Seitsemän oikein! Vinkkejä lopettamiseen!

Omakohtaisestiauttaneet

1. Rukous. Kyllä luit oikein, Jumala on olemassa.

2. Tiedosta se tosiseikka vaikka voittaisit, et osaa lopettaa ajoissa ja lopulta häviät voitotkin korkojen kera.

3. Muunna pelatessasi raha mielessäsi toiseen muotoon, (tuppaa unohtumaan rahan todellinen arvo). 30e pelikoneessa on kassillinen ruokaa tai 5 askia tupakkaa. Mitä se on vaihtoehtoisesti sinulle?

4. Ongelman tiedostaminen, kertominen helpottaa ja saa yleensä havahtumaan hereille pahasta unesta. Vaikka ongelman moni salaa, eikä kenellekään siitä puhu. Yleensä tämä vain pahentaa asioita. Toiselle ihmisille kertominen on askel ongelman tiedostamisessa myös itselle.

5. Pysähdy miettimään, miksi todella pelaat? Mitä tyhjyyden tunnetta paikkaat sillä elämässäsi? Mitä yrität saavuttaa sillä? Mistä se todellisuudessa kumpuaa?

6. Vaihtoehtoinen addiktio. Korvaa pelaaminen terveellisemmällä vaihtoehdolla esim. liikunnalla. Liikunta lisää mielihyvähormonien tuotantoa.

7. Motivaation buustaus. Rauhoitu, ota mukava asento ja sulje silmäsi. Palaa mielessäsi aikaan ennen pelaamista, pystyt siis lopettamaan, olethan olet ollut pelaamatta ennenkin! Visualisoi mielessäsi miten stressivapaata elämää elit, ennen pelaamisen aloittamista.

4

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunit_hoitamatta

      Jos Jumala on olemassa niin hän olisi jo aikaa sitten lopettanut pelikoneet. Kuten myös monta muuta julmaa asiaa maailmassa.

    • Hei nimimerkki, Omakohtaisestiauttaneet

      Kiva, kun kerroit näitä vinkkejä pelaamisen lopettamiseen. Hyvä, että olet itse saanut apua ja tiedät miten pysyt pelaamatta. Keinot kuulostavat järkeviltä ja sellaisilta, että niitä kannattaa kokeilla ja käyttää. Moni peliriippuvainen on kovin ahdistunut ja monenlaisten ongelmien keskellä, että suosittelen avun hakemista ja avun piirissä pysymistä riittävän pitkän aikaa.

      Kaikkea hyvää sinulle,
      Pirkko-pappi

      • Omakohtaisestiauttaneet

        Rehellisesti sanottuna en ole onnistunut lopettamaan pelaamista! Olen pystynyt olemaan pelaamatta kausia, mutta jostain se pelipiru aina hyppää olkapäälle.

        Nykyään olen onnellinen siitä, että pystyn hoitamaan asiani kuntoon ennen pelaamista. Maksan vuokran laskut, ostan ruokaa ja kaikkea mitä tarvitsen tullakseni toimeen kuukauden, loput voin sitten pelata enkä joudu hankaluuksiin.

        Mutta tahtoisin tästäkin "ylimääräisestä" pelaamisesta eroon, olisi kiva laittaa se raha vaikka säästöön pelaamisen sijaan.


      • Omakohtaisestiauttaneet kirjoitti:

        Rehellisesti sanottuna en ole onnistunut lopettamaan pelaamista! Olen pystynyt olemaan pelaamatta kausia, mutta jostain se pelipiru aina hyppää olkapäälle.

        Nykyään olen onnellinen siitä, että pystyn hoitamaan asiani kuntoon ennen pelaamista. Maksan vuokran laskut, ostan ruokaa ja kaikkea mitä tarvitsen tullakseni toimeen kuukauden, loput voin sitten pelata enkä joudu hankaluuksiin.

        Mutta tahtoisin tästäkin "ylimääräisestä" pelaamisesta eroon, olisi kiva laittaa se raha vaikka säästöön pelaamisen sijaan.

        Aurinkoista perjantaita.

        Rehellisyys on hyvä juttu, myös peliongelman käsittelyssä. Harmi, ettet ole vielä onnistunut lopettamaan pelaamista. Hyvä, että maksat laskut ennen pelaamista, se on jo iso askel. Kyllä sinä pystyt enempäänkin, tsempillä ja lujalla tahdolla. Entäs, jos ihan oikeasti laitat sen "ylimääräisen" rahan säästöön, vaikka eri tilille. Perusta eri tili, jota et ota verkkopankkitunnusten piiriin, johon ei ole pankkikorttia, joten "et saa" siltä tililtä rahaa helposti pois. Mietit etukäteen mihin tahdot rahan käyttää, kun sitä on riittävästi; matka tms mikä tuo sinulle iloa. Ja kun aika on täysi eli rahaa on tarpeeksi, toteutat sen asian. Tai entä jos etsit itsellesi tukihenkilön, jonka kanssa voit soittaa ja jutella silloin, kun olet aikeissa ryhtyä pelaamaan, kun kiusaus on suurin. Hän voi auttaa sinut siitä hetkestä eteenpäin. Heitä on löydettävissä. Soita vaikka maksuttomaan peluuriin, arkisin klo 12 - 18 välillä.

        Tsemppiä, edelleen
        Pirkko-pappi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe