Hallitus ajaa yritysten etua – eikä enää edes peittele sitä
Hallitus ei enää itsekään usko kikyn tervehdyttävän taloutta. Kyseessä on avoimesti vain tulonsiirto työntekijöiltä yrityksille,
Professorit laskevat, että yli vuoden kestäneen tuskallisen väännön jälkeen syntynyt hallituksen lempilapsi ei auta Suomen taloutta lainkaan, vaan päinvastoin syö julkiseen talouteen pysyvän puolen miljardin euron loven.
Toisin sanoen suuren yhteiskunnallisen hankkeen seurauksena työntekijöiden työaika pitenee ja raportin mukaan valtio velkaantuu entistä vauhdikkaammin. Lienee turvallista sanoa, että tähän vain harva maa pystyy.
Arviointineuvoston raportti on omiaan voimistamaan kriittisiä ääniä, joiden mukaan hallitus ajaa päähankkeellaan pelkästään yritysten omistajien etuja.
Mielenkiintoista on se, että oikeastaan hallitus ei muuta väitäkään.
Vaikka valtiovarainministeriö seisoo arvionsa takana, ei se enää veronkevennysten jälkeen laske kilpailukykysopimuksen tuovan valtion kassaan rahaa: kuten arviointineuvosto raportissaan huomauttaa, ministeriö arvioi sopimuksen pitkällä aikavälillä ”kustannusneutraaliksi”.
Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että velkaantumisen lopettamisen tärkeimmäksi tavoitteeseen nimennyt hallitus käytti vuoden runnoakseen läpi sopimuksen, jonka se ei itsekään usko helpottavan taloustilannetta tippaakaan.
hallitus ei missään vaiheessa pyrkinytkään kilpailukykysopimuksella vahvistamaan julkista taloutta, vaan se yksinkertaisesti halusi suosia yrityksiä niiden työntekijöiden kustannuksella.
Valtion kirstuun ei tulevina vuosina virtaa varainministeriön omienkaan laskelmien mukaan yhtään enempää rahaa, mutta varmaa on, että yritysten omistajien voitot kasvavat kustannusten laskun ansiosta.
alun perin Suomen pelastajaksi mainostettu sopimus on nyt avoimesti vain ja ainoastaan tulonsiirto työntekijöiltä työnantajille.
http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/art-2000005060064.html
Spipilän kiky olikin kansankusetusta!
gbgbgbgbgbbgg
4
120
Vastaukset
- Läskinaamalusimaan
Kenet tämä yllätti?
Kiky, ja vene vero, ja mp vero, trafi tasa verot, jne..
ovat oikealta nimeltään matu veroja.- zxlkhxcdf
Hyvä aloitus.
- gbgbgbgbgbbgg
Meillä Venäjällä tuollaista ei pääse tapahtumaan. Yrittäjät tekevät itsemurhan ampumalla itseään niskaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706