Hämeenkadun itäpää näyttää nyt

entiselleen.heti

hienolta kun se palautetaan entiselleen. Hämppi virkistyy mutta vain 4 kuukaudeksi, sitten kuolee lopullisesti.

Tampereen keskustan tuho ovat kävelykadut. Yksikään niistä ei ole tuonut todistetusti parannusta liikee-elämään, haitakkeita ne ovat olleet. Se on todistettu.

Ainoa viisas teko olisi palauttaa keskusta entiselleen eli KÄVELYKADUT POIS ! Viistokadun sulkeminen yhdessä Kuninkaankadun kävelykadun kanssa on lamaannuttanut läntisen keskustan, eihän sinne enää mitään kautta kunnolla pääsekään, järjetöntä kiertelemistä kerrassaan. Suotta läntisen keskustan taantumista itketään kun syy on kaikkien tiedossa.

46

500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsettaaako

      trolllollooooo

    • yhtgr4556

      Kaupungin suunnitelmissa ja toteutuksessa on se vika, että jos ei mene kuin on ajateltu niin vika on ihmisissä. Ikävä kyllä kaikkia tamperelaisia voi voi vaihtaa, vaikka kova yritys onkin ollut.

      • heti-äkkiä-vaihtoon

        Minä kannatan väen vaihtoa, mamut tilalle !


    • tottatämäkin

      Olen kyllä samaa mieltä tuosta länsipään kuoleman syystä, liikenteen hankaloittamisella on varmasti oma osansa. Kävelykatu ei ole tuonut ostajia.

    • Trollex

      Kuolemaksi on,meinaan tuo autoilu. Jalattomat kuormittavat Suomen kansantaloutta. Menneisyyteen haikailijoita ,taantumuksellisia, aikaa trollimeininkiin kun muuhun ei jalat pysty. Kävely auttaa kaikkiin vaivoihin,sieltä kautta myös aivoihin.

      • Trollaa.keskenäs

        Liikkeiden ohi kävelevät jalankulkijat ei auta liike-elämää.


      • niitäriittää
        Trollaa.keskenäs kirjoitti:

        Liikkeiden ohi kävelevät jalankulkijat ei auta liike-elämää.

        Juu, kuten eivät myöskään reppuselkäiset persaukiset pyöräilijät. Mutta sitähän ei puunhalaajat tajuu.


      • Viiiivaaaa

        Autoilijoille ole varaa Parkkimaksuihinkaan, kuinka he auttaisivat liike-elämää Hämpillä. Eestaas ajelu on kuin heidän Maammelaululla kuvattu aivokäyränsä.


    • niitäriittää

      Kesäkuussa Hämppi kuolee ja tällä kertaa LOPULLISESTI. Jospa kokoonnuttais viettämään Hämpin muistojuhlaa jollekin terassille tuona se sulkemispäivänä. Juodaan yhdet kaljat seisaalleen nousten.

      Ensin liikennejärjestelyt tappoivat länsipään ja nyt menee sitten itäpääkin. Vihreät ja Kokoomuskommarit ainoastaan ovat riemuissaan.

    • On kovin ikävää, että Tampereen pääväylä Hämeenkatu joudutaan hetkellisesti palauttamaan sen jo kertaalleen menneisyyteen jääneeseen asuunsa, jossa jokainen osapuoli kärsi ruuhkista. Ostoboikotti Hämeenkadulle ei kuitenkaan ole tässä tapauksessa oikea ratkaisu. Koska päätökset tulivat siten, että niihin ei ole voinut varautua. Pääasia kuitenkin asiassa lienee se, että mitä pikimmin katuosuus saadaan palautettua joukkoliikenne ja kevyenliikenteen väyläksi, sitä parempi. Esim. PK seudulla ollaan avaamassa jo toista kevyenliikenteen valtaväylää Baanan lisäksi Helsingin keskustaan. Milloin Tampereelle herätään siihen, että saadaan kunnollinen kevyenliikenteen runkoverkosto keskustaan siellä asioivia varten? Sitä asiaa tulisi pohtia.

      • Greendeath

        Helsingissä ne "kevyenliikenteen väylät" (mitä niillä sitten tarkoitatkaan) on pelkästään jalankulkijoille ja pyöräilijöille tarkoitettuja.
        Ehkä siihen löytyisi parempikin termi?


      • Viherhippihaihattelua

        Onko nimimerkki "Greenway" vihreä apulaispormestari tai hänen avustajansa? Kovasti samanlaista tekstiä tulee ulos. Vai onko heillä kaikilla sama yhteinen puppusanageneraattori?


      • Greendeath kirjoitti:

        Helsingissä ne "kevyenliikenteen väylät" (mitä niillä sitten tarkoitatkaan) on pelkästään jalankulkijoille ja pyöräilijöille tarkoitettuja.
        Ehkä siihen löytyisi parempikin termi?

        Tampereella kevyenliikenteen väylä voitaisiin aivan hyvin nimetä Väyläksi. Ja se olisi paikka, jossa ihmiset voisivat liikkua helposti ja vaivattomasti keskustan alueella. Ja, jonne kaikki muut kevyenliikenteen väylät johtaisivat esteettömästi ympäri kaupunkia. Niin ihmisiltä säästyisi paljon aikaa, kun ei tarvitsisi turhaan puljailla autojen ja bussien kanssa.


      • Greendeath
        Greenway kirjoitti:

        Tampereella kevyenliikenteen väylä voitaisiin aivan hyvin nimetä Väyläksi. Ja se olisi paikka, jossa ihmiset voisivat liikkua helposti ja vaivattomasti keskustan alueella. Ja, jonne kaikki muut kevyenliikenteen väylät johtaisivat esteettömästi ympäri kaupunkia. Niin ihmisiltä säästyisi paljon aikaa, kun ei tarvitsisi turhaan puljailla autojen ja bussien kanssa.

        Eikö sinua yhtään haittaisi mopojen kulkeminen kevyenliikenteen väylällä?
        Mopotkin on kevyttä liikennettä ja saavat käyttää kevyenliikenteen väyliä.

        Polkupyörät haittaavat kaikkein eniten ihmisten kulkemista.
        Niille pitäisi järjestää parkkialueet keskustan ulkopuolelta ja kieltää ajaminen keskustassa.


      • Mopottaja

        Ottaisit perusasioista selvää. Pysyttäisiin aiheessa ,eli älä kirjoittele trumppia.


      • Viherhippihaihattelua
        Greenway kirjoitti:

        Tampereella kevyenliikenteen väylä voitaisiin aivan hyvin nimetä Väyläksi. Ja se olisi paikka, jossa ihmiset voisivat liikkua helposti ja vaivattomasti keskustan alueella. Ja, jonne kaikki muut kevyenliikenteen väylät johtaisivat esteettömästi ympäri kaupunkia. Niin ihmisiltä säästyisi paljon aikaa, kun ei tarvitsisi turhaan puljailla autojen ja bussien kanssa.

        Hiljaisuus on myöntymisen merkki, eli siis "Greenway" on vihreä apulaispormestari tai hänen avustajansa...


      • Jopottajat

        Voi olla,mutta Väylät on tuleva vaaliteema.


    • urpojaonmonia

      Kuinka monta liikehuoneistoa löytyy Hesan kevyenliikenteenväylän Baanan varrelta? Katsokaa linkki ja kertokaa. Meillä kaupungin pääliikekatu samanlaiseksi?

      http://baanamittari.fi/mika-on-baana.php

      • uhytgb667

        Täytyy sanoa, että kyllä nuo vihreät ovat Hesassa paljon järkevämpiä kuin täällä. Ne ottavat vanhan rautatien pyöräilykäyttöön. Täällä siihen homman pitäisi uhrata Tammerkosken yli menevä pääväylä. Ottakaa nyt edes vähän mallia Hesan touhusta.


    • ennen.oli.hyvin

      Kuten Juha Watt Vainio lauloi niin "aika entinen ei koskaan enää palaa....".

      Uusi aika on pilannut sen mitä vanhat ja viisaat aikanaan tekivät. Ja syynä näillä Tampereen pilaajilla on väärä kunnianhimo. Tehdään mitä vaan jotta nimi tulisi historiankirjoihin kysymättä onko teko viisas vaiko tyhmä.

      Kadut on tehty liikkumista eikä tukkimista varten. Se tajuttiin jo yli 100 v sitten mutta uudet keisarit eivät sitä ymmärrä.

      • Etuasema

        Sitten tuli autot ja kaikki lähti päin hevonveetä. Ihmiset tungettiin peltilaatikoihin, jalankulkua haitattiin kaikenlaisiin hidastein. Pyöräily estettiin totaalisesti. Nyt palataan vihdoinkin sinne hyvään aikaan.


      • Greendeath
        Etuasema kirjoitti:

        Sitten tuli autot ja kaikki lähti päin hevonveetä. Ihmiset tungettiin peltilaatikoihin, jalankulkua haitattiin kaikenlaisiin hidastein. Pyöräily estettiin totaalisesti. Nyt palataan vihdoinkin sinne hyvään aikaan.

        Onko sinut tungettu peltilaatikkoon? Itse en tunne yhtäkään peltilaatikkoon tungettua ihmistä.
        Jalankulkua ei ole koskaan haitattu, mutta Tieliikennelaki koskee myös jalankulkijoita.
        Pyöräilyä ei ole estetty. Pyöräilijöille on tehty jopa ihan omia pyöräteitä.


      • Noupein

        Laki muuttuu ,joka tehtiin peltilaatikoiden eduksi. Palataan siis vanhaan hyvään aikaan. Kävely kävely kävely ennen muuta.


      • siellä.ne.kaahii
        Etuasema kirjoitti:

        Sitten tuli autot ja kaikki lähti päin hevonveetä. Ihmiset tungettiin peltilaatikoihin, jalankulkua haitattiin kaikenlaisiin hidastein. Pyöräily estettiin totaalisesti. Nyt palataan vihdoinkin sinne hyvään aikaan.

        ,,,,. Pyöräily estettiin totaalisesti.,,,

        Niin missä on estetty ? Mee Treen keskustaan niin näet että siellä teikäläiset kaahii jalkakäytävillä jalankulkijoita terrorisoiden ja pimeällä tietenkin ilman valoja.


      • Kohtaon

        Autoton keskusta korjaa tilanteen. Jalankulun ja pyöräilyn laittaminen samalle väylälle oli tyhmyyttä. Pyörä on liikenneväline joka tarvitsee erillisen väylän.


      • Greendeath
        Kohtaon kirjoitti:

        Autoton keskusta korjaa tilanteen. Jalankulun ja pyöräilyn laittaminen samalle väylälle oli tyhmyyttä. Pyörä on liikenneväline joka tarvitsee erillisen väylän.

        Polkupyörä on ajoneuvo ja sen paikka pientareella, tai aivan ajoradan oikeassa reunassa.
        Jos käytettävissä on pyörätie, pyöräilijän on käyteytävä sitä.
        Hämeenkadulla polkupyörät käyttävät bussikaistaa.
        Miksi polkupyörille pitäisi olla oma väylä?
        Eihän moottoripyörillekään ole omaa väylää.


      • turvallisuuden-takia
        Greendeath kirjoitti:

        Polkupyörä on ajoneuvo ja sen paikka pientareella, tai aivan ajoradan oikeassa reunassa.
        Jos käytettävissä on pyörätie, pyöräilijän on käyteytävä sitä.
        Hämeenkadulla polkupyörät käyttävät bussikaistaa.
        Miksi polkupyörille pitäisi olla oma väylä?
        Eihän moottoripyörillekään ole omaa väylää.

        Kaupungissa, jos ei ole pyöräkaistaa tai -tietä, kannattaa oman turvallisuutensa takia ajaa pyörällä keskellä kaistaa. Jos pyörille on oma väylä, niin pyöräily ei tapahdu sen enempää autojen kuin kävelijöidenkään seassa, eli se on turvallisempaa kuin ilman väylää olevilla alueilla.


      • Borntogreen

        Lapsien sallitaan ajaa jalkakäytävällä kunnes ikää tulee niin heidät pukataan moottoriliikenteen sekaan. Järjetöntä. Omat kaista ehdottomasti. Jalankulkijat haluavat myös oman turvallisen väylänsä. 100 vuotta sitten liikenne oli turvallista kaikille.Autoistuminen toi laillistetut tapot.


      • Pyöränromut.sulatukseen
        turvallisuuden-takia kirjoitti:

        Kaupungissa, jos ei ole pyöräkaistaa tai -tietä, kannattaa oman turvallisuutensa takia ajaa pyörällä keskellä kaistaa. Jos pyörille on oma väylä, niin pyöräily ei tapahdu sen enempää autojen kuin kävelijöidenkään seassa, eli se on turvallisempaa kuin ilman väylää olevilla alueilla.

        Oikein tyypillinen minä-minä-minä pyöräilijä.
        Minä, minä, minä ajan keskellä kaistaa ja saan hidastaa kaikkien muiden vauhtia, kun minä olen niin minä.


      • turvallisuuden-takia
        Pyöränromut.sulatukseen kirjoitti:

        Oikein tyypillinen minä-minä-minä pyöräilijä.
        Minä, minä, minä ajan keskellä kaistaa ja saan hidastaa kaikkien muiden vauhtia, kun minä olen niin minä.

        Onhan se tosiaan itsekästä ajatella omaa turvallisuuttaan. Vaikka se sitten aiheuttaisi jollekin kolmen sekunnin viivästymisen.


      • Pyöränromut.sulatukseen
        turvallisuuden-takia kirjoitti:

        Onhan se tosiaan itsekästä ajatella omaa turvallisuuttaan. Vaikka se sitten aiheuttaisi jollekin kolmen sekunnin viivästymisen.

        Niin, mitäpäs muista, kun vaan itsellä menee mukavasti.
        Minä, minä, minä....


      • turvallisuuden-takia
        Pyöränromut.sulatukseen kirjoitti:

        Niin, mitäpäs muista, kun vaan itsellä menee mukavasti.
        Minä, minä, minä....

        Kerro, miksi yhden pitäisi uhrata terveytensä siksi, että toinen ehtii seuraaviin liikennevaloihin seisomaan pidemmäksi ajaksi. Jos osaat antaa tuohon hyvän selityksen niin lupaan miettiä ajolinjojani uudessa valossa.


    • verovedolla_myllätään

      Hämppiä mulkataa edestakas

      on se vaa hyvä että joku vähävarainen yrittäjä saa edes jotain apua yhteisestä kassasta

      se on vähävaraiselle yrtittäjälle iso apu, jos on sadan kilon paaleissa rahaa hetekan alla

      • Mukava_puuhastella

        Jotenkin kiva, että rakennusalalla voidaan luottaa ainakin siihen, että kaupungin kassasta voidaan aina ilostuttaa kun vähänkin pilveilee. Jos ei muuta laskutusta saada, niin rakennetaan katua auki-kiinni-auki-kiinni-auki-kiinni. Äänestäjät ovat onneksia niin tyhmiä etteivät tällaisia huomaa.


    • tykkään.hyvästä

      Kuljin siitä äsken ja kavennusten poisto on valmis. Jostain hullusta syystä kuitenkin läpiajokielto on edelleen voimassa !!!!

      Mutta on taas avaraa ja kivan ilmavaa kun ei ole tukittuna vaivaiseksi kusiränniksi.

      Nyt on busseillekin tilaa ajella kun ratikkarataa aletaan kaivella eli suuri palvelus tehtiin nyt myös joukkoliikenteelle.

      • olis.kiva.edetä

        Pelkään, että Hämppi menee täysin tukkoon ensi viikolla työmatkaliikenteen aikana. Busseilla on jo nyt hankalaa vilkkaimpien pysäkkien luona, kun osa joutuu odottamaan pysäkille pääsyä sisäkaistalla tai jopa Itsenäisyydenkadulla asti. Tuohon sitten kiireiset henkilöautoilijat sekaan niin tukko on valmis.

        Toivottavasti olen väärässä! Ensi viikolla se nähdään.


    • nyttykkään

      En aja omalla Hämppiä pitkin koska asun aivan keskustassa mutta silti vaan tykkään muuttuneesta ilmeestä ja kadun avaruudesta. Kukkapurkkeineen ja kavennuksineen Hämppi oli jotenkin suljetun tuntuinen, umpio jossa ilmakaan ei enää kiertänyt.

      Kun on säpinää, liikennettä ja elämää, mitä vaan, niin se vetää ihmisiä ja katu elävöityy taas.

      • elävöityytaas

        ...... katu elävöityy taas.....

        Tuotahan ne Ikoskat ja muut elävöittäjät pelkää suoli jäykkänä. Että osoitetaan oikein käytännön faktoin miten väärässä he olivatkaan.


      • dasse
        elävöityytaas kirjoitti:

        ...... katu elävöityy taas.....

        Tuotahan ne Ikoskat ja muut elävöittäjät pelkää suoli jäykkänä. Että osoitetaan oikein käytännön faktoin miten väärässä he olivatkaan.

        Ne käytännön faktat vaan on piilossa jossain. Mistähän ne löytyisi?


      • elämäntapaikoset
        dasse kirjoitti:

        Ne käytännön faktat vaan on piilossa jossain. Mistähän ne löytyisi?

        ikosten touhujen tueksi ei ole käytännön eikä teoriapuolen faktaa


      • annajankulua
        dasse kirjoitti:

        Ne käytännön faktat vaan on piilossa jossain. Mistähän ne löytyisi?

        Kyllä ne löytyy kun vaan maltat odotella ensi viikkoon kun katu aukee taas !


    • Höppänät

      Tarkoittaako elävöityminen massa kulutuksen ihannointia. Eikö viihtyisää keskustaa saa muuten aikaiseksi. Kuluta ja tuhlaa,siinähän elämän tarkoitus.

      • nokuneiniinei

        Ei kulutus vähene Hämeenkatua kaventamalla. Kunpa olisikin niin helppoa mutta kun ei ole.


      • Greendeath

        No voi ressukkaa. Olet oppinut lukemaan ja kirjoittamaan, mutta sinulle ei ole opetettu talouden perusasioita.
        Säälittävää.

        Lyhyt oppitunti.
        Yrittäjä harjoittaa liiketoimintaa saadakseen siitä elantonsa. He eivät saa rahaa sossusta, kuten sinä.
        Yrittäjän tulo perustuu myynnistä saatuun voittoon. Ellei ole ostavia asiakkaita, ei ole myyntiä, eikä yrittäjällä tuloja.

        Kenelläkään ei ole varaa pitää keskustassa liikettä siksi, että siellä joku rahaton kulutuksenvihaaja viihtyisi.


      • Borntofree

        Tarkoittaako elävöittäminen massakulutuksen ihannointia vai jotain muuta. Yrttäjä menee sinne missä voi tehdä bisnestä. Sinä et omaa käytöstapoja etkä varmaan ole meedio.


    • järkee_peliin

      Totta! On katu siinä käytössä kuin sen kuuluukin olla. Säilyttäkää puistot niin ei tarvitse kadusta tehdä terasseja, keinonurmikoita ja muita humalaisten istuskelupaikkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2937
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      46
      2844
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2629
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      338
      1694
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1074
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1051
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      917
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      772
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      760
    10. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      43
      722
    Aihe