Kaljuuntumisesta kokemuksen faktaa

Vasta 22 vuotta

Kaljuuntuminen on asia, mistä ollaan Suomessa vaiettu pitkään, siihen on suhtauduttu leikillä tai sitä on vähätelty. Kuitenkin jokainen, joka kärsii tai on kärsinyt hiustenlähdöstä tietää kipeästi sen, miten arka ja henkilökohtainen asia on kyseessä, miten se satuttaa, ahdistaa sekä kuinka se nakertaa ihmisen itsetuntoa lopulta pahimmassa tapauksessa tuhoten sen. Kun asian itse huomaa jonain päivänä peilen edessä, niin edessä on ahdistava lähes jatkuvalta shokilta tuntuva olotila. Jatkuen päivä päivältä tämä olo tekee yhä ahdistuneemmaksi, ajatukset pyörivät vain hiusten menettämisen pelkona, toimintakyky ja voimat vähentyvät, alkaa eristäytyminen muusta maailmasta ja välttely voimakkaasti valaistuja paikkoja sekä esim. uimarantoja kohtaan. Ja pahimmat tilanteet ovat ne, joissa muut huomauttavat että alkaa kaljuuntumaan, se palauttaa shokkitilan päälle ja asian ahdistava miettiminen jatkuu siitä monta päivää eteenpäin.

Tämä jatkuva hiustenlähdön miettiminen vuosia jatkuneena on maanpäällinen helvetti. Itse mietin koko ajan sitä, että toivottavasti muut eivät huomaa päänahkaani. Todellisuudessa he huomasivat, he vain kohteliaisuuttaan eivät halunneet huomauttaa siitä. Kun asia on joskus tullut puheeksi, ovat kommentit olleet suuntaan: "Eihän ne ole kuin hiukset, et sinä siihen kuole" tai "turhaa sinä tuollaisia murehdit, se on luonnollinen asia että ne lähtee päästä" tai "ala vaan hyväksyä että sinä rupeat kaljuuntumaan". Nyt sanotaan suoraan että EN VARMANA HYVÄKSY SITÄ ETTÄ MENETÄN KAUNIIT HIUKSENI, EN HYVÄKSY SITÄ ETTÄ NÄYTTÄISIN 25 VUOTIAANA 15 VUOTTA VANHEMMALTA!!!

Kuinka ajattelemattomia idiootteja ihmiset ovat, kun he vähättelevät toisten valtavaa henkistä tuskaa ja pahaa oloa? Te jotka tätä lukiessanne tunnette piston sydämessänne, tämä on juuri teille! Miettikää, miten olette aiheuttaneet pahaa oloa lähimmäisillenne väheksymällä asian merkitystä ja satuttaneet heitä kehoittamalla heitä hyväksymään asian mikä ei ole hyväksyttävissä!!! Teidän tulisi auttaa, lohduttaa ja tukea lähimmäistänne, ei ahdistaa häntä entisestään lisää

Hiukset ovat osa ihmisen persoonaa, ihminen joka kärsii hiustenlähdöstä ei tunne itseään kokonaiseksi vaan alastomaksi varsinkin julkisilla paikoilla ja sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden kanssa. Ihminen joka kärsii hiustenlähdöstä ei tunne oloaan viehättäväksi vaan kummajaiseksi, tämä on erittäin itseluottamusta murentava seikka varsinkin jos puhutaan parinmuodostuksesta. Jos ihminen kaljuuntuu parin kympin tietämillä, niin mahdollisuudet kumppanin löytämiseen huononevat merkittävästi, elleivät jopa tuhoudu täysin.

Itse sain asiaan lohtua viimein tänä vuonna, kun aloin käyttämään Rogainea. Hiukseni kasvavat viimeinkin takaisin ja henkinen toipumiseni viiden vuoden kärsimyksestä on viimeinkin käynnissä. Itsetuntoni on alkanut pikkuhiljaa palautua ja olen saanut uskoa vähitellen takaisin elämään, tosin en vielä lähellekkään sille tasolle missä se oli ennen sairauteni toteamista. Niin siis teille tietämättömille jotka otatte hiustenlähdön leikillä, hiustenlähtö on perinnöllinen sairaus, jolla te leikitte ja jota te vähättelette. Jos tämä ei viimeistään teihin kolahda, niin olette henkisesti pystyynkuolleita ihmisiä, joilta puuttuu omatunto täysin.

Lopuksi, kommentoikaa, kertokaa omia kokemuksianne ja jakakaa omia näkemyksiänne kaljuuntumiseen ja kaikkeen siihen liittyviin asioihin.

Voimaa kaikille niille jotka kärsivät hiustenlähdöstä, onneksi nykyajan lääketieteellisillä keinoilla tätä vakavaa perinnöllistä sairautta voidaan hoitaa. Ja niille, joille lääkehoidon aloittaminen on jo liian myöhäistä, me muistamme teidät ja tunnemme syvää myötätuntoa teitä kohtaan inhimillisestä tradegastanne.

Hyvää alkanutta vuotta 2005 teille kaikille kohtalotovereille, aurinkoista kevättä!

22

9346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 21v-kalju

      Tässä olisi yks saman kohtalon kokenut. Hiukset alkoi lähteä joskus 17-18v ja kaverit jaksoi vitsi vääntää. Itteä vitutti aika lahjakkaasti, koska oon suorastaan rakastanut tummia paksuja hiuksiani, joita pidin vähän pidempänä mallina välillä. Sitten seurasi kaljuksi ajaminen, jonka jälkeen oon kahdesti yrittänyt kasvattaa. Sivut on ok mutta päälaki on ku helikopterin laskeutumispaikka. Nyt oon taas aikeissa kasvattaa kesäksi tukan ja tänään kävin apteekista hakemassa Rogainea. Paljon oon positiivista kuullut tästä rohdosta, joten toivotaan parasta!

    • m20

      Minä huomasin hiustenlähdön alun kun kampailin hiuksiani vanhojentansseja varten. Iski tietysti aluksi ihan yllätyksenä, mutta otin rauhallisesti.
      Nyt 20-vuotiaana, kun keskijakauksen tekeminen olisi jo näyttänyt tosi törkeältä, hiippailin lääkäriin ja sain gefina-reseptin. Sitä on tullut syötyä vasta pari kuukautta, joten paha sanoa mitään vielä.

      Muistapa silti siitä kumppanin löytämisestä sellainen asia, että kaljuuntuminen ei ole suoraan se asia mikä sitä hankaloittaa. Syy on ennemminkin kaljun aiheuttaman itsevarmuuden heikkeneminen! En ollut uskoa tätä itsekään aluksi, mutta kun kokeilin viime vuonna kaljuksi vetämistä, ei vienti (jota aina välistä on ihan hyvinkin :) muuttunut miksikään .. tai jos muuttui niin hiukan parempaan päin.

      Nykyään keikkuu taas jonkun verran hiuksia päälaella. Odottelen mielenkiinnolla mitä gefina tekee. Jos se ei auta, siirryn sitten pysyvästi täyskaljuun. Pahasti kaljuuntuneen ylikampaus on nimittäin karua katseltavaa. Ja niille, jotka väittävät armottomasti pään muodon vaikuttavan siihen sopiiko kalju vai ei, olette osittain oikeassa. Minulla ei ole mitään erityisen kauniin muotoista päätä, mutta tuskinpa siihen kukaan muu sen kummemmin hajoaa kuin esimerkiksi viereisen kaverin isoon nenään tai hörökorviin..

      Muistakaa että kulmikas kalju pää näyttää aina paremmalta kuin se sama kulmikas pää, jonka sivuhiukset on kammattu "vaarityylillä". Vai mitä mieltä olette, naiset?

      • Mikko_

        Sivuhiusten "ylikampaus" on aika extreme-tempaus, jota en minäkään tietysti suosittele, mutta pienempää kaljua aluetta voi peittää lukemattomilla muillakin tavoilla, joista osa toimii ehkä hyvinkin.


      • Nimetön
        Mikko_ kirjoitti:

        Sivuhiusten "ylikampaus" on aika extreme-tempaus, jota en minäkään tietysti suosittele, mutta pienempää kaljua aluetta voi peittää lukemattomilla muillakin tavoilla, joista osa toimii ehkä hyvinkin.

        Mitä nämä lukemattomat muut tavat ovat?


      • Mikko_
        Nimetön kirjoitti:

        Mitä nämä lukemattomat muut tavat ovat?

        Tämähän on kiinni ihan siitä, kuinka paljon sattuu olemaan "materiaalia" käytettävissä ja missä kohtaa päätä.

        Mutta esimerkiksi blondaus on hyvä perusvinkki. Muita niksejä on esimerkiksi tuuheuttavien aineiden käyttö, föönaus, ainakin osittain eteenpäin kampaaminen, tukan pitäminen sivuilta lyhyenä ja päälaelta hieman pidempänä jne.

        Hieman järeämmän luokan nikseihin kuuluu hiuskuitujen konkreettinen lisääminen tukkaan. Näitä synteettisiä "hiuskuitujahan" myydään ainakin ulkomailla ja niitä sirotellaan/suihkutetaan omaan tukkaan. Ne tarrautuvat olemassaoleviin hiuksiin ja paksuntavat niitä. Lähes vastaavan efektin saa sekoittamalla MSM-jauhetta (orgaaninen rikki) veteen, kostuttamalla pään seoksella ja kuivaamalla hiuskuivaimella. MSM tarrautuu hiuksiin ja paksuntaa niitä. MSM:n väitetään olevan myös hyväksi päänahan terveydelle...


      • m20
        Mikko_ kirjoitti:

        Sivuhiusten "ylikampaus" on aika extreme-tempaus, jota en minäkään tietysti suosittele, mutta pienempää kaljua aluetta voi peittää lukemattomilla muillakin tavoilla, joista osa toimii ehkä hyvinkin.

        Jep, mullakin sen verran vielä tavaraa, että kaljuuntumista ei välttämättä edes huomaa jos vähän jaksaa nähdä vaivaa. Nyt seurailenkin vain, että mahtaako tuosta gefinasta olla mihinkään. Jos on, niin ei ongelmia, mutta jos ei, niin gillette kauniiseen käteen.


      • ohimot
        Mikko_ kirjoitti:

        Tämähän on kiinni ihan siitä, kuinka paljon sattuu olemaan "materiaalia" käytettävissä ja missä kohtaa päätä.

        Mutta esimerkiksi blondaus on hyvä perusvinkki. Muita niksejä on esimerkiksi tuuheuttavien aineiden käyttö, föönaus, ainakin osittain eteenpäin kampaaminen, tukan pitäminen sivuilta lyhyenä ja päälaelta hieman pidempänä jne.

        Hieman järeämmän luokan nikseihin kuuluu hiuskuitujen konkreettinen lisääminen tukkaan. Näitä synteettisiä "hiuskuitujahan" myydään ainakin ulkomailla ja niitä sirotellaan/suihkutetaan omaan tukkaan. Ne tarrautuvat olemassaoleviin hiuksiin ja paksuntavat niitä. Lähes vastaavan efektin saa sekoittamalla MSM-jauhetta (orgaaninen rikki) veteen, kostuttamalla pään seoksella ja kuivaamalla hiuskuivaimella. MSM tarrautuu hiuksiin ja paksuntaa niitä. MSM:n väitetään olevan myös hyväksi päänahan terveydelle...

        Blondaus ja sivut lyhyenä ovat tuttuja, en vaan enää pidä luonnottoman vaaleasta mallista (mm. tummempien kulmakarvojen kanssa näyttää aika hassulta). Föönaus tekee hallaa hiuksille ja siitäkin luovuin jo ajat sitten. Minun ongelmani ovat korkeat ohimot - asia, jonka korjaamiseen tosin riittäisi reilut 5000 euroa. Olisin ne varmasti jo korjannutkin, mutta en ole viitsinyt hakea Nordstömiltä arpea takaraivooni. Mikäli nuo ohimot tässä korjautan, etsin paikan, jossa siirteet irroitetaan yksitellen. Tällainenhan paikka löytyy käsittääkseni Tukholmasta.


      • Mikko_
        ohimot kirjoitti:

        Blondaus ja sivut lyhyenä ovat tuttuja, en vaan enää pidä luonnottoman vaaleasta mallista (mm. tummempien kulmakarvojen kanssa näyttää aika hassulta). Föönaus tekee hallaa hiuksille ja siitäkin luovuin jo ajat sitten. Minun ongelmani ovat korkeat ohimot - asia, jonka korjaamiseen tosin riittäisi reilut 5000 euroa. Olisin ne varmasti jo korjannutkin, mutta en ole viitsinyt hakea Nordstömiltä arpea takaraivooni. Mikäli nuo ohimot tässä korjautan, etsin paikan, jossa siirteet irroitetaan yksitellen. Tällainenhan paikka löytyy käsittääkseni Tukholmasta.

        Voihan kulmakarvatkin blondata.. :) Ihan samalla mönjällä onnistuu kuin hiusten blondauskin, ja hyvin toimii.

        Käsittääkseni Euroopassa FUE-hiustensiirtoja ei tee kuin yksi klinikka Belgiassa.


      • ohimot
        Mikko_ kirjoitti:

        Voihan kulmakarvatkin blondata.. :) Ihan samalla mönjällä onnistuu kuin hiusten blondauskin, ja hyvin toimii.

        Käsittääkseni Euroopassa FUE-hiustensiirtoja ei tee kuin yksi klinikka Belgiassa.

        http://www.ilterclinic.com/

        Houkuttelisi hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Se 5-7 KEUR on nyt kuitenkin aika vähän.
        Ikää minulla on 31 ja tilanne stabiloitunut.


      • Olli
        ohimot kirjoitti:

        http://www.ilterclinic.com/

        Houkuttelisi hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Se 5-7 KEUR on nyt kuitenkin aika vähän.
        Ikää minulla on 31 ja tilanne stabiloitunut.

        Belgian Prohairclinicin nettisivuilla ei kerrota kirurgien nimiä. Kysäsin asiaa ja Ilterclinicin Dr Ilter on yksi niistä. Eli vähän niinkun samaa puljua ovat. Dr Ilter heittää siis keikkoja myös Belgiassa.

        Mielestäni yksi hyvä vaihtoehto on myös Turkissa oleva HairlineClinic. Porukka on käsittääkseni Dr Colen kouluttama. Hinta 3,5 euroa siirre.

        Itselläni sama homma mielessä. Rahaa, rohkeutta ja tietoa vielä kuitenkin puuttuu.


      • Ville
        ohimot kirjoitti:

        http://www.ilterclinic.com/

        Houkuttelisi hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä. Se 5-7 KEUR on nyt kuitenkin aika vähän.
        Ikää minulla on 31 ja tilanne stabiloitunut.

        Joo kannattaa käyttää sitä FUE-menetelmää
        ettei jää arpea niskaan. Tein hiustensiirron
        muutama vuosi sitten ja aika leveä arpi niskaan
        siitä jäi (joutuu pitämään takatukkaa ettei
        arpi näy)


      • Olli
        Ville kirjoitti:

        Joo kannattaa käyttää sitä FUE-menetelmää
        ettei jää arpea niskaan. Tein hiustensiirron
        muutama vuosi sitten ja aika leveä arpi niskaan
        siitä jäi (joutuu pitämään takatukkaa ettei
        arpi näy)

        Viitsisitkö Ville kertoa missä teit hiustensiirron? Onko arpi yhtään levenny parissa vuodessa?


      • Olli
        Olli kirjoitti:

        Belgian Prohairclinicin nettisivuilla ei kerrota kirurgien nimiä. Kysäsin asiaa ja Ilterclinicin Dr Ilter on yksi niistä. Eli vähän niinkun samaa puljua ovat. Dr Ilter heittää siis keikkoja myös Belgiassa.

        Mielestäni yksi hyvä vaihtoehto on myös Turkissa oleva HairlineClinic. Porukka on käsittääkseni Dr Colen kouluttama. Hinta 3,5 euroa siirre.

        Itselläni sama homma mielessä. Rahaa, rohkeutta ja tietoa vielä kuitenkin puuttuu.

        Turkissa toimiva Hairline ei ole Dr Colen porukkaa vaan Kyproksella toimiva HDC http://www.hdc.com.cy/index.html


      • mike
        Mikko_ kirjoitti:

        Tämähän on kiinni ihan siitä, kuinka paljon sattuu olemaan "materiaalia" käytettävissä ja missä kohtaa päätä.

        Mutta esimerkiksi blondaus on hyvä perusvinkki. Muita niksejä on esimerkiksi tuuheuttavien aineiden käyttö, föönaus, ainakin osittain eteenpäin kampaaminen, tukan pitäminen sivuilta lyhyenä ja päälaelta hieman pidempänä jne.

        Hieman järeämmän luokan nikseihin kuuluu hiuskuitujen konkreettinen lisääminen tukkaan. Näitä synteettisiä "hiuskuitujahan" myydään ainakin ulkomailla ja niitä sirotellaan/suihkutetaan omaan tukkaan. Ne tarrautuvat olemassaoleviin hiuksiin ja paksuntavat niitä. Lähes vastaavan efektin saa sekoittamalla MSM-jauhetta (orgaaninen rikki) veteen, kostuttamalla pään seoksella ja kuivaamalla hiuskuivaimella. MSM tarrautuu hiuksiin ja paksuntaa niitä. MSM:n väitetään olevan myös hyväksi päänahan terveydelle...

        Mikä on sekoitusuhde jauhe/vesi ja onko haittaa jos käyttää joka päivä. Mistä olet itse ostanut jauhetta


    • Mikko_

      Oli kyllä hieno kirjoitus, yhdyn tähän täysin. Itse olen ollut siinä mielessä "onnekas", ettei minulle ole juurikaan kommentoitu hiustenlähtöäni, paitsi aivan lähimpien ihmisten toimesta huumorimielessä. Itse asiassa kaljuuntumisesta huolimatta hiuksiani jopa kehuttiin vielä muutama vuosi sitten, kun olin oikein trendikkäästi yrittänyt niitä laitella! Tuolloin olin juuri aloittanut lääkityksen, joka toki hieman paransi tilannetta entisestä. Hiusraja ei kylläkään juuri eteenpäin tullut, hiusten laatu vain parani. Sen jälkeen suunta on kyllä ollut huonompaan päin, joskin todella hitaasti.

      Kaljuuntumisen kanssa elämistä helpottaa lääkkeiden lisäksi myös esimerkiksi iän karttuminen. Olen jonkin verran vanhempi kuin sinä, ja mitä enemmän ikää tulee, sen helpompi on korkea hiusraja ja ohenneet hiukset hyväksyä. Tosin ei paljon. Ehkä joskus 50- tai 60-kymppisenä asia on jo paljon hyväksyttävämpi, koska tuossa iässä suurimmalla osalla on hiukset lähteneet enemmän tai vähemmän, ja se on siis tavallaan "normaali" olotila.

    • qwere

      gefina-resepti!
      Varmasti kirjoittaa sellaisen, kun sanot saman mitä olet tänne kirjoittanut!
      Sinun ikäisesi ei tarvitse ottaa kuin puolikas tapletti Gefinaa muutaman kerran viikossa.

      • Harveneva

        Finansteridiä kyllä on tarkoitus ottaa 1 mg / päivä, eikä 2.5 mg pari kertaa viikossa.

        Gefina tabletti on helppo rikkoa veitselläkin neljään osaan. Näin päiväannokseksi tulee 1.25 mg / päivä. Itsellä toimii hyvin.


    • elämästäni helvettiä!!!

      Ja kaikenlisäksi olen nainen , eli en senkään vertaa ole "oikeutettu" kaljuuntumaan kuin miehet. Ymmärrän miehiä joille hiustenlähtö on valtava ongelma ja tuntuu et naisena se on minulle miljoona kiloa painava kivitaakka raahattavana. Olen epätoivoinen ja masentunut, elämän ilon kadottanut asian vuoksi. Välillä miltei toivon että olisi hiustenlähdön syynä vaikka syöpähoidot niin sais ymmärrystä tälle ongelmalle ja siitä kehtais ja uskaltais puhua. Itsemurha hiipii mieleen mutta en voi sitä ehkä tehdä koska täällä maanpäällä on minulle tärkeitä ihmisiä olemassa ja heidän vuoksi vielä yritän jaksaa. Vältän nykyään sosiaalisia tilanteita ja haluan vaan olla yksin. Tiedän että Nordströmin hiustensiirto ei onnistu koska hiukset on harvennut kauttaaltaan. En tiedä mitä ne kirurgiset keinohiusmenetelmät on vai onko niitä olemassakaan koska esim. täällä on ollut niihin linkkejä ja kukaan ei osaa kertoa millasia ne on. Kiinnostais joku tollanen jos kirurgisesti vois saada "pysyvät" hiukset niin vois taas elää suht sen asian kans. En halua joutua jatkuvaan kampaamojen hiuslisäkkeiden uhriksi vaan haluaisin saada asian oikeasti kuntoon eli jos joku tietää mitä plastiikkakirurgi vois tehdä niin kiva jos kerrot! Olen niin masentunut ja väsynyt että en saa soitettua enkä uskalla edes soittaa klinikalle. Rahaa hommaan jos kirurgi voi minulle jotain tehdä! Ennemmin ostan plastiikkakirurgin palvelun kuin esim. auton.

      • kaljuuntuva_nuori_nainen

        Vanha kirjoitus, mutta voi miten teidän tunteen! Hiustenlähtö on vienyt minulta kaiken elämänilon ja olen lähellä itsemurhaa. Ilmeisesti e-pillerien aloitus laukaisi tämän minulla, päivittäin on lähtenyt ties kuinka kauan 300 hiusta ja enää rippeet jäljellä. Lopettaminen ei muuttanut mitään. Uutta kyllä kasvaa jonkin verran takaisin mutta mitäs se auttaa kun hetikohta putoaa pois. On kokeiltu rogainet ja spironolaktonit, ei mitään apua. Lääkärit vaan puistelee päätään ja sanoo ettei voi tehdä mitään. Olen kovaa vauhtia menettämässä työpaikkani, sillä syvän masennukseni takia olen pitkällä sairaslomalla ja sille ei loppua näy. Peruukkikin on ostettu, mutta se ei pysy päässä ja näyttää niin peruukilta etten sitäkään voi käyttää. Kukaan ei tunnu ymmärtävän, sanovat vaan että hiuksiahan ne on, oletpa turhamainen, vaan helppohan se on sanoa kun itsellä on komea harja päässä. Antaisin vaikka molemmat jalkani jos vain saisin tukkani takaisin. Yritän mennä päivä kerrallaan, mutta tuntuu että välillä ainut mikä auttaa jaksamaan on ajatus siitä että kun en enää kestä lähden oman käden kautta.


    • Joppe

      Omat hiukseni alkoivat harventua reilut kymmenen vuotta sitten. Olin silloin 16- tai 17-vuotias. Isukki oli kyllä kaljuuntunut jo nuorena, ja äidinkin suvun miehillä oli jonkinlaista karvanlähtöä havaittavissa. Parturi-kampaajana työskentelevä siskoni sanoi, että hiukseni ovat alkaneet ohentua radikaalisti. Itse en ollut huomannut mitään. Se tietoisku oli kuin kova nyrkinisku mahaan. En muutenkaan ollut mikään rantojen kunkku, oli tosi huono iho ja rutkasti ylipainoa. Ajattelin, että voi perkele, tämä olikin sitten tässä, nyt sitä voinee sitten hyvällä omallatunnolla hypätä narun jatkoksi.

      No, kokeilin jonkin aikaa Viviscalia, enkä huomannut sillä mitään kummempia vaikutuksia hiuksiini. Vuosi vuodelta hiukset ovat lähteneet tasaisesti ja varmasti. Parikymppisenä aloin pitää todella lyhyttä tukkamallia, mikä onnekseni sopikin minulle ihan hyvin. Pituus vaihteli (ja vaihtelee) vuodenaikojen mukaan kolmen millin ja parin sentin välillä.

      Viime vuoden keväällä kekkasin Rogainen, joka muutaman kuukauden käytön jälkeen alkoi vaikuttaa. Huomasin uutta hiuskasvua, mikä oli tietysti mukava juttu. Nyt ajattelin aloittaa Rogainen lisäksi myös Gefinan käytön.

      Omasta puolestanikin toivotan kaikille oikein hyvää ja entistä tuuheampaa alkanutta vuotta! Taistelu jatkuu...

    • Jere

      Kirjoituksessasi oli kyllä jossain määrin ideaa, mutta olet minusta kyllä hieman ylidramaattinen. Itse olen kärsinyt hiustenlähdöstä 18-vuotiaasta asti, joten tiedän miltä se tuntuu. Kyllähän se vaikuttaa itsetuntoon ja masentaa, mutta ei se mikään maailmanloppu ole.

      Tuskin läheisesi ovat tahallaan vähätelleet vaivaasi. Hiustenlähtöön ei vain oikein osata suhtautua jos ei ole omakohtaista kokemusta. Useimmat siitä kärsivät eivät halua edes puhua siitä joten ymmärrän että on melko vaikea kommentoida asiaa.

      Käytit tuolla lopussa nimitystä "vakava perinnöllinen sairaus". Tuota en kyllä allekirjoita vaikka oma hiustenlähtökin kiusaa. Kun katsoo hitaasti heikkenevää, Parkinsonin taudista kärsivää sukulaistaan osaa pistää tämän oman perinnöllisen vaivansa oikeaan mittakaavaan.

    • nimetön28

      mielestäni olet ihan oikeassa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3108
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1265
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1251
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1056
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      52
      947
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      914
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      826
    Aihe