Ihmettelen suuresti.

Tätä suomalaisten Yhdysvaltain vastaisuutta. Tästä oli mallieseimerkki hyödyllisten idioottien mielenosoitukset Euro-ohjuksia vastaan 1980-luvun alussa. Neuvostoliiton ohjukset olivat toki rauhanohjuksia.
Varsinkin Maalaisliitto-Keskusta on kunnostautunut Itänaapurin kiehnaamisessa.

27

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En pitäisi silloisia länsisaksalaisia kovin maalaisliittolaisina. En edes keskustalaisina.

    • Muistakaa_nyt

      Näitä trolleja ei pidä kommentoida..

    • mitenseasiaolikaan

      Älä itke!!! Itsehän olet myöskin Trump-vastainen punalipunhulmuttaja.
      Kysele vain puna-ylen suunasta tuotakin mieltäsi askarruttavaa asiaa.
      Eikös teidän Clinttonistien pitänyt poistua saitilta, jos kärsisitte häviön?

      • En. Miten yhdistät Trumpin vastaisuuden punalipun hulmutteluun?


    • ajattelia

      Nytkin Suomessa puututtu tosi negatiivisesti USA:n pres.vaaleihin.Trump voitti , demogratia puhunut.Suomessa (Yle) jatketaan maailman mahtavimman miehen mollaamista. Teslan litium akku tehtaalle Trump sanoo :Haistakaa vittu Suomalaiset ! Venäjän demogratiavajeesta ja diktaattorista Suomessa ei KOMMENTOIDA.Itsekään en " kannata " kaikkia Trumpin ideoita, mutta vaalitulos pakko hyväksyä. Meillä itsellä on oma Trump , ja vielä pahempi nimittäin Sipilä . Voisko YLE arvostella häntä yhta negatiivisesti , tasapuolisuuden nimissä ?

      • Poliisikoira

        Selitä tarkemmin miten YLE on mollannut Trumppia? Jos ukkeli touhuaa järjenvastaisia, eikö niistä saisi uutisoida? Uskon nimittäin vakaasti, että kysymys on nimenomaan siitä, että näin ei mielestäsi saisi tehdä, Merkittävä osa ukkelin touhuista pitäisi mielestäsi jättää uutisoimatta.

        Kyse on samasta asiasta, mistä kepulaiset kirjoittavat Sipilän vainoamisena. Jos pääministerillä on taloudellisia kytköksiä, pitää niistä voida uutisoida ilman trolliarmeijan joukkohyökkäystä.

        Toisaalta tietyt trollit kyselevät kymmenissä viesteissä, miksei oppositiojohtajan kaksikymmentä vuotta vanhoista puhelinlaskuepäselvyyksistä tehdä valtakunnan ykkösmedian pääuutista.

        Mutta asiaan: kerro toki, kuten alussa kirjoitin, esimerkkejä mollausuutisista!


      • ajattelia

        Esim.Ruben Stillerillä oli pressiklubissa törkeä Trump paita päällä ennen vaaleja . Jokainen haaststeltava vastusti uutisissa Trumpia (mm. Sipilä,Niinistö) ennen vaaleja. Nyt vaalien jälk. jokaisessa uutisessa arvostellaan Trumpin tekemisiä, vaikka hän toteuttaa vaalilupauksiaan ! Jos hän ei toteuttaisi häntä haukuttaisiin petturiksi ja populistiksi ! Meillä poliitikot ei yleensä toteuta vaalilupauksiaan.


    • pistää.pikku.pistehinen

      Otsikon jälkeen ei tule pistettä.

      • tuntiturpaan.ko

        Paloheinän emakon näköinen ääliö ei paljon kaunokirjoittamisen hienouksista tajua.


      • tuntiturpaan.ko kirjoitti:

        Paloheinän emakon näköinen ääliö ei paljon kaunokirjoittamisen hienouksista tajua.

        Pää kiinni vajakki.


    • Minä en ihmettele laisinkaan sitä, jos Suomessa suhtaudutaan kriittisesti Yhdysvaltoihin. Ja tässähän ei nyt suinkaan ole kyse mistään toiselle puolelle asettumisesta. Suomessa suhtaudutaan vielä enemmän kriittisesti Venäjään ja suhtauduttiin aikoinaan kriittisesti Neuvostoliittoon. Ei 1980-luvun mielenosoituksissa ollut mitään hyödyllisiä idiootteja eikä Neuvostoliiton aseita pidetty minään rauhanaseina. Sellainen mielikuva on täyttä huuhaata. On tietysti mahdollista, että verraten pieni taistolaisjoukko näin toimi, mutta ei sekään enää 1980-luvulla, kun taistolaisuus alkoi hävitä ja siitä tuli sitten kannattajilleen rasite.

      Suomalaiset suhtautuvat erittäin kriittisesti suurvaltapolitiikkaan. Se jos mikä on tervettä asennoitumista. Suomalainen ei luota sen paremmin venäläiseen kuin amerikkalaiseen, koska nämä molemmat pelaavat omia suurvaltapelejään eivätkä ole oikeasti kiinnostuneita pienten maiden eduista. Kyllähän tämä on tullut aika selväksi nyt näistä Make America Great Again -puheista muidenkin kuin Trumpin suusta.

      Nyt voidaan nähdä Euroopassa kolmenlaista suuntausta. Ensimäinen korostaa transatlanttista suhdetta (Englanti). Toinen on eurooppakeskeinen ajattelu (Saksa, Ranska ja toivottavasti myös Suomi). Kolmas on näiden kahden sekamuoto (Viro). Trumpin valtaantulon myötä eurooppakeskeinen ajattelu on yhtäkkiä herännyt henkiin. Yhdysvaltoja on alettu pitää epäluotettavana pelurina muuallakin kuin Suomessa. Pelätään, että Trump on valmis tekemään Putinin kanssa uudet Molotov-Ribbentropit ja jakamaan Eurooppaa etupiireihin. Nyt kun Venäjän ja Valko-Venäjän suhteen ovat alkaneet kiristymään, voimme ehkä jo piakkoin nähdä uuden Ukrainan kriisin, kun venäläiset joukot menevät "auttamaan" valko-venäläisiä veljiään lännen uhkaa vastaan tai äänestyttävät jotain sopivaa porukkaa siitä, pitäisikö alueita samantien liittää Venäjään.

      • Poliisikoira

        Liian fiksu kirjoitus. Ei lukijoiden ymmärrys riitä sen lukemiseen saati sisäistämiseen. "Vihreät on homoja" menee jakeluun huomattavasti paremmin. Asiaa vielä edistää halu ymmärtää.


      • S24uomlaineN

        Trump on suurin vaara Yhdysvaltain suhteille.


      • S24uomlaineN kirjoitti:

        Trump on suurin vaara Yhdysvaltain suhteille.

        Seuraavaksi Putin pistää näppinsä Ranskan presidentinvaaleihin.


      • NytPitääKysyä
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Seuraavaksi Putin pistää näppinsä Ranskan presidentinvaaleihin.

        Jaa, ja miten se sitten tapahtuu?

        Silläkö, että Ranskan kansa on kyllästynyt nykymenoon ja haluaa muutosta?


      • NytPitääKysyä kirjoitti:

        Jaa, ja miten se sitten tapahtuu?

        Silläkö, että Ranskan kansa on kyllästynyt nykymenoon ja haluaa muutosta?

        Sitä että Putin pyrkii saamaan kiilaa lännen rintamaan. Suomen Trump-kiimaisten on tietysti vaikea ymmärtää tätä.
        Vai onko taustalla vielä Venäjänkiima?


      • ajattelia

        Kaikki ne asiat josta Trumpia tällä hetkellä arvostellaan tapahtuu Euroopassa . 1 :Eurooppaan rakennetaan aitaa/muuria Itävaltaan. 2 :Turkin ja Kreikan sopimus estää pakolaisten tulon. 3:Kiina juuri tänään syyttää Eurooppaa protektinismista eli metallitulleista . 4: Eurooppaankin Myös Suomeen siirtynyt takaisin yrityksiä Kiinasta 5 : Esim.Ranskassa Trumpin kaltaiset voimat nousussa . 6: Englannin brexit johtui siirtolaisista/pakolaisista , onko Englanti rasistinen maa ,kuten Trump ? Kun katsoo asioita omalla järjellä ,eikä tiedotusvälineiden sanomana ,huomaa että totuus on toisenlainen .


      • JuurikinNoinSeOn
        ajattelia kirjoitti:

        Kaikki ne asiat josta Trumpia tällä hetkellä arvostellaan tapahtuu Euroopassa . 1 :Eurooppaan rakennetaan aitaa/muuria Itävaltaan. 2 :Turkin ja Kreikan sopimus estää pakolaisten tulon. 3:Kiina juuri tänään syyttää Eurooppaa protektinismista eli metallitulleista . 4: Eurooppaankin Myös Suomeen siirtynyt takaisin yrityksiä Kiinasta 5 : Esim.Ranskassa Trumpin kaltaiset voimat nousussa . 6: Englannin brexit johtui siirtolaisista/pakolaisista , onko Englanti rasistinen maa ,kuten Trump ? Kun katsoo asioita omalla järjellä ,eikä tiedotusvälineiden sanomana ,huomaa että totuus on toisenlainen .

        Näinhän se on kun sanot.

        Meksikon rajalle on muuten Obaman aikana rakennettu 1000 km verkkoaitaa. Miksei sitä paheksuta? Samaahan sillä tavoitellaan, laittoman maahanmuuton hiljentämistä.


      • ajattelia
        JuurikinNoinSeOn kirjoitti:

        Näinhän se on kun sanot.

        Meksikon rajalle on muuten Obaman aikana rakennettu 1000 km verkkoaitaa. Miksei sitä paheksuta? Samaahan sillä tavoitellaan, laittoman maahanmuuton hiljentämistä.

        Sinä ymmärrät mitä tarkoitan .En minäkään kannata Trumpia ,mutta kun vaalitulos ratkaisi . Nyt ei haukut auta , vaan katsottava peiliin. Olen aina ollut sitä mieltä että USA ei tarvitse niinkään Eurooppaa ,mutta Eu tarvitsee USA: ta . Jos Trump sanoo :joukot pois Euroopasta,mitä tapahtuu ? USA:lle ei mitään ,Eurooppa kusessa ! USA:lla on kuitenkin monta liittolaista (saudit,israel ym). Trump voi tehdä mitä vain ,niin paljon valtaa . Kannattaako vittuilla ?


      • NäinSeMeneee
        ajattelia kirjoitti:

        Sinä ymmärrät mitä tarkoitan .En minäkään kannata Trumpia ,mutta kun vaalitulos ratkaisi . Nyt ei haukut auta , vaan katsottava peiliin. Olen aina ollut sitä mieltä että USA ei tarvitse niinkään Eurooppaa ,mutta Eu tarvitsee USA: ta . Jos Trump sanoo :joukot pois Euroopasta,mitä tapahtuu ? USA:lle ei mitään ,Eurooppa kusessa ! USA:lla on kuitenkin monta liittolaista (saudit,israel ym). Trump voi tehdä mitä vain ,niin paljon valtaa . Kannattaako vittuilla ?

        Huvittavimpia perusteluja länsivastaisuudelle näillä hyödyllisillä idiooteilla oli nämä "täytyy vaikuttaa lännen demokratioihin, koska täällä voimme vaikuttaa yleiseen mielepiteeseen" tyyppiset selitykset. Vihreät totesivat aikanaan Suomessakin, kuinka idän järjestelmä on paljon parempi "Koska se vaalii ja suojelee ympäristöä!" (Satu Hassi).

        Länsi-Saksan vihreät olivatkin Suomen Keskustan ohella ainoa porvarilliseksi luettu puolue Moskovassa vallankumouksen 70-vuotis juhlissa. Mitkä lienevät olleet vihreiden ansiot, kepun me tunnemme. Toki lännen sosialistipuolueet (Suomesta SDP ja SKDL) olivat mukana. Suomessa ei vielä tuolloin ollut varsinaista vihreää puoluetta, kait heidät olisi siinä tapuksessa pyydetty juhliin.


    • TotuusTuostakin

      1980 luvun mielenosoitukset, ns rauhanmarssit, olivat täynnä niitä hyödyllisiä idiootteja. "USA ja NATO, rauhan perikato" huudettiin. Koko touhu oli tiukasti Moskovassa käsikirjoitettua, siellä säikähdettiin kun Pershing II ohjukset tulivat Eurooppaan, oli saatava kansalaismielipide niitä vastaan. Suomessa se oli helppoa.

