arjen harmautta ja hankien hohtoa

Daalan alajuoksulla on melkein kevät(talvi). Saunatie on lumesta vapaa ja piha täynnä pälviä: enemmän pälviä kuin kunta. Kaupassa ovat asettaneet siemenpussit jo heti oven viereen. Olen siivoillut ja vaihdellut myös huonekalujen paikkaa ja saanut uuden ruokahuoneen pöydän; nyt toi ikivanha vihreäksi maalattu puupöytä joutaa ullakolle jonne aion raivaa pojalle tilaa hänen harrastuksilleen.
Harmaata ja ainoastaan jäät hohtavat joella. Kuinka kauan jäät kantavat kun päivällä on muutama aste lämmintä ja yöllä pikku Pakkanen? Lutunen on uhannut mennä pilkille....
***
En ole varsinaisesti masentunut, mutta mieleni on ollut raskas koko alkutalven. Lutusen veljen kuolema juuri ennen joulua vaikutti jotenkin vaikka en juuri edes tuntenut häntä. Seisoessani sairaalassa hänen kuolleen ruumiinsa vieressä tuli pakostakin kelattua rlämän kulkua. Hyvin hänet oli hoidettu ja ei mitään valittamista hänen lähtöönsä kuuluvista asioista, mutta minua jäi mietityttämään jälkeenpäin kun asunto oli jo siivottu katselimme seinässä, oven pielessä olevaa ruskeaa läiskää josta tapettiakin oli hieraantunut pois. Ovensilmän veressä oli pieni ruskea läiskä. Ryhmäkodin henkilökunta sanoi että hänellä oli tapana seistä oven vieressä, nojata seinään ja polttaa röökiä (vaikka se olikin kiellettyä) ja katsella ovisilmästä ketä käytävässä liikkui ja kuunnella elämää joka kulki ohi....hänen ovensa?
***
Olen miettinyt ja miettinyt ja uneni ovat olleet toivottoman raskaita. Lutunen sanoi että älä mieti sitä, ei hän MEITÄ odottanut vaan niitä omia kamujaan ja naapureitaan kyttäsi. Hän oli täysin voimissaan ihan loppuviikoille saakka.
***
Minulle jäi ne toivottoman odotuksen jäljet kuin haavat sieluun.

197

1720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höpö, höpö...
      Mene keskustelemaan tiinaisen kanssa.
      Ei tarvitse kopioida.

      H.

      • joo, tiesinhän sen jo että ei täällä empatiapisteitä heru.....varsinkaan palstan itsensä pomoksi kruunaamalta kaappijuopolta


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        joo, tiesinhän sen jo että ei täällä empatiapisteitä heru.....varsinkaan palstan itsensä pomoksi kruunaamalta kaappijuopolta

        "Paloma.se.co"

        Älä hölmöile nainen!
        Tiinainen teki jo kuolema-masennus aloituksen.
        Sen pituusko sinut sai kopioimaan?
        Eilen oli Perjantai.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Älä hölmöile nainen!
        Tiinainen teki jo kuolema-masennus aloituksen.
        Sen pituusko sinut sai kopioimaan?
        Eilen oli Perjantai.

        H.

        naurettavan typerästi kopioimaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Älä hölmöile nainen!
        Tiinainen teki jo kuolema-masennus aloituksen.
        Sen pituusko sinut sai kopioimaan?
        Eilen oli Perjantai.

        H.

        Minä olen kertonut tästä asiasta jo paljon ennen kenenkään muun aloituksia.
        Tää oli mun omaa elettyä elämää ja ei liity mitenkään tiinan aloitukseen .
        NEXT!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olen kertonut tästä asiasta jo paljon ennen kenenkään muun aloituksia.
        Tää oli mun omaa elettyä elämää ja ei liity mitenkään tiinan aloitukseen .
        NEXT!

        "koti-kiusattu"

        Niin.
        Mutta tiinainen ei ole feikki-Suomalainen.
        Feikki-Suomalaiset katsotaan ainan toiseen-luokkaan.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Niin.
        Mutta tiinainen ei ole feikki-Suomalainen.
        Feikki-Suomalaiset katsotaan ainan toiseen-luokkaan.

        Minä en tunne palomaa en tiinaa , minä vastailen kirjotusten mukaan.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Minä en tunne palomaa en tiinaa , minä vastailen kirjotusten mukaan.

        "koti-kiusattu"

        No niin, persetti.
        Anteeksi.
        Kommentti oli Palomalle.

        H.


      • rapp
        hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        No niin, persetti.
        Anteeksi.
        Kommentti oli Palomalle.

        H.

        Kännissäkö sä taas sohellat kun et edes tiedä kelle vastaat. Sammu jo ja anna muiden keskustella.


    • Kirjotit kauniist ja sait oman tunnelmas esiin.

      • "koti-kiusattu"

        No just!
        Siinä on mulla kaksi kieli-vammaista.

        "Döda döda masken föda
        icke låta blodet flöda."


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        No just!
        Siinä on mulla kaksi kieli-vammaista.

        "Döda döda masken föda
        icke låta blodet flöda."


        H.

        kielivammanenkin menettelee tunnevammane alkaa tökkimään .


    • Aamuisin kun avaan parvekkeen oven kevään tuoksut tunkeutuvat sieraimiini, hengitän ilmaa keuhkoihini, ja totean, se on kevät korvessakin.

      Olen yllättynyt kuinka moni ihminen vaipuu ikään kuin horrokseen talvisyömmen keskellä. Itse olen tyyppiä, joka etsii ratkaisuja, mikäli alkaa ahistaa.

      Paras ratkaisu on etsiä tekemistä. Itse löysin keramiikkakerhosta taas syyn puskuttaa innolla kohti maaliskuuta, jolloin kopistelen Korven pölyt jaloistani.

      Sain toki taas mietittävää, joka pitää ratkaista pian. Minulle tarjottiin vuokra-asuntoa hieman keskustan ulkopuolelta, mutta lähempänä kesäasuntoani.

      Säästäisin hieman vuokrassa, pitää käydä tutustumassa paikkaan. Kun on tottunut elämään keskellä kaupunkia, muutto syrjään lie ainut syy ristiriitaan.

      Eniten kai mietityttää muuton raskaus. Kesällä muutto olisi paljon iisimpää koska rojua ei olisi niin paljon kaupunkiasunnossa kuin talvella.

      Tuntuu hyvältä kirjoittaa ulos muutto-ongelmasta, ikään kuin se helpottaa ratkaisun tekoa. Kirjoittaessa pohtii erilailla asioita kuin, että itessään miettisi.

      Taidan jäädä tähän nykyiseen...tai katsotaan ; )

      • Minä en muuttaisi keskustasta mihinkään. Vaikka asunnolta on keskustaan vajaa kilometri niin haluaisin asua vielä keskemmällä.
        Jos saisi kämpän myytyä menisin myös vuokralle, olisi helppo lähteä jos asunto ei miellytä. Meillä on asuntokauppa ihan jumissa.
        Onko kenelläkään ollut skootteria, minun on alkanut tehdä mieli sellaista kesäksi. Olisi kiva ajella mökille, vai olisiko? Ei ne korttia ole ottaneet pois kyllä autolla ehtii silti ajelemaan. En ole ikinä edes ajanut skootterilla, mutta varmaan oppisin. Veljeni suhtautui aikeeseeni hyvin epäillen.


      • hemmetinenkeli
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Minä en muuttaisi keskustasta mihinkään. Vaikka asunnolta on keskustaan vajaa kilometri niin haluaisin asua vielä keskemmällä.
        Jos saisi kämpän myytyä menisin myös vuokralle, olisi helppo lähteä jos asunto ei miellytä. Meillä on asuntokauppa ihan jumissa.
        Onko kenelläkään ollut skootteria, minun on alkanut tehdä mieli sellaista kesäksi. Olisi kiva ajella mökille, vai olisiko? Ei ne korttia ole ottaneet pois kyllä autolla ehtii silti ajelemaan. En ole ikinä edes ajanut skootterilla, mutta varmaan oppisin. Veljeni suhtautui aikeeseeni hyvin epäillen.

        Minulla oli skootteri (Piaggio) kolmisen vuotta. Ihan kiva huristella, mutta kun se oli moposkootteri niin ei sillä ihmeemmin vauhdin hurmaa kokenut :)

        Siinä on sitten ilmojen armoilla ihan toisin kuin autolla liikkuessa. Eli sade kastelee. Kauppamatkoilla sillä jonkun kerran kävin mut kyllästyin kun ostokset olis pitänyt roikottaa käsissä joka taas oli hankalampaa ajamisen kannalta. Luulisin, että sullakin mökille on yhtä ja toista viemistä niin pitäisköhän siihen hankkia perävaunu...


      • hemmetinenkeli kirjoitti:

        Minulla oli skootteri (Piaggio) kolmisen vuotta. Ihan kiva huristella, mutta kun se oli moposkootteri niin ei sillä ihmeemmin vauhdin hurmaa kokenut :)

        Siinä on sitten ilmojen armoilla ihan toisin kuin autolla liikkuessa. Eli sade kastelee. Kauppamatkoilla sillä jonkun kerran kävin mut kyllästyin kun ostokset olis pitänyt roikottaa käsissä joka taas oli hankalampaa ajamisen kannalta. Luulisin, että sullakin mökille on yhtä ja toista viemistä niin pitäisköhän siihen hankkia perävaunu...

        :) Olisihan se mukava näky kun huristelisin kissa tarakalla. Auto on aina täyteen lastattu kun vaihdan paikkaa, kissan kantolaukusta lähtien. Skootteria on vaan tehnyt mieli jo kauan, jos saisi vaikka lainaksi niin voisin kokeilla.


    • Hanget eivät juurikaan hohda, mutta maisema on kaunis.
      Koivut ja Terijoen salavat ovat hopeanhohtoisessa kuurassa.

      Masennuksesta ei pilkahdustakaan, pirteämpää kevättä sinullekin.

    • suvenelli1

      Täällä oli eilen ihana aurinkoinen päivä. Pajuissa on isot silmut jo. Tänään on tosi harmaa ja tihuutteleva päivä.

      Katsoin äsken Yle-Arenasta elokuvan "Kolmastoista tarina" (pääosassa ihana Vanessa Redgrave). Elokuva oli tosi synkkä ja siihen sopiva lavastuskin synkkä ja tunkkainen. Pakko oli kuitenkin synkistellä se loppuun. Pakko mennä jossan vaiheessa mielialaa nostattavalle lenkille.

      Tuohon tarinaasi Lutusen veljestä. Helppohan se on täältä sivusta sanoa, ettei hyödytä häntä enää yhtään, jos spekuloit ketä/keitä hän odotti, kenties ei ketään.
      Kohta krookukset nousee, niitä odotellaan :)

    • Minulla on kaksi "huonoa" geeniä jotka tekevät elämäni joskus hankalaksi: toinen on "oikeudenmukaisuusgeeni" joka joskus joihtaa Don Quixote-syndroomaan, mutta toisaalta on taas jotenkin sukua tähän toiseen huonoon geeniini: "toisten ihmisten tunne-elämän omiminen ja heidän surujensa ja murheidensa sisäistäminen".
      ***
      Maanläheisempi-minä sanoisi että nyt olisi keksittävät jotain mielekästä tekemistä.
      Korkealentoisempi-minä sanoisi että ala katseleen kevään lentoja E-Eurooppaan tai Irlantiin tai jonnekin....
      ***
      Nyt keittään aamupuuroa Lutuselle ja sitten ruokahuoneen pöytää kokoamaan (jalat on ruuvattava paikalleen).

      • Heikunkeikku

        "Paloma"
        Ihminen on hyvin moninainen. Ei auta, vaikka itse itselleen sanoisi, että olisi järkevämpää lakata ajattelemasta jotakin asiaa ja ruveta tekemään jotakin muuta, jos "toisten ihmisten tunne-elämän omiminen...."-geeni alkaa jylläämään.
        Mulla on kuule pikkusen samaa geenivikaa.
        Toisaaltaan, ehkä se on hyväkin jos ihminen voi käyttää kaikkia tunteitaan, eikä ala sorkkimaan ja poistyöntämään joitakin tunnetilojaan.
        Aloituksesi tekstin sisälle pääsin hyvin ja ymmärrän ajatuksesi.
        On harmillista, kun ketjuun ajautui epäasiallisia kommentteja.


    • hytinäx1

      Apua, täällä on auringonpaiste ja jokaikinen pölyhiukkanen näkyy . Lunta täällä ei ole vielä ollut tällevuodelle. Meri on täysin jäätön. Kävin aamulla kaupassa, möivät täänään vanhentuvaa maitoa 4,95 kr litra, ja siitä sitten innostuin leipomaan munkkeja. Tuossa se nyt on taikina kohollaan. Vielä toinen nostatus ja sitten paistamaan.
      JA muutaman tunnin kuluttua yökylään ;)

      • Tuo "yökylä" kuulosti lupaavalta :)
        Meillä oli muutama päivä sellainen apua aurinko paistaa ja jokainen pölyhiukkanen näkyy ja ilmassa niitä tanssii katsoo mihin katsoo-päivä.
        Mä tein tänä aamuna DB2-synnin ja söin mantelimurskalla ja kermavaandolla täytetyn laskiaispullan. Voi että oli pahaa ;(


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuo "yökylä" kuulosti lupaavalta :)
        Meillä oli muutama päivä sellainen apua aurinko paistaa ja jokainen pölyhiukkanen näkyy ja ilmassa niitä tanssii katsoo mihin katsoo-päivä.
        Mä tein tänä aamuna DB2-synnin ja söin mantelimurskalla ja kermavaandolla täytetyn laskiaispullan. Voi että oli pahaa ;(

        "Paloma.se.co"

        Hyvin olet huomaavainen.
        Etenkin profiili-kuvissa.

        H.


      • ent.siivoojaparka

        Ne pölyhiukkaset häiritsee vain sellaisia, jotka ovat olevinaan oikein siistejä ja sitten leijailee pölyhiukkasia ilmassa. Minua ei häiritse.
        Meilläkin olisi ollut maito tarjouksessa Hemköpissä vaikka ei ollut lähellekään vanhaa vielä. Piimä ei ..., ei koskaan ei.


    • Minulla on samantapaisia tuntemuksia. Äitini, joka oli hyvissä voimissa yli 90-vuotiaaksi alkoi hiipua pois. Seurasin hänen hidasta etenemistään kohti tuonpuoleista.
      Tuntui että äiti on täällä aina, vasta kun hän kuoli aloin todella tajuta elämän rajallisuuden. Hän oli viimeinen oman sukupolvensa edustaja suvussamme.
      Olen nyt suvun matriarkka, jos saan elää yhtä kauan kuin äiti on paljon hyviä vuosia jäljellä.
      Nyt on kuollut paljon tuttuja ihmisiä pienessä ajassa, aika nuoriakin.

      • "mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H.


      • Yks.niittistä
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H.

        Kuules palstaholisti laitas hame päälle.


      • Yks.niittistä kirjoitti:

        Kuules palstaholisti laitas hame päälle.

        "Yks.niittistä"

        Annetaas nyt mielikille mahdollisuus ensin.

        H.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H.

        Mikäs tapahtuma sinut on noin pahoin vaurioittanut. Kirjoituksistasi kuvastuu käsittelemätön tuska. Vain sellainen jolla tuskaa on sisällään paljon, voi kirjoittaa toisten surusta kuin sinä. Kakaises oma kakkasi ulos vaan, jospa vaikka helpottaisi. Vielä on elämää jäljellä ja hyvääkin elämää.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Mikäs tapahtuma sinut on noin pahoin vaurioittanut. Kirjoituksistasi kuvastuu käsittelemätön tuska. Vain sellainen jolla tuskaa on sisällään paljon, voi kirjoittaa toisten surusta kuin sinä. Kakaises oma kakkasi ulos vaan, jospa vaikka helpottaisi. Vielä on elämää jäljellä ja hyvääkin elämää.

        Känny on auki.
        Saa koittaa ymmärtää.

        H.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        Känny on auki.
        Saa koittaa ymmärtää.

        H.

        Jospa nyt kuitenkin vain yrittäisin ymmärtää kirjoitustesi perusteella vaikka se voi olla sinulle epäedullistakin, ehkä.

        Näen kaksi vaihtoehtoa:

        A: Olet itse mielestäsi kokenut sellaisia hirveyksiä että näet kaikkien muiden surut ja tuskat jotenkin vähäpätöisempinä ja vähä-arvoisempina kuin omasi. Ja et siten näe kommenttiesi loukkaavuutta täällä muille.

        B. Olet tunnevammainen ja paha, tahallasi isket tikaria toisten haavoihin ymmärtämättä mitä se voi saada aikaan. Jos näin, helpottaako se omaa oloasi kiusaaja?


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Jospa nyt kuitenkin vain yrittäisin ymmärtää kirjoitustesi perusteella vaikka se voi olla sinulle epäedullistakin, ehkä.

        Näen kaksi vaihtoehtoa:

        A: Olet itse mielestäsi kokenut sellaisia hirveyksiä että näet kaikkien muiden surut ja tuskat jotenkin vähäpätöisempinä ja vähä-arvoisempina kuin omasi. Ja et siten näe kommenttiesi loukkaavuutta täällä muille.

        B. Olet tunnevammainen ja paha, tahallasi isket tikaria toisten haavoihin ymmärtämättä mitä se voi saada aikaan. Jos näin, helpottaako se omaa oloasi kiusaaja?

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.

        En moiti, yritän ymmärtää pahuutta mikä kirjoitusistasi muille ajoittain huokuu. Itse kuitenkin olet kirjoituksistasi vastuussa.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        En moiti, yritän ymmärtää pahuutta mikä kirjoitusistasi muille ajoittain huokuu. Itse kuitenkin olet kirjoituksistasi vastuussa.

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.

        Älä jankuta.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Älä jankuta.

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


    • ent.siivoojaparka

      Aika sievästi eletty, kun ei jää ihmisestä kenellekään muuta muistelemista kuin kaksi ruskeaa läiskää; toinen seinässä ja toinen ovipielessä.

      Tuon kun oppisi itsekin.

    • Jollain on paha olla.
      Oliskohan sun paree jos hakisit apua vaikka ensiavusta? (hunksz)
      ***
      Mielikki: muistan lukeneeni joskus vuosia sitten artikkelin vanhenevista naisista ja siitä kuka vanhaa naista koskettaa ja millä tavalla. Hoitajien kädet eivät ole aina yhtä hellät kuin oman tyttären joka on jo yli keski-iän itsekin. Mammani oli aina hyvin itsenäinen eikä koskaan ottanut apua vastaan niin kauan kuin itse jaksoi ja pystyi, mutta aina hän antoi minun harjata selkänsä saunassa ja laittaa papiljotit hänen päähänsä saunan jälkeen. Hoitopaikassa jo ollessaan sain kammata hänen tukkaansa ja halata ja silittää hänen poskeaan. Vanhan äidin ja vanhenevan tyttären välinen suhde voi olla parasta aikaa heidän elämässään.
      ***
      Paljon pahempi on ruskea tahra tapetissa, missä omainen seisoi ja odotti, vuosikausia jonkun tulevan...

      • ent.siivoojaparka

        Tuskin hän mitään odotteli muuten, mutta koska poltti salaa niin tiiraili, ettei vaan kukaan tule ...


      • "Paloma.se.co"

        Minä voin aina hyvin ja iloisesti.
        Sinustakin.
        -
        Ei omilla aivoillaan ajatteleva aina ole sairas.
        Useimmiten hän on fiksunpi kuin tunteelliset höppänät.
        Väkisin itkua vääntävät.
        Minä en koskaan sorru moittimaan ketään sairaaksi ilman lääkärin-todistusta.
        -
        Tiinainen kirjoitti oikein.
        Muut vaan matkivat kadehtiessaan.-
        Jatkaessasi alat tuntumaan minusta järjettömältä.
        Seko-päältä.
        Älä hölmöile niin pitkälle.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Minä voin aina hyvin ja iloisesti.
        Sinustakin.
        -
        Ei omilla aivoillaan ajatteleva aina ole sairas.
        Useimmiten hän on fiksunpi kuin tunteelliset höppänät.
        Väkisin itkua vääntävät.
        Minä en koskaan sorru moittimaan ketään sairaaksi ilman lääkärin-todistusta.
        -
        Tiinainen kirjoitti oikein.
        Muut vaan matkivat kadehtiessaan.-
        Jatkaessasi alat tuntumaan minusta järjettömältä.
        Seko-päältä.
        Älä hölmöile niin pitkälle.

        H.

        hunksz

        Kunhan kadehtijat ja matkijat muistavat varoa käyttämästä tiettyjä sanoja.


      • Paloma. Minäkin laitoin äidin tukkaa ja vein hänelle kauniita vaatteita. Äiti tykkäsi kaikesta nätistä. Äiti kuoli melkein tasan 40-vuotta myöhemmin kuin isä.
        Alakuloinen olen myös ollut, mutta pitää ajatella että on ihanaa kun saa elää hyväkuntoisena, kun osaisi olla kiitollinen. Käyn usein Vuodeosastolla ja palvelutalossa tervehtimässä hoidettavia, taas oli minuakin paljon nuorempi mies oli ilmaantunut hoidettavaksi osastolle josta ei ole kotiin paluuta enää.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Kunhan kadehtijat ja matkijat muistavat varoa käyttämästä tiettyjä sanoja.

        "Ancelina"

        Minua nauratti tämä Poliisit-sarjassa.
        Toinen Poliisi: Miksi nuo terassilla aina huutavat V....u, poliisi?
        Toinen Poliisi: Aletaan mekin huutaa heille: V....u, omais-hoitaja!
        -
        Nyt sitten: Ota kii jos saat, lällä...lällä....

        Hali

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minua nauratti tämä Poliisit-sarjassa.
        Toinen Poliisi: Miksi nuo terassilla aina huutavat V....u, poliisi?
        Toinen Poliisi: Aletaan mekin huutaa heille: V....u, omais-hoitaja!
        -
        Nyt sitten: Ota kii jos saat, lällä...lällä....

        Hali

        H.

        hunksz

        Mielestäni sinulta pitäisi kieltää kokonaan sanan omaishoitaja käyttäminen.
        Missään muodoissa ja tarkoituksissa.

        Kirjoita vaikka maaninen eläkeläinen.
        Ups, lipsahti ;)


    • bessie-

      Ymmärryn sinua täysin, olen aika samanlaisessa vireessä ollut jo jonkin aikaa. Minullakin etenkin yksi yksityiskohta Tukholmassa asuneen, 2012 joulupäivänä kuolleen (meillä oli jo matkat veljeäni tapaamaan ostettuna Tapaninpäivälle, minä ja veljeni ja molemmat lapsenlapseni) veljeni asunnosta palaa aika ajoin mieleeni ja saa aina silmäni kostumaan. Viimeiset kuukaudet, vähän vajaan vuoden, hän asui hoitokodissa ja siitä jäi vain hyviä muistoja. Häntä myöhemmin kuollut kehitysvammainen veljeni palaa myös mieleen aivan odottamatta, esim. postikorttitelineen ohi kulkiessa. Vasta hänen siunaustilaisuudessaan sain hänen perhekotinsa ihanalta pariskunnalta ja perhekodin muilta asujilta, veljeni ystäviltä, kuulla, että veljeni katseli mielellään kuvia ja että hänellä oli lempimusiikkiakin. Kunpa olisin senkin tiennyt aikaisemmin, olisin lähettänyt kortteja ja musiikkia.

    • Siskoni kuoli vajaa vuosi sitten. Suru on edelleen läsnä. En viitsi sitä "mainostaa" juuri tuosta syystä, mikä tässäkin ketjussa näkyy.
      Aika on armoton niille, joilla on kyky tuntea syvästi.
      Ystäväni kanssa puhuimme tästä "kulttuurin muutoksesta". Suru ei saisi näkyä, sille ei ole tilaa. Jos oikein lujille ottaa, sopii mennä ammattilaisen pakeille, muuten ei ole syytä hämmentää muita tässä yltiöpositiivisessa kulttuurissa...Show must go on...Elämän esittely jatkukoon...

      Kauniisti kuvasit, Paloma, noita lankosi jättämiä elämän jälkiä. Vaikka puolisosi olisi oikeassa tuon ovisilmän ja toisenkin "jäljen" suhteen,
      niin eihän se poista tajua elämän traagisuudesta, mikä meille usein näyttäytyy tällaisten tapausten kautta.

      • ent.siivoojaparka

        On se tietysti herkkää, mutta mielestäni hyvin palomalaisen omahyväistä, kehitellä mielessään miten joku on häntä odotellut (turhaan) silmä ovisilmässä kiinni.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        On se tietysti herkkää, mutta mielestäni hyvin palomalaisen omahyväistä, kehitellä mielessään miten joku on häntä odotellut (turhaan) silmä ovisilmässä kiinni.

        Et viitsisi, siivooja. En koskaan edes kuvitellut että hän MINUA olisi odottanut; mehän olimme tavanneet vain muutaman kerran. Luin hänen hoitokertomuksiaan (hänellä oli lievä mielen sairaus) että hän oli puhunut veljistään ja sukulaisistaan ja toivonut tapaavansa heitä useammin. (Tosin hän ei koskaan ottanut yhteyttä esim. Lutuseen joka oli ainoa hänen veljistään joka sproraadisesti kävi häntä katsomassa.) Täällä Ruotsissa hänellä oli kolme veljeä ja yksi sisko, joka lähetteli kortteja ja soitteli joskus, mutta mikä minua on jäänyt vaivaamaan on siskontytär joka asuu puolen tunnin päässä ja siskon poika joka asuu viiden minuutin päässä eivät koskaan käyneet katsomassa, ei edes silloin kun hän sairastui syöpään. Nyt he olisivat kaikki tulossa hautajaisiin itkemään enon haudalle. Lutunen kieltäytyy järjestämästä mitään tilaisuutta vaan kantaa veljensä uurnan itse hautaan ja kivi on myös tilattu. Mitään seremonioita ei järjestetä, mutta saa tulla kaikki jotka haluaa hyvästelemään hänet.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        On se tietysti herkkää, mutta mielestäni hyvin palomalaisen omahyväistä, kehitellä mielessään miten joku on häntä odotellut (turhaan) silmä ovisilmässä kiinni.

        ..)) ..)) Jaa, enpä tiedä, esp.
        Minusta tuo kuvaus oli hyvin yleispätevä, olisi voinut tapahtua kenelle tahansa: että tietyssä herkkyystilassa tajuaa toisen elämää ehkä juuri sellaisena kuin se oli ja tuntee surua siitä, mikä ei toteutunut hänelle, heille... Tai mistäpä minä tiedän, ehkä puhuin taas vain itsestäni..))


      • demeter1 kirjoitti:

        ..)) ..)) Jaa, enpä tiedä, esp.
        Minusta tuo kuvaus oli hyvin yleispätevä, olisi voinut tapahtua kenelle tahansa: että tietyssä herkkyystilassa tajuaa toisen elämää ehkä juuri sellaisena kuin se oli ja tuntee surua siitä, mikä ei toteutunut hänelle, heille... Tai mistäpä minä tiedän, ehkä puhuin taas vain itsestäni..))

        "demeter1"

        Ehkä onkin parasta keskittyä minun valituksiini, murheisiini ja katkeruuksiini :)
        Ei ainakaan tarvitse alentua valehteluun.
        Laitan jatkoksi uuden tarinan.
        Totta sekin, mutta hiukan Dramatisoitu.
        Toivottavasti vain naurun-kyyneliin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "demeter1"

        Ehkä onkin parasta keskittyä minun valituksiini, murheisiini ja katkeruuksiini :)
        Ei ainakaan tarvitse alentua valehteluun.
        Laitan jatkoksi uuden tarinan.
        Totta sekin, mutta hiukan Dramatisoitu.
        Toivottavasti vain naurun-kyyneliin.

        H.

        Minäpä alan epäillä, hunksi, että tuossa sinun iloittelussasi on jotain pakon-omaista. Jokahetkinen iloisuus ja toisten surun vähättely tuntuvat jo tuolta "valehtelulta". Itseään sillä voi vakuutella ja tietysti niitä, jotka jakavat saman nosteen. Eikö se sinulle riitä, kun kauppaat sanomaasi myös meille, jotka tahdomme keskustella vakavammin ?


      • demeter1 kirjoitti:

        Minäpä alan epäillä, hunksi, että tuossa sinun iloittelussasi on jotain pakon-omaista. Jokahetkinen iloisuus ja toisten surun vähättely tuntuvat jo tuolta "valehtelulta". Itseään sillä voi vakuutella ja tietysti niitä, jotka jakavat saman nosteen. Eikö se sinulle riitä, kun kauppaat sanomaasi myös meille, jotka tahdomme keskustella vakavammin ?

        "demeter1"

        Saattaisit olla oikeassa.
        Vaan kun ystäväni(live) eivät väitä noin.
        Joten miten siis voisin?
        -
        Minä en näe koskaan mitään syytä murehtia palstoilla.
        Täällä kun on vaikeaa olla olevinaan tosissaan.
        Fiksu ja ymmärtävä ihminen kyllä tajuaa, milloin jossain on nyt jotain oikeasti vakavaa.
        Kuten minä.
        -
        Pakon-omaisuutta on, mutta vain valehtelijoiden klubia vastaan.
        -
        Laitan uuden tarinan.
        Sopii myös Koira-Ihmisille.
        Saa ikkaista.

        "Älä valehtele aavikolla, ennen kuin kivitykseesi löydetään kivet"

        H.


    • Voi, niin kaunis siskoni oli halkaistu kahtia.
      Kurkusta toiseen.
      Isäni oli tukahtua surusta kirjoittaessaan A.Ylpölle.
      Miksi mies, miksi miksi...
      Miksi opiskelijat saivat aukaista?
      Miksi kiinni vain kolmella hakasella?
      Ensimmäinen lapseni.
      Vaimonikin on niin lohduton...
      -
      A.Ylppö vastasi.
      Otan osaa suruunne, mutta lapsia tulee nyt niin paljon, että selvittäessämme epidemian syytä, me emme voi keskittyä kauneuteen.
      -
      Nuorenpana ajattelin että olisi ollut jännä nähdä.
      Vanhenpana keskityin naisen vartaloon enimmäkseen osittain.
      Kurkusta toiseen tosin.

      H.

    • Räsy-maton pala oli väreiltään kauniisti haalistunut.
      Niin oli myös Kissani Söpö.
      Kummassakaan ei enää ollut sitä oikeaa henkeä.
      Vanhoja olivat he.
      -
      Pahvinen kenkä-laatikko oli menettänyt ryhtinsä aikoja sitten.
      Laatikko röhnötti kaivamassani kuopassa velttona kuin kissa ja matto.
      Tunteeni velloivat kaksi-jakoisesti.
      Halusin haudata laatikon mutta en kissaani.
      -
      Äitini sanoi hellästi selkäni takana:
      Ota lapiosi ja käytä.
      Kohta alkaa sataa ja meillä on virsikin laulamatta.
      -
      Kohotettuani kummun, hain littoisen, valkean kalkki-kiven ja paiskasin sen kummun päälle.
      Lauloin kauniisti äidin kanssa.
      -
      Lähdin hakemaan vapaani ja mato-purkkia.
      Äiti huusi perääni.
      Kolmen tunnin päästä on ruoka.

      H.

      • Heikunkeikku

        "hunksz"
        Miksi et mene omaan aloitukseesi?
        Paloman aloitus on (oli) mukava, mutta sinun piti tulla änkeemään omine sepustuksinesi.
        Olet kommentoinut jo NIIN monta kommenttia, että eiköhän jo yhteen ketjuun riitä.
        Joskus tulee mieleen, että oletkohan ihan kunnossa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        "hunksz"
        Miksi et mene omaan aloitukseesi?
        Paloman aloitus on (oli) mukava, mutta sinun piti tulla änkeemään omine sepustuksinesi.
        Olet kommentoinut jo NIIN monta kommenttia, että eiköhän jo yhteen ketjuun riitä.
        Joskus tulee mieleen, että oletkohan ihan kunnossa.

        "Heikunkeikku"

        Typerys!
        Tiedät ihan hyvin että minun aloituksiini ei yleensä vastailla.
        Heitetään korkeintaan tökkö.
        Mutta KUN minä vastailen toisten aloituksiin, niin johan alkaa ruuhka-aika.
        -
        Minä olen ihan täysin kunnossa.
        Silmiäni lukuun-ottamatta.
        Silmiinhän ei Aivoa tarvita :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Typerys!
        Tiedät ihan hyvin että minun aloituksiini ei yleensä vastailla.
        Heitetään korkeintaan tökkö.
        Mutta KUN minä vastailen toisten aloituksiin, niin johan alkaa ruuhka-aika.
        -
        Minä olen ihan täysin kunnossa.
        Silmiäni lukuun-ottamatta.
        Silmiinhän ei Aivoa tarvita :)

        H.

        "Heikunkeikku"

        Minä avasin kännykän.
        Sen verran alkoi kiukuttamaan tuo jatkuva epäily.
        Saa soittaa.
        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


      • nuinseon
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Minä avasin kännykän.
        Sen verran alkoi kiukuttamaan tuo jatkuva epäily.
        Saa soittaa.
        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.

        Jeesus armahda nehän sulle soittaa jotka ei mitään epäile vaan lempivät saatanasti ja toivoovat tapaavansa 😂😂😂 muita et kiinosta pätkääkään 😂😂😂😂😂😂


      • nuinseon kirjoitti:

        Jeesus armahda nehän sulle soittaa jotka ei mitään epäile vaan lempivät saatanasti ja toivoovat tapaavansa 😂😂😂 muita et kiinosta pätkääkään 😂😂😂😂😂😂

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


      • huiwei
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Minä avasin kännykän.
        Sen verran alkoi kiukuttamaan tuo jatkuva epäily.
        Saa soittaa.
        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.

        Hahhaa voi jum---- että avasit kännykän. Sä et kyllä kulje terveen kirjoissa.


      • huiwei kirjoitti:

        Hahhaa voi jum---- että avasit kännykän. Sä et kyllä kulje terveen kirjoissa.

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


      • Tunne-vaan-ei-moite
        hunksz kirjoitti:

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.

        Ilman yhtään ystävää omaa elo on
        joskus hyvinkin onneton
        silloin mieli voi mustaksi muuttua
        ja kaikesta hyvästä toisille suuttua

        puhelin kourassa odottaa
        jotain elävää soittajaa
        jos edes joskus puhelin soisi
        se hetkellisen avun ehkä toisi

        pelkät kirjaimet ruudulla jos on
        se ei auta kun mieli on lohduton
        voi jos joku edes joskus soittais
        kun jollain uteliaisuus voittais

        yksinäisyys kalvaa päivät ja illat
        kun takaa on polttanut kaikki sillat
        jos oikein ilkeä toiselle on
        niin silloin ei itse ehkä ole niin onneton


      • Tunne-vaan-ei-moite kirjoitti:

        Ilman yhtään ystävää omaa elo on
        joskus hyvinkin onneton
        silloin mieli voi mustaksi muuttua
        ja kaikesta hyvästä toisille suuttua

        puhelin kourassa odottaa
        jotain elävää soittajaa
        jos edes joskus puhelin soisi
        se hetkellisen avun ehkä toisi

        pelkät kirjaimet ruudulla jos on
        se ei auta kun mieli on lohduton
        voi jos joku edes joskus soittais
        kun jollain uteliaisuus voittais

        yksinäisyys kalvaa päivät ja illat
        kun takaa on polttanut kaikki sillat
        jos oikein ilkeä toiselle on
        niin silloin ei itse ehkä ole niin onneton

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.

        hunksz

        Iskikö maaninen vaihe päälle, onneksi et sentään vaadi "soita nyt", vaan sanot, että saa soittaa.

        Eli ei tarvitse soittaa, ellei epäile, ei mieti eikä moiti.
        Kun ei ole pakko.

        Lämmin oli löyly kotisaunan.

        Voimia sinulle.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Iskikö maaninen vaihe päälle, onneksi et sentään vaadi "soita nyt", vaan sanot, että saa soittaa.

        Eli ei tarvitse soittaa, ellei epäile, ei mieti eikä moiti.
        Kun ei ole pakko.

        Lämmin oli löyly kotisaunan.

        Voimia sinulle.

        "Ancelinba"

        Ottakaamme vaanisesti.
        Haukkujathan ovat lapsia vielä.
        Melkein yhtä nuoria kuin sinäkin :)
        -
        Nämä pakenevat kuin lauma hiiriä, heti kun juustoinen puhelin tuoksuu.
        Lapsi-ressukat.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelinba"

        Ottakaamme vaanisesti.
        Haukkujathan ovat lapsia vielä.
        Melkein yhtä nuoria kuin sinäkin :)
        -
        Nämä pakenevat kuin lauma hiiriä, heti kun juustoinen puhelin tuoksuu.
        Lapsi-ressukat.

        H.

        hunksz

        Vaani sitten.

        On minuakin täällä haukuttu, vain kaksi kertaa prepaidin kautta tavoiteltu.
        Kahtena sunnuntaina.
        Valitettavasti jäi vastaamatta, kun en kuullut soittoa.
        Mutta mikäli soittajat ovat tältä palstalta, niin kiva jos soitatte uudelleen.


        "Ancelinba" :)


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Vaani sitten.

        On minuakin täällä haukuttu, vain kaksi kertaa prepaidin kautta tavoiteltu.
        Kahtena sunnuntaina.
        Valitettavasti jäi vastaamatta, kun en kuullut soittoa.
        Mutta mikäli soittajat ovat tältä palstalta, niin kiva jos soitatte uudelleen.


        "Ancelinba" :)

        "Ancelina"

        Neito linbaa rauhassa lampeensa.
        Haistaa myös mutansa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Neito linbaa rauhassa lampeensa.
        Haistaa myös mutansa.

        H.

        hunksz

        Turha kiukutella, ethän se sinä ollut, joka tavoitteli.
        Onnea matkaan, paljon soittoja.


      • Siilimuorikka3
        Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Vaani sitten.

        On minuakin täällä haukuttu, vain kaksi kertaa prepaidin kautta tavoiteltu.
        Kahtena sunnuntaina.
        Valitettavasti jäi vastaamatta, kun en kuullut soittoa.
        Mutta mikäli soittajat ovat tältä palstalta, niin kiva jos soitatte uudelleen.


        "Ancelinba" :)

        Todennäköisesti lehtikauppias ;).


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Todennäköisesti lehtikauppias ;).

        Eivät saa soittaa sunnuntaisin, mutta mistä tuonkaan varmaksi voi sanoa.


    • eppu2

      Siivouskärpänen se minuakin tänäaamuna puraisi.
      Lenkilläkin kävin, oli lenseä ilma. Kahvit sitten päälle keittelin, itse leivotun pullan kanssa. Namm.
      Jokaisesta meistä jälki jää, jokainen on omalla tavallaan vaikuttanut kehityksen kulkuun, ainakin oman sukunsa suunnassa.
      Toisista jälki jää historin lehdille saakka. Eri kokoisia jäljet ovat, vaan ei pieninkään ole merkityksetön.

    • Halkaisin elävän Ahvenen mahan.
      Suolten valahtaessa ulos Ahvenen kidukset haukkoivat kiivaasti.
      Kuin minua tacoittelevat kidat.
      Katkaisin eläimeltä niskan.
      Suomalainen puukko erotti pään tehokkaasti vartalosta.
      Ahvenen sydän löi vielä.
      Hiljakseen rytmi kiihtyi, kunnes se lakkasi.
      Kokonaan.
      Laitoin vatsa-onteloon suolaa ja pujotin ruhon Paju-tikkuun.
      Oli aika sytyttää kynsi-tulet.
      Pienet, sillä tarkoitus ei ollut tuhkata.
      -
      Katsoin jokeen pudottuvan kallion sivua pohjaan asti.
      Siellä liikahti Rapu.
      Sapu ei ollut vielä punainen.
      Mutta näytti jo vähän paholaiselta.
      Potkaisin pään veteen.
      Pää ja Rapu katosivat.
      Pikku nuotioni alkoi hohkaa.
      Ripustin Ahvenen jätteet sen ylle tikussaan.
      -
      Ruoka-haluni oli julma.
      Rapukin jo varmaan raateli.

      H.

      • Korjaukset

        Tavoittelevat...
        Rapu...

        H.


    • henrjii

      hungzin kirjoitustaidon kehuminen sai aikaa maanis-depdesion,
      veikkaan

    • Tässäkin tarinassa on totta pohjalla.
      Kaverini äidin kuolema.
      -
      Villa-koiralta oli leikattu Rin-Tin-Tin.
      Hyttyset pitivät siitä.
      Koira kiehnäsi isäntänsä jaloissa, isäntä rapsutti sitä päästä.
      Edellisenä keväänä oli leikattu Syreeni-pensas melkein maata myöten.
      Koirasta tuntui hyvältä kävellä tumpin ylitse.
      Tumppi tuntui paremmalta kuin isäntä.
      Jotain Koiralta tulehtui.
      Eläin-lääkäri-neitonen oli ymmällään.
      Ymmärrettävästä syystä.
      Koira kuoli sieni-infektioon.
      Kantarellit tukkivat sen paksun-suolen.

      H.

    • oikeenonidiootti

      Voi perkele että hunksi pilas vonkauksillaan taas alotuksen
      .....

      • Jos ei soita, saa miettiä miksi järkeä moittiakaan.

        H.


    • Olen nyt vuodattanut jokusen traagisen tarinan elämästäni.
      Missä viipyvät ymmärtäjät lohdutuksessaan pakahtuvat?
      Ei heitä siis olekaan.
      On vain pashan-puhujia.
      Turhan harva on ollut iloisesti aikuinen.
      Soittaen, rehellisesti kysyen.
      Alkanut ajatella minusta uudelleen.

      H.

      • Siilimuorikka3

        No laitahan kehiin rehellisesti puhelinnumero joka on rehellisesti nimelläsi eikä prepaid. Prepaidin takaa voi teeskennellä mitä vaan.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No laitahan kehiin rehellisesti puhelinnumero joka on rehellisesti nimelläsi eikä prepaid. Prepaidin takaa voi teeskennellä mitä vaan.

        "Siilimuorikka3"

        Niin.
        Numeroita on.
        Ja kaikkea muutakin palstan sääntöjen vastaista.
        Miksi et soita puhuen nimmarillasi.
        Silloin sinäkin voit tarinoida kaikkea.
        Jos osaat.
        Minä olen aito.

        H.


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "Siilimuorikka3"

        Niin.
        Numeroita on.
        Ja kaikkea muutakin palstan sääntöjen vastaista.
        Miksi et soita puhuen nimmarillasi.
        Silloin sinäkin voit tarinoida kaikkea.
        Jos osaat.
        Minä olen aito.

        H.

        Minulla ei ole prepaidia. Tämän tiedon varassa mikä nyt on, en omalla numerollani uskaltaisi soittaa, sillä siitähän avautuisi sitten kaikki minusta ja en ollenkaan ole varma haluaisinko sitä tietoa antaa. Mutta jospa joka prepaidin omaistava soitteleisi sulle.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Minulla ei ole prepaidia. Tämän tiedon varassa mikä nyt on, en omalla numerollani uskaltaisi soittaa, sillä siitähän avautuisi sitten kaikki minusta ja en ollenkaan ole varma haluaisinko sitä tietoa antaa. Mutta jospa joka prepaidin omaistava soitteleisi sulle.

        Jos tuo on ainut syysi olla soittamatta, niin miksi ihmeessä et vaihda puhelimeesi prepaid sim-kortin soittamisen ajaksi ja sitten takaisin oman entisen simmisi?


      • ettarviiprepaidia
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Minulla ei ole prepaidia. Tämän tiedon varassa mikä nyt on, en omalla numerollani uskaltaisi soittaa, sillä siitähän avautuisi sitten kaikki minusta ja en ollenkaan ole varma haluaisinko sitä tietoa antaa. Mutta jospa joka prepaidin omaistava soitteleisi sulle.

        Saahan numeron piilottaa niin ettei se näy sille kelle soittaa.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jos tuo on ainut syysi olla soittamatta, niin miksi ihmeessä et vaihda puhelimeesi prepaid sim-kortin soittamisen ajaksi ja sitten takaisin oman entisen simmisi?

        No mähän just pääsin sanomasta ettei mullole sitä. Ja toisaalta emmä me tuon Hunkzin kanssa ole täällä semmosia palstatuttaviakaan jotta olisi aihetta soitteluun.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        No mähän just pääsin sanomasta ettei mullole sitä. Ja toisaalta emmä me tuon Hunkzin kanssa ole täällä semmosia palstatuttaviakaan jotta olisi aihetta soitteluun.

        Jonkun verran sinua on kuitenkin kiinnostanut soittaa, kun kerta olet yrittänyt ottaa selvää kenen numero se on. Vai mistä tiedät, ettei sitä saa selville?


      • helppo.juttu
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jonkun verran sinua on kuitenkin kiinnostanut soittaa, kun kerta olet yrittänyt ottaa selvää kenen numero se on. Vai mistä tiedät, ettei sitä saa selville?

        Suomessa kaikki 046-alkuiset ovat prepaid-numeroita.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jonkun verran sinua on kuitenkin kiinnostanut soittaa, kun kerta olet yrittänyt ottaa selvää kenen numero se on. Vai mistä tiedät, ettei sitä saa selville?

        En ole aikonutkaan soittaa mutta sen verta kiinnosti et katoin Fonectasta, tuntematon numero.


      • prepadin.salat
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        En ole aikonutkaan soittaa mutta sen verta kiinnosti et katoin Fonectasta, tuntematon numero.

        Prepadeja ei löydy fonectasta.


      • Siilimuorikka3
        prepadin.salat kirjoitti:

        Prepadeja ei löydy fonectasta.

        Niinnii, sitä just :D.


    • ent.siivoojaparka

      Kun luin tämän ketjun, niin sain sellaisen mielikuvan, että täällä kirjoitellaan tavallaan itseään vastaan.

      Täällä siis jo aloittaja kirjoittaa: ""Minulle jäi ne toivottoman odotuksen jäljet kuin haavat sieluun.""

      On kysymys kuolleesta miehestä, joka odotteli ovisilmässä, että joku tulisi tervehtimään. Kuolleesta!
      Ettekö te samat ihmiset huomaa, että täällä on vielä elossa olevakin mies? Mies, joka odottaa luuri kädessä, että joku soittaisi hänelle.
      Ettei tulisi lisää niitä haavoja sieluun, niin ottakaapa nyt sitten ja soittakaa hänelle, ettei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siinä vaiheessa, kun on vain se ruskea läiskä luurissa.

      • annapiristä

        Mikset sinä soita?


      • Mielestäni Hoon käytöstä ei voi enää laittaa selvän järjen piikkiin. On kysymys ilkeästä yksinäisestä vanhuksesta, joka haluaa sotkea ja hämmemtää. Miksikähän hän ei mene hämmentämään palstan hamemiehen ketjuihin. Olisi hupaista seurata näiden kahden helemojen hulumahtelua.


      • No?

        358469014032

        Kätteleeki.

        H.


      • Siilimuorikka3

        Soitatko sinä livessä sellaiselle joka on sinulle tosi häijy? Siis ennestään vieraallekin joka kuitenkin häijyilee?


      • ent.siivoojaparka
        korpikirjailija kirjoitti:

        Mielestäni Hoon käytöstä ei voi enää laittaa selvän järjen piikkiin. On kysymys ilkeästä yksinäisestä vanhuksesta, joka haluaa sotkea ja hämmemtää. Miksikähän hän ei mene hämmentämään palstan hamemiehen ketjuihin. Olisi hupaista seurata näiden kahden helemojen hulumahtelua.

        Mutta mistäs sitä tietää tuotakaan aloituksessa surtua miestä, jota meidänkin nyt nähtävästi pitäisi surra?

        Mielenterveysongelmia hänellä kuuluu olleen ja tiedä kuinka ilkeänä häntäkin on pidetty eläessään. Luultavasti on, sillä jos hän olisi oikein mukava mies ollut, niin tottahan lähelläasuvat sukulaiset olisivat kilpaa juosseet hänen luonaan.

        Ja nyt sitten surraan ja saadaan haavoja sieluunsa, kun ei menty tervehtimään, vaan annettiin hänen toivottomasti odottaa ovisilmässään.


      • Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Soitatko sinä livessä sellaiselle joka on sinulle tosi häijy? Siis ennestään vieraallekin joka kuitenkin häijyilee?

        "Siilimuorikka3"

        Tietenkin.
        Enhän minä muuten pääse mielen-terveydestä yms. perille.
        -
        Yritä siis edes.
        On lapsellista haukkua piilosilla.
        Noh, kaikki eivät häpeä sitäkään piirrettä itsessään.


        EOC

        H.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Soitatko sinä livessä sellaiselle joka on sinulle tosi häijy? Siis ennestään vieraallekin joka kuitenkin häijyilee?

        Olenhan minä joutunut soittamaankin.
        Yhdelle entiselle työnjohtajalleni, joka huusi kiroili luuriin niin, että likalla sivupuhelimesta kuunnellessaan tuli korvat kipeiksi. Minä pidin luuria vähän kauempana.
        Tavallaan tuntematon hänkin oli minulle, sillä en ollut koskaan tavannut häntä.


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Olenhan minä joutunut soittamaankin.
        Yhdelle entiselle työnjohtajalleni, joka huusi kiroili luuriin niin, että likalla sivupuhelimesta kuunnellessaan tuli korvat kipeiksi. Minä pidin luuria vähän kauempana.
        Tavallaan tuntematon hänkin oli minulle, sillä en ollut koskaan tavannut häntä.

        Niivvai et etukäteen tietänyt hänen olevan sellainen huutaja ja et osannut asennoitua :).


      • Siilimuorikka3
        hunksz kirjoitti:

        "Siilimuorikka3"

        Tietenkin.
        Enhän minä muuten pääse mielen-terveydestä yms. perille.
        -
        Yritä siis edes.
        On lapsellista haukkua piilosilla.
        Noh, kaikki eivät häpeä sitäkään piirrettä itsessään.


        EOC

        H.

        Ennakkokäsitys mielenterveydestä on jo lähtenyt muodostumaan täällä palstalla, miten se johonkin prepaid-numeroon soittamalla voisi muuttua. Sitä paitsi tuo numerohan voi olla mille vapaaehtoistyöntekijälle vaan :D.


      • ent.siivoojaparka
        annapiristä kirjoitti:

        Mikset sinä soita?

        Koetan urheasti kestää ne sieluni haavat.


      • Siilimuorikka3
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Ennakkokäsitys mielenterveydestä on jo lähtenyt muodostumaan täällä palstalla, miten se johonkin prepaid-numeroon soittamalla voisi muuttua. Sitä paitsi tuo numerohan voi olla mille vapaaehtoistyöntekijälle vaan :D.

        Ainiin. Ja minähän en ole piilosilla, minä olen täällä. Minänä.


      • Siilimuorikka3
        annapiristä kirjoitti:

        Mikset sinä soita?

        Nii, mikset?


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Niivvai et etukäteen tietänyt hänen olevan sellainen huutaja ja et osannut asennoitua :).

        Tiesin minä.
        Olin muutaman kerran aikaisemminkin soittanut hänelle. Kerran annoin yhden konttorin henkilökunnankin kuulla kovaäänisestä meidän välisen keskustelun.

        Nii, että sen puoleen kyllä.


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Nii, mikset?

        "Koetan urheasti kestää ne sieluni haavat."


      • Siilimuorikka3
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        "Koetan urheasti kestää ne sieluni haavat."

        Ai luuletkos et tuosta puhelinnumerosta olisit voinut saada haavoihisi linimenttiä :D?

        Mikäs sun sieluun on haavoja vuollu?


      • ent.siivoojaparka
        Siilimuorikka3 kirjoitti:

        Ai luuletkos et tuosta puhelinnumerosta olisit voinut saada haavoihisi linimenttiä :D?

        Mikäs sun sieluun on haavoja vuollu?

        Tarkoitin tätä aloittajan epätoivoista voivottelua hänelle lähes tuntemattomasta vainajasta: ""Minulle jäi ne toivottoman odotuksen jäljet kuin haavat sieluun.""

        Ne sellaiset haavat ... yritän kestää ne.


    • Koskettava tarina. Paloma, se että Lutusen veli on katsellut ihmisiä ovisilmän läpi, ei tarkoita välttämättä että hän odotti ketään. Olisihan se yhtä hyvin voinut olla koska oli turvallista katsella ihmisiä "oven läpi"? Tai pitänyt kytätä ettei kukaan pääse keskeyttämään kiellettyä tupakanpolttoa :)

      Oisko niin, että kuolemaan aina liittyy tiettyä riittämättömyyden tunnetta? Varmaan koska se on niin peruuttamatonta. Mitään ei voi tehdä enää uusiksi, ja se vaivaa ihmismieltä. Mun mielestä sun alakuloisuus on ihan luonnollista, vakavampaa jos se ei olisi koskettanut sua mitenkään :) Menee aikansa että polttaa sen tunteen loppuun, ja siirtää sen minkä kokee epäonnistumiseksi, tulevaisuuden epäonnistumisten ehkäisemiseen.

      • ent.siivoojaparka

        Koko aloitushan on itsensä mainostamista kuinka empaattinen ja symppis ihminen hän on (tosin vain kuolleita kohtaan ikävä kyllä).


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Koko aloitushan on itsensä mainostamista kuinka empaattinen ja symppis ihminen hän on (tosin vain kuolleita kohtaan ikävä kyllä).

        No sulla onkin aina ihan eri lukulasit päällä kun luet Paloman viestejä. Kovin harmaat. Likaiset?

        Mä en nähnyt mitään tuollaista Paloman aloituksessa. Näkyi vaan ihminen jolla on huolia, jota kuolema on koskettanut. Onhan se koskettanut suakin, kuolema. Vai oliko se vaan mainosta kuinka rakas tyttäresi on, kun hän meinas tukehtua ja kerroit että olit huolissasi? Jos ei (enkä usko hetkeäkään että oli) niin tavallaan asetat itseäsi Paloman yläpuolelle. Sä pystyt oikeisiin tunteisiin, Paloma ei?

        Paloma teki joskus aloituksen jossa sanoi että viesti kertoo enemmän viestin kirjoittajasta kuin kohteesta. MOT.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        No sulla onkin aina ihan eri lukulasit päällä kun luet Paloman viestejä. Kovin harmaat. Likaiset?

        Mä en nähnyt mitään tuollaista Paloman aloituksessa. Näkyi vaan ihminen jolla on huolia, jota kuolema on koskettanut. Onhan se koskettanut suakin, kuolema. Vai oliko se vaan mainosta kuinka rakas tyttäresi on, kun hän meinas tukehtua ja kerroit että olit huolissasi? Jos ei (enkä usko hetkeäkään että oli) niin tavallaan asetat itseäsi Paloman yläpuolelle. Sä pystyt oikeisiin tunteisiin, Paloma ei?

        Paloma teki joskus aloituksen jossa sanoi että viesti kertoo enemmän viestin kirjoittajasta kuin kohteesta. MOT.

        Tyttäreni on kuollut montakin kertaa, mutta luultavasti elää taas. (Joo elää, lähetti just tekstarin). Kertaakaan minulla ei ole silti ollut noin huono omatunto käyttäytymisestäni häntä kohtaan kuin aloittajalla vaikuttaa olevan hänelle lähes tuntemattomasta ihmisestä.
        Keskittyisitte nyt vain olemaan ihmisiksi eläville, ettei tarvitsisi heidän kuoltuaan katua, kun noin herkkiä vaikutatte olevan saamaan sieluihinne omantunnonhaavoja.

        Viimeinen lauseesi on palstalla jo niin rikki kulunut, että melkein hävettää puolestasi, kun vielä alennuit käyttämään sitä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tyttäreni on kuollut montakin kertaa, mutta luultavasti elää taas. (Joo elää, lähetti just tekstarin). Kertaakaan minulla ei ole silti ollut noin huono omatunto käyttäytymisestäni häntä kohtaan kuin aloittajalla vaikuttaa olevan hänelle lähes tuntemattomasta ihmisestä.
        Keskittyisitte nyt vain olemaan ihmisiksi eläville, ettei tarvitsisi heidän kuoltuaan katua, kun noin herkkiä vaikutatte olevan saamaan sieluihinne omantunnonhaavoja.

        Viimeinen lauseesi on palstalla jo niin rikki kulunut, että melkein hävettää puolestasi, kun vielä alennuit käyttämään sitä.

        Haluatko kypärän, tai tyynyn pepun alle? Että kun tuolta korkealta putoot, ei sattuisi kovin pahasti. Tikapuut? Mulla on omat just nyt tuolla nurkassa, aina välillä tarvin itekin.

        Eiköhän suhde oman lapseen ylläpidetä vähän eri tavalla kuin miehen veljeen?? Tai ylipäänsä mihinkään muuhun sukulaiseen.

        Kiitos kun häpeät mun puolesta, niin mun ei tarvi :))

        Mulla on sulle pähkinä tähän kuolemaan ja sen edeltävään elämään liittyen. Isäni vaimo kysyi minulta, että jos käy niin, että toinen heistä kupsahtaa, niin saako toinen asua mun kanssa loppuelämänsä. Mitä sä vastaisit? Mitä ylipäänsä voi sellaiseen vastata?

        Saa muutkin vastata.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Haluatko kypärän, tai tyynyn pepun alle? Että kun tuolta korkealta putoot, ei sattuisi kovin pahasti. Tikapuut? Mulla on omat just nyt tuolla nurkassa, aina välillä tarvin itekin.

        Eiköhän suhde oman lapseen ylläpidetä vähän eri tavalla kuin miehen veljeen?? Tai ylipäänsä mihinkään muuhun sukulaiseen.

        Kiitos kun häpeät mun puolesta, niin mun ei tarvi :))

        Mulla on sulle pähkinä tähän kuolemaan ja sen edeltävään elämään liittyen. Isäni vaimo kysyi minulta, että jos käy niin, että toinen heistä kupsahtaa, niin saako toinen asua mun kanssa loppuelämänsä. Mitä sä vastaisit? Mitä ylipäänsä voi sellaiseen vastata?

        Saa muutkin vastata.

        Minulla on jo tyyny pepun alla. Kaksikin; nojatuolin paksu tyyny ja sitten vielä yksi lisätyyny. Mitä niistä?

        """Eiköhän suhde oman lapseen ylläpidetä vähän eri tavalla kuin miehen veljeen?? Tai ylipäänsä mihinkään muuhun sukulaiseen."""

        Miksi sitten vedit tyttäreni vertailukohteeksi?

        Loppukysymykseesi vastaisin vain lyhyesti: Ei


    • Tosi paljon kiitoksia kaikille teille jotka olette ymmärtäneet ajatuksiani. Olin ajatellut olla tekemästä aloitusta siitä, koska tiesin mitä tuleman pitää, mutta tää asia on maannut sydämeni päällä kuin musta pilvi joenuoman yllä värittäen kaiken tummin sävyin. Nyt jo tuntuu helpommalta kun olen saanut niin paljon tukea ja positiivista palautetta.

      Uskon että kun olemme saaneet miehen (joka oli myös lutunen, ei ilkimys, vaan heikompi meitä) kunnialla haudan lepoon niin voin alkaa taas keskittyä eläviin ja elämään. Joka jatkuu ja kulkee kohta aurinkoisempia aikoja.

      • Paloma.se.co"


        "Joen-uoman yllä ei pilvi pysy
        kurun rinteitä se pyyhkii ja kalvaa."

        H.

        No?

        358469014032

        Kätteleeki.

        H.


      • jjjjjööö

        Erittäin hyvä aloitu Paloma. Vahinko että mieleltään sairas ihminen sabotoi keskustelun. Tälläinen hunkki-runkku pitäisi pistää banniin.


      • hunksz kirjoitti:

        Paloma.se.co"


        "Joen-uoman yllä ei pilvi pysy
        kurun rinteitä se pyyhkii ja kalvaa."

        H.

        No?

        358469014032

        Kätteleeki.

        H.

        Idiootti, epäihminen!!!


      • hyyyyh
        jjjjjööö kirjoitti:

        Erittäin hyvä aloitu Paloma. Vahinko että mieleltään sairas ihminen sabotoi keskustelun. Tälläinen hunkki-runkku pitäisi pistää banniin.

        Olen kyllä samaa mieltä. H on ällöttävä muitä väheksyvä paska. sairas yksilö.


      • hunksz kirjoitti:

        Paloma.se.co"


        "Joen-uoman yllä ei pilvi pysy
        kurun rinteitä se pyyhkii ja kalvaa."

        H.

        No?

        358469014032

        Kätteleeki.

        H.

        Et sitten niin kuin parempaa kohtaa osannut valita tuolle "kommentillesi". Kertoo sinusta ihan riittävästi, mikä tosin on selvillä ollut jo ihan riittävän pitkään ennestäänkin.


    • Johan_Von_Marc-Inat
    • Harmaata on. Vihaan tällaista talvea. Sataa lunta ja seuraavana päivänä sulaa pois.
      Mutta reilu kuukausi ja niitä siemeniä saa laittaa itämään. Siitä mieli kirkastuu, kun vihreää nousee. Kohta on kevät.

      Huomio kiinnittyi viimeiseen lauseeseesi, ymmärrän täysin. Empaattisuus kai sinänsä hyvä asia mutta ainakin itse todennut, että vähemmän empaattisena elämä olisi itselle helpompaa.

      • Minäkin olen katsellut jo ruukkuja, multaa on ennestään, alan istutella siemeniä multaan, aurinko on jo sen verran korkealla että voi onnistua.
        Minusta on hyvä että löytyy empaattisuutta muitakin kohtaan, itseään unohtamatta.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minäkin olen katsellut jo ruukkuja, multaa on ennestään, alan istutella siemeniä multaan, aurinko on jo sen verran korkealla että voi onnistua.
        Minusta on hyvä että löytyy empaattisuutta muitakin kohtaan, itseään unohtamatta.

        Jos tuolla maaliskuun alulla laittaisi tomaatin, kurkun ja paprikan siemeniä piiloon. Kun ei varsinaisesti lämmitettyä ja valaistua kasvihuonetta ole, niin lienee sopiva aika, etteivät liikaa pelkkää pituutta valon puutteessa kerkiä venähtää. Samettiruusuja pitää kanssa laittaa itämään.

        Empatia on niin vahvaa, että toisaalta hävettää tällaisen aloituksen alle näin kirjoitella;(


      • ent.siivoojaparka
        entinenmiäs kirjoitti:

        Jos tuolla maaliskuun alulla laittaisi tomaatin, kurkun ja paprikan siemeniä piiloon. Kun ei varsinaisesti lämmitettyä ja valaistua kasvihuonetta ole, niin lienee sopiva aika, etteivät liikaa pelkkää pituutta valon puutteessa kerkiä venähtää. Samettiruusuja pitää kanssa laittaa itämään.

        Empatia on niin vahvaa, että toisaalta hävettää tällaisen aloituksen alle näin kirjoitella;(

        Miten sinä tuollaisena empaattisena ihmisenä kohtelisit sellaista, jonka ihan oikeasti uskoisit olevan mieleltään sairas yksilö?

        Sanoisitko hänelle: "Idiootti, epäihminen!!!"


      • epäileväinen
        entinenmiäs kirjoitti:

        Jos tuolla maaliskuun alulla laittaisi tomaatin, kurkun ja paprikan siemeniä piiloon. Kun ei varsinaisesti lämmitettyä ja valaistua kasvihuonetta ole, niin lienee sopiva aika, etteivät liikaa pelkkää pituutta valon puutteessa kerkiä venähtää. Samettiruusuja pitää kanssa laittaa itämään.

        Empatia on niin vahvaa, että toisaalta hävettää tällaisen aloituksen alle näin kirjoitella;(

        tarkoittaako entinen miäs yhtä kuin nykyinen nainen?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miten sinä tuollaisena empaattisena ihmisenä kohtelisit sellaista, jonka ihan oikeasti uskoisit olevan mieleltään sairas yksilö?

        Sanoisitko hänelle: "Idiootti, epäihminen!!!"

        Ent.siivoojaparka, taitaa olla sellaista valikoivaa empaattisuutta.
        Empatia kohdistuu vain heihin, jotka sen "ansaitsevat".

        Etenkään ellei ihmistä tunne, on melko törkeää nimitellä.

        On minuakin idiootiksi sanottu, tiedän itse paremmin, olenko vai en.
        Ei kun, voiko idiootti tietää olevansa idiootti?
        Jaa,a..


      • Ancelina kirjoitti:

        Ent.siivoojaparka, taitaa olla sellaista valikoivaa empaattisuutta.
        Empatia kohdistuu vain heihin, jotka sen "ansaitsevat".

        Etenkään ellei ihmistä tunne, on melko törkeää nimitellä.

        On minuakin idiootiksi sanottu, tiedän itse paremmin, olenko vai en.
        Ei kun, voiko idiootti tietää olevansa idiootti?
        Jaa,a..

        Moikka enkeli
        Älä huoli ,et sentään oo kielipuoli niinkuin minä , kohta ollaan mielipuoliakin ja velipuolia .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Moikka enkeli
        Älä huoli ,et sentään oo kielipuoli niinkuin minä , kohta ollaan mielipuoliakin ja velipuolia .

        Moi k/k, ollaan sitä miksi joku mollaa, onneksi ei olla jalkapuolia, hyvin pitivät taas nastikset liukkaalla tiellä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Miten sinä tuollaisena empaattisena ihmisenä kohtelisit sellaista, jonka ihan oikeasti uskoisit olevan mieleltään sairas yksilö?

        Sanoisitko hänelle: "Idiootti, epäihminen!!!"

        En ole hunkszia mieleltään sairaaksi kuitenkaan mieltänyt.
        Tästä lähtien yritän olla lukematta ko. nimimerkin kommentteja, ettei taas tarvitse alentua nimittelemään kun kiehahtaa.


      • ent.siivoojaparka
        entinenmiäs kirjoitti:

        En ole hunkszia mieleltään sairaaksi kuitenkaan mieltänyt.
        Tästä lähtien yritän olla lukematta ko. nimimerkin kommentteja, ettei taas tarvitse alentua nimittelemään kun kiehahtaa.

        Sitä minä arvelinkin.
        Eihän kukaan niin tekisi.

        Ainakin, jos minulle joku sanoisi (sanoo) minun olevan idiootti, täyshullu, epäihminen, sairas päästäni ..., niin ajattelisin, että ei hän minua sellaisena pidä oikeasti, sillä eihän kukaan terve ihminen oikeasti sairaalle ihmiselle niin sanoisi.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ent.siivoojaparka, taitaa olla sellaista valikoivaa empaattisuutta.
        Empatia kohdistuu vain heihin, jotka sen "ansaitsevat".

        Etenkään ellei ihmistä tunne, on melko törkeää nimitellä.

        On minuakin idiootiksi sanottu, tiedän itse paremmin, olenko vai en.
        Ei kun, voiko idiootti tietää olevansa idiootti?
        Jaa,a..

        Ei se nyt ihan noin mene, ei sitä voi valikoida. Sympatia on sitten asia erikseen.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Ei se nyt ihan noin mene, ei sitä voi valikoida. Sympatia on sitten asia erikseen.

        Eikö?
        Kumpaa kohden tuntisit luontevaa empatiaa: sairasta lasta vai sairasta, mutta ilkeää vanhusta?
        Etkä yhtään valitsisi?

        Sympatia on tosiaan ihan erikseen.


      • Ancelina kirjoitti:

        Eikö?
        Kumpaa kohden tuntisit luontevaa empatiaa: sairasta lasta vai sairasta, mutta ilkeää vanhusta?
        Etkä yhtään valitsisi?

        Sympatia on tosiaan ihan erikseen.

        No ei!
        Ei sairaan vanhuksen ilkeys estäisi tuntemasta empatiaa, jos hän kuitenkin kärsii.
        Sympatian tuntemista se ilkeys kyllä voisi vähentää.

        En voinut valita silloinkaan nuorena miehenä, kun metsästysharrastus loppui lyhyeen. Jokaisesta ammutusta sorsasta tuli paha mieli, varsinkin jos se jäi kitumaan. Ei ollut meikäläisestä metsästäjäksi.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        No ei!
        Ei sairaan vanhuksen ilkeys estäisi tuntemasta empatiaa, jos hän kuitenkin kärsii.
        Sympatian tuntemista se ilkeys kyllä voisi vähentää.

        En voinut valita silloinkaan nuorena miehenä, kun metsästysharrastus loppui lyhyeen. Jokaisesta ammutusta sorsasta tuli paha mieli, varsinkin jos se jäi kitumaan. Ei ollut meikäläisestä metsästäjäksi.

        Voisin vielä kysäistä, tunnetko täällä empatiaa jotain kirjoittajaa kohtaan ja jotain toista kohtaan et?
        Tiedätkö kärsiikö joku ja kuka kärsii?
        Mistä sen tiedät?

        Vai empatiseeraatko meitä kaikkia?


      • Ancelina kirjoitti:

        Voisin vielä kysäistä, tunnetko täällä empatiaa jotain kirjoittajaa kohtaan ja jotain toista kohtaan et?
        Tiedätkö kärsiikö joku ja kuka kärsii?
        Mistä sen tiedät?

        Vai empatiseeraatko meitä kaikkia?

        En kenenkään kärsimyksistä tiedä. Empatiseeraan ihan kaikkia. Esimerkiksi jos joku pahoittaa mielensä jonkun ilkeästä kommentista, huomaan heti myötäeläväni riippumatta kirjoittajasta. Jopa hunkszia kohtaan tuntisin empatiaa, jos siihen ilmenisi aihetta.

        Empatia ja sympatia on minulle käsitteinä vähän hankalia. Empatiaa voi tuntea tuntematta sympatiaa mutta sympatia vaatii myös empatiaa, mielestäni. Sympatian tuntemiseen vaikuttaa enempi kohteen persoona. Eli vaikka empatiseeraan kaikkia, tarvittaessa, sympatiseeraan vain osaa heistä.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        En kenenkään kärsimyksistä tiedä. Empatiseeraan ihan kaikkia. Esimerkiksi jos joku pahoittaa mielensä jonkun ilkeästä kommentista, huomaan heti myötäeläväni riippumatta kirjoittajasta. Jopa hunkszia kohtaan tuntisin empatiaa, jos siihen ilmenisi aihetta.

        Empatia ja sympatia on minulle käsitteinä vähän hankalia. Empatiaa voi tuntea tuntematta sympatiaa mutta sympatia vaatii myös empatiaa, mielestäni. Sympatian tuntemiseen vaikuttaa enempi kohteen persoona. Eli vaikka empatiseeraan kaikkia, tarvittaessa, sympatiseeraan vain osaa heistä.

        Empatiseeraat täällä kirjoituksen perusteella, tuntematta kirjoittajaa ja tietämättä onko totta mitä hän kertoo.

        Oikeastaan ihan hyvä, koska emme muuta tiedä, vain sen mitä luemme.
        Jokainen sitten suhtautuu omalla tavallaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Empatiseeraat täällä kirjoituksen perusteella, tuntematta kirjoittajaa ja tietämättä onko totta mitä hän kertoo.

        Oikeastaan ihan hyvä, koska emme muuta tiedä, vain sen mitä luemme.
        Jokainen sitten suhtautuu omalla tavallaan.

        Sinä luit tänään minun vastauksiasi omilla tuntemuksillasi. Siis tulkitsit minun tarkoittaneeni sitä mitä itse halusit minun tarkoittavan.


      • korppis kirjoitti:

        Sinä luit tänään minun vastauksiasi omilla tuntemuksillasi. Siis tulkitsit minun tarkoittaneeni sitä mitä itse halusit minun tarkoittavan.

        Jaa, kenenkä tuntemuksilla sinä luit, ellet omillasi.

        Jätetään jankutukset, hiihdän Marcia Longalla ;)

        Mukavaa iltaa!


      • entinenmiäs kirjoitti:

        En kenenkään kärsimyksistä tiedä. Empatiseeraan ihan kaikkia. Esimerkiksi jos joku pahoittaa mielensä jonkun ilkeästä kommentista, huomaan heti myötäeläväni riippumatta kirjoittajasta. Jopa hunkszia kohtaan tuntisin empatiaa, jos siihen ilmenisi aihetta.

        Empatia ja sympatia on minulle käsitteinä vähän hankalia. Empatiaa voi tuntea tuntematta sympatiaa mutta sympatia vaatii myös empatiaa, mielestäni. Sympatian tuntemiseen vaikuttaa enempi kohteen persoona. Eli vaikka empatiseeraan kaikkia, tarvittaessa, sympatiseeraan vain osaa heistä.

        Näin minäkin ymmärrän empatian ja sympatian. Sympatiani kohteen valitsen, yleensä tunneälyllä, mutta empatia ei ole valikoivaa. Kyllä minä voin tuntea empatiaa ihmistä kohtaan joka on paha ja ilkeä, vaikka sympatiani olisi nolla. Nää on sellaisia juttuja joita sitten tunneälyn avulla laitetaan järjestykseen ja miten vastaan tai reagoin esim. nettikiusaajalle/nettikiusaukseen riippuu siitä miten harmooninen olen sillä hetkellä ja miten paljon minulla tunneäly on yhteistyössä rationaalisen ajatteluni kanssa. Parhaassa tapauksessa pystyn ohittamaan koko ilkeilyn, mutta en aina.


      • Ancelina kirjoitti:

        Jaa, kenenkä tuntemuksilla sinä luit, ellet omillasi.

        Jätetään jankutukset, hiihdän Marcia Longalla ;)

        Mukavaa iltaa!

        En syyllistynyt nimittelyyn en mennyt henkilökohtaisuuksiin kuten sinä.
        Sehän on viimeinen oljenkorsi kun taito keskustella loppuu ja keskustelu siirtyy olet säälittävä tasolle.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Näin minäkin ymmärrän empatian ja sympatian. Sympatiani kohteen valitsen, yleensä tunneälyllä, mutta empatia ei ole valikoivaa. Kyllä minä voin tuntea empatiaa ihmistä kohtaan joka on paha ja ilkeä, vaikka sympatiani olisi nolla. Nää on sellaisia juttuja joita sitten tunneälyn avulla laitetaan järjestykseen ja miten vastaan tai reagoin esim. nettikiusaajalle/nettikiusaukseen riippuu siitä miten harmooninen olen sillä hetkellä ja miten paljon minulla tunneäly on yhteistyössä rationaalisen ajatteluni kanssa. Parhaassa tapauksessa pystyn ohittamaan koko ilkeilyn, mutta en aina.

        No hyvä, en sitten ole ihan hakoteillä;) Sinä vaan osaat asian fiksummin esittää.
        Yleensä minäkin pyrin ohittamaan ne ilkeilyt. Olisiko sitten niin, että ne kuitenkin jotenkin jäävät takaraivoon ja kun niitä sinne tarpeeksi kertyy, niin jossain vaiheessa ne sieltä purkautuvat kuten tässä ketjussa eilen kävi, hieman ylilyöntinä.


      • korppis kirjoitti:

        En syyllistynyt nimittelyyn en mennyt henkilökohtaisuuksiin kuten sinä.
        Sehän on viimeinen oljenkorsi kun taito keskustella loppuu ja keskustelu siirtyy olet säälittävä tasolle.

        Luin tämän ketjun kaikkine herjoineen, myös sinulta on mukana ilkeitä sanoja.
        Eivät kai ole henkilöön meneviä, kun muussa yhteydessä lausuit, kuin henkilölle suoraan kirjoitettuina.

        Älä itke, pyydän anteeksi, mikäli olen sinua loukannut.


      • Ancelina kirjoitti:

        Luin tämän ketjun kaikkine herjoineen, myös sinulta on mukana ilkeitä sanoja.
        Eivät kai ole henkilöön meneviä, kun muussa yhteydessä lausuit, kuin henkilölle suoraan kirjoitettuina.

        Älä itke, pyydän anteeksi, mikäli olen sinua loukannut.

        Hunksille kirjoitin aivan siten asia oli, hänen käytöksensä eilen oli törkeää.
        Livetilanteissa hänet olisi heitetty tilasta ulos. Uskon hänen olleen kännissä ja jos häntä alat puolustamaan eilisen käytöksen takia niin se kertoo taas enempi sinusta kuin hunkista.


      • korppis kirjoitti:

        Hunksille kirjoitin aivan siten asia oli, hänen käytöksensä eilen oli törkeää.
        Livetilanteissa hänet olisi heitetty tilasta ulos. Uskon hänen olleen kännissä ja jos häntä alat puolustamaan eilisen käytöksen takia niin se kertoo taas enempi sinusta kuin hunkista.

        Luin vielä vastauksesi, joka oli kirjoitettu ent.siivoojaparan viestiin.
        Ei hunkszille.

        En puolusta ketään, ellei aihetta ole.


    • Olisi hyvä jos suomi24 antaisi meille iggaus (ignore)mahdollisuuden tai siis mahdollisuuden blokata joku tietty käyttäjä, jonka vihamielisesti asennoitu suhtautuminen ja ilkeät kommentit häiritsevät keskustelun etenemistä. Tässäkin aloituksessani tuli erittäin selvästi esille se että riittää yksi tai kaksi häirikköä ja keskustelu menee taas kerran solvaamiseksi.
      En kannata mitään pysyvää muiden pois ruksaamista, mutta sellainen tilapäinen pahimpien räksyttäjien pois sulkeminen omalta näytöltä voisi auttaa.

      • Paloma, ei olisi hyvä, sillä tämä on yleinen keskustelupalsta, johon jokaisella kiinnostuneella on oikeus osallistua.

        Näkeehän noita määräyksiä; "älä tule minun aloitukseeni renkuttelemaan", "älä kirjoita tuollaisia, kun minä en niistä tykkää".

        On joko sopeuduttava vallitseviin olosuhteisiin, pysyttävä poissa, voi myös tehdä valituksen ylläpidolle.
        Että tuo ja tuokin palstalainen häiritsee minua, en pidä hänestä ja mielipiteistään.

        Emme me voi määrätä ja päättää kuka ja mitä tänne saa kirjoittaa.
        Montako täällä loppujen lopuksi olisi, jos jokainen "blokkaisi" kirjoittajat joista ei pidä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Paloma, ei olisi hyvä, sillä tämä on yleinen keskustelupalsta, johon jokaisella kiinnostuneella on oikeus osallistua.

        Näkeehän noita määräyksiä; "älä tule minun aloitukseeni renkuttelemaan", "älä kirjoita tuollaisia, kun minä en niistä tykkää".

        On joko sopeuduttava vallitseviin olosuhteisiin, pysyttävä poissa, voi myös tehdä valituksen ylläpidolle.
        Että tuo ja tuokin palstalainen häiritsee minua, en pidä hänestä ja mielipiteistään.

        Emme me voi määrätä ja päättää kuka ja mitä tänne saa kirjoittaa.
        Montako täällä loppujen lopuksi olisi, jos jokainen "blokkaisi" kirjoittajat joista ei pidä.

        Ei siis blokata keskustelusta, ainoastaan omalta näytöltä. Ylläpito toimii täysin mielivaltaisesti ja poistaa miten sattuu, sen perusteella miten on tullut ilmiantoja ja ilmiantojen perusteella voi lähtä aivan mielivaltaisesti pois mikä tahansa kommentti tai aloitus. En usko että ylläpito ottaa edes selvää mitä tekstissä sanotaan ennekuin se lähte epoistoon. Harkitusti tai rajoitetusti käytettynä (vainoajiin, trolleihin, stalkkereihin) "iggaus" (omalta näytöltä blokeeraus) voisi olla tehokas tapa vähentää mollaamista ja nimittelyä. Kuka sitä yksinään jaksaa riidellä, ainakaan kovin kauaa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei siis blokata keskustelusta, ainoastaan omalta näytöltä. Ylläpito toimii täysin mielivaltaisesti ja poistaa miten sattuu, sen perusteella miten on tullut ilmiantoja ja ilmiantojen perusteella voi lähtä aivan mielivaltaisesti pois mikä tahansa kommentti tai aloitus. En usko että ylläpito ottaa edes selvää mitä tekstissä sanotaan ennekuin se lähte epoistoon. Harkitusti tai rajoitetusti käytettynä (vainoajiin, trolleihin, stalkkereihin) "iggaus" (omalta näytöltä blokeeraus) voisi olla tehokas tapa vähentää mollaamista ja nimittelyä. Kuka sitä yksinään jaksaa riidellä, ainakaan kovin kauaa.

        Voihan omalta näytöltä blokata jättämällä lukematta, jos on niin varma ettei voi kirjoitettua hyväksyä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Voihan omalta näytöltä blokata jättämällä lukematta, jos on niin varma ettei voi kirjoitettua hyväksyä.

        Toi tapa että jättää vastaamatta on jo käytössä , vaikuttaako se onkin jo toinen juttu .


      • Ancelina kirjoitti:

        Voihan omalta näytöltä blokata jättämällä lukematta, jos on niin varma ettei voi kirjoitettua hyväksyä.

        Se vaatii taas paljon enemmän itsekuria. Olen yrittänyt jättää vastaamatta, mutta sekään ei auta. Mutta jos stalkkeri tietäisi että olen blokannut hänet, niin se voisi vähentää häiriköintiä ja tervehdyttää palstailmapiiriä.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Toi tapa että jättää vastaamatta on jo käytössä , vaikuttaako se onkin jo toinen juttu .

        Se onkin usein tehokas tapa, etenkin huomiota kerjäävän ollessa kyseessä.

        "Ottakaa miutkii huomioon", oli naapuri sanonut korttipelissä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Se vaatii taas paljon enemmän itsekuria. Olen yrittänyt jättää vastaamatta, mutta sekään ei auta. Mutta jos stalkkeri tietäisi että olen blokannut hänet, niin se voisi vähentää häiriköintiä ja tervehdyttää palstailmapiiriä.

        Just ja sitten keskusteltaisiin siitä, kuka on blokannut kenetkin.
        :)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Se vaatii taas paljon enemmän itsekuria. Olen yrittänyt jättää vastaamatta, mutta sekään ei auta. Mutta jos stalkkeri tietäisi että olen blokannut hänet, niin se voisi vähentää häiriköintiä ja tervehdyttää palstailmapiiriä.

        Mä ymmärrän sua, Paloma. Tietyiltä tahoilta ei tule sun niskaan kuin skeidaa. Ja vaikka voisi ohittaa ja jättää vastaamatta, niin turha väittää ettei tuntuisi missään.

        Ei taida kuitenkaan olla teknisesti mahdollista, ilman pakkorekkaamista. Ja vaikka siihen suuntaan mentäisi, niin uusia nikkejä tulisi vähän väliä, ja poistuisi taas.

        Paras neuvo näiden käsittelemiseen on tullut sinulta itseltäsi, että viesti kertoo enemmän kirjoittajasta kuin kohteesta. Tuli nyt toistamiseen tähän ketjuun tuo, koska se vaan on niin hyvä.


      • Heikunkeikku

        Edelleen ja aina vaan oon sitä mieltä, että se Puu-malli olisi hyvä. Siinähän näki, kuka oli kommentoinut ja vasta sitten, kun klikkas kommentin auki, näki mitä hän oli kirjoittanut.
        Nythän kaikkien kommentit on heti framilla ja vaikeaahan sitä on olla lukematta, kun siinä nokan edessä avoimena köllii. Nykyisessä systeemissä "pakotetaan" lukemaan kaikki kommentit.
        Puu-mallissa "rönsyt" löytyi heti, joko siinä mielessä, että halusi jatkaa jutustelua tai siinä mielessä, että ei enää halunnut koko rönsykimppua avata.
        Elikkä Puumalli takaisin. MA VAADIN:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Edelleen ja aina vaan oon sitä mieltä, että se Puu-malli olisi hyvä. Siinähän näki, kuka oli kommentoinut ja vasta sitten, kun klikkas kommentin auki, näki mitä hän oli kirjoittanut.
        Nythän kaikkien kommentit on heti framilla ja vaikeaahan sitä on olla lukematta, kun siinä nokan edessä avoimena köllii. Nykyisessä systeemissä "pakotetaan" lukemaan kaikki kommentit.
        Puu-mallissa "rönsyt" löytyi heti, joko siinä mielessä, että halusi jatkaa jutustelua tai siinä mielessä, että ei enää halunnut koko rönsykimppua avata.
        Elikkä Puumalli takaisin. MA VAADIN:)

        JOO!! MA VAADIN KANS! Se oli niin loistava keksintö. Rinta rinnan tässä seison sun kaa.


      • suvenelli1

        Hei, mä liityn vaatijoukkoon. En kyllä ole sitä puumallia nähnyt, mutta "kuulostaa" hyvältä. Usein jää pitkät ketjut lukematta ja helmet bongaamatta.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Mä ymmärrän sua, Paloma. Tietyiltä tahoilta ei tule sun niskaan kuin skeidaa. Ja vaikka voisi ohittaa ja jättää vastaamatta, niin turha väittää ettei tuntuisi missään.

        Ei taida kuitenkaan olla teknisesti mahdollista, ilman pakkorekkaamista. Ja vaikka siihen suuntaan mentäisi, niin uusia nikkejä tulisi vähän väliä, ja poistuisi taas.

        Paras neuvo näiden käsittelemiseen on tullut sinulta itseltäsi, että viesti kertoo enemmän kirjoittajasta kuin kohteesta. Tuli nyt toistamiseen tähän ketjuun tuo, koska se vaan on niin hyvä.

        """"Paras neuvo näiden käsittelemiseen on tullut sinulta itseltäsi, että viesti kertoo enemmän kirjoittajasta kuin kohteesta""""

        Ei se ollut Paloman palstalle tuoma ajatus, ei ollenkaan.

        Sitähän oli käytetty jo runsaasti ja paljon ennenkin, ennenkuin Paloma ryhtyi siitä tekemään aloituksen.
        Eiköhän melkein ainakin siilimuorikan kaikkein ahkerimmin käyttämä sanonta.

        Jokainen kommenttihan kertoo kirjoittajasta itsestään ihan väkisin. Sinunkin ... Kaikki teksti yleensäkin. Siinä mielessä yhtä hyvä oivallus kuin säätilan kertominen.


      • ent.siivoojaparka
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Edelleen ja aina vaan oon sitä mieltä, että se Puu-malli olisi hyvä. Siinähän näki, kuka oli kommentoinut ja vasta sitten, kun klikkas kommentin auki, näki mitä hän oli kirjoittanut.
        Nythän kaikkien kommentit on heti framilla ja vaikeaahan sitä on olla lukematta, kun siinä nokan edessä avoimena köllii. Nykyisessä systeemissä "pakotetaan" lukemaan kaikki kommentit.
        Puu-mallissa "rönsyt" löytyi heti, joko siinä mielessä, että halusi jatkaa jutustelua tai siinä mielessä, että ei enää halunnut koko rönsykimppua avata.
        Elikkä Puumalli takaisin. MA VAADIN:)

        Mutta paljonko kallista aikaasi se toisen kirjoittaman kommentin lukeminen vaatii?
        Sinun kommenttisi tosin vievät yleensä vähän enemmän aikaa.

        Mitä hirveää teille tapahtuu, jos silmiinne osuu väkisin teille epämieluisa kommentti? Saastuttaako se aivonne jotenkin? Mitä vastaan te haluatte suojautua aikuiset ihmiset?
        Sitten ymmärtäisin, jos täällä olisi jotain lapsilta kiellettyä tekstiä ja alaikäisiä lukemassa.


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Hei, mä liityn vaatijoukkoon. En kyllä ole sitä puumallia nähnyt, mutta "kuulostaa" hyvältä. Usein jää pitkät ketjut lukematta ja helmet bongaamatta.

        Ilmoittaudun vaatijajoukon jatkoksi. Niin on hankalaa tällaisen pitkän ketjun seuraaminen, että olisi hyvä syy palata "kehityksessä" taakse päin. Tuskin pettyisit
        vaikka et ole kyseistä mallia nähnyt.


      • ent.siivoojaparka
        entinenmiäs kirjoitti:

        Ilmoittaudun vaatijajoukon jatkoksi. Niin on hankalaa tällaisen pitkän ketjun seuraaminen, että olisi hyvä syy palata "kehityksessä" taakse päin. Tuskin pettyisit
        vaikka et ole kyseistä mallia nähnyt.

        Minustakin se puumalli oli hyvä.
        Täällä kuitenkin keskustelut rönsyilee aloituksesta (niinkuin normaalikeskustelussa livessäkin) ja siinä näkin mihin aiheeseen oli poikettu. Siinä näki niin paljon selvemmin kenen kommenttiin siinä vastattiin. Lisäksi siinä oli eri värillä ne kommentit, mitkä oli jo kertaalleen lukenut.

        Toivottaisin ihan mielihyvin sen puumallin takaisin.
        Turha sitä varmaan on vaatiakaan, sillä tällä tavalla saavat enemmän mainostilaa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Minustakin se puumalli oli hyvä.
        Täällä kuitenkin keskustelut rönsyilee aloituksesta (niinkuin normaalikeskustelussa livessäkin) ja siinä näkin mihin aiheeseen oli poikettu. Siinä näki niin paljon selvemmin kenen kommenttiin siinä vastattiin. Lisäksi siinä oli eri värillä ne kommentit, mitkä oli jo kertaalleen lukenut.

        Toivottaisin ihan mielihyvin sen puumallin takaisin.
        Turha sitä varmaan on vaatiakaan, sillä tällä tavalla saavat enemmän mainostilaa.

        "ent.siivoojaparka"

        Minusta systeemi toimii hienosti.
        Tällä tekniikalla tuskin yksikään kommentti jää lukematta.
        :)
        "Vahingossakaan".


        H.


    • Minua sitten aina ilahduttaa kun Paloma saa paljon kommentteja aloituksiinsa.
      Mukavasti sai pikku puhelinkin mainosta.
      Paljon näytti olevan mukana kirjoittajia jotka tun-tuivat olevan tosi-vihaisia.
      Onneksi enemmistö sentään pysyi fiksuina nahoissaan, hillitysti hymyillen :)

      H.

      • Aika monia taisit saada huolestumaankin. Itekin olin viittä vaille tarttumaan luuriin, kysymään oletko kunnossa. Olisihan sekin ollut melkoisen mielenkiintoista, vaikuttaisiko se sun palstakäyttäytymiseen soittajaa kohtaan. Jatkuisiko luulottelut ja loskanheitto. Noh, enpä soittanut, ei kiinnostanut asia ihan niin paljon.

        Tänään jo näköjään vihellellään siellä. Mun mielestä, jos ihan turhan takia sait ihmiset huolestumaan, olet anteeksipyynnön velkaa.


      • hunksz

        Ikinä en sinua blokkaisi, olet sinä niin veikeä.

        Hillitysti irv.... hymyillen :)


      • hmp.f kirjoitti:

        Aika monia taisit saada huolestumaankin. Itekin olin viittä vaille tarttumaan luuriin, kysymään oletko kunnossa. Olisihan sekin ollut melkoisen mielenkiintoista, vaikuttaisiko se sun palstakäyttäytymiseen soittajaa kohtaan. Jatkuisiko luulottelut ja loskanheitto. Noh, enpä soittanut, ei kiinnostanut asia ihan niin paljon.

        Tänään jo näköjään vihellellään siellä. Mun mielestä, jos ihan turhan takia sait ihmiset huolestumaan, olet anteeksipyynnön velkaa.

        "humps"

        Vai että ihan anteeksi-pyyntö...
        Höpöti...höp
        Täällähän ovat vain kaikki vakio-kirjoittajat.
        He kyllä tuntevat minut, ainakin pitäisi, jo.
        -
        Soittaminen olisi varmaan ollut jollekin muullekin helpotus.
        Mutta onhan se niinkin, että totuuden kohtaaminen pilaa paljon kuvi- ja u-nelmia.
        -
        Palomalla on uusi aloitus.
        Tämä on jo liian pitkä.

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        hunksz

        Ikinä en sinua blokkaisi, olet sinä niin veikeä.

        Hillitysti irv.... hymyillen :)

        Hyvin veikeä. Hän yritti parhaansa mukaan häpäistä äitiäni. Äiti on kuollut, häntä ei satuta enää mikään. Itse en välitä, olen nähnyt vastaavia tapauksia muutaman elämässäni. laitan tähän vielä hänen hengentuotteensa, onko veikeää??
        >"mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H<


      • hunksz kirjoitti:

        "humps"

        Vai että ihan anteeksi-pyyntö...
        Höpöti...höp
        Täällähän ovat vain kaikki vakio-kirjoittajat.
        He kyllä tuntevat minut, ainakin pitäisi, jo.
        -
        Soittaminen olisi varmaan ollut jollekin muullekin helpotus.
        Mutta onhan se niinkin, että totuuden kohtaaminen pilaa paljon kuvi- ja u-nelmia.
        -
        Palomalla on uusi aloitus.
        Tämä on jo liian pitkä.

        H.

        Nyt olisi sellainen sopiva paikka pyytää anteeksi, hunksz.
        Siis sinä minulta.
        Minä jo pyysin anteeksi pulpilta sun ketjussasi kun aloin puhumaan jopa rumia.
        Näytäs nyt että et jää huonommaksi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Nyt olisi sellainen sopiva paikka pyytää anteeksi, hunksz.
        Siis sinä minulta.
        Minä jo pyysin anteeksi pulpilta sun ketjussasi kun aloin puhumaan jopa rumia.
        Näytäs nyt että et jää huonommaksi.

        joo ja Mielikki-mummolta. Todella törkeää.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Hyvin veikeä. Hän yritti parhaansa mukaan häpäistä äitiäni. Äiti on kuollut, häntä ei satuta enää mikään. Itse en välitä, olen nähnyt vastaavia tapauksia muutaman elämässäni. laitan tähän vielä hänen hengentuotteensa, onko veikeää??
        >"mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H<

        Olen samaa mieltä, en löydä Hoosta mitään veikeää. Löydän ilkeän itseään täynnä olevan häirikön. Enkeli roikkuu hoon viestien kyljessä häiritsemässä asiakeskusteluita.


      • Siilimuorikka3
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Hyvin veikeä. Hän yritti parhaansa mukaan häpäistä äitiäni. Äiti on kuollut, häntä ei satuta enää mikään. Itse en välitä, olen nähnyt vastaavia tapauksia muutaman elämässäni. laitan tähän vielä hänen hengentuotteensa, onko veikeää??
        >"mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H<

        No joillekin on veikeää kaikki kauheus mitä hunksz kirjoittaa.
        Ja se että vakikirjoittajat tuntevat, ei anna anteeksi kaikkea mitä näppikseltä päästää tulemaan.


      • Heikunkeikku
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nyt olisi sellainen sopiva paikka pyytää anteeksi, hunksz.
        Siis sinä minulta.
        Minä jo pyysin anteeksi pulpilta sun ketjussasi kun aloin puhumaan jopa rumia.
        Näytäs nyt että et jää huonommaksi.

        Herätys Paloma! Älä unta näe.
        Mee kuule keittämään kunnon kaffeet ja kun muutamat mukilliset oot juonut, uni häipyy ja palajat todellisuuteen.
        Ei Hän mitään anteeksi pyytele. Eihän hän ole mielestään tehnyt yhtään mitään. Me muut ollaan. Meidän vika.
        Ei muuta ku tuupataan nurkkaan hetkeksi aikaa häpeemään ja lakataan kommentoimasta hänelle. Vasta sitten, kun on oppinut enteks ja toisteks miettimään millä tavalla muille kommentoi, niin sitten voi kaks tai kolme sanaa sille pistää.


      • suvenelli1
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Hyvin veikeä. Hän yritti parhaansa mukaan häpäistä äitiäni. Äiti on kuollut, häntä ei satuta enää mikään. Itse en välitä, olen nähnyt vastaavia tapauksia muutaman elämässäni. laitan tähän vielä hänen hengentuotteensa, onko veikeää??
        >"mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H<

        Voi ei :(
        Olen surullinen puolestasi. Tuohan on tavallaan "hautarauhan rikkomista".

        (Iggaan itseni tästä ketjusta, tuli niin paha olo.)


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Hyvin veikeä. Hän yritti parhaansa mukaan häpäistä äitiäni. Äiti on kuollut, häntä ei satuta enää mikään. Itse en välitä, olen nähnyt vastaavia tapauksia muutaman elämässäni. laitan tähän vielä hänen hengentuotteensa, onko veikeää??
        >"mielikki.mummo"

        Oliko äidilläsi tuskia?
        Rääkyikö hän.
        Maksoittunutta Kakkaa sänkyyn, veristä pissaa sekaan.
        Kerro nyt kaikki, kun kerran aloitit.
        Turha alkaa lässyttää kammatuista, harmaista hiuksista.

        H<

        Mielikki, se olikin sarkasmia hunkszille, olen kehoittanut häntä välttämään omaishoitaja-sanan käyttöä.
        Heti eilen tuli "v....n omaishoitajat", se oli varmaan huumoria.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, en löydä Hoosta mitään veikeää. Löydän ilkeän itseään täynnä olevan häirikön. Enkeli roikkuu hoon viestien kyljessä häiritsemässä asiakeskusteluita.

        Voi sinuakin ilkeilijää.


      • Lynkkaukseksi taisi nyt mennä tämä.... arvon rouvat, mä en usko haukkumalla saa mitään kaunista jälkeä. Saa vaan alistetun ihmisen.

        Ja jokainen tarvitsee toisen ihmisen joskus. Onneksi Hunkszillakin on Ancelina.


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Voi ei :(
        Olen surullinen puolestasi. Tuohan on tavallaan "hautarauhan rikkomista".

        (Iggaan itseni tästä ketjusta, tuli niin paha olo.)

        "suvenelli1"

        Ei tuosta kannata bulttia ottaa.
        Saman-lainen itku, potku, valitus kuin muidenkin sairaala-tarinat kuolevaisuudesta.
        Kaikkea kuolee, Kissaa, Koiraa, Veljeä, Siskoa, Äitiä, Isää, kummin-kaimaa
        -
        Minulla on oikeus kirjoittaa kuten minullekin on kirjoitettu.
        Tosin, minulle suotuja herjoja tuskin kukaan on tallettanut.
        -
        Siis taas kerran: Höpö, höpö mokomat SYKE-näyttelijät.
        Päästänne-keksijät. :)
        Eikä tämäkään siis ole anteeksi-pyyntö.

        H.


      • Ancelina kirjoitti:

        Voi sinuakin ilkeilijää.

        Näinkö ilkeilyksi koet kommunikointinne kriittisen tarkastelun. Jokainen voi lukea keskusteluketjuista sinun ja Hoon mielipiteiden vaihdon, niillä kun ei ole useinkaan mitään tekemistä aloituksien aiheiden kanssa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Näinkö ilkeilyksi koet kommunikointinne kriittisen tarkastelun. Jokainen voi lukea keskusteluketjuista sinun ja Hoon mielipiteiden vaihdon, niillä kun ei ole useinkaan mitään tekemistä aloituksien aiheiden kanssa.

        Ja sinun tehtäväsi on arvioida ja arvostella.

        Tännehän pitäisi mahtua kaikkien omine kirjoituksineen, kun kukaan ei mitään omista.
        Ei aloituksiakaan.


      • Karsee-eukko
        hunksz kirjoitti:

        "suvenelli1"

        Ei tuosta kannata bulttia ottaa.
        Saman-lainen itku, potku, valitus kuin muidenkin sairaala-tarinat kuolevaisuudesta.
        Kaikkea kuolee, Kissaa, Koiraa, Veljeä, Siskoa, Äitiä, Isää, kummin-kaimaa
        -
        Minulla on oikeus kirjoittaa kuten minullekin on kirjoitettu.
        Tosin, minulle suotuja herjoja tuskin kukaan on tallettanut.
        -
        Siis taas kerran: Höpö, höpö mokomat SYKE-näyttelijät.
        Päästänne-keksijät. :)
        Eikä tämäkään siis ole anteeksi-pyyntö.

        H.

        Sinun täyty olla nainen. MIES ei ole tuollainen.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ja sinun tehtäväsi on arvioida ja arvostella.

        Tännehän pitäisi mahtua kaikkien omine kirjoituksineen, kun kukaan ei mitään omista.
        Ei aloituksiakaan.

        Tunnen, että minulla on oikeus puuttua keskusteluihin, joissa aloitusta vedetään väkisin pois asiasta, jonnin joutavalla lääryilyllä ja musiikki linkeillä. Jo nyt paloman kirja-aloitukseen ilmestyitte yhdessä sättäilemään "sarkasmisko", sitä vissiin


      • Karsee-eukko kirjoitti:

        Sinun täyty olla nainen. MIES ei ole tuollainen.

        "Karsee-eukko"


        Jospa alkaisit tällaista vasta kun olet soittanut.
        Olen ollut huomaavinani minua pidettävän miehenäkin.
        Naiselliset tykkäävät sillee.
        Lesboiltahan puuttuu tajua paljon.

        H.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tunnen, että minulla on oikeus puuttua keskusteluihin, joissa aloitusta vedetään väkisin pois asiasta, jonnin joutavalla lääryilyllä ja musiikki linkeillä. Jo nyt paloman kirja-aloitukseen ilmestyitte yhdessä sättäilemään "sarkasmisko", sitä vissiin

        :) Just just, taidat tuntea jotain muutakin.
        Minä tunnen nyt lopettavani tyhjänpäiväisen lätinän kanssasi.


      • Ancelina kirjoitti:

        :) Just just, taidat tuntea jotain muutakin.
        Minä tunnen nyt lopettavani tyhjänpäiväisen lätinän kanssasi.

        Sinulla ei ole tänään hyvä päivä. Koet keskustelumme tyhjänpäiväisenä lätinänä. No, minä tunnen, kevään tuoksun. Vielä on tunteita onneksi.

        📈📉🎡👣


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sinulla ei ole tänään hyvä päivä. Koet keskustelumme tyhjänpäiväisenä lätinänä. No, minä tunnen, kevään tuoksun. Vielä on tunteita onneksi.

        📈📉🎡👣

        Erehdyt taas, minulla on äärettömän hyvä päivä, minua rakastetaan tänäänkin.

        Eiköhän tämä meidän "keskustelumme" ole kaukana aloituksen aiheesta. Ja sinä haluaisit jatkaa ja jatkaa.

        Lepo nyt vaan.


      • Mummojen.kesken

        Missä on miehisyys.


      • Ancelina kirjoitti:

        Erehdyt taas, minulla on äärettömän hyvä päivä, minua rakastetaan tänäänkin.

        Eiköhän tämä meidän "keskustelumme" ole kaukana aloituksen aiheesta. Ja sinä haluaisit jatkaa ja jatkaa.

        Lepo nyt vaan.

        Taasko erehdyin, no sattuuhan sitä.

        Ketjuhan on mennyt persielleen jo ajat sitten, mutta ei onneksi kommenteistani johtuen vaan eräiden toisten.

        Että oikein rakastetaan😂


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Taasko erehdyin, no sattuuhan sitä.

        Ketjuhan on mennyt persielleen jo ajat sitten, mutta ei onneksi kommenteistani johtuen vaan eräiden toisten.

        Että oikein rakastetaan😂

        Säälittävä olet.
        En minäkään usko, että se petzesi sinua rakastaa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Säälittävä olet.
        En minäkään usko, että se petzesi sinua rakastaa.

        Käytin passiivimuotoa.

        Keskutelun häviäjiä ovat henkilökohtaisuuksiin menijät


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Käytin passiivimuotoa.

        Keskutelun häviäjiä ovat henkilökohtaisuuksiin menijät

        Sama kai tuo heittääkö passiivina vai muuna muotona, tarkoituksen huomasin.

        Onneksi huomasit myös hävinneesi.


      • ent.siivoojaparka
        suvenelli1 kirjoitti:

        Voi ei :(
        Olen surullinen puolestasi. Tuohan on tavallaan "hautarauhan rikkomista".

        (Iggaan itseni tästä ketjusta, tuli niin paha olo.)

        Olihan se melko roisia tekstiä.
        Mutta kuitenkin, niinkuin mielikki.m realistisesti totesi, niin hänen äitinsä on tuollaisen ulottumattomissa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Sama kai tuo heittääkö passiivina vai muuna muotona, tarkoituksen huomasin.

        Onneksi huomasit myös hävinneesi.

        Sovitaan näin😆


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Sovitaan näin😆

        Kättä päälle :)


      • etköhäLiioittele
        hunksz kirjoitti:

        "Karsee-eukko"


        Jospa alkaisit tällaista vasta kun olet soittanut.
        Olen ollut huomaavinani minua pidettävän miehenäkin.
        Naiselliset tykkäävät sillee.
        Lesboiltahan puuttuu tajua paljon.

        H.

        Vai naiset tykkää hunkszista :)
        Enpä usko että hetkeä kauempaa, jos tykkäisivät et niin epätoivoisena tyrkyttäisi numeroasi ja kerjäisi soittamaan.
        Tyypillistä narsistille (luokitellaan psykopaatiksi) on myös itsensä pitäminen aina oikeassa ja kaikkitietävänä, tällainen henkilö ei sulata tippaakaan, että joku muu olisi oikeassa.



      • Karsee-eukko
        hunksz kirjoitti:

        "Karsee-eukko"


        Jospa alkaisit tällaista vasta kun olet soittanut.
        Olen ollut huomaavinani minua pidettävän miehenäkin.
        Naiselliset tykkäävät sillee.
        Lesboiltahan puuttuu tajua paljon.

        H.

        Siksipä arvelenkin sinun olevan lesbo.



    • onkoTotta

      Otan talteen viestit. Laitan eteenpäin varoituksena millaista täällä suomi24 on.
      Näkyy olevan.

      • ent.siivoojaparka

        Säilyyhän ne täällä (jos ei joku poistata) kaikkien luettavana vaikka niitä ei talteen ottaisikaan. Ne jää talteen automaattisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      433
      13500
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      61
      2654
    3. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      158
      2653
    4. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2612
    5. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      37
      2097
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      171
      2068
    7. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1967
    8. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      42
      1545
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      64
      1507
    10. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1480
    Aihe