Jouduin tekemään uuden samanlaisen ketjun, kun homoista kiinnostunut henkilö pilasi edellisen. Asiaan:
Käyttöjärjestelmä ubuntu 14.04.
Kun avaa Geditin sudolla ja muokkaa tiedostoa, niin tulee seuraava varoitus:
(gedit:"jokunumero"): Gtk-WARNING **: Calling Inhibit failed: GDBus.Error:org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.gnome.SessionManager was not provided by any .service files
Sama varoitus tulee myös kun avaa Geditin gksudolla. Virhe tulostuu terminaaliin yleensä siinä vaiheessa, kun muokkaa tiedostoa, siis ennen tallennusta.
Mistä tämä johtuu, onko vakavaa ja onko systeemini rikki jotenkin?
Olen alkanut käyttämään Geanya Geditin asemesta, jos pitää terminaalista avata. Geanylla samaa virhettä ei tule ainakaan gksudolla. Sudolla en enää uskalla avata GUI-ohjelmia, joten Geanya en ole edes kokeillut sillä.
Varoitus avatessa Geditin terminaalista
mistäjohtuu
3
108
Vastaukset
Varoitukset ovat varoituksia. Linux usein hyvin "puhelias". nano kiva pikkueditori. Gui ohjelmia ei kannata avata sudo:lla - paitsi gparted ja vastaavat jotka siihen suunniteltu. Ohjelmat jotka kirjoittavat asetuksia käyttäjän kotihakemistoon root-oikeuksin voivat aiheuttaa hankalia ongelmia aloittelijalle. Jos vaikka .config tietoston oikeudet muuttaa tule ongelmia.
- Ladakuski
Kertoo paljon open source kehittäjien tuottamasta lada-laadusta.
- valehtelet_taas
Älä viitsi valehdella, kyllä open source on paljon laadukkaampaa kuin joku Redmondin suljettu koodi!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497