      Hyödyllisiä idiootteja pilvin pimein, demarit etunenässä, jopa kommunisteissa oli enemmän kriittisiä. Ei Neuvostiliiton tarvinnut tehdä itse juuri mitään kun Suomen omat idiootit hoitivat homman heidän puolestaan, maailman rauhanneuvoston (NL:n käsikassara) käsikirjoituksen mukaan.

      Vasemmistosissien taistelua tuettiin missä he vain yrittivät vallankumousta - se oli sitä "oikeutettua sotaa rauhanasein". Che Guevaara oli jumalolentoon verrattava hahmo, Kuuban 60 000 sotilasta taisteli Afrikassa vapauden ja rauhan puolesta. Afganistanin sodasta oltiin aivan hiljaa, NL:n taistelukaasujen käyttö siviilejä vastaan oli sentään hiukan kiusallista meidän hyödyllisille idiooteillekin. Siitä siis vaiettiin. Tyhmin osa porukasta ei tainnut edes tietää tuollaisista teoista Afganistanin offensiivissa.

      Yksikään noista kauhistelluista "rauhan perikadon" ohjuksista ei muuten ollut suunnattu Suomeen, sen sijaan Virossa voi käydä vieläkin tutustumassa tänne suunnatun SS-20 ohjuksen laukaisualustaan.

      Saksassa turvauduttiin toisenlaiseen mielipidemanipulointiin, Stasi synnytti sinne vihreän liikkeen, joka alkoi nakertaa läntisen Saksan taloutta sisältä päin nousemassa olleen ympäristöaatteen antamalla nojalla. Se vitsaus on meillä edelleen.

      • Tuo Che Guevaran ihannointi hämmästyttää. Mies oli pahimman sortin murhamies ja kiduttaja.
        SKDL:n Ele Alenius suhtautui muuten hyvin kriittisesti Neuvostoliittoon. Huomattavasti kriittisemmin kuin esim. jotkut porvaripoliitikot.


      • NäinSeMeneee
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tuo Che Guevaran ihannointi hämmästyttää. Mies oli pahimman sortin murhamies ja kiduttaja.
        SKDL:n Ele Alenius suhtautui muuten hyvin kriittisesti Neuvostoliittoon. Huomattavasti kriittisemmin kuin esim. jotkut porvaripoliitikot.

        SDP oli täysin noiden hyödyllisten idioottien miehittämä. Tuomioja ym.


      • dv8_
        OikeistoSosDem kirjoitti:

        Tuo Che Guevaran ihannointi hämmästyttää. Mies oli pahimman sortin murhamies ja kiduttaja.
        SKDL:n Ele Alenius suhtautui muuten hyvin kriittisesti Neuvostoliittoon. Huomattavasti kriittisemmin kuin esim. jotkut porvaripoliitikot.

        Etkö ole lukenut Lehtisen kirjaa: SDP ja länsivastaisuus? Sitähän johti tuomioja joka oli varmaan johtamassa kannattajineen jokaisessa USAn ja lännen vastaisessa mielenosoituksessa.

        Sama mies johtaa vieläkin puolueesi ulkopolitiikaa. Siivoa ensin oma pesäsi


    • terveeestiIsänmallinen

      samaa mieltä aloittajan kanssa. olis kiva jo kuulla suomalaisiakin uutisia. nyt uutisia joko mamuista tai trumpista ja Huom! aina samaan sävyyn. loistavaa, ammattitaitoista journalismia, uskottavaa ja luotettavaa, jatkakaa samaan tyyliin ja vaihtoehtomediat kukoistavat.

      Vastustin EUta. vastustin suomalaisten veronmaksajien varojen jakelua välimeren maille, vastustin elintasopakoloisten vyöryä, kuten sadattuhannet muutkin eurooppalaiset. pieni eliitti vie ja muut vikisevät.

      ei ole enää vasemmistoa, eikä oikeistoa, kuten suurvaltojen äänestyksissä olemme nähneet, nyt on kahtia jako joko isänmaallisiin ja liittovaltion kannattajiin. minun arvoni ovat aina olleet koti, uskonto ja isänmaa, enkä ole takkiani kääntänyt. enkä käännä.

      • mennyt.aika

        80 luvun uutisiako?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe