Kehräsluun murtumat

Henskari87

Osallistumpa itsekin keskusteluun ja samalla kerron koko tilanteeni elikkäs.

31.12.16 Uuden vuoden aatto yönä kaaduin takapihalla raketteja ampuessa melkoisen pahasti ja seuraavana aamuna siten päivystykseen näyttää nilkkaa, jossa minut sitten ohjattiin röntgen kuviin ja kuvien avulla selvisi syy kipuu kuvissa näkyI vasemman jalan nilkan kehräsluussa leikkauksen vaativan murtuma ja sitten se oli menoa osastolle odottelemaan leikkausta ja leikkaus tehtiin 02.01.17 leikkuu suoritettiin selkäydin puudutuksessa ja kesti 1h 12 min laittoivat sinne levyn ja ruuveja. Jalka kipsattiin 03.01.17 Tiistaina aamupäivällä minulle laitettiin silloin kipsi kipsi ja sit 04.01.17 pääsin kotiin kipsiä joudun pitämään 4viikkoa jalassa heti alusta lähtien olen saanut varata koko painolla kipeälle jalalle sauvat ja kipsi kengän sain mukaa lähtiessä sairaalasta. Kotiin pääsy oli mahtava juttu. 16.01.17 minulla oli tikkejen poisto ja kipsin vaihto kirurgian poliklinikkalla. Ja loppu kontrolli ja röntgen on 31.01.17 eli tulevana Maanantai ja toivon kovasti pääseväni eroon kipsistä lopullisesti. Mutta lääkärithän sen päättävät.

(Olen vain ihmisenä sellainen joka on tottunut liikkumaan ja tekemään jotain koko ajan niin on aika turhauttavaa ollut tämä aika moneen kertaan on meinanneet seinät kaatu päälle kun 4 seinän sisällä joutunut olemaan tekemättä mitään. )

5

6619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 187

      Siulla vasta vajaa kk takana kotona jumitusta, minulla oli kipsi yht 10 vk! Toisessa kerroksessa asun. Tuolta murtumaa nilkassa ketjuista on luettavissa pahempia tapauksia kuin sinun. Pelkät kehräset on pientä. Minulla meni 2014 ulkokehränen, telaluu ja kantaluun pirstaleinen. Eikä koskaan palaudu ennalleen nilkka. En voi enää juosta!

      • Hipura

        Miten parantu nilkka. Mitä tänään kuuluu ?


      • Itkuinen
        Hipura kirjoitti:

        Miten parantu nilkka. Mitä tänään kuuluu ?

        Onko hipura sulla kehräsluun murtuma? Mulla on kipsi ollut 5viikkoa. Viikko jäljellä. Sain ortopedilta ohjeeksi ottaa kipsin pois viime viikolla osaks päivää ja jumpata jalkaa ja harjoitella kävelyä ilman kipsiä. Pohje ihan jumissa ja tuntuu että halkee kun ottaa askeleen. Nilkka roikkuu lötkönä. Jalkaa pistelee ja puutuu.


    • Jokaisen murtuma on oma kertomuksensa eikä ketää pitäis vähätellä

    • nilkkamurtumaa

      Jos sinulle on laitettu levy ruuveineen niin varmaan pohjeluussa....itsellä ns kehräsluun murtumat ja siksi nilkan sisäpuolella kaksi ruuvia ja ulkopuolella ( pohjeluussa) levy ruuveineen. Seuraavan vuonna piti poistaa ne kehrästen ruuvit kun aiheuttivat kipua. Olihan se aina hankalaa kun ei voinut liikkua normisti, 3 viikkoa ettei jalalle painoa lainkaan, ja ne kipsit... cd-kuvat nilkasta voit tilata kuvantamiskeskuksesta niin näet mitä on tehty:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe