Samppa Viitalan saama sanoma 26.1.2017

Facebooo

Tää alkaa menee jo aika pelottavaks,

Jumalan läsnäollo tulee esiin semmoisella tavalla ja Hän on vihainen.

Koko Suomi on melkein marssimassa kohti kadotusta.
Hänen pyhyytensä avaa mulle sanaa semmoisella tavalla että ei tässä voi kahta sanaa sanoa,
Hän sanoo että älä selitä!

Kaksiteräinen miekka on Hänen suussaan.

Hänen sanansa on ehdoton,

Miksi armo käsitys on muutettu irstaudeksi? Minä en voi sietää silmieni edessä enää tuommoista! Tehkää parannus synneistänne!

Te ette voi tehdä syntiä, ja periä iankaikkista eläämää. sanoo Jumala.
Minun armoani on, että puhun tämän sanan tänään teille.

Ottakaa se vastaan kun se terävänä tulee ilman että ihmismieli sitä muuntelisi!
Miksi te tavoittelette tyhjää?! Kysyy Jumala.

Enkö minä ole sanassani ilmoittanut että tavoitelkaa minun valtakuntaani? ja te lapset, tavoitelkaa sanani väärentämätöntä maitoa.

Tästä maasta ei löydy enää tervettä oppia.
Kenet minä vaadin siitä tilille? Teillä on niin paljon tekosyitä tehdä kaikkea vääryyttä ja vielä kuvitella että minä teidät pelastaisin.

Te ette voi kulkea keskeltä läpi! Te joko kuljette oikealta tai vasemmalta mutta minun sanani EI sano että voisitte kulkea kahta tietä.

Eikö teidän tulisi tavoitella Jumalan valtakuntaa KAIKELLA mitä teissä on ja luopua KAIKESTA iankaikkisen elämän tähden.
Eikö se ole sen arvoista? kysyy Jumala

Te haluatte sitä ja te haluatte tätä mutta minun sanani ei kelpaa enää teille. Luuletteko että yksikään teistä perii iankaikkista elämää?

Jokaisella on jotain, kaikki tyynni.

Minä tulen pian keräämään satoni maan neljältä kulmalta, te ETTE voi silloin sanoa että kun on tuo työ ja lapset ja vaimokin.

Enkö minä ole sanonut että pidän teistä huolen? Kuinka te voitte kuvitella pääsevänne sisään tuommoisella asenteella?

Etsikää ENSIN minun valtakuntaani, niin kaikki muukin teille annetaan.

Minun henkeni ei anna synnille sijaa, te ette voi elää pyhyydessä ja synnissä samaan aikaan, se on mahdotonta minun sanani EI sano semmoista,

Ottakaa tämä vastaan ja antakaa sen tehdä työnne teissä.
Eikö minun poikani Jeesus Kristus ole riittävä vikauhri teidän edestänne?
isäkin jo itkee..

Koska ymmärtäkää Jeesus on enemmän ku tarpeeks
<3 ISÄ

P.S tää ei sit todellakaan tullut minusta itsestäni, vaan Pyhä Jumala välitti itse sanansa minun kauttani. tätä tulis vaikka millä mitalla lisää mutta tossa nyt on noi pääasiat mitkä nousee erittäin voimakkaasti. Saa koetella
(T.Valkeinen)

11

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VainJeesusYksin

Totisesti, sanoma on totta.

• Tällaista

tapahtuu joskus, harvoin...

• Näin on synti täytyy sanoa synniksi ja tehdä siitä parannus, että voisi pelastua. Pyhä Henki antaa voiman elää pyhää elämää.

• sdfgasdfgasdfgds

Pelottavaksi? Surkuhupaisaksi lähinnä.

• eihätää

fariseukset.loukkaantuu

23.10.2016 18:27

Langetessaan uskova murehtii ja haluaa tehdä parannuksen synnistä.

Synninteosta voi todeta, että kaikki lankeavat syntiin enemmän tai vähemmän myös uskoontulon jälkeen. Se on kuitenkin eri asia kuin synnissä eläminen. Kukapa esimerkiksi ei olisi langennut ylpeyteen, ulkokultaisuuteen, vihaan, katkeruuteen jne...

