Määräaikaisen vuokrasopimuksen purku

Joukk

Eli kaipailisin tietoja, että onko laillista irtisanoa määräaikainen vuokrasopimus puhelimessa? Eli minulla on tilanne, että on jäänyt vuokrarästejä (olen kyllä pyrkinyt maksamaan mahd paljon) ja nyt isännöinnistä soitettiin, että oisi pitänyt tulla allekirjoittamaan vuokrasopimuksen purku. En ollut kotona silloin, enkä kys lapppua siis edes nähnyt. Sanoivat puhelimessa päivän jolloin pitäisi olla muuttanut pois. Nyt ei ole tuon jälkeen kuulunut mitään ja mietinkin että voiko tuon (puhelinsoitto) perusteella vaatia minua muuttamaan mainittuun päivämäärään mennessä? Mitä laki sanoo?

10

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joukk

      Ja siis vuokrasopimuksessa on vielä jokunen kk aikaa, mietinkin nyt että miten tuo purku, voiko mennä noin?

      • santtu_1975

        Eli sinun mielestäsi vuokranantaja tahon pitäisi antaa sinun asua asunnossa tuon määrä-aikaisen vuokrasopimuksen vuokra-ajan loppuun, vaikka et ole vuokriasi maksanut..?


    • oliko.yllätys

      Voi mennä jos et ole maksanut vuokriasi.

    • Joukk

      Juu, ei ivailua kiitos. Vuokrat on pyritty maksamaan, haluan vain tietää mitä laki sanoo sopimuksen purusta?

    • Joukk

      Eli jos joku osaisi sanoa, onko puhelimessa tapahtuva sopimuksen purku lainvoimainen? Joudunko muuttamaan mainittuun päivämäärään mennessä, vaikken olisi nähnyt tai allekirjoittanut mitään papereita tms?

      • 875348583

        Vuokranantajalla on oikeus purkaa vuokrasopimus:
        1) jos vuokralainen laiminlyö suorittaa vuokran säädetyssä tai sovitussa ajassa;
        ...
        Jos purkamisperusteen aiheuttaneella menettelyllä on vähäinen merkitys, ei oikeutta vuokrasopimuksen purkamiseen kuitenkaan ole.

        Vuokranantajan on vedottava vuokrasopimuksen purkamisperusteeseen kohtuullisessa ajassa siitä, kun se on tullut vuokranantajan tietoon. Vuokranantaja ei kuitenkaan menetä purkamisoikeuttaan niin kauan kuin 1 momentin 1 tai 4–6 kohdassa tarkoitettu menettely jatkuu.



        Vuokrasopimuksen purkamisilmoitus

        Vuokranantajan tai vuokralaisen, joka haluaa käyttää tässä laissa säädettyä oikeutta purkaa vuokrasopimus, on annettava kirjallinen purkamisilmoitus. Siinä on mainittava purkamisperuste ja vuokrasuhteen päättymisen ajankohta, jos vuokrasuhde halutaan päättyväksi myöhemmin kuin välittömästi purkamisilmoituksen tiedoksiannosta. Purkamisilmoituksesta käy myös sellainen haaste, jossa vuokrasuhde vaaditaan purettavaksi.

        Purkamisilmoitus on annettava tiedoksi todistettavasti. Purkamisilmoitus on myös asianmukaisesti annettu tiedoksi silloin, kun sen tiedoksiannossa on noudatettu, mitä haasteen tiedoksiannosta on voimassa.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1995/19950481#L8

        Tietysti jos et nyt heti maksa rästivuokria ja onnistu silläkeinoin siirtämään muuttopäivää, niin sieltä tulee häätö seuraavaksi, mutta purkuilmoitus annettava kirjallisesti, mutta siinä ei enää auta vedota siihen, että ei ole sattunut huomaamaan ilmoitusta muun postin seasta kun on puhelimella tavoitettu ja siten tietoinen ilmoituksesta.


    • jjjljlölkljöhöhj

      Sinun nimi on jo kirjoitettu vuokrasopimuksen purkuun, olit paikalla tai et.
      Muuta vain pois, saatat saada jonkun säädyllisen asunnon ennen kuin menee luottotiedot.
      Uusi vuokranantaja luultavasti soittaa nykyiselle vuokranantajalle ja kyselee vuokralaisen tarmokkuutta vuokrien maksamisessa ajallaan.

    • Joukk

      Okei, eli purku papereihin ei tarvita minun allekirjoitustani? Joustavatkohan nuo yleensä päivämäärissä? alkaa uhkaavisti meinaan näyttää etten välttämättä ehdi saada uutta asuntoa tuohon mennessä..

    • asdfghjksadfg

      Jos vaikka huolehtisi vuokranmaksusta, niin ei tarttis tällaisia asioita pähkäillä.

    • Joukk

      Juu ei ole siis tullut tuota purkuilmoitusta postissakaan kirjallisena, ainoastaan se puhelinsoitto. Riittääkö pelkästään se?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe