Jos yritys tekee toimeksiantosopimuksen työntekijän kanssa, niin onko tällä pakko olla Y-tunnus?
Vai voiko toimeksiantosopimuksen laatia tavallisen työntekijän kanssa?
"Kun kyseessä on toimeksiantosuhde, sopimuksessa on syytä tuoda esille yrittäjyyttä tukevat tunnusmerkit kuten se, että toimeksisaaja suorittaa toimeksiannon itsenäisenä ammatinharjoittajana, joka huolehtii itse veroista ja eläkkeistä ja jolla on toiminnan edellyttämät viranomaisilmoitukset, luvat ja vakuutukset.
Selkeintä on, että toimeksisaaja on merkitty ennakkoperintärekisteriin ja hänellä on yrittäjäeläkevakuutus. "
Siis selkeintä muttei pakollista?
Toimeksiantosopimus työ
4
326
Vastaukset
- 42423
Voihan sen tehdä mutta verottaja tulkitsee kuitenkin työsuhteeksi ja joudut maksamaan työsuhteen kulut korotettuna. Ei kannata lyödä päätä seinään. Ehkä joku laskutuspalvelu (Ukko jne....) voisi olla ratkaisu.
- Toimeksiantosopimus
Miksi sitten edes on toimeksianto tapana työllistää jollei sitä saa ja voi käyttää?
- besels
Ai miksi ei voi käyttää? Verottajan sivuilla on määritelty, lue sieltä.
- Eti-ne-käyttöohjeet
>> Siis selkeintä muttei pakollista?
Eihän tässä kohtaa tarvitse arvailla sitä selkeyden astetta, kun luet ohjeet mitä asiasta on sanottu.
https://www.vero.fi/fi-FI/Yritys_ja_yhteisoasiakkaat/Yhdistys_ja_saatio/Ennakkoperintarekisteri
Jos sillä työtä tekevälläsi ei ole Ennakkoperintärekisterinmerkintä voimassa, niin voit silti kuitenkin tehdä hänen kanssaan toimeksiantosopimuksen ja hän alkaa tehdä sinulle työtä.
Mutta silloin sinä maksat hänen palkastaan verottajalle tuloveron, kustannat vakuutukset ja sosiaaliturvamaksut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 45950
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että367788- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän117667- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594