Eli niin, että ne esim. automake:lla tehdyt käännösskriptit, jotka luulevat käyttävänsä gcc:tä, kutsuisivat c -kääntäjää kyllä nimellä gcc, mutta kun tässä järjestelmässä gcc olisi enää symbolinen linkki clang -kääntäjään, tällöin (joskin tietämättään) ko. skriptit nekin käyttäisivät clang -kääntäjää, eivät gcc:tä?

Onko clang c ja c -kääntäjänä riittävän vakaa ja yhteensopiva, jotta gcc ja g -kääntäjistä päästäisiin kokonaan eroon ja ylläoleva olisi oikeasti mahdollista ?

5

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllähän se Clang korvaa gcc:n, että samalla tavalla molemmat kääntää standardia C:tä ja C :aa.

Sen sijaan kun puhutaan suurista määristä koodia niin kyllähän siellä jokseenkin varmasti jotain jää kääntymättä.

Se on aika kova vaatimus odottaa että kaikki kääntyisi kuin GCC:llä kun uudemmalla GCC:llä ei myöskään aina käänny kaikki vanhalla GCC:llä tehty koodi. Sitten vaan muokataan vähän ja taas kääntyy.

Varmaan helpointa olisi aloittaa omat väännökset käyttämällä käyttöjärjestelmää jossa on jo Clang käytössä.

• Jaaha-en-osaa-sanoa

Ymmärin kyllä mitä tarkoitit, ja pisti miettimään vähäksi aikaa, ja tulin tulokseen että minun tieto taito ei riitä edes pienimuotoiseen testiin yksittäisen ohjelmankaan kanssa. Tuskin tuossa oli muusta kyse kuin voiko näin tehdä, koska en usko että sillä mitään erityistä olisi saavutettavissa.

Linux Mint 18.1 Serena
      Xfce 64-bit

• älä_kysele

Miksi et itse koita..........

• Itselläni on Gentoossa asennettuna Clang/LLVM. Kerneliä ym. en ole yrittänyt sillä kääntää. Oletuksena vielä gcc. Noiden asentaminen lähdekoodista opettavaista. Googleta vaikka gcc bootstrapping. Ei liene vaikeaa muuttaa Gentoota käyttämään jotain toista kääntäjää. Gentoo on hyvin muokattavissa oleva systeemi.

• Tuskinkääntyykaikki

Poista gcc, tee symboliset linkit ja kokeile.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe