Enpä ole missään muussa merkissä törmännyt näin surkeaan tekniseen laatuun, kuin mitä löytyy pösöistä 308, 407 ja 508. Alustan osia ja laakereita menee kuin kauraa.
Vastaavan ikäiseen ja samoilla kilometreillä olevaan Toyotaan eroa on kuin yöllä ja päivällä. Toyota on tehty kestämään, pösö paalattavaksi.
Pyörien laakerit vaihtoon joka toinen vuosi!
43
961
Vastaukset
- Päästöt_pieneksi
Vaseliini on jäykkää. Bensankulutus pienenee, kun laakeripintoihin vain hiukan sipaisee rasvaa. Laakerin kestoikä tosin lyhenee...
- VCXVB
Vaihda huoltomiestä.!
- Kestäää
Useimmiten laakerit rikotaan asennettaessa.Toiset ei vaan osaa ja kuvittelevat,että äkkiä tehty on sama kuin hyvin tehty
- Laakerikenkä
Laakeria ei tarvitse ostaa merkki- tai autotarvikeliikkeestä kun tietää mitä on ostamassa. Pyöränlaakerit valitaan laakerivalmistajan olemassa olevista vaihtoehdoista ja laakeriliike pystyy toimittamaan myös muun valmistajan samankokoisen laakerin jos alkuperäisvalmistajan laakeri ei jostain syystä kestä(mitoitus/pintapaine), esimerkiksi tuolta(rolling.hu) voi kysellä.
- KialanVitut
Toyotatrollin aloitus, ei elä tässä elämässä.
- RMB54
Mistähän noita laakerivikaisia joillekin sikiää?
Itse ole ajanut seitsemällä eri pösöllä yli miljoona kilometriä 45 vuoden aikana ja viime kesänä, kun etujousi oli 16 vuotta vanhasta 406:sta jumittunut, niin vaihdettiin samalla laakeri. Sitäkään en ollut moittinut, mutta varmuuden vuoksi kuitenkin. - kiitos.sipilä
Minulla on ollut useita ranskalaisia autoja. Tämä laakerivika tuntuu olevan erityisesti Renaultin ongelma.
- peugeotkuski
Onhan se suuri ero millä ajaa. Jos kaikki toimii ni homma toimii mutta jos ovista lähtien mikään ei toimi ni onhan se veemäistä. Vielä jos kuskinpenkki huono tai rikki. Ite tykkään vanhemmista peugeoteista ja citroeneistä, ei turhaa tekniikkaa ja hyvä ajaa.
- laadukast
Harakirin sonta laatuiset saa vaihtaa toiseen kertaan!
- KAKSKERTAAVUOSI
NE ON SITÄ SEKUNDAA MISTÄ TOYOTAN MOOTTORIT TEHTY 4D4DDD LOHKOT
HALKEAA KESKEN AJON RUOSTUU.. - Toyota-palstan
KAKSKERTAAVUOSI kirjoitti:
NE ON SITÄ SEKUNDAA MISTÄ TOYOTAN MOOTTORIT TEHTY 4D4DDD LOHKOT
HALKEAA KESKEN AJON RUOSTUU..trollipoju surfailee 18 tuntia joka ainoa päivä tarkoituksenaan pelkästään solvata maksettuna trollina (Vw/Skoda) Toyotaa. Poju on skitsofreenikko.
- Laatuongelma
Varsinkin Peugeotin raskaat dieselit nokalla syövät laakereita. (508, 308 ja 407 HDi moottorit). Pienet bensapösöt menevät laakereillaan pidempään.
Hyvä esimerkki oli kun eräs HDi 2,0 oli seissyt vaihtoautohallissa uusien laakereiden päällä vuoden päivät ja uuden ostajan ajeltua vain muutaman viikon hän tuli vaatimaan uusia laakereita etuakselille jurinan vuoksi. Laakerit vaihdettiin ja jurinat loppuivat siihen.- laatuko.ongelma
Ei se auta, jos auto seisoo uusien laakereiden päällä, pyörän akseliin ne pitääkin vaihtaa.
- meillänäin
Minun 407 diiselillä on nyt ajettu 192tkm. Ei ole pyöränlaakereita vaihdettu.
- meillänäin
Minun 407 diiselillä on nyt ajettu 202tkm. Takapyöränlaakerit menee nyt vaihtoon. Laitan SKF laakerit 75 euroo kappale napoineen.
- resumopiili
Ranskalaiset keskittyisivät vain patonkiensa leipomiseen ja viinin kittaukseen ja jättäisi AUTOJEN valmistuksen niitä osaaville ;=D ykh olen puhunut
- EroaOn
ethän sinä mitään ole puhunut vaan kirjoittanut, ja tuonkin, mitä kirjoitit, olet kirjoittanut tänne jo moneen kertaan vuosien varrella
- RMB54
Minulla juuri tuollainen 2001 406 farkku. Ajettu alle 300 tuhatta km. Jos viitsii vähänkin huoltaa, ei tarvitse jännätä katsastuksessa. Jarrupalat ja käsijarrukengät on hyvä käyttää irti kerran vuodessa. Nivelien kunto on myös helppo todeta. Kun edestä laakerit vielä katsoo ja valot tarkastaa, on huoletonta ajaa katsastukseen.
Pikku Toyota komeilee listan parhaassa päässä, mutta on samalla muistettava, että pösön ajokilometreillä nekin ovat äkkiä paalissa ja jatkavat elämää hernekeittopurkkeina.- åaisdgwer09e
Samaa mieltä, itselläkin 406 vm. -98 ja vuosi toisensa jälkeen huomautuksitta katsastuksesta läpi. Yhtään yli 200 € huoltoa ei ole tarvinut tehdä ja auton mittarissa 350 tuhatta.
Jos osaa niin ei tarvi valittaa täällä että auto on paska kun laittaa kuntoon kun tulee vika.
- ex407sw1.8
Eihän pösöjä ole tarkoitettu ulkokäyttöön, mutta muuten hyviä autoja, tosin tuotemerkki VALEO takaa rutkasti ongelmia jopa sisäkäytössä, kun ne em valmistajan kennot ja sähköosat ala-arvoisia, ei kannattaisi käyttää noita kiinalaisia harakiri osia vaan liekö yhteistyö kiinalaisten kanssa velvoittaa käyttämään jopa huonompia osia kuin ranskalaiset itse osaa tehdä
- ArvoitusRatkesi
Pösön lakerit ja alustan osat ovat ihan normikamaa ja vakiota kestävyydeltään toisia merkkejä vastaten.
Avajalla vain ei ole vaihto-osia korviensa väliin, joka saa aikaan tuon lapsellisen trollausvietin. - Vaihtamalla_paranee
Jos aloittajan elämä on niin kamalaa niin sitten voi vaihtaa merkin vaikka tojotaan tai audiin. Niiden laakerit eivät kokemukseni mukaan kestä edes stä mitä pösön.
Itselläni on 307 ja 407. 307:n laakereita joutui vaihtamaan 170 000km kohdalla ja 407:n noin 200 000km kohdalla.
Täytyy sanoa että hirvittävästi sinä ajat jos joka toinen vuosi joutuu vaihtamaan. Toisaalta, jos ostat laakerisi Biltemasta tai Mätänetistä niin en ihmettele lainkaan. Itse ostan autotarvikelikkeestä ja kyllä ne ovat kestäneet. 307:n takalaakerit maksoivat 16e/kpl, etulaakerit 25e/kpl. 407:n laakerit eteen 36e/kpl ja taakse 32e/kpl. Ja kun itse prässäsi niin eihän siinä mitään. Tosin, 407:ssa ryytyy se ABS-anturi aina napaan kiinni joten sen saa vaihtaa kanssa. Mutta kun se ei maksa kuin 5e/kpl niin sekään ei ole ongelma.
Itse vaihdoin Saksalaisista Ranskalaisiin neljä vuotta sitten. Enkä ainakaan vielä ole katunut.- juuritilasin
Mistä varaosaliikkeestä löysit 407 taakse pelkät laakerit ? Myyvät yleensä napoineen.
- juurivaihdoin
Miten se ABS anturi ryytyy napaan ? Eihän tuo anturi voi olla kiinni pyörivässä navassa. Takalaakerit olen vaihtanut, eikä siellä ABS anturiin tarvi koskea.
- MeklarK
Minulla on vain Bensa-Toyotista ja Diesel-Peugeoteista kokemusta. Molemmissa on puolensa, mutta Peugeot on ennen kaikkea halpa ostaa käytettynä. Kustannuksia siihen alkaa syntyä isommin 150tkm huippeilta alkaen. Toyotassa ei juuri korjattavaa löydy, ellei sitten ruoste pääse johonkin iskeytymään.
Niin kauan kuin joudun ajamaan paljon, autoni on kaikesta huolimatta käytetty diesel-Peugeot, mutta jos ajot vähentyisivät valitsisin uuden bensa-Toyotan. - MonsieurPeugeot
Minulla on ollut jo viisi kappaletta diesel-Peugeoteja, jotka olen hankkinut vähän käytettyinä. Perheessämme ajetaan vuosittain jopa 120.000km ja autot näyttävät todellisen karvansa aina ennemmin tai myöhemmin. Pösöllä on varsin paljon heikkoja mitoituksia autoissaan, mutta halpa hankintahinta kuittaa ne kyllä. Parhaimmillaan 406-mallisella ajelimme yli puoli miljoonaa, mutta nämä 407-mallit pikkudieselillä ovat olleet monivammaisia ja niiden kanssa ajosuorite on päättynyt 250.000km kohdille parhaimmillaankin. 2,0 HDi moottori sen sijaan tuntuisi olevan kestävää laatua, sillä autossamme on jo 315.000km ja matka se vaan jatkuu kuluvia osia vaihdellen. Viimeinen 508 1,6 HDi moottorilla on toistaiseksi toiminut oikein hyvin, mutta eipä mittarissakaan ole vielä ensimmäinen satku täynnä.
Peugeot on hyvä valinta, jos osaat katsoa itse autosi perään ja löydät jostakin ammattitaitoista huoltokorjaamopalvelua. Omat kokemukset Peugeotin merkkihuollosta ovat kuin vitsi. Yleensä vikaa ei ole saatu korjatuksi, päinvastoin paikkoja on rikottu ja osia hävinnyt. - ainako
Yksi ylitse muiden. Se on Fiat. Kolme kertaa vuodessa laakerit vaihdettava ja lisäksi tukitappeja menee sama määrä. Fiat on jo uutena kaatopaikkaroska. Etelä-Euroopassa liikaa arabiverta. Siksi heidän tekemänsä autot eivät käynnisty sateella ja ne ovat aina rikki.
- ldsls
Mitähän vaimo sanoisi jos lukisi kommenntisi,sanoi fiat multwagonin olevan paras auto mitä hänellä on ollut,tilava,mukava.Mitähän laakereita,"tukitappeja"pitää vaihtaa vuosittain,ihmettelen.
- Kaikkiruokane
Laakerit vaihtoon. On turha valittaa jos laakerit ei kestä,onkohan asennettu oikein? Lyömällä vioitaa uuden laakerin. Vaihdoin tuossa vuosi sitten vw autooni takapyörän laakerit,kun piti ääntä. Oli joku ( täällä kirjoittaja) vaihtanut laakerit! Mutta kun oli oikaissut ja vaihtanut vain laakerit!! Vasta koolit fag,laakerit Skf! Ihme kun ei kestä??vw ,ssä kun vaihto vielä helpotettu kolmella uralla ulkokoolin poistoon,johon harvoin törmää..
- ettänäin__
astra -95, 440 tkm, alkup laakerit..
- gfgffh
Omega 96 alkuperäiset laakerit,210000km.
- kestääse
opel kadet b 1972 alkuperäset laakerit joka nurkasa n 1 miljoona km ajettu
- AjatusTuokin
Ja täydellinen moottoriremontti tehty 10 kertaa noilla kilometreillä.
- braretti
AjatusTuokin kirjoitti:
Ja täydellinen moottoriremontti tehty 10 kertaa noilla kilometreillä.
3x pieni remontti
- RMB54
1972 ei missään autossa ollut vielä ns. miljoonamittaria. Tuskin ollut kirjoittajalla opel uudesta saakka. Äkkiä menee satkutkin sekaisin.
- braretti
RMB54 kirjoitti:
1972 ei missään autossa ollut vielä ns. miljoonamittaria. Tuskin ollut kirjoittajalla opel uudesta saakka. Äkkiä menee satkutkin sekaisin.
on ollut uudesta asti okran värinen 1.1 kadetti 10 kierrosta mittarin ympäri. 3 kertaa korjattu mm laturit startit vauhtipyörä kului hampaat jne mutta ei mitään konevauriota suoranaisesti. nokka-akselikin on oljyssä lohkossa ei kulu.ja on hitsattu lokarin kaari ja pohjaa . mutta renkaan laakereita en ole kuin rasvannut ne etupörien kartilaakerit kun rumpujarrut kyseessä on eli abs jarrut :=)
pitäkää autonne huoltovihkonne merkittynä niin kestää teidänkin kulkineet 40 vuotta. hyvää kevättä herroille!
- koneenkorjaaja
Kyllähän ne on juurikin ranskalaiset jotka työllistää laakereiden ja muiden suhteen.
Vaihtotyö on yleensä helppo.
Paras lukema taisi olla 40 tuhatta kilsaa ajettu farmarisitikka.
Eikä siinäkään mitään mutta taka- akselitappi alkoi kiristäessä pyöriä tukivarressa...
No, asiakas oli itse hitsari, oli hitsannut akselin päästä kiinni ja kärry vaihtoon.
Voihan olla että asennuksessa on tapahtunut virheitä mutta siinä vaiheessa takuuseenhan ne pitäisi mennä. Ei ole tarvinnut kahta kertaa itse samaan autoon laakereita vaihdella.
Niin, onhan nuita ääripäitäkin. Puoli miljoonaa- miljoonan ajettuja mersuja ainakin ennen oli joihin ei ikinä laakereita vaihdettu.- kaupanlulkisivukyltti
mersullahan ajetaan kuulemma 10 miljoonaa eikä poltinkaan ole palanut
- entinen_pösömies
pyöränlaakerissa ei käytännössä kannata säästellä, ennen oli SKF:n laakerit ne kestävimmät, mutta niissäkin ollut jo heikkoa laatua.. Automerkillä ei sinänsä ole merkitystä, kun joku vain valitsee sen heikkolaatuisen laakerin ensiasennus laakeriksi, niin sitten niitä vaihdellaan..
Itse ajoin pösöllä melkein 200 000km eikä laakereita tarvinut vaihdella
ps. meni alanmiehille tuo pösön myynti niin vaihdoin merkkiä, muuten ajelisin edelleen pösöllö - rasvatjäänyleivänpääl
Scanias syttyi tuleen ja paloi koko auto paskaksi RRRR Scania 42000km ajettu.
- Igolstadin_Rinkula
Kyllä noita laakereita menee rinkuloissakin (Audi), tiedän noita vaihdetun jo 50tkm kohdalla...
- RMB54
Täälläkin kerrottu, että Peugeotiin joutuu vaihtamaan laakerit esim. 40.000 km välein.
Ei se vaihdettu tarvikelaakeri tiedä minkä automerkin päällä pyörii. Auton rajumpi käyttäminen rasittaa myös pyörälaakereita. Peugeot on vaan niin hyvä ajettava auto ettei vauhti mutkaisellakaan tiellä tunnu kovalta verrattuna johonkin Aasian rimpulaan. - jokusenpösönomistanut
Jos pyöränlaakerit menevät vaihtoon noin usein, niin silloin on vikaa laakereissa, eli on vaihdettu jotain "pilteman" laakereita.
Itselläni on nimittäin samanlaisia kokemuksia yhden Pösö 309 osalta vuosien takaa, jolla muuten ajettiin huikeat 800000km, vaihdoin siihen useammat "pilteman" laakerit. Sen jälkeen en ole moisia laakereita Pösöihini asentanut/asennuttanut ja laakereiden vaihdot vähenivät huomattavasti. Yksi kerta riittää nyt auton historiassa laakerin vaihtoa laadukkailla laakereilla.
Alkuperäisillä pyöränlaakereilla on päässyt ajetusta tiestöstä riippuen n. 300000km ja laakereiden vaihdon jälkeen ei ole tarvinnut vaihtaa enään. Kokemukset yhdestä 203, yhdestä 309, kahdesta 405, kolmesta 406 ja yhdestä 407 Pösöstä.
Sama muuten koskee alapalloniveliä ja koiranluita, jos ostat "pilteman" hiluja, vaihdat joka katsastukseen uudet, paremmilla osilla selviät pidemmälle. Etenkin alapallonivelien kohdalla tämä korostuu. Loppujen lopuksi hinnan ero on todella pieni laadukkaan osan välillä, että ei kannata ostaa rihkamaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62473- 1161658
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361396Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1621236- 1431199
- 521135
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1081095- 571081
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1161076Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46959