Milloin Suomesta tuli näin kallis?

Operaatiotalvitakki

Olen nyt metsästänyt uutta talvitakkia, tuntuu siltä, että vähän laadukkaammasta talvitakista saa maksaa 200-300e. On tietenkin fiksumpaa ostaa laadukkaampi tuote koska se palvelee pidempään, mutta kysymykseeni palatakseni. Milloin hinnat pompahtivat näin rajusti ylös? Tuntuu hullulta, että yksi talvitakki maksaa enemmän kuin yhtiövastikkeeni!

Muistan ostaneeni markka-aikana vastaavanlaisen talvitakin, joka maksoi silloin 250mk eli n. 42e. Aika rajusti ovat kyllä hinnat nousseet, pätee varmasti monen tuotteen kohdalla.

:).

12

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinpä... Jäi uusi talvitakki minulta ainakin hankkimatta, niin kuin tavallisesti muutkin vaatekappaleet...😐 Tuurilla löytää aina välillä jotain kirpparilta.

• Olensamaamieltä

Ei mitään järkeä maksaa itseään kipeäksi.

• Ystävällisin.terveisin

Kato sellainen takki että mahtuu puskurit sisään. Toppaukset siis. Että ei tursua ulos. Halpatakeissa voi tursuta ne höyhenet ulos.

• 17_vuotta-yhdessä

Alennusmyymmistä sain 140 eurolla, nyt tammikuussa. Espritin toppatakki.
      Viime talvinen oli Luhta-outletista.

• Ehkäpänäin

Koska kysyntää on väkisellä täällä kylmässä maassa niin hinnat nostetaan ahneesti kattoon.
      Hintoja nostellaan vielä värinkin mukaan koska tiedetään että musta on se perusväri minkä suomalaiset valitsee niin mustat vaatteet - vaikka olisivat muuten identtisiä - ovat kalliimpia kun muunväriset.
      Asia huomattu hanskaostoksilla.

Sitten rahat lähtevät Suomen ulkopuolelle kun viisaat päättävät tilata takin halvemmalla ulkomailta.

• Olentilannut

useasti ulkomailta, siinä on omat vaaransa. Eikä eu-alueelta niin kovin paljon halvempaa.

• On suoranaista typeryyttä maksaa maltaita talvitakista, ellei nyt sitten satu olemaan paljon ylimääräistä rahaa.

Itse en ole ostanut ensimmäistäkään vaatetta postimyynnin kautta, koska tällöin

a) vaatteiden saumojen lujuutta ei pääse tutkimaan.
        b) toppavaatteesta ei näe päästääkö se jo uutena untuvia saumoista.
        c) vaatteen sopivuus omalle vartalolle jää käytännössä kokeilematta.

Kesävaatteita ostan lähes aina juhannuksen jälkeisistä, ja talvivaatteita pääsiäisen jälkeisistä alennusmyynneistä. Käytän myös tehtaanmyymälöitä, ja muita markkina (outlet )myyntejä. Esim. viime talvena ostamani 3/4 osaa pitkä, viininpunainen, Luhdan toppatakki maksoi, joulun ja uuden vuoden välisten päivien, ns. välipäivämyynnissä 149 euroa.

• toivoo-Sonja

...iskä osta mulle Louis Vuitton laukku, niin jaksan alkaan opiskeleen...

Siihen asti makaan tääll Malagan poolil

• Tkhhhh

Hinnat ovat nousseet tasaisesti joka vuosi viiden vuoden aikana. Kantsii ostaa keväällä jos nyt sattuu löytämään.

• Syvällinenmies

Ostin eilen eräästä melkein sata vuotiaasta suuresta tavaratalosta 90 euron farkut 35 eurolla. Vinkki vinkki.

• jglkhöhköhkö

Kyllä siinä muutama päivä menee ja nahkat pitää nylkeä.

Kyllä tosiaan helpommalla pääsee kun liittyy luontoliittoon ja käy ostamassa takin HM:ltä.

• entuuasumaantäälikääni

Samaa oon miettinyt kun skidinä oli pitkin kadunkulmia snadeja kioskeja mistä osteltiin karkkeja, 20 pennillä noita, 50 pennillä noita ja markalla noita. Eipä ole vastaavia kioskeja ollut enää vuosiin.

Yrittäminenkin on tapettu yliverotuksella ja byrokratialla mahdottomaksi.

Kuluttajan näkökulmasta, euroon siirtyessä tuntui että monen tuotteen hinta kääntyi markoista (hugeista) suoraan euroon (jewroon) kun kahvikupin hintakin hyppäsi monessa mestassa hugesta euroon per heti valuutanvaihdoksen jälkeen.

Ketjun aiheeseen palaten. Itsehän en ole ostanut Suomesta vuosiin mitään normaalihinnalla vaan aina kymmenien prosenttien "alennuksella".
      Haen tai tilaan suoraan Keski-Euroopasta nykyään lähes kaiken vaatetukseni.

Tää maa sijaitsee maantieteellisesti periferiassa mihin on näennäisen pitkä matka rahdille, ja toisaalta täkäläiset tukkurit pilaavat ahneuksissaan markkinat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9197
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3639
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      29
      2947
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      85
      2258
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2070
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      367
      1856
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1482
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1231
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1105
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      72
      1104
    Aihe