Ihminen on tehnyt itselleen pitkän syntilistan, jonka se kertoo pitävänsä. Se ei tee sijaa totuudelle. Aivan samoin kuin ihminen tuppaa tekemään synniksi itselleen asioita, jotka vain täydentävät kavalkaadia... "pata kattilaa soimaa" tavalla. Esimerkiksi advestistitkin kehuvat jatkuvasti sapatillaan jonka nostavat käskyjen käskyksi kaikkien ylitse ja kehuvat pitävänsä tämän käskyn. Kuitenkaan he eivät siihen kykene vuorisaarnan täysin umpimustan ja vitivalkoisen seulan lävitse, samoin kuin monen muunkaan kehumaa lihallista näennäisvoittoa synnistään. Siitä tulee komapastuskivi!

Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.

Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!

Tähän yllä olevaan kuvaan on hyvä sijoittaa Mooseksen sauva, jonka nokassa on käärme!

Tuo käärme on se jota meidän tulee tuijottaa. Se on peilikuvamme "te kyykäärmeen sikiöt" jossa näkyy meidän syntyisyytemme.

Me helposti katsomme itseämme ohi tuon sauvan, synnittömänä, koska Jeesus on meidät jo kirkastanut.

Silti se ei mene niin, kuten yllä jo kuvailin. Jo pelkästään kaikki mitä syömme tai juomme, on jollain tavalla syntiä, ennemmin tai myöhemmin joka tapauksessa.

Jos onnistummekin jossain toisessa, me emme kukaan onnistu kolmannessa ja jälleen joudumme nöyrtymään Raamatun tässä kohtaa hyvin armottomiin totuuden sanoihin, jos olet rikkonut yhdenkin käskyn, olet rikkonut ne kaikki,

joten yks lysti miten hyvin kilvoittelet, vain pääasia että kunhan kilvoittelet ja katsot herkeämättä sinun omaa käärmettäsi, peilikuvaasi välimiehessäsi, Jeesuksen sauvassa.

Silloin ei pääse käärme puremaan synnittömyytesi valheellisen illuusion, eli tekojen ylpeytesi tähden.

Varsinainen pelastustie on hyvin yksinkertainen: Usko Jeesukseen Kristukseen, Jumalan poikaan, joka tuli maailmaan ottamaan koko syntitaakkamme päälleen, vain kuollakseen meidän puolestamme. Uskomalla tähän lunastusvereen, sillä uskolla pelastumme, emme tekojemme kautta.

Kaikki muu tulee sitten ymmärrettäväksi kun otat tämä Jeesuksen Hengen vastaan Herraksesi ja vapahtajaksesi. Siitä alkaa uusi elämä!

• eihätää

"SYNTISEN RUKOUS"

http://www.miksiuskon.net/henki_ja_jarki_syntisen_rukous.html

“Syntisen rukous” eli uskoontulorukous, jonka avulla ihmisiä johdetaan uskonelämän alkuun, kuuluu olennaisena osana evankeliseen perinteeseen. Sen käyttäminen on herättänyt myös kritiikkiä. Seuraavassa käsitellään tähän rukoukseen ja uskoontuloon liittyviä näkökohtia.

Miten toinen johdetaan uskoon ja rukoilemaan syntisen rukous?

Billy Grahamin tunnettu käsikirja “Christian worker’s Handbook” sisältää käytännön ohjeita evankeliointi- ja seurakuntatyötä varten. Kirjanen alkaa sillä, miten keskustelutilanteessa voidaan johtaa toinen ymmärtämään evankeliumin sanoma ja ottamaan Jeesus vastaan rukoilemalla uskoontulorukous. Ensin keskustelukumppanille selitetään seuraavat neljä asiaa:

1. Jumalan suunnitelma:

Rauha Hänen kanssaan ja iankaikkinen elämä jokaiselle ihmiselle

Joh. 3:16: Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

2. Ihmisen ongelma: Ero Jumalasta

Rauha Jumalan kanssa ei ole automaatio, koska ihmiset ovat luonnostaan erossa Jumalasta.

Room. 3:23: kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla

3. Jumalan ratkaisu ongelmaan – Risti

Jumalan rakkaus ja Jeesuksen ristinkuolema ovat silta Jumalan ja ihmisen välillä olevan erottavan kuilun yli. Jeesus on kärsinyt ihmisten syntien rangaistuksen.

1 Piet. 2:24 joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".

4. Meidän vastauksemme: Jeesuksen vastaanottaminen

“Sinusta tulee Jumalan perheen jäsen, kun otat vastaan Jeesuksen ja kutsut hänet elämääsi.”

Joh. 1:12: kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,

Tämän jälkeen ohjataan henkilö ottamaan Jeesus vastaan. Sekin sisältää neljä kohtaa:

1. Tunnusta hengellinen tarpeesi: “Olen syntinen.”
      2. Tee päätös kääntyä pois synnistä.
      3. Usko, että Jeesus on kuollut puolestasi ristillä.
      4. Ota vastaan Jeesus elämääsi rukouksen kautta.

Raamatusta näytetään vielä Ilm. 3:20 ("Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani") ja Room. 10:13 ("Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu").

Kun toinen on ymmärtänyt tämän ja haluaa ottaa Jeesuksen vastaan, hänet ohjataa rukoilemaan perässä toistamalla seuraava rukous, nk. syntisen rukous:

“Rakas Herra Jeesus,
      Tiedän, että olen syntinen
      ja että tarvitsen anteeksiantoa Sinulta.
      Uskon, että kuolit puolestani syntieni tähden.
      Kutsun Sinut nyt sydämeeni ja elämääni.
      Turvaudun Sinuun Vapahtajana
      ja haluan seurata Sinua Herranani.
      Jeesuksen nimessä, Aamen”.

Tämän jälkeen vastauskoontulleelle annetaan lisäohjeita, jotka myös löytyvät kirjasesta.

• eihätää

Vihanajan tehokas evankelioiminen

Tribulation Evangelism On Steroids

by Bill Perkins, Compass eNews, August 2014

Tuleva seitsenvuotinen Ahdistus on tuova kaikkien aikojen laajimman ja tehokkaimman evankelioimisen.

Kun seurakunta-aika loppuu äkkiä Pyhän Hengen lähtöön yhdessä kaikkien tosi uskovien kanssa,
      joissa Hän asuu, se ei aloita ainoastaan ”helvettiä maan päällä” jäljelle jääneille, vaan myös merkitsee alkua evankelioimistyölle

– jonka kaltaista maailma ei ole koskaan nähnyt.

https://ajankohtainen.files.wordpress.com/2014/08/tribulation_evangelism_suom.pdf

LUKEKAA LOPUT LINKISTÄ!

2)

144 000 juutalaista todistajaa

Myös 144 000 juutalaista todistajaa näyttäytyvät heti Tempauksen jälkeen.

Ilm. 14:4:
      "
      Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he
      ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee.”

Nämä ovat mitä todennäköisimmin nuorten juutalaisten miesten rabbiinisista riveistä, jotka eivät koske naiseen ennenkuin mentyään naimisiin. He viettävät kirjaimellisesti päivänsä ahnaasti opiskellen Vanhaa Testamenttia.

Jeesus panee erityisen merkkinsä näihin 144 tuhanteen ja kohtaa heidät henkilökohtaisesti Siionin vuorella, jossa heillä epäilemättä on ihmeellinen ”Jeesuksen tykö tulemisen” hetki.

Verho nostetaan ja heidän silmänsä avataan totuudelle. He tekevät sen tyrmistyttävän havainnon, että murhasivat Messiaansa.

Tämä uusi tieto Herralta ajaa heidät kiihkeään intoon evankelioida, joka kattaa maaplaneetan.

