Jäteasiaa Ikaalisissa

Janäin

Kaupunki on luovuttanut sakokaivojen tyhjennyksen Pirkanmaan Jätehuolto Oy:lle.
Miksi?
Nyt asukkaat taas pelkäävät asumiskulujen nousua, pelko on aiheellinen. Varsinkin yksin/pieniperheiset asujat eivät vaan tuota jätettä niin paljon, että vuosittainen sakokaivojen "pakkotyhjennus" olisi tarpeellista.
Tiedossani on, että on olemassa tapauksia joissa esim. liian usein tyhjennetyt kaivot ovat aiheuttaneet viemärijärjestelmän jäätymisen. Tavaraa ei vain ole tarpeeksi sulana pitoon.
Maksaako kaupunki sulatuksen? (ei)
Päätös antaa pois kaivojen tyhjennys paikalliselta yrittäjältä, ja ennen kaikkea kuntalaisen oikeus valita palveluntarjoaja, loukkaa vakavasti yksilön valinnan vapautta!
Aikooko ympäristölautakunta seuraavaksi päättää, mistä kaupasta ostamme sakokaivoihimme tarvittavan tavaran?
Neuvostoliitto loppui ihan kokonaan, sitä ei siirretty Ikaalisiin.

29

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omatupaomalupa

      Hyvä että paikallinen yrittäjä on pienen perheen asialla!

      • piippalakki.tietää

        Joku sai korruptiorahaa.


    • eikukaa

      Kuka sen määrää ketä mun sakokaivoni tyhjentää ?

    • RouvaHoikkala

      Olli oli Ikaalisten parhain lokakaivojen tyhjentäjä. Miksi hänen elinkeinoaan vaikeutettiin?

      • huono.taloudenhoito

        Rouva piti Ollia esillä palstalla toopeius yhtiön miehenä
        eikä niillä ole luottotiedot kunnossa ja lain mukaan
        sellaisille ei anneta töitä.


      • huono.taloudenhoito kirjoitti:

        Rouva piti Ollia esillä palstalla toopeius yhtiön miehenä
        eikä niillä ole luottotiedot kunnossa ja lain mukaan
        sellaisille ei anneta töitä.

        Ollilla ei ole luottohäiriöitä! Minusta on väärin, että nuoren miehen yritystoimintaa vaikeutettiin tarpeettomasti!


      • varkaan.kehut
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Ollilla ei ole luottohäiriöitä! Minusta on väärin, että nuoren miehen yritystoimintaa vaikeutettiin tarpeettomasti!

        Ollilta rouva vei hommat horinoillaan, ei rouvan mainostamiin
        kukaan luota.


      • varkaan.kehut kirjoitti:

        Ollilta rouva vei hommat horinoillaan, ei rouvan mainostamiin
        kukaan luota.

        Talopalvelukin saatiin kannattavaksi tämän palstan ansiosta. Kirjoitin Talopalvelusta kymmeniä yliampuvia tarinoita ja kassakone alkoi kilistä samaa tahtia!


      • kas.kummaa
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Talopalvelukin saatiin kannattavaksi tämän palstan ansiosta. Kirjoitin Talopalvelusta kymmeniä yliampuvia tarinoita ja kassakone alkoi kilistä samaa tahtia!

        Konkkahan siinä niille tuli


      • kas.kummaa kirjoitti:

        Konkkahan siinä niille tuli

        Konkka tuli, koska sinä aloit kirjoitella heistä vääriä ja epäoleellisia asioita tällä palstalla!


    • homostelu

      Ei paskaselle hintillekään anneta töitä.

    • niukkarinen

      kyllä olli tyhjentää meidänkaivot edelleen sano kaupunki mitä vaan

      • ei.huolia

        Rouva on sosiaalivuokralainen niukkarisenakin.


      • maajussit

        Ei sitä tyhjennystä edelleenkään tarvi tilata Pirkanmaan Jätehuollolta.Kyllä niitä
        on muitakin jotka sakokaivoja tyhjentää,se tavara viedään vaan muualle kuin
        Ikaalisten Jäteveden puhdistamoon. Vaikka maajussien lietealtaisiin.Ei niissä
        muutamaa kuutioo kukaan huomaa.


    • japerusteluoli

      Lääkärin saa tulevaisuudessa valita itse mutta ei paskakaivon tyhjentäjää. Vapaa kilpailu kielletty tässä kohtaa.

    • niinväärin

      Kuntien omistama yhtiö. Jälleen kerran julkinen puoli sekaantuu yksityisen puolen asioihin.

      • nilkit

        Yksityinen puoli rakastaa veroja jotta julkinen puoli voi käyttää niitä paikallisia yrittäjiä vastaan.


    • Kaivojen tyhjennykset säännöllisesti tai tilauksesta
      Kaikki sakokaivot tyhjennetään vähintään kerran vuodessa. Tämä koskee
      myös kesämökkien kaivoja, jos mökillä on käytössä painevesi. Jos kaivon
      tyhjennykselle tulee tarvetta sovittua aikaisemmin, tulee tyhjennys tilata
      hyvissä ajoin asiakaspalvelustamme.
      Umpisäiliöt voidaan tyhjentää säännöllisesti sovitun rytmin mukaisesti
      tai ainoastaan asiakkaan tilauksesta. Muutoksista tulee sopia TOP POIKIEN:n
      kanssa.
      Tyhjennykset toteutetaan arkipäivisin. Kovilla pakkasilla (lämpötila alle
      -15 C°) kaivoja ei pystytä tyhjentämään ja tästä syystä tyhjennykset siirtyvät
      eteenpäin.
      Tyhjennyksen tilaaminen
      Tilaa tyhjennys vähintään 2 viikkoa etukäteen. Näin ajoreitit voidaan
      suunnitella ajoissa ja kaivot tyhjentää järjestelmällisesti.
      Jos tyhjennys tilataan erikseen siten, että kaivo on tyhjennettävä viiden
      arkipäivän sisällä, lisätään hintaan erityistoimenpidemaksu jokaiselta
      tyhjennykseen käytetyltä työtunnilta.
      TOP POJAT OY

    • sorkkarauta.pete

      Suunnittelemme jätehuoltokonaisuuden tarvekartoituksen mukaan. Voimme hoitaa koko jätehuollon aina jätteiden keräyksestä kuljetukseen tai toimittaa ainoastaan jäteastiat ja -säiliöt tai muut tarvittavat keräysvälineet. Tarjoamme aina teknisesti ja taloudellisesti kilpailukykyisen sekä tehokkaan ratkaisun jätehuollon tarpeisiin.

      Kun jätehuolto hoidetaan oikein, vähennetään kaatopaikalle päätyvän jätteen märää. Samalla suojellaan ympäristöä ja säästetään kustannuksissa.

    • niukkarinen

      Aika poikia niin sitä pitää.

      • kohta.vouti.tulee

        Rouva taas yksinpuheli kaikki nuo edelliset mainokset.


      • skitso.aino

        Rouvalla ja sivupersoonilla ei ole eroa.


      • skitso.aino kirjoitti:

        Rouvalla ja sivupersoonilla ei ole eroa.

        Saat uskoa noin, jos haluat! Olet niin yksinkertainen, että kaikki mahdolliset huijaukset sinua kohtaan ovat mahdollisia!


      • ainolla.seko.päivä
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Saat uskoa noin, jos haluat! Olet niin yksinkertainen, että kaikki mahdolliset huijaukset sinua kohtaan ovat mahdollisia!

        Kuinkas se nyt noin menee, tähän saakka olet hourunnut
        muita osaaviksi huijareiksi


      • ainolla.seko.päivä kirjoitti:

        Kuinkas se nyt noin menee, tähän saakka olet hourunnut
        muita osaaviksi huijareiksi

        Jopa lapsi ja vajakki pystyvät huijaamaan sinua!


      • olli.imemään
        RouvaHoikkala kirjoitti:

        Jopa lapsi ja vajakki pystyvät huijaamaan sinua!

        Ei toki sillä rouvan kusivaipat haisevat palstalle asti.


      • olli.imemään kirjoitti:

        Ei toki sillä rouvan kusivaipat haisevat palstalle asti.

        Haluatko nyt Ollin imemään? Joskus himoitsit Takuuvarman Veskua!


    • Rinssinakkijr

      Moitteen tää menikään.

    • Sonnimies69

      Haloo Tuomisto Äijö!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe