Kolmas maailmansota. Oisko sen aika jo?

En tiedä. En toivoisi sinänsä mitään sotia. Enkä haluaisi yhdenkään sivullisen kuolevan sodassa. Maailma on kuitenkin hyvin epäreilu paikka. Aina löytyy maailmankolkkia, joissa soditaan. Aina löytyy paikkoja, joissa ihmisten ei ole hyvä olla. Aina löytyy paikkoja, joissa ihmiset pääsevät hengestään, vaikkeivät haluaisi.
Tällä hetkellä mm. Syyrian tilanne on ollut pitkään lohduton. Etelä-Sudaninkaan tilanne ei näytä hyvältä. Eniten tällä hetkellä huolta aiheuttaa Trumpin astuminen Yhdysvaltain presidentin virkaan. Länsinaapurimme on ollut pitkään arvaamaton. Kansamme jakaantuminenkaan ei ole varmastikaan hyväksi. Monet muistavat niinsanotun veljessodan, jossa kansamme jakautui kahtia ja alkoivat sotimaan keskenään.
Minä en jaksa pelätä tulevaisuutta. Oikeastaan tässä epätoivon alhossa olen jopa salaa toivonut, että voisi olla sodan aika. Olen jopa nähnyt unia sodista, joissa sain autuaasti kuolla pois! Jännää, sillä ennen sotaunet olivat painajaisia. Nykyisin eivät.
Unet muutenkin ovat yhä harvinaisempia mulle. Minä kun en nuku enää ihan joka yö.
En osaa ajatella enää mitään järkeviä, kun pohdin jo tällaisiaikin, antaisiko mahdollinen sota minulle mahdollisuuden päästä tästä ajasta pois.

5

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itänaapurimme... ei länsinaapuri... olisikohan minun päästävä jo hengestään!

• PumPutRäiskis

Obaman aikana USA pudotti 30 000 pommia. Trumb pääsee tuskin puoleen siitä. Tosin voi paukkua yks tai kaks isompaa pommia, Obaman virheitä korjatessa.

• PumPutRäiskis kirjoitti:

Obaman aikana USA pudotti 30 000 pommia. Trumb pääsee tuskin puoleen siitä. Tosin voi paukkua yks tai kaks isompaa pommia, Obaman virheitä korjatessa.

Niin no en voi tietää, miten tuo Trump lopulta selviytyy pressan tehtävistä ja mihin yleensä maailmantilanne tulee menemään. Puhuin vain peloista, joita mediakin tahtoo välillä lietsoa. Ja siitä, että minua ne eivät pelota. Kävi miten kävi, mulle aika sama. Kun vain kävisikin jotain sellaista, joka hoitaisi minut pilven päälle soittelemaan kanteloa.

• 9876541

Kylläpä pian kyllästyisit, varmaankin tilanne tulee etenemään, maailman näyttämö vaihtuu, Jumalan tarkoitus etenee ja pysyy kuin kallio. Tämän maailman täytyy väistyä Jumalan uuden järjestyksen tieltä. Tuleeko ensin sota ja sitten julistetaan, että nyt on vihdoinkin saavutettu kansainvälinen ykseys. Niinhän se oli Baabelin tornia rakennettaessakin. Jumalan oli vain aika puuttua tapahtumien kulkuun.

• Käyköön miten käyköön, mutta jos vain minä saisin siinä rytäkässä ummistaa silmäni. En usko, että koskaan saavutetaan mitään kansainvälistä ykseyttä. Se ei ole mitenkään mahdollista, vaikka siihen kuinka ihmiset pyrkisivätkin. Aina löytyy niitä, jotka soutaa vastavirtaan. Jotku voimakkaammin, ja jotku sitäkin voimakkaammin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5702
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      44
      5223
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3658
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3623
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3096
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3053
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      49
      2790
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56