Jäteasiaa Ikaalisissa

Janäin

Kaupunki on luovuttanut sakokaivojen tyhjennyksen Pirkanmaan Jätehuolto Oy:lle.
Miksi?
Nyt asukkaat taas pelkäävät asumiskulujen nousua, pelko on aiheellinen. Varsinkin yksin/pieniperheiset asujat eivät vaan tuota jätettä niin paljon, että vuosittainen sakokaivojen "pakkotyhjennus" olisi tarpeellista.
Tiedossani on, että on olemassa tapauksia joissa esim. liian usein tyhjennetyt kaivot ovat aiheuttaneet viemärijärjestelmän jäätymisen. Tavaraa ei vain ole tarpeeksi sulana pitoon.
Maksaako kaupunki sulatuksen? (ei)
Päätös antaa pois kaivojen tyhjennys paikalliselta yrittäjältä, ja ennen kaikkea kuntalaisen oikeus valita palveluntarjoaja, loukkaa vakavasti yksilön valinnan vapautta!
Aikooko ympäristölautakunta seuraavaksi päättää, mistä kaupasta ostamme sakokaivoihimme tarvittavan tavaran?
Neuvostoliitto loppui ihan kokonaan, sitä ei siirretty Ikaalisiin.

29

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omatupaomalupa

      Hyvä että paikallinen yrittäjä on pienen perheen asialla!

      • piippalakki.tietää

        Joku sai korruptiorahaa.


    • eikukaa

      Kuka sen määrää ketä mun sakokaivoni tyhjentää ?

    • RouvaHoikkala

      Olli oli Ikaalisten parhain lokakaivojen tyhjentäjä. Miksi hänen elinkeinoaan vaikeutettiin?

      • huono.taloudenhoito

        Rouva piti Ollia esillä palstalla toopeius yhtiön miehenä
        eikä niillä ole luottotiedot kunnossa ja lain mukaan
        sellaisille ei anneta töitä.


      • huono.taloudenhoito kirjoitti:

        Rouva piti Ollia esillä palstalla toopeius yhtiön miehenä
        eikä niillä ole luottotiedot kunnossa ja lain mukaan
        sellaisille ei anneta töitä.

        Ollilla ei ole luottohäiriöitä! Minusta on väärin, että nuoren miehen yritystoimintaa vaikeutettiin tarpeettomasti!


      • varkaan.kehut
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Ollilla ei ole luottohäiriöitä! Minusta on väärin, että nuoren miehen yritystoimintaa vaikeutettiin tarpeettomasti!

        Ollilta rouva vei hommat horinoillaan, ei rouvan mainostamiin
        kukaan luota.


      • varkaan.kehut kirjoitti:

        Ollilta rouva vei hommat horinoillaan, ei rouvan mainostamiin
        kukaan luota.

        Talopalvelukin saatiin kannattavaksi tämän palstan ansiosta. Kirjoitin Talopalvelusta kymmeniä yliampuvia tarinoita ja kassakone alkoi kilistä samaa tahtia!


      • kas.kummaa
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Talopalvelukin saatiin kannattavaksi tämän palstan ansiosta. Kirjoitin Talopalvelusta kymmeniä yliampuvia tarinoita ja kassakone alkoi kilistä samaa tahtia!

        Konkkahan siinä niille tuli


      • kas.kummaa kirjoitti:

        Konkkahan siinä niille tuli

        Konkka tuli, koska sinä aloit kirjoitella heistä vääriä ja epäoleellisia asioita tällä palstalla!


    • homostelu

      Ei paskaselle hintillekään anneta töitä.

    • niukkarinen

      kyllä olli tyhjentää meidänkaivot edelleen sano kaupunki mitä vaan

      • ei.huolia

        Rouva on sosiaalivuokralainen niukkarisenakin.


      • maajussit

        Ei sitä tyhjennystä edelleenkään tarvi tilata Pirkanmaan Jätehuollolta.Kyllä niitä
        on muitakin jotka sakokaivoja tyhjentää,se tavara viedään vaan muualle kuin
        Ikaalisten Jäteveden puhdistamoon. Vaikka maajussien lietealtaisiin.Ei niissä
        muutamaa kuutioo kukaan huomaa.


    • japerusteluoli

      Lääkärin saa tulevaisuudessa valita itse mutta ei paskakaivon tyhjentäjää. Vapaa kilpailu kielletty tässä kohtaa.

    • niinväärin

      Kuntien omistama yhtiö. Jälleen kerran julkinen puoli sekaantuu yksityisen puolen asioihin.

      • nilkit

        Yksityinen puoli rakastaa veroja jotta julkinen puoli voi käyttää niitä paikallisia yrittäjiä vastaan.


    • Kaivojen tyhjennykset säännöllisesti tai tilauksesta
      Kaikki sakokaivot tyhjennetään vähintään kerran vuodessa. Tämä koskee
      myös kesämökkien kaivoja, jos mökillä on käytössä painevesi. Jos kaivon
      tyhjennykselle tulee tarvetta sovittua aikaisemmin, tulee tyhjennys tilata
      hyvissä ajoin asiakaspalvelustamme.
      Umpisäiliöt voidaan tyhjentää säännöllisesti sovitun rytmin mukaisesti
      tai ainoastaan asiakkaan tilauksesta. Muutoksista tulee sopia TOP POIKIEN:n
      kanssa.
      Tyhjennykset toteutetaan arkipäivisin. Kovilla pakkasilla (lämpötila alle
      -15 C°) kaivoja ei pystytä tyhjentämään ja tästä syystä tyhjennykset siirtyvät
      eteenpäin.
      Tyhjennyksen tilaaminen
      Tilaa tyhjennys vähintään 2 viikkoa etukäteen. Näin ajoreitit voidaan
      suunnitella ajoissa ja kaivot tyhjentää järjestelmällisesti.
      Jos tyhjennys tilataan erikseen siten, että kaivo on tyhjennettävä viiden
      arkipäivän sisällä, lisätään hintaan erityistoimenpidemaksu jokaiselta
      tyhjennykseen käytetyltä työtunnilta.
      TOP POJAT OY

    • sorkkarauta.pete

      Suunnittelemme jätehuoltokonaisuuden tarvekartoituksen mukaan. Voimme hoitaa koko jätehuollon aina jätteiden keräyksestä kuljetukseen tai toimittaa ainoastaan jäteastiat ja -säiliöt tai muut tarvittavat keräysvälineet. Tarjoamme aina teknisesti ja taloudellisesti kilpailukykyisen sekä tehokkaan ratkaisun jätehuollon tarpeisiin.

      Kun jätehuolto hoidetaan oikein, vähennetään kaatopaikalle päätyvän jätteen märää. Samalla suojellaan ympäristöä ja säästetään kustannuksissa.

    • niukkarinen

      Aika poikia niin sitä pitää.

      • kohta.vouti.tulee

        Rouva taas yksinpuheli kaikki nuo edelliset mainokset.


      • skitso.aino

        Rouvalla ja sivupersoonilla ei ole eroa.


      • skitso.aino kirjoitti:

        Rouvalla ja sivupersoonilla ei ole eroa.

        Saat uskoa noin, jos haluat! Olet niin yksinkertainen, että kaikki mahdolliset huijaukset sinua kohtaan ovat mahdollisia!


      • ainolla.seko.päivä
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Saat uskoa noin, jos haluat! Olet niin yksinkertainen, että kaikki mahdolliset huijaukset sinua kohtaan ovat mahdollisia!

        Kuinkas se nyt noin menee, tähän saakka olet hourunnut
        muita osaaviksi huijareiksi


      • ainolla.seko.päivä kirjoitti:

        Kuinkas se nyt noin menee, tähän saakka olet hourunnut
        muita osaaviksi huijareiksi

        Jopa lapsi ja vajakki pystyvät huijaamaan sinua!


      • olli.imemään
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Jopa lapsi ja vajakki pystyvät huijaamaan sinua!

        Ei toki sillä rouvan kusivaipat haisevat palstalle asti.


      • olli.imemään kirjoitti:

        Ei toki sillä rouvan kusivaipat haisevat palstalle asti.

        Haluatko nyt Ollin imemään? Joskus himoitsit Takuuvarman Veskua!


    • Rinssinakkijr

      Moitteen tää menikään.

    • Sonnimies69

      Haloo Tuomisto Äijö!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1449
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      331
      1059
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      885
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      162
      746
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      739
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      690
    7. 52
      571
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      29
      567
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe