Hei, onko täällä muita jotka ovat hakeneet joskus takuu-säätiöltä takausta? Täydennyspyyntö saapui pari viikkoa sitten ja olen toimittanut myös takauskäsittelijän pyytämät lisäselvitykset, miten pian minun tulisi odottaa päätöstä?
Takuu-säätiö
18
7564
Vastaukset
Vuonna 2012 itseltäni pyydettiin lisäselvityksiä syyskuussa. Takaus laitettiin 2012 kesäkuussa. Takaus myönnettiin joululahjana 2012 joulukuun puolessa välissä. Laina nostettiin 2013 helmikuussa kun pankin kanssa oli sovittu kuviot.
Nykyään ilmeisesti jonot kasvaneet ja ajat tietty pidentyneet. Jos tulee sitten aikanaan hylätty päätös jostain syystä niin muista että papereitasi säilytetään 1 kk säätiössä jonka jälkeen ne tuhotaan ja hakuhomma alkaa alusta. Itselleni tuli kielteinen aluksi mutta olin heti yhteydessä takausvastaavaan ja ongelma ratkaistiin joten takauksen haku jatkui lähes samantein. Odottavan aika on piitkä mutta jos täytät kriteerit niin koita vaan jaksaa kyllä se takaus myönnetään. Älä törttöile hakuaikana kuitenkaan...- Joopass
ex_vippaaja, kiitos vastauksesta.
Takauskäsittelijän kanssa ollaan juteltu sähköpostilla, pyysi vielä kirjeessä olevien liitteiden lisäksi muita liitteitä ja kyseli laskelmaa varten, että onko toistuvia lääkärikuluja jne.
Mistä syystä sait aluksi kielteisen päätöksen? Itse olen maksanut ulosottoon 1/3 palkasta vapaaehtoisesti 5/2016 lähtien.
Takauskäsittelijä uskoi, että päätös tulee tämän kuun aikana vielä, mutta pitäisikö varautua pidempäänkin odotteluun?Kun aikoinaan 2012 kesäkuussa laitettiin paperit niin silloin näkyi vielä tiliotteissa vippifirmojen panoja tilille toukokuun osalta. Toukokuussa tein tuolloin päätöksen että nyt riitti en voi maksaa velkaa velalla ja hain apua velkaneuvonnasta. Tämä oli keino saada jalka oven rakoon säätiöön. Eli tiedettiin että niillä tiliotteilla ei takausta myönnetä mutta kun kielteinen päätös tuli niin tilit olivat tuolloin olleet "puhtaat" jo useamman kuun ajalta. Eli riitti kun toimitin uudet puhtaat otteet säätiöön ja haku jatkui samantein. Tämän jälkeen vielä toimitin takausvastaavalle heidän pyynnöstä spostilla velkasaldoja jotta olisivat siellä päässä tietoisia sen hetkisistä veloista. Maksoin siis omatoimisesti pienempiä velkoja sekä yhtä isoa jossa oli sukulainen takaajana. Myös uo otti tilistä 1/3 jonkun aikaa. Jos käsittelijä noin sanoi niin uskon vakaasti että pitää paikkansa. Säätiössä kokoontuu kerran kuukaudessa jokin lautakunta jossa päätetään sitten näistä takauksista.
- joopass
Takuu-säätiöstä tuli jo sähköpostia, että myönteinen päätös. Hieno homma.
Onnittelut. Tästä se lähtee. Nyt vain odottelet takaussitoumusta ja aloitat lainaneuvottelut oman pankkisi kanssa. Ainakin Nordealla onnistui. Pankkivirkailija kävi "lainapäällikön" juttusilla ja tieto hyväksytystä lainasta tuli spostiin parissa päivässä. Velathan käydään vielä pankissa läpi ja velkojien pitää lähettää velkasaldot tietylle päivälle eli sille päivälle jolloin velka oikeasti maksetaan pankissa. Mulla meni yli tunti kun pankkivirkailija maksoi jokaikisen velan yksitellen. Maksettua tuli ylimääräistäkin mutta uo palautti kyllä liikaa maksetut velat...
- Joopass
Mulla noita velkojia on vain 4 ulosottomiehen lisäksi. Täytyy toivoa, että a) Nordea myöntää tuon järjestelylainan ja b) Takuu-säätiö ei ole kaavaillut ainakaan isompia kuukausieriä kuin mitä ulosottoon maksan.
Mun osalta laskuri näytti suurempaa kk-erää kuin ulosoton 1/3. Maksan vielä pari erää n. 720€/kk. Bruttotuloina käytettiin 2012 kk-palkkaa 2450€.
Tosin mulla oli maksimi summa ja laina-aika.
Ymmärrän kyllä hyvin niitä jotka valitsevat uo:n T-S:n jlainan sijasta mutta omalla kohdalla kyse oli n. 200€ ja halusin koko paskasta eroon mahdollisimman pian. Nämä T-S:n takaukset olivat ainakin minun pankissa(Raisio/Nordea) virkailijalle ihan uutta. Soitti säätiöönkin kysyäkseen neuvoja. Sai tasan samat mitkä itse kerroin säätiöstä saaneeni...- joopass
ex_vippaaja kirjoitti:
Mun osalta laskuri näytti suurempaa kk-erää kuin ulosoton 1/3. Maksan vielä pari erää n. 720€/kk. Bruttotuloina käytettiin 2012 kk-palkkaa 2450€.
Tosin mulla oli maksimi summa ja laina-aika.
Ymmärrän kyllä hyvin niitä jotka valitsevat uo:n T-S:n jlainan sijasta mutta omalla kohdalla kyse oli n. 200€ ja halusin koko paskasta eroon mahdollisimman pian. Nämä T-S:n takaukset olivat ainakin minun pankissa(Raisio/Nordea) virkailijalle ihan uutta. Soitti säätiöönkin kysyäkseen neuvoja. Sai tasan samat mitkä itse kerroin säätiöstä saaneeni...Pyysitkö muuten velkojiltasi akordia? sillähän säästää pitkän pennin kun saa osan veloista anteeksi.
- x_vippaaja_
Miksi ihmeessä olisin pyytänyt? Velkamäärä hyvin hoidettavissa työssäkäyvältä.
- 9885rwey
Hei , itse pyysin velkojilta akordia ja hyvin tulivat vastaan.Tottakai kk erä on suurenpi kuin ulosotossa, koska idea on halpakorkoinen laina jota maksetaan nopeaan tahtiin.Sitten vain lainan lyhennyksiin joita riittää ..... tsemppiä tuleviin vuosiin.......
- Joopass
Kk eräni on 200e pienempi kuin ulosotossa. Jopa pienempi kuin velkaneuvojan hakemukseen laskema.
- Stupid1
Voiko tulla kielteinen päätös kun tässä kuussa otin pienen 200€ lainan? Pitääkö odottaa se 3kk, että se ei näy tiliotteissa?
- Stupid1
Ei, kun joo tuolla takuusäätiön sivuilla lukeekin näin:
” Olen ottanut viimeaikoina uusia velkoja
Takausta ei voida myöntää, jos olet ottanut viimeisen kolmen kuukauden aikana uusia lainoja, käyttänyt olemassa olevia lainoja tai laskuja on jäänyt rästiin, eikä velkaantumisesi ole vielä päättynyt.
Jos velkasi ovat perinnässä tai ulosotossa tai jos sinulla on maksuhäiriömerkintä, ei se estä takauksen saamista. Oman talouden tilanteesi rauhoittaminen ja velkakierteen katkaiseminen ovat tärkeitä askelia. Velan maksaminen uudella velalla yleensä vain lisää epätoivoa omasta tilanteesta ja kasvattaa lopullista velkamäärää ”
Eli elokuussa voi tehdä hakemuksen, kun siitä taaksepäin 3 kuukautta ei näy enää, ne aiemmin otetut lainat (Heinäkuu, kesäkuu, toukokuu) - NäköjäänMuuttunut
Eikös tuo ennen ollut, että 6 kuukaudelta piti toimittaa tiliotteet.
- dskfhielhfilew
makin haluaisin kuulla, ulosotto tulee taas elamaani.
oisko parempi hakea apua - Satu1987
Mä sain takuu säätiöstä myöntävän päätöksen mutta pankki ei suostu antaa mulle lainaa olen riski asiakas vaikka en o koskaan pankille jääny mitään velkaa ja tosin summani on 6600€ e mut tässä o se et mistään en o lainaa saanu vaikka takuusäätiö päätös on ...spankis sanoi ettei anna ku ei mene palkka ja eläke sinne tilille ni en oo heidän pitkäaikais asiakas niinku onko muilla samoi kokemuksia et mitäs sitte ???
- 9-6
Mitä sanoivat palkkapankissasi? Kaiken kaikkiaan on vaikeaa saada lainaa muualta kuin palkkapankista.
- Anonyymi
Mulla paperit Takuusäätiössä ja neuvoi mun itse käymään pankissa kysymässä lainaa jonka Takuusäätiö takaisi. Tänään tuli tieto, että pankki myöntää lainan jos Takuusäätiöltä tulee myöntävä päätös lainan takuulle. Lainasumma on vähän alle sen maximin lainasumman.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926