Autovero tulee poistumaan oli hallituksessa kuka tahansa.
En tiedä Bernerin ajatusten laadusta, mutta jotenkin tämä vero on korvattava.
Miten tekisit:
Joku muu vero.
Lisää lainaa. Maksakoot tulevat sukupolvet.
Leikataan yhteiskunnan palveluista.
Autovero poistuu
59
383
Vastaukset
Miksi autovero tulee poistumaan?
- Taivasten.valtakunta
Niin...kyllä verrot jää, ei siitä epäselvää, se nyt tähän EU muotooon.
EU määrännyt, että kaikissa 2018 jälkeen uusissa autoissa oltava paikannin.
Jo Kyllösen aikaan asia oli vahvasti esillä. Samoin edeltäjänsä myös virkkoi asiasta. Tuossa Kyllösen juttua>
http://yle.fi/uutiset/3-6810728
Kun me EU:ssa ollaan, niin säännöillään on pelattava.
Jos sanotaan että EU selkäyttänyt asioita, olen kyllä vahvasti erimieltä.
Mutta. näillä me mennään missä ollaan, ja hallituksen tehtävä on asiat hoitaa EU määräysten mukaan.
Kyllähän nämä monet omaksuu, mutta useat myös ei omaksu.
Jo vaikeaa kuka on tienkäyttäjä, onko myös se makkarapaketti joka kaupasta haetan, kyllä sekin on, mutta kun tulee massassa, hinta ei niin näy.
Itse käyttäisin lunnehdintaa, että hassua on tulossa ?
Mutta tämä tätä nykytrendiä. Aletaan elämään taivasten valtakunnan kautta. Siellä se satelliitti joka ohjaa kulkuamme. Nyt ei ole kuten joskus, se pappi, joka sanoi johtajamme olevan taivaissa.
Papit piti kansaa kurissa ja nuhteessa. Silloin johtajamme istui isän kaikkivaltiaan oikealla puolen. Kuten nyt EU.
Alistukaamme !
https://www.youtube.com/watch?v=T0vM4TfVn2M Taivasten.valtakunta kirjoitti:
Niin...kyllä verrot jää, ei siitä epäselvää, se nyt tähän EU muotooon.
EU määrännyt, että kaikissa 2018 jälkeen uusissa autoissa oltava paikannin.
Jo Kyllösen aikaan asia oli vahvasti esillä. Samoin edeltäjänsä myös virkkoi asiasta. Tuossa Kyllösen juttua>
http://yle.fi/uutiset/3-6810728
Kun me EU:ssa ollaan, niin säännöillään on pelattava.
Jos sanotaan että EU selkäyttänyt asioita, olen kyllä vahvasti erimieltä.
Mutta. näillä me mennään missä ollaan, ja hallituksen tehtävä on asiat hoitaa EU määräysten mukaan.
Kyllähän nämä monet omaksuu, mutta useat myös ei omaksu.
Jo vaikeaa kuka on tienkäyttäjä, onko myös se makkarapaketti joka kaupasta haetan, kyllä sekin on, mutta kun tulee massassa, hinta ei niin näy.
Itse käyttäisin lunnehdintaa, että hassua on tulossa ?
Mutta tämä tätä nykytrendiä. Aletaan elämään taivasten valtakunnan kautta. Siellä se satelliitti joka ohjaa kulkuamme. Nyt ei ole kuten joskus, se pappi, joka sanoi johtajamme olevan taivaissa.
Papit piti kansaa kurissa ja nuhteessa. Silloin johtajamme istui isän kaikkivaltiaan oikealla puolen. Kuten nyt EU.
Alistukaamme !
https://www.youtube.com/watch?v=T0vM4TfVn2MMiten uusien autojen paikanninpakko liittyy autoveron tasoon tai keräämistapaan? EU:n jäsenvaltiot saavat paikantimista huolimatta verottaa autoja yhä haluamallaan tasolla ja tavalla.
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Miten uusien autojen paikanninpakko liittyy autoveron tasoon tai keräämistapaan? EU:n jäsenvaltiot saavat paikantimista huolimatta verottaa autoja yhä haluamallaan tasolla ja tavalla.
Lisäksi uusien autojen paikanninpakkokaan ei ole mikään itsestään selvä juttu, ja joistain saksalaislehdestä katselin, että läheskään kaikki EU-maat eivät hyväksy sitä valvontana.
- missämuut
ökyautot saa halvemmalla , siksi
missämuut kirjoitti:
ökyautot saa halvemmalla , siksi
Niissä ei juurikaan merkitystä ole autoverojen suuruudella, ne ovat yleensä yritysten kalustoa ja poistokelpoisia.
- glx
Ei autovero tule poistumaan jos sitä ei poisteta. Minun mielestäni autovero tulee säilyttää vielä pitkään. Lisäksi jo ensi ja seuraavaksi vuodeksi suunniteltu alennus tulisi perua ja käyttää sitä kautta säästyneet varat tiestön hoitoon. Nykyisestä lähes 8 miljardin liikenteen verokertymästä riittää rahat tiestön yllä pitoon kun vain halutaan .
Jos vain halutaan. Minulle sopisi hyvin esimerkiksi se, että tienpitoon lisättäisin 1,5 miljardia euroa ja vastaava määrä vähennättäisiin maataloustuista. Näin kokonaiseverorasitus pysyisi ennallaan.
Itse kannatan kyllä silti enemmän autoveron poistamista. Se uudistaisi autokantaamme kertarysäyksellä. Hallitus etenisi hurjaa vauhtia kohti ilmastopoliittisia tavoitteita. Autoilijat säästäisivät polttoainekuluissa. Liikenneturvallisuus kohenisi. Kun matkanteko muuttuisi näin edullisemmaksi ja turvallisemmiski, voisin itsekin tehdä vielä yhden Lapinmatkan (2000 km edestakaisin) lisää vuodessa. Tulisin siis rahoineni edistämään maaseudun elinvoimaa (majoituspaleveluja, ruokailupalveluja ym. ostamalla).- Budjettitasapainossa
Miksei leikata työttömyyskorvauksista ja asumistuista ne on täysin ilmaista rahaa se 1,5miljardia.
- glx
Mielipidepankki kirjoitti:
Jos vain halutaan. Minulle sopisi hyvin esimerkiksi se, että tienpitoon lisättäisin 1,5 miljardia euroa ja vastaava määrä vähennättäisiin maataloustuista. Näin kokonaiseverorasitus pysyisi ennallaan.
Itse kannatan kyllä silti enemmän autoveron poistamista. Se uudistaisi autokantaamme kertarysäyksellä. Hallitus etenisi hurjaa vauhtia kohti ilmastopoliittisia tavoitteita. Autoilijat säästäisivät polttoainekuluissa. Liikenneturvallisuus kohenisi. Kun matkanteko muuttuisi näin edullisemmaksi ja turvallisemmiski, voisin itsekin tehdä vielä yhden Lapinmatkan (2000 km edestakaisin) lisää vuodessa. Tulisin siis rahoineni edistämään maaseudun elinvoimaa (majoituspaleveluja, ruokailupalveluja ym. ostamalla).autoveron poisto ei välttämättä lisää kovinkaan paljon autokauppaa. Vaikka uusien autojen hinta jonkun verran laskeekin, niin laskee vaihtoautojenkin hinta, eli väliraha pysyy samana. Uusien autojen kaupasta valtaosa on vaihtokauppaa.
- niiiinjanäin
Mielipidepankki kirjoitti:
Jos vain halutaan. Minulle sopisi hyvin esimerkiksi se, että tienpitoon lisättäisin 1,5 miljardia euroa ja vastaava määrä vähennättäisiin maataloustuista. Näin kokonaiseverorasitus pysyisi ennallaan.
Itse kannatan kyllä silti enemmän autoveron poistamista. Se uudistaisi autokantaamme kertarysäyksellä. Hallitus etenisi hurjaa vauhtia kohti ilmastopoliittisia tavoitteita. Autoilijat säästäisivät polttoainekuluissa. Liikenneturvallisuus kohenisi. Kun matkanteko muuttuisi näin edullisemmaksi ja turvallisemmiski, voisin itsekin tehdä vielä yhden Lapinmatkan (2000 km edestakaisin) lisää vuodessa. Tulisin siis rahoineni edistämään maaseudun elinvoimaa (majoituspaleveluja, ruokailupalveluja ym. ostamalla)."Hallitus etenisi hurjaa vauhtia kohti ilmastopoliittisia tavoitteita."
-autojen päästöt ovat hiilidioksipäästöjä, niitä tulee /litra ihan riippumatta siitä onko kyse vanhasta vai uudesta autosta. Samoissa kokoluokissa on bensankulutus laskenut noin 15%, enempääei ole tullut koska autot ovat muuttuneet myös painavemmiksi. Jos Suomen autokannast puolet on yli-ikäisiä, uusiin vaihtamalla syntyisi siis 7-8% alennus hiilidioksidipäästöihin.
Vain sähköautoihin siirtymällä syntyy todellista edistystä ilmastopolitiikassa liikenteen osalta.
Suomessa kasvihuonekaasuista liikenne tuottaa 20%, joten kokonaisvaikutukseltaan autojen uusiminen polttomoottoreineen jää pariin prosenttiin, ei suurta merkitystä. Mielipidepankki kirjoitti:
Jos vain halutaan. Minulle sopisi hyvin esimerkiksi se, että tienpitoon lisättäisin 1,5 miljardia euroa ja vastaava määrä vähennättäisiin maataloustuista. Näin kokonaiseverorasitus pysyisi ennallaan.
Itse kannatan kyllä silti enemmän autoveron poistamista. Se uudistaisi autokantaamme kertarysäyksellä. Hallitus etenisi hurjaa vauhtia kohti ilmastopoliittisia tavoitteita. Autoilijat säästäisivät polttoainekuluissa. Liikenneturvallisuus kohenisi. Kun matkanteko muuttuisi näin edullisemmaksi ja turvallisemmiski, voisin itsekin tehdä vielä yhden Lapinmatkan (2000 km edestakaisin) lisää vuodessa. Tulisin siis rahoineni edistämään maaseudun elinvoimaa (majoituspaleveluja, ruokailupalveluja ym. ostamalla).Miksi muutaman tonnin hinnan alennus käynnistäisi vaihtorumbaa, kun se vaikuttaisi luultavasti välirahaan sitä suurentaen n. 1000,-
Siis ostajalle itseasiassa auto olisikin kalliimpi kuin nyt.glx kirjoitti:
autoveron poisto ei välttämättä lisää kovinkaan paljon autokauppaa. Vaikka uusien autojen hinta jonkun verran laskeekin, niin laskee vaihtoautojenkin hinta, eli väliraha pysyy samana. Uusien autojen kaupasta valtaosa on vaihtokauppaa.
Voit olla ihan varma siitä, että autokauppa vilkastuisi huomattavasti. Voi tulla aluksi jopa jonoja.
- Kaup-Kes--
Santorino kirjoitti:
Miksi muutaman tonnin hinnan alennus käynnistäisi vaihtorumbaa, kun se vaikuttaisi luultavasti välirahaan sitä suurentaen n. 1000,-
Siis ostajalle itseasiassa auto olisikin kalliimpi kuin nyt.Tuo kertomasi että väliraha nousee ei pidä paikkaansa. Sillä nykyisin maksetaan uusissa autoissa täysin ilmaa 5,000-50,000 e eli veroa. Suuri osa siitä ilmasta häipyy heti, kun ajat uuden auton liikkeestä ulos.
Kun tulevaisuudessa puhalletaan ilmat ulos, niin auton arvokin säilyy paremmin.
Samoin välirahat pienenee.. Santorino kirjoitti:
Miksi muutaman tonnin hinnan alennus käynnistäisi vaihtorumbaa, kun se vaikuttaisi luultavasti välirahaan sitä suurentaen n. 1000,-
Siis ostajalle itseasiassa auto olisikin kalliimpi kuin nyt.Pelkästään tällaiset välihintaerolaskelmat eivät vaikuta ihmisten enemmistön päätöksiin. Tunne voittaa näissä autokaupoissa järjen. Uuden auton hankkimisen kiihko syntyy siitä, että uusien autojen ale (-15 - 25 % ale) alkaa. Ihmiset menevät aina alennusmyynteihin. Tätä voitaisiin mainostaa tammialena.
Lumipalloefekti taas syntyy siitä, että ihmiset huomaavat naapuriensa ostaneen uuden auton. Sehän kismittää montaa enemmän kuin mikään muu. Silloin aletaan aukaista omia ja lastenkin säästöpossuja, kun naapurikateus iskee. Autokauppias voi yllyttää sanomalle, ettei koskaan tiedä, puretaanko autoveron poisto eli palautetaan autovero. Eihän sellaista tuhannen taalan paikkaa silloin voi jättää käyttämättä.
Varsinkin autoista innostuneille miehille tämä aiheuttaa sellaisen kiiman, että oksat pois. Vaimo saa silloin puuhastella yksinään iltaisin ja öisinkin sänkyssään, kun lukevat autolehdistä arvosteluja ja soittelevat kavereille, että millainen menopeli kannattaisi hankkia.Kaup-Kes-- kirjoitti:
Tuo kertomasi että väliraha nousee ei pidä paikkaansa. Sillä nykyisin maksetaan uusissa autoissa täysin ilmaa 5,000-50,000 e eli veroa. Suuri osa siitä ilmasta häipyy heti, kun ajat uuden auton liikkeestä ulos.
Kun tulevaisuudessa puhalletaan ilmat ulos, niin auton arvokin säilyy paremmin.
Samoin välirahat pienenee..Noinhan se on. Sulla on näkemykset parantuneet. Oot varmaan viisastunut, kun luet mun juttuja ja jopa kehut niitä. Tätä meonoa mäkin alan kehua sinua vastavuoroisesti. Eipä olisi uskonut.
- Kaup-Kes--
Mielipidepankki kirjoitti:
Noinhan se on. Sulla on näkemykset parantuneet. Oot varmaan viisastunut, kun luet mun juttuja ja jopa kehut niitä. Tätä meonoa mäkin alan kehua sinua vastavuoroisesti. Eipä olisi uskonut.
Noin on kuten sanoit, kun on hyvin kirjoittava ope. Ja kun niitä tekstejä lukee, niin väkisinkin tyhmenpäänkin päähän hivenen jotain tarttuu.
Hyvät jatkot sinulle.. Kaup-Kes-- kirjoitti:
Tuo kertomasi että väliraha nousee ei pidä paikkaansa. Sillä nykyisin maksetaan uusissa autoissa täysin ilmaa 5,000-50,000 e eli veroa. Suuri osa siitä ilmasta häipyy heti, kun ajat uuden auton liikkeestä ulos.
Kun tulevaisuudessa puhalletaan ilmat ulos, niin auton arvokin säilyy paremmin.
Samoin välirahat pienenee..Väliraha nousee? Missäs minä niin kirjoitin?
Mielipidepankki kirjoitti:
Pelkästään tällaiset välihintaerolaskelmat eivät vaikuta ihmisten enemmistön päätöksiin. Tunne voittaa näissä autokaupoissa järjen. Uuden auton hankkimisen kiihko syntyy siitä, että uusien autojen ale (-15 - 25 % ale) alkaa. Ihmiset menevät aina alennusmyynteihin. Tätä voitaisiin mainostaa tammialena.
Lumipalloefekti taas syntyy siitä, että ihmiset huomaavat naapuriensa ostaneen uuden auton. Sehän kismittää montaa enemmän kuin mikään muu. Silloin aletaan aukaista omia ja lastenkin säästöpossuja, kun naapurikateus iskee. Autokauppias voi yllyttää sanomalle, ettei koskaan tiedä, puretaanko autoveron poisto eli palautetaan autovero. Eihän sellaista tuhannen taalan paikkaa silloin voi jättää käyttämättä.
Varsinkin autoista innostuneille miehille tämä aiheuttaa sellaisen kiiman, että oksat pois. Vaimo saa silloin puuhastella yksinään iltaisin ja öisinkin sänkyssään, kun lukevat autolehdistä arvosteluja ja soittelevat kavereille, että millainen menopeli kannattaisi hankkia.Vanhaa tietoa, alennusmyynnit ja alelaput eivät nykyihmista esim. autokaupassa suuremmin hätkäytä, koska kauppaa tehdään henkilökohtaisesti, eikä prosenttialennuksilla.
- Kysyppä.Saksalaisilta
niiiinjanäin kirjoitti:
"Hallitus etenisi hurjaa vauhtia kohti ilmastopoliittisia tavoitteita."
-autojen päästöt ovat hiilidioksipäästöjä, niitä tulee /litra ihan riippumatta siitä onko kyse vanhasta vai uudesta autosta. Samoissa kokoluokissa on bensankulutus laskenut noin 15%, enempääei ole tullut koska autot ovat muuttuneet myös painavemmiksi. Jos Suomen autokannast puolet on yli-ikäisiä, uusiin vaihtamalla syntyisi siis 7-8% alennus hiilidioksidipäästöihin.
Vain sähköautoihin siirtymällä syntyy todellista edistystä ilmastopolitiikassa liikenteen osalta.
Suomessa kasvihuonekaasuista liikenne tuottaa 20%, joten kokonaisvaikutukseltaan autojen uusiminen polttomoottoreineen jää pariin prosenttiin, ei suurta merkitystä."Vain sähköautoihin siirtymällä syntyy todellista edistystä ilmastopolitiikassa liikenteen osalta."
Saksassa pohditaan, että onko sittenkin hiilisähkö suurempi saastuttaja kuin perinteiset autot. Joillain koeajoilla saivat akkuautot suuremmaksi saasttujaksi, kuin uudet nykyaikaiset dieselit. Ja dieseleissä taas eräät aineet saasttuvavampia kuin bensa-auto.
Mutta ydissähkö ja vesisähkö, sitten ei tule saastetta. Kuin myös tuulisähkö, se vain niin pientä, ja tuulella vain tulee.
- glx
Ja kyllä se uusienkin autojen tekeminen rasittaa luonnonvaroja. On täysin järkevää ajaa aina entinen kalusto loppuun. Omasta kokemuksesta tiedän, että 25 vuotias auto on vielä täysin liikennekelpoinen jos se on pidetty kunnossa.
Itselläni on nelivetoinen 4.3 L V6 bensiinimoottorilla varustettu 1997 mallinen amerikkalainen. Pari kertaa olen näitä uusia muovileluja käynyt katsomassa, ei kiitos !
PölhöBernerin systeemit nostaisivat omia kulujani kilometriperusteisena 450,- ja vuosimaksulla 530,- vuodessa.- glx
Santorino kirjoitti:
Itselläni on nelivetoinen 4.3 L V6 bensiinimoottorilla varustettu 1997 mallinen amerikkalainen. Pari kertaa olen näitä uusia muovileluja käynyt katsomassa, ei kiitos !
PölhöBernerin systeemit nostaisivat omia kulujani kilometriperusteisena 450,- ja vuosimaksulla 530,- vuodessa.Omassa Diesel pakettiautossani Käyttövoimavero ja käyttömaksu nyt noin 520 euroa uudistuksen jälkeen aikapohjaisena noin 1100 euroa. Vaikuttaako kohtuulliselta korotukselta?
Santorino kirjoitti:
Itselläni on nelivetoinen 4.3 L V6 bensiinimoottorilla varustettu 1997 mallinen amerikkalainen. Pari kertaa olen näitä uusia muovileluja käynyt katsomassa, ei kiitos !
PölhöBernerin systeemit nostaisivat omia kulujani kilometriperusteisena 450,- ja vuosimaksulla 530,- vuodessa.Saako kysyä, paljonko jenkki mahtaa kuluttaa satasella. Jos sinulla on varaa ne löpöt maksaa, niin jonkun satasen lisäys johonkin maksuun vaan helpottaa sitä, että taipuu p-lle paremmin.
- Jostain.aina.verot.nyhtö
Santorino kirjoitti:
Itselläni on nelivetoinen 4.3 L V6 bensiinimoottorilla varustettu 1997 mallinen amerikkalainen. Pari kertaa olen näitä uusia muovileluja käynyt katsomassa, ei kiitos !
PölhöBernerin systeemit nostaisivat omia kulujani kilometriperusteisena 450,- ja vuosimaksulla 530,- vuodessa.Sulla varmaan Ajoneuvoveron perusvero menee yli 500 euron.
Siihen kauhea kulutus.
Jos verrataan omaani diesel pakettiin vm 08 (henkilömallista muutettu), siinä dieselvero 65 €.
Ajoneuvovero 225,20 € (katsoin Trafin taulukosta 150 gr).
Pitkäaikainen keskikulutus tasan 5 litraa halvempaa dieseliä.
Kesäkulutus, eikä paljoa poikkea talvellakaan, on 100 km nopeus juuri alle 5 l
80 km juuri yli 4 litraa.
Nykyisin kompensaatiota haettu näille pienempikulutuksiselle.
Mutta sekin lienee vain juksausta, vero tärkeintä.
Jos vähemmän ajelee mitä järkeä vaihtaa suurempi kulutuksistakaan.
Näihin juuri uusi km matkaan perustuva lienee edullisempi, vaikkakin voi olla taulukossa kalliimmalla paikalla.
Jos luonnehtisi tätä:
"sekaisin kuin Seikkalan Mantan pillunkarvat".
Vielä yhtiöitetään maantiet, rautatiet ja vesiväylät.
Jos noita EU sääntöjä vähän lukee, se menee siihen, EU tukeja ei muuten heru. Valtiota ei sallita enään suoraan ähräävänä toimijana.
TVH, TVL lopetettiin aikanaan tienhoitajana. Yksityistettiin.
Jäi Destia pienempänä yhtiönä, joka myös on urakoissa mukana.
Kyllä nämä toimii.
Maailma muuttuu eskoseni, me ei pysytä monet mukana.
Muuttuuko esim kun maassa verottomia yhä, joko heitä aletaan katsomaan, että hekin maksaa kuin muutkin.
Tulee sosialisti konnat mieleen. He saaneet verotta lusmuiltua tänne asti. Ja eräs heistä presidenttinä sanoi, että Suomi on oikeusvalttio, joss ei korruptiota. Sattumoisin oli Ay-lakimies. Mielipidepankki kirjoitti:
Saako kysyä, paljonko jenkki mahtaa kuluttaa satasella. Jos sinulla on varaa ne löpöt maksaa, niin jonkun satasen lisäys johonkin maksuun vaan helpottaa sitä, että taipuu p-lle paremmin.
Ei löpöllä saa enää maantiellä ajaa, ja tämä on bensalaite, eli ei edes toimi löpöllä.
Talvella kaupunkiajossa 15 L/100 km. Kesällä kaupunkiajossa n. 13 L/100 km.
Maantiellä talvella 13 L/100 km. Kesällä n. 11 L / 100 km.- Ystävyydellä.vain
Santorino kirjoitti:
Ei löpöllä saa enää maantiellä ajaa, ja tämä on bensalaite, eli ei edes toimi löpöllä.
Talvella kaupunkiajossa 15 L/100 km. Kesällä kaupunkiajossa n. 13 L/100 km.
Maantiellä talvella 13 L/100 km. Kesällä n. 11 L / 100 km.En malta olla kysymättä, oletko vihreä, kun tuollainen autokin ?
Oma veikkaukseni on, että autovero tulee uudistumaan, mutta vain pienin askelin, kuten tähänkin asti. Vasta joskus vuonna 2030 se voi olla Bernerin selvityksen kaltainen.
- Ulalla.olen
Berner sanoi, että menee aikaa 10 - 20 vuotta, johon viittaat.
Mutta, nyt pakko jotain tehdä pysyvää, juuri autokaupan takia.
Mitä, minun ymmärrys ei enään yllä sinne asti.
Jos ymmärtäisi, että käyttömaksuilla maksellaan sitten autoverot, ajoneuvoverot-päästö, ja käyttövoimavero.
En usko että poistuisi kuitenkaan kiinteitä veroja, joita nytkin ollut.
Jos nyt lennokkaimmin ajattelisi, että pitäisi sitten ostaa maantiellä liikkumisoikeus. -valta- kanta ja moottoriteillä.
Kaupungit omistaa katunsa ja tiensä ? Sinne myös helposti malli tulisi.
Jos päästöjen vähennyksiä haetaan, lienee ihan huuhaata Suomen kaltaisessa maassa.
Ainakin vihreät tästä mallista puhuneet pitkään, ovatko tukena nyt ?
Vai käy kuin hallituksessa, käpykaartiin.
Kyllä täytyy Bernerille hattua nostaa, kun kuitenkin noin ammattitaitoisen tuntuisesti esitti.
Kaikkiin uusiin autoihin tultava paikantimet-laskurit v 2018 jälkeen EU määräyksen mukaan. Se on ensivuosi. Ulalla.olen kirjoitti:
Berner sanoi, että menee aikaa 10 - 20 vuotta, johon viittaat.
Mutta, nyt pakko jotain tehdä pysyvää, juuri autokaupan takia.
Mitä, minun ymmärrys ei enään yllä sinne asti.
Jos ymmärtäisi, että käyttömaksuilla maksellaan sitten autoverot, ajoneuvoverot-päästö, ja käyttövoimavero.
En usko että poistuisi kuitenkaan kiinteitä veroja, joita nytkin ollut.
Jos nyt lennokkaimmin ajattelisi, että pitäisi sitten ostaa maantiellä liikkumisoikeus. -valta- kanta ja moottoriteillä.
Kaupungit omistaa katunsa ja tiensä ? Sinne myös helposti malli tulisi.
Jos päästöjen vähennyksiä haetaan, lienee ihan huuhaata Suomen kaltaisessa maassa.
Ainakin vihreät tästä mallista puhuneet pitkään, ovatko tukena nyt ?
Vai käy kuin hallituksessa, käpykaartiin.
Kyllä täytyy Bernerille hattua nostaa, kun kuitenkin noin ammattitaitoisen tuntuisesti esitti.
Kaikkiin uusiin autoihin tultava paikantimet-laskurit v 2018 jälkeen EU määräyksen mukaan. Se on ensivuosi.Bernerhän hätäili uudistusta jo ensi vuodeksi, mikä ei tule menemään läpi edes kepun sisällä. Todennäköisimmin tilanne kehittyy niin, että autoverotuksen painopistettä siirretään lähivuosina vielä enemmän uusista autoista ns. käyttömaksun suuntaan. Sitten kun käyttömaksun hinta on noin 500 euron kieppeillä, Bernerin eilen esittämä on jo hyvinkin helppo hyväksyttää autoilijoilla ja eduskunnalla. Itse asiassa vähän autoilevat ryhtyvät silloin suorastaan vaatimaan ajokilometreihin perustuvaa verotusta.
Minulle yhtiöittäminen Bernerin esityksessä on helpoin pala. En ymmärrä, miksi se hannaa niin kovasti persuja ja jopa kokoomusta. Onhan lentokentätkin yhtiöitetty Finavialle, eikä kukaan vaadi, että kenttien pitää olla valtion omaisuutta ja kansanedustajien saada päättää suoraan niiden hoidosta.
Yhtiöittämisellä tienhoitoon saadaan lisää joustavuutta. Kun esimerkiksi öljy on halpaa, tienhoitoyhtiö voi hyödyntää tilanteen päällystämällä teitä hullun lailla ilman että hallitus päättää hyödyntää halvan öljyn leikkaamalla tiemäärärahoja. Tai jos talvi on harvinaisen lumeton ja jäätön, tienyhtiö voi säästää tienhoitoon varatut rahat päinvastaista talvea varten.- Sekaisin.myönnän
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Bernerhän hätäili uudistusta jo ensi vuodeksi, mikä ei tule menemään läpi edes kepun sisällä. Todennäköisimmin tilanne kehittyy niin, että autoverotuksen painopistettä siirretään lähivuosina vielä enemmän uusista autoista ns. käyttömaksun suuntaan. Sitten kun käyttömaksun hinta on noin 500 euron kieppeillä, Bernerin eilen esittämä on jo hyvinkin helppo hyväksyttää autoilijoilla ja eduskunnalla. Itse asiassa vähän autoilevat ryhtyvät silloin suorastaan vaatimaan ajokilometreihin perustuvaa verotusta.
Minulle yhtiöittäminen Bernerin esityksessä on helpoin pala. En ymmärrä, miksi se hannaa niin kovasti persuja ja jopa kokoomusta. Onhan lentokentätkin yhtiöitetty Finavialle, eikä kukaan vaadi, että kenttien pitää olla valtion omaisuutta ja kansanedustajien saada päättää suoraan niiden hoidosta.
Yhtiöittämisellä tienhoitoon saadaan lisää joustavuutta. Kun esimerkiksi öljy on halpaa, tienhoitoyhtiö voi hyödyntää tilanteen päällystämällä teitä hullun lailla ilman että hallitus päättää hyödyntää halvan öljyn leikkaamalla tiemäärärahoja. Tai jos talvi on harvinaisen lumeton ja jäätön, tienyhtiö voi säästää tienhoitoon varatut rahat päinvastaista talvea varten."Bernerhän hätäili uudistusta jo ensi vuodeksi".
KYLLÄ HÄN SANOI, ETTÄ KOKONAISUUS VIE 10-20 VUOTTA.
Tässä ei yhdellä suksella hiihdetä.
Kannattaa katsoa Bernerin esitelmä uudestaan. Joka ei muista ao kohtaa.
- Siinäpä_se_vero
Eduskuntaan toinen toistaan typerämmästä aivopieruista laskettuine kustannuksineen sellainen 99,9% vero.
- S24uomlaineN
En henk.koht. tiedä, mutta kovasti asioita tutkinut sanoo, että autovero ei ole suomalaisten käsissä ja poistuu muutaman vuoden sisällä?
Siis miten korvaatte sen?- glx
Kyllä veroasiat on Eu:sta huolimatta pääosin omissa käsissä, joten mitään pakkoa ei autoveron poistolle ole. Uskon, että autovero tulee säilymään vielä pitkään ainakin seuraavat 15-20 vuotta ja kokonaan tuskin poistuu koskaan.
Tottakai poistuu. Kun kaikki muutkin maat poistavat sen tai ovat jo poistaneet, ei Suomi jää yksinäiseksi autoverohelvetiksi Eurooppaan. Mitä pikemmin poistetaan, sen parempi. Se pitäisi poistaa mieluiten viimeistään 2018 alusta ja tämä aikomus pitäisi nyt kertoa kansalle, jotta ei aiheuttaisi pitkäkestoista markkinahäiriötilennetta. Asiasta kertomisen ja voimaantulon välillekin voitaisiin tehdä aikaistusmalli, jonka mukaan nyt auton ostaville autovero taikka suurin osa siitä (esim. 75 %) palautetaan, mikä sen poisto astuu ensi vuonna voimaan. Tällöin autokauppa ei hyytyisi kokonaan. Tai sitten autokaupalle annettaisiin väliajaksi jokin vastaavansuuruinen tuki.
- Isäntä.käskee
glx kirjoitti:
Kyllä veroasiat on Eu:sta huolimatta pääosin omissa käsissä, joten mitään pakkoa ei autoveron poistolle ole. Uskon, että autovero tulee säilymään vielä pitkään ainakin seuraavat 15-20 vuotta ja kokonaan tuskin poistuu koskaan.
Katoppa EU pointeja asiaa, saa käsityksen, jos ei toimita kuten EU käskee, tuet loppuu siihen.
Kyllä ymmärtää tältä pohjalta Bernerin kiireen ao ministerinä.
Ja autokaupan takia pakko saada jotain valmista. Ministeri on monessa välikädessä, jopa jo nurkkaan ahdistettu.
Kysynkin meiltä kaikilta, miten me ministerinä toimittaisiin ?
Minkälaisen esityksen toisimme julki hallitukselle ja edelleen eduskunnalle.
Muistetaan vaikkapa k-autojen lavajupakan, kun piti kaientaa puoleltaan 5 cm, siihen saatiin lisäaika. Että mitä se nyt 10 kokonais kavennus meillä merkkaa. Pölliauto sama kumpi leveys.
Mutta herra ja hidalko käski, EU. Kuka muistaa mitä olisi tullut jos ei olisi käskyä noudatettu ? Jo katsastukseen olisi tökännyt, sanktiot päälle. - Muutos.tulee.nyt
Mielipidepankki kirjoitti:
Tottakai poistuu. Kun kaikki muutkin maat poistavat sen tai ovat jo poistaneet, ei Suomi jää yksinäiseksi autoverohelvetiksi Eurooppaan. Mitä pikemmin poistetaan, sen parempi. Se pitäisi poistaa mieluiten viimeistään 2018 alusta ja tämä aikomus pitäisi nyt kertoa kansalle, jotta ei aiheuttaisi pitkäkestoista markkinahäiriötilennetta. Asiasta kertomisen ja voimaantulon välillekin voitaisiin tehdä aikaistusmalli, jonka mukaan nyt auton ostaville autovero taikka suurin osa siitä (esim. 75 %) palautetaan, mikä sen poisto astuu ensi vuonna voimaan. Tällöin autokauppa ei hyytyisi kokonaan. Tai sitten autokaupalle annettaisiin väliajaksi jokin vastaavansuuruinen tuki.
Olet niin oikeassa kuin vain voi.
Mutta nämä ei niin helppoja katajaiselle kansalle.
Ja oma autokauppa puhaltaa niskaan, pakko toimia ja ripeästi.
Berner sanoi, että jo huhtikuussa voitaisiin saada valmista eduskunnassa. Ainakin tämä 1 -vaihe. Kun muutoin oli syksyyn siirtyvänä. Mielipidepankki kirjoitti:
Tottakai poistuu. Kun kaikki muutkin maat poistavat sen tai ovat jo poistaneet, ei Suomi jää yksinäiseksi autoverohelvetiksi Eurooppaan. Mitä pikemmin poistetaan, sen parempi. Se pitäisi poistaa mieluiten viimeistään 2018 alusta ja tämä aikomus pitäisi nyt kertoa kansalle, jotta ei aiheuttaisi pitkäkestoista markkinahäiriötilennetta. Asiasta kertomisen ja voimaantulon välillekin voitaisiin tehdä aikaistusmalli, jonka mukaan nyt auton ostaville autovero taikka suurin osa siitä (esim. 75 %) palautetaan, mikä sen poisto astuu ensi vuonna voimaan. Tällöin autokauppa ei hyytyisi kokonaan. Tai sitten autokaupalle annettaisiin väliajaksi jokin vastaavansuuruinen tuki.
Mitä muita veroja makselet sitten mielummin, kokonaisverorasite ei taatusti laske, vaikka autoveron nimi muutettaisiin miksi.
- keskustanelakelaiset
Keskustan eläkeläisäänestäjien hyväksi suunnatun autoveron pudotuksen maksavat nuoremmat sukupolvet. Ehkä nuorten ei kannattaisi äänestää Keskustaa.
- Naapurin.persiillä.nyt
Mielipidepankki kirjoitti:
Kepua ei kannata missään tapauksessa äänestää oli vanha tai nuori.
Pääkaupunki kuolisi ilman maakuntien rahoja.
Kerjuulla yksi ja toinen olisi. Maanviljelys on
erittäin tärkeää, jo varmuusvarastona, moni ei tätä huomaa ja osaa ottaa huomioon mitenkään, kun marketissa hyllyt täynnä ruokaa. Politiikka on niin monenlaista, aina työn vieroksunnasta lähtien.
Jos kaikki sanoisi, että tehdään nyt edes oma osuus työstä, loppuisi nämä jotkut puolueet.
MPP:kin olisi syvä kepulainen sitten.
Valistaisi muuta, miten työ on tärkeää. - Kaup-Kes--
Mielipidepankki kirjoitti:
Kepua ei kannata missään tapauksessa äänestää oli vanha tai nuori.
Miksi pankki alkoi politikoimaan, ja kirjoitti keskustasta pahasti.
Niin kauan kun kirjoitetaan asiaa niin me tullaan juttuun ihan mukavasti.
Mutta se politiikka, se politiikka. Poikkesiko Pankki sosialistien tampereella keskiviikkona julistamasta päätöksestä.
Että jos sossut pääsevät valitsemaan suurinpana puolueena seuraavaa hallitus kumppaniaan kahden vuoden päästä. Paras kumppani on Arinmäen vasuri-kommarit. Toiseksi paras on vihreät, mutta se ei vielä riitä enemmistöön.
Niin kolmanneksi paras on, teidän mielestänne Keskusta.
Pressut ja kokoomus sekä ristilliset ja ruotsalaiset eivät tule kysymykseenkään, sanoo Antti Rinne.
Kuules Pankki, et ole puolueesi puheenjohtajan kannalla, noissa puheissasi.
Että Kepua ei kannata missään tapauksessa äänestää, koska olemme teidän kolmanneksi suosituin puolue. Mutta meitä kyllä hävettää teidän puolesta se että kommunistit ovat teidän suosituin puolue. Yökk !!
- maaseudunsykopastit
Pääkaupunkiseutu maksaa, kepulien elättäjä sekä vihan kohde. Miten tuo ehdotus vaikuttaa satojatuhansia euroja maataloustukia saavaan somerolaiseen isäntään!? Ek mitenkään!
- siitä.vaan
Autovero pois ja kaikki autoa tarvitsevat ostamaan ulkomailta hyviä edullisia käytettyjä autoja. Loppuisi kotimaisten uusien ja käytettyjen romujen kautta. Kannatan asiaa vaikka ajankin 2014 mallin uutena 40 k€ maksaneella autolla.
- Tarjan.kaveri
Kai sulla yksityissuihkari myös, sekin ulkomailta hankittu.
- evlut
millä se kansa joka nytkin ajaa 5 tuhannen euron autolla,ja alle,ostaa sen verottoman 20tuhannen auton,ei millään,miksei tästä kukaan keskustele,television paneleissa,ainavain puhutaan uusista autoista
- mätäämunaa
Jos autovero poistuu eivät autot halpene, koska autoliikkeet nostavat autojen hintaa veron verran. Se on varma asia. Yhtiöttäminen koskisi 17 % teistä, mutta maksut perittäisiin kaikkien teiden liikenteestä,millä perusteella? Miten rahoitetaan 83% tiestön kunnossapito ja korjaus? Vesiväylien ja rataveron rahoituksesta ei ole puhuttu mitään,, Rahoitetaanko neki tiemaksuista. Yhtiöittäminen on kepun ajatushautomon mätä muna.
- kkljljk
Auovero on poistunut jo toistakymmentä vuotta sitten Ruotsissa,vaikka ei ole Eu maa .Eikä ole tarvinnut yhtiöittää teitä.
Onko Asian suhteen selvitetty millaisia kustannuksia tulee uuden tuollaisen järjestelmän huolto ja käyttökuttannuksista vuosittain? Onko maailmalla missään tuollaista musta laatikko systeemiä käytössä. Saksassa on kyllä tie tulleja joten jonkin moisia vertailu ohteita on ,mutta paljonko ovat hankintakustannukset nykyisella auto kannalla tuollaiselle laitteistolle ja paljonko veron maksajille tulee lisäkustannuksia teiden hoito kustannuksien päällä nopista laitteistoista ja niiden yllpidosta ,tien hoito maksujen päälle.
Koko hanke on sikäli erikoinen,että nykyisellään autoilijoilta kerätty veromäärä kattaa muitkin kuluja kun pelkästään teiden hoitomaksut. Siitä huolimatta teiden kunto on mitä on. Kyse on siis enemmänkin siitä mitä noilla vero euroilla yllpidetään ,kuin autoveroituksen kattamisesta teiden ylläpitoon. johtopäätöksenä voi vetää sen,että kyseinen muutos toisi mitä ilmeisimmin mukanaan myös vero vajeen,jolla ylläpidetään palveluja.
Miten tuo vaje on suunniteltu katettavan tulevaisuudessa,kun nytkin leikataan koulutuksesta ,perusturvasta ja terveyspalveluista vero eurojen riittämättömyyden vuoksi? - KoplaustaVatuaMatuaPedoa
Eihän se mihinkään silloin poistu, jos se kerran joudutaan jollain korvaamaan..?
Kunhan muuttaa vain muotoaan ja nimeään sekä sitä keneen se pääasiassa kohdistuu eli lestakepulien päättäessä vähävaraisimpiin autonomistajiin.
Suomeksi kuvin sanottuna näin:
https://demokraatti.fi/wp-content/uploads/2015/09/berner-1200x675.jpg
Ja näin:
http://is.mediadelivery.io/img/628/d1dbac4d86cf49a5b01ae5cc69e0bbce.jpg- KoplaustaVatuaMatuaPedoa
Tuossa ylempää se jo näköjään kerrottiinkin:
-Autovero on poistunut jo toistakymmentä vuotta sitten Ruotsissa, vaikka ei ollut Eu maa . Eikä ole tarvinnut yhtiöittää teitä.
Yhä vielläkään...
- Outojuttutämä
Katse Ruotsiin päin! Miten siellä hoidetaan tällainen liikennedilemma? Siellä moni asia on oikeesti paremmin kuin Suomessa. Onko siellä rehellisemmät poliitikot asioita hoitamassa?
- Soosoososiaalisti
Ruotsi on varakkaampi ja vastuuntuntoisempi maa kuin Suomi. Tuolla vastuulla tarkoitin työntekoa, siellä tehdään töitä koko maan hyväksi. Eikä turhista lakkolla, kuten täällä naapurissa. Toissa vuonna meillä 173 eri lakkoa, ruotsissa vastaavia 3 joten kansan moraalilla on tuntuvia eroja. Johtuen ilmeisesti ruotsin vasemmisto- kommunistien vähyydestä. Joten työntekokin siellä onnistuu paremmin, kun täällä vain politikoidaan, töistä viis veisataan.
- NäinRuåttis
Ruotsi osaa liikenteen.
Aikanaan kun siellä siirryttiin oikeanpuoleiseen liikenteeseen, sekin tehtiin ruotsalaisella konsensuksella vaiheittain, ei kertarysäksellä. Ensin oikealle kaistalle siirtyivät henkilöautot, viikon kuluttua bussit ja lopuksi seuraavalla viikolla kuorma-autot.
- glx
Katselin tuossa oppositiopuolueiden kantoja autoveron poistoon ei sieltä asialle kannatusta löytynyt mm. Ville Niinistö tyrmäsi asian. kun on todennäköistä, että nykyiset oppositiopuolueet osa ainakin on seuraavassa hallituksessa niin ei autoveron poisto ainakaan etene. Oppositio on vastustanut nykyisenkin hallituksen autovero alennusta.
- Nyt.ei.kelpaa
Eikö vihreät juuri tätä ajaneet takavuosina.
Eli, heillä asiat onkin politiikkaa, eikä todellista..
- NäinSeMeneee
Nettivero korvaamaan autoveroa. Netin käyttöä voitaisiin verottaa, etenkin tämmöisten huuhaa palstojen kuten Suomi24, Soininvaaran blogi, Väyrysen kolumnit ja muiden vastaavien roskasivustojen lukeminen ja kommentoiminen verolle vaan.
Nettivero voisi olla samalla tavalla päästöihin perustuva kuin autovero, mitä enemmän saastaa nettipalstoille päästää, sitä enemmän verotetaan. Kapi olisi jo vaatimattoman omaisuutensa menettänyt nettipalstapäästöihin, ainakin jos kirjoitettujen tai valokuvin esitettyjen päästöjen määrää pidettäisiin mittarina. Jos taas päästöjen laatua verotettaisiin, siis kirjoitettujen kommenttien typeryyden tasoa, niin MPP olisi henkilökohtaisen konkurssin tehnyt. Oikeistosossu lyhyine twitteineen pääsisi pienillä veroilla. Verosuunnittelua parhaimmillaan.
Jotta edellä kuvatun kaltaisilta omaisuuden tärvelemisiltä vältyttäisiin, nettiverosta voitaisiin antaa helpotuksia, aivan kuten autoverostakin. Kapi saisi invalidi (aivo-) statuksen ja vapautettaisiin verosta. Maanviljelijöille annettaisiin nettiympäristötukea, metsänomistajille kerättäisiin nettirisupaketteja.
Voitaisiin myös jakaa nettipäästöoikeuksia, joita voisi halutessaan myydä eteenpäin, näin vähän nettipäätöjä aiheuttavat voisivat myydä omat päästöoikeudet suuripäästöisille netin kuluttajille.
Vihreille pitäisi räätälöidä erillinen vegaaninettikanava, josta veroa ei tarvitse maksaa niin paljoa kuin lihansyöjien nettipäästöistä, maailma pelastuisi siinäkin. Ja jäisi enemmän rahaa latteen.- Hohhohoooooooo
Munakarvavero alastonkuvia levittäville!!
- Eisipilälle
Helppo vastata, poistetaan maatalouden kansallinen tuki. sille löytyy kannatusta.
- Jahyväniin
Sinähän voit sen tehdä mutta mikään vallassa oleva puolue ei sitä tee ei edes sossut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251960- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822