• eihätää

KatsoJeesukseen 14.9.2015 20:45

Kannattaa varata työvaatteet sängyn viereen, jotta pääsee aamulla reippaasti työhönsä. Tulevatkin sukupolvet joutuvat valmistautumaan töihin lähtöön.

Hyvä on varata myös aikaa hetki lukea Raamattua, mutta jos olet aamu-uninen, jätä se iltahetkeen.

Rukoukseen on hyvä varata aikaa ja pyytää ennenkaikkea siunausta alkavalle päivälle, jotta voi rohkeasti kohdata päivän haasteet, mitä ikinä päivä tuokin tullessaan.

Sitten kun tulet eläkeikään esim. viidenkymmenen vuoden päästä, huolehdi siitä, että sinulla on mielekästä tekemistä, jotta eläkeaikasi on mielekästä ja innostavaa.

Tee tarvittaessa testamenttisi ja järjestä asiasi valmiiksi, kun tiedät, että terveytesi alkaa heiketä ja elinaikasi ei ole enää kovin pitkä.

Sinä joka nyt elät, olit nuori tai vanhempi, saat elää koko elämäsi ja siirtyä sitten aikanaan kuoleman kautta Jeesuksen tykö. Opiskele, tee työtä, perusta perhe ja aikanaan sinusta voi tulla isoisoisä ja voit ilota lastesi lasten lapsista. Kiitä Jeesusta, että hän on sinun pelastajasi ja johdattajasi.

Tällä tavalla voit siis valmistautua tuleviin päiviin, vuosiin ja vuosikymmeniin.

Jumalan aikataulut ovat erilaisia kuin ihmisten aikataulut. Raamatussa on paljon profeetallisia tapahtumia, joiden pitää ensin tapahtua, ennenkuin ollaan siellä vaiheessa, kun pakkosiirtolaisuudesta palaava Israelin kansa rakentaa uudelleen Jumalan temppelin ja aloittaa uhritoimitukset. Israelin luopumuksessa elävä kansa karkoitetaan vielä kerran ja vasta sitten aikanaan Jumala kokoaa heistä takaisin kansan, joka on halukas palvelemaan Jumalaa.

Jumalan silmissä aika on lyhyt, mutta ihmisen ajassa aika on pitkä, sukupolvet tulevat ja sukupolvet menevät ennenkuin tullaan niihin tapahtumiin, joista Ilmestyskirja 6 luvusta alkaen kertoo.

Kun sinä tutustut kaikkiin Raamatun profetioihin uskollisesti ja alat rakentaa niistä tuota Jumalan suurta suunnitelmaa, sinäkin ymmärrät, että monet puhujat ja kirjoittajat ovat puhuneet ja kirjoittaneet omiaan, vaikka ovat ehkä sen tehneet parhaan ymmärryksensä mukaan. Raamatun profeetallisen sanan tutkiminen kestää vuosikymmeniä, sitten sinä käsität, mitä kaikkea Jumalan tulevien aikojen salaisuutta sinne onkaan kätketty.

Siunausta sinun työhösi, elämääsi, vapaa-aikaasi, etsi oma Jumalan tehtäväsi ja kutsusi ja toimi sen mukaan, odota kärsivällisesti Jumalan edessä, kyllä hän sinulle kertoo aikanaan, mitä hän sinulta odottaa. Sinä saat palvella Jeesusta - Jeesukseen katso, hän sinua johdattaa ja saat kokea sisäistä rauhaa ja iloa ja erottaa valheet totuudesta ja saat palvella Jeesusta koko elämäsi ajan ja siirtyä kuoleman kautta aikanaan hänen luokseen.

Ole turvallisella mielellä, hän sinua tukee, kantaa ja rohkaisee, hän on sinun kanssasi.

• faktaapeliin

1. Piet. 4:17

Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?

Luuk. 6:39

Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?

Hepr. 12:14

Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa;

Matt. 7:21

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

1. Kun. 18:21

Ja Elia astui kaiken kansan eteen ja sanoi: "Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä." Eikä kansa vastannut hänelle mitään.

Hepr. 12:13

ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.

2. Piet. 1:10

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

1. Kor. 10:21

Ette voi juoda Herran maljasta ja riivaajien maljasta, ette voi olla osalliset Herran pöydästä ja riivaajien pöydästä.

1. Piet. 4:1

Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-

Gal. 5:24

Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.

Joh. 8:11

Hän vastasi: "Herra, ei kukaan". Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

2. Piet. 2:20-22

18 Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,

19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

20 Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.

21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.

22 Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa".

• pihonsivulta

Tauno Rantalan profetia 17.11.2007

Suomen kansalle!

Näin sanoo Herra: Minä olen sama Jumala, joka aikaisemminkin olen puhunut tämän maan päättäjille ja kansalle etsikkoajasta saman profeettani kautta.
      Minä olen katsellut, kuinka tämä kansa ja yksilöt elävät syvällä syntielämässä. Ei ole Jumalan pelkoa. Tosin on tässä kansassa pieni joukko, joka pelkää ja rukoilee Jumalaa siunaten myös omaisuuskansaani Israelia.

Nyt on tultu sille rajalle, että synnin mitta on tullut täyteen. Minä en voi sietää enempää. Ja Minä Herra päätökseni mukaan annan tulla tähän maahan ahdingon ajan ja samalla otan pois tätä korkeaa elintasoa. Minä arvostan niitä, jotka vievät elintarpeita toisiin maihin, että ei niin paljon ruokaa menisi hukkaan.

Tulee ahdinko, joka näkyy ja kuuluu joka päivä. Verenvuodatusta en anna tulla. Minä annan tämän ahdingon tulla hyvin äkkiä.

Siihen ei ehdi apuun EU eikä YK, koska se tulee Minulta.

Silloin kun tämä tapahtuu, te käytte polvillenne ja alatte huutaa minun puoleeni. Niinä päivinä Minä herätän synnin tunnon ja silloin te heräätte tekemään parannusta Jumalan pilkasta, kaikista haureuksistanne, juoppouksistanne, saatanan palvonnastanne, öisistä orgioistanne, alastomuuksistanne ja hirvittävistä synneistänne.

Minun pitäisi kohta pyytää anteeksi Sodoman ja Gomorran kansalta, jotka Minä hävitin syntielämän tähden, jos en puuttuisi tähän kauheaan elämän menoon. 1. Moos. 19:15-29.

Minä annan mahdollisuuden kääntyä pois pahuudestanne. Sillä Minulle ei ole mieleen jumalattoman kuolema, vaan kun hän kääntyy pois pahuudestaan, niin hän saa elää. Hes. 18:23.

Minä nostan miehiä ja naisia, jotka varustan sellaisilla armolahjoilla ja valtuuksilla, että kaduillakin kulkevia, synnintunnossa olevia ja myös sairaita he julistavat vapaiksi ja terveiksi.

Ne ovat niitä päiviä, jolloin rukoilijoiden rukouksiin vastataan ja korjataan satoa Jumalan valtakuntaan. Monia tunnustekoja ja ihmeitä Minä teen ja osoitan epäuskoisellekin ihmiselle, että on olemassa elävä Jumala, jolle ei ole mikään mahdotonta.

Minä rakastan niin paljon tätä kansaa, että Minä armossani tämän kaiken teen, tutkien jokaisen ihmisen henkilökohtaisesti, tahtooko hän tulla minun tyköni ja pelastua iankaikkiseen elämään.

Minä olen antanut Poikani Jeesuksen kuolemaan, että jokaiselle, joka Häneen uskoo, annetaan Poikani veren kautta synnit anteeksi.

Tämä on Minun sanomani tälle kansalle tulevista päivistä. Herra ei tee mitään ilmoittamatta siitä palvelijoillensa profeetoille.

Muistiin merkinnyt Espoossa 17.11.2007

Tauno W. Rantala

saarnaaja

• faktaapeliin

Matt. 23:15

Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      116
      1958
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      154
      1422
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1327
    4. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1088
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      134
      1031
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      956
    7. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      857
    8. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      854
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      842
    10. Kuinka nättinä

Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      801
    Aihe