Kehräsluun murtumat

Henskari87

Osallistumpa itsekin keskusteluun ja samalla kerron koko tilanteeni elikkäs.

31.12.16 Uuden vuoden aatto yönä kaaduin takapihalla raketteja ampuessa melkoisen pahasti ja seuraavana aamuna siten päivystykseen näyttää nilkkaa, jossa minut sitten ohjattiin röntgen kuviin ja kuvien avulla selvisi syy kipuu kuvissa näkyI vasemman jalan nilkan kehräsluussa leikkauksen vaativan murtuma ja sitten se oli menoa osastolle odottelemaan leikkausta ja leikkaus tehtiin 02.01.17 leikkuu suoritettiin selkäydin puudutuksessa ja kesti 1h 12 min laittoivat sinne levyn ja ruuveja. Jalka kipsattiin 03.01.17 Tiistaina aamupäivällä minulle laitettiin silloin kipsi kipsi ja sit 04.01.17 pääsin kotiin kipsiä joudun pitämään 4viikkoa jalassa heti alusta lähtien olen saanut varata koko painolla kipeälle jalalle sauvat ja kipsi kengän sain mukaa lähtiessä sairaalasta. Kotiin pääsy oli mahtava juttu. 16.01.17 minulla oli tikkejen poisto ja kipsin vaihto kirurgian poliklinikkalla. Ja loppu kontrolli ja röntgen on 31.01.17 eli tulevana Maanantai ja toivon kovasti pääseväni eroon kipsistä lopullisesti. Mutta lääkärithän sen päättävät.

(Olen vain ihmisenä sellainen joka on tottunut liikkumaan ja tekemään jotain koko ajan niin on aika turhauttavaa ollut tämä aika moneen kertaan on meinanneet seinät kaatu päälle kun 4 seinän sisällä joutunut olemaan tekemättä mitään. )

6

8866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 187

Siulla vasta vajaa kk takana kotona jumitusta, minulla oli kipsi yht 10 vk! Toisessa kerroksessa asun. Tuolta murtumaa nilkassa ketjuista on luettavissa pahempia tapauksia kuin sinun. Pelkät kehräset on pientä. Minulla meni 2014 ulkokehränen, telaluu ja kantaluun pirstaleinen. Eikä koskaan palaudu ennalleen nilkka. En voi enää juosta!

• Hipura

Miten parantu nilkka. Mitä tänään kuuluu ?

• Itkuinen
        Hipura kirjoitti:

Miten parantu nilkka. Mitä tänään kuuluu ?

Onko hipura sulla kehräsluun murtuma? Mulla on kipsi ollut 5viikkoa. Viikko jäljellä. Sain ortopedilta ohjeeksi ottaa kipsin pois viime viikolla osaks päivää ja jumpata jalkaa ja harjoitella kävelyä ilman kipsiä. Pohje ihan jumissa ja tuntuu että halkee kun ottaa askeleen. Nilkka roikkuu lötkönä. Jalkaa pistelee ja puutuu.

• Jokaisen murtuma on oma kertomuksensa eikä ketää pitäis vähätellä

• nilkkamurtumaa

Jos sinulle on laitettu levy ruuveineen niin varmaan pohjeluussa....itsellä ns kehräsluun murtumat ja siksi nilkan sisäpuolella kaksi ruuvia ja ulkopuolella ( pohjeluussa) levy ruuveineen. Seuraavan vuonna piti poistaa ne kehrästen ruuvit kun aiheuttivat kipua. Olihan se aina hankalaa kun ei voinut liikkua normisti, 3 viikkoa ettei jalalle painoa lainkaan, ja ne kipsit... cd-kuvat nilkasta voit tilata kuvantamiskeskuksesta niin näet mitä on tehty:)

• Anonyymi

Minulla meni kaatuessa (huhtikuussa oli laitettu tekonivel) viikko sitten nilkka, pohjeluu ja sääriluu. Peijsksessa leikattiin. Kolmantena päivänä kaatumisesta vasta leikattiin ja onneksi en menettänyt jslkaterääni, sekin olisi ollut mahdollista. Saapaskipsi laitettiin seuraavana päivänä, tottakai kivut oli kovat mutta sain kunnon lääkityksen. Oikealle, leikatulle jalalle en saa varata kuuteen viikkoon, kävellä kuitenkin pitää. Jumppaaminen ei vielä onnistu, viikko kaatumisesta. Yhteensä joudun pitämään kipsiä 8 viikkoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      69
      2512
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2187
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2121
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      9
      2062
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1963
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1895
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      595
      1875
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      21
      1669
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      41
      1443
    Aihe