Tässäpä tämä. Onko muita?
Kovien Paukahdusten Pelko
5
380
Vastaukset
- kuuloyliherkkis
Onpa hyvinkin, tosin muutakin kuin paukahduksia. Olen vasta aikuisena tajunnut, miksi olen aina pelännyt esim. koiria ja kumisia ilmapalloja (ihan kamalinta jos joku pyörittää kädessään ilmapalloa niin, että se voisi poksahtaa, en voi katsoa ja pidän käsiäni korvilla). Ilotulitulitusraketit. Elokuvien/elokuvateatterissa yllättävät kovat äänet. Oikeastaan äänen ei tartte olla ees kova, riittää että se on yllättävä. Säpsähtelen. Oon kyllä muutenkin säpsähdysherkkä, esim. liikkeestä.
Äänien ”pelko” liittynee kuuloyliherkkyyteni. Olen hyvin tarkkakuuloinen ja toisaalta hyvinkin pienet äänet, joihin muut ei välttämättä ees kiinnitä huomiota, häiritsee mua. Ruokailuun liittyvät äänet, ilmastoinnin hurina tai sähkölaitteiden vaimea hurina. Ja sitten tietty kovat äänet kuuluu mun korvissa monesti sietämättömiltä. - susannannalle
Mulla on aina hirvee ikävä mun äitii yöllä kun en nää sitä ja koulussa ja aina kun se on töissä niin tulee hirvee ikävä
- vassariukko
Minua pelottaa jos ne persut saa aikaan viel ison jytkyn!
- Uusivuosituskaa
Kiitos kuuloyliherkkis. En ole ainoa. Kaikki kuvaamasi oireet pätevät myös minuun. Rasittavaa ja jopa haittaa elämää. Kuinka monta kertaa olen kuullut olevani naurettava jos pistän kädet korviin esim. ilmapallojen käsittelyssä, miten typerältä se kuulostaakin.
- Uusivuosituskaa
Jos se yllättävä poksahdus tai paukahdus olisi JATKUVAA niin asia toinen. Olen yrittänyt ottaa selvää ko. aiheesta ja ainut mistä olen perillä että olen sairastanut aivokalvontulehduksen johon meinasin kuolla lapsuudessa. Luin että kuuloherkkyys voi muuttua. Joku mikä lukee tätä voi nauraa mutta naurakoot. Tämä on ollut minun riesa lapsuudesta saakka (tosin elin sotilasalueella lapsuuteni jossa tykit jyskyttivät).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005077606- 2302666
- 262581
- 1601917
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?41495Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p11372- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621168IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155