Toisessa rinnassa joko mastopatiaa tai kasvain

Mmmerkkari

Olen kohta 26-vuotias nainen. Mulla on oikeassa rinnassa ollut nyt jonkin aikaa särkyä, pistelyä ja kirvelyn tunnetta, erityisesti rinnan painelemisen jälkeen särkyä on takuuvarmasti. Lisäksi etenkin yläosa tuntuu oudon kovalta. Kävin tänään gynellä, joka huomasi heti tämän tiiviimmän kohdan rinnassa. Epäili mastopatiaa, mutta ei voinut sulkea kasvaimen mahdollisuuttakaan pois ja laittoi lähetteen ultraan. Sain sinne ajan vasta 13.2.

Voi paska. Nyt ahdistaa niin helvetisti tää epävarmuus, että tekee vaan mieli itkeä tai jotain. Ja kun pelkkä mastopatiakin lisää riskiä sairastua rintasyöpään, niin... Onko jollakin muulla teistä mastopatiaa rinnoissa ja millaisia oireita teillä on ollut? Ja onko esim. säännöllistä kontrollia tai onko teillä tyhjennetty niitä kystia tai peräti leikattu kokonaan pois?

3

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liugne76

      hei,ymmärrän huolestumisesi,mutta ensin kannattaa saada varmuus asiasta mikä se patti on.ihan hyvin voi olla hyvälaatuinenkin kasvain.toisin kävi minulla.vasemmassa rinnassa todettiin rintasyöpä kasvain.se oli seinämään kiinnittynyt ei juuri liikkunut,kova 1,4cm patti.oireita tuli satunnaisesti eli pistelyä nännin alueella,ihan kuin neuloilla oisi tökitty.rinnan iho vetäytynyt sisään hieman.nyt leikattu,ja stytot sädetys odottaa.pää-asia että hengissä säilyy.milloin huomasit patin?hyvä että kävit näyttämässä lekurille.se on a ja o että ei vitkastele asiassa.itsekin väänsin itkua,mutta en enää.ne pystytään hoitamaan kyllä.tsemppiä

      • Minä huomasin viikko sit taas uuden patin, mulla on kainalossa molemmissa rintarauhasen pinkeä, mammossa kävin ja kaikki ok. Lääkäri epäili et voi olla Mastopatia, ja täytyy seurata ettei kasva. Mut kuitenkin varasin uuden ajan ja käyn näyttää toiselle lääkärille. Saa sit mielenrauhaa.


    • eipelkoa

      Mulla on ollut runsaasti mastopatiaa jo kakskymppisestä lähtien ja olen nyt 63-vuotias, eikä rintasyöpää ole minulle tullut tähän mennessä. Joten ei se mastopatia välttämättä lisää sairastavuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5534
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2476
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      55
      1694
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1269
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe