Hyvä ja tosi raamattullinen kristillysyys. Mutta löytyykö enää sellaisen kristillisyys seurakunnissa? Oletko lukennut tämä merkittävä kirja? Mitä ajatteleet kun luet uudestisyntymisen/elävä usko/jne?
Dårhushjonet/Hulluinhuonelainen
17
726
Vastaukset
- 99b7543
E niin merkittävä kirja tuokaan ole.
On sitä seurakunnissa oikeita kristittyjä. He ovat kiinni Raamatun opetuksessa ja luterilaisessa tunnustuksellisessa uskossa. Hulluinhuonelainen on aika kevyttä kamaa sen rinnalla.Kyllä tiedän että moneesti on käynyt niin että on "kevyttä kamaa sen rinnalla". LLL:in kirjasi halua osoittaa että kristillisyys on elävä uskon elämä, ja ei vaan hyvä tunnustus ja sydämen halua. Et ole lukennut sen.
- tottao
Armonjärjestys kirjoitti:
Kyllä tiedän että moneesti on käynyt niin että on "kevyttä kamaa sen rinnalla". LLL:in kirjasi halua osoittaa että kristillisyys on elävä uskon elämä, ja ei vaan hyvä tunnustus ja sydämen halua. Et ole lukennut sen.
Sieltä voi myös saada vääriä ymmärryksiä kun ei sina tiedä mitä LLL on tarkoittanut
Uskon että suuren osaa "vääriä ymmärryksiä" ovat sellaisia asioita joka eivät sopii nyky-ajan lestadiolaisuus. Ottaakaa uudestisyntymisen; Raamattua ja Hulluinhuonelainen kertovat paljon tämä aiheessa, mutta lestadiolaisen ei osaa kertoa paljon...vaikka hän halua olla rehellisesti kristitty. Mutta en löytyy vaihtoehtoa, tarvitsen lukea yksin...koska kukaan muu ei halua?
- 99b753
Armonjärjestys kirjoitti:
Kyllä tiedän että moneesti on käynyt niin että on "kevyttä kamaa sen rinnalla". LLL:in kirjasi halua osoittaa että kristillisyys on elävä uskon elämä, ja ei vaan hyvä tunnustus ja sydämen halua. Et ole lukennut sen.
Mistä sinä tiedät minun lukemiseni On se minulla hyllyssä ja olen lukenut.
Laestadius ohjaa omaanvanhurskauteen.
Vasta myöhemmin hän oppi ymmärtämään Lutherin opetusta armosta. Jos tarkastaa Laestadiuksen ja Lutherin kokemuksia armon järjestyksissa, näemme että ne ovat samanlaisia. Evankeli on voima ja kysymys on siitä, olemmeko kokenneet tämä voima oikeesti. LLL:in kirjasi osoittaa kuinka tärkeä että siellä löytyy sydämän uskoa, ei vaan tuo "oikea" oppi ja "oikea" ymmärrys jne.
- tottaon
Armonjärjestys kirjoitti:
Jos tarkastaa Laestadiuksen ja Lutherin kokemuksia armon järjestyksissa, näemme että ne ovat samanlaisia. Evankeli on voima ja kysymys on siitä, olemmeko kokenneet tämä voima oikeesti. LLL:in kirjasi osoittaa kuinka tärkeä että siellä löytyy sydämän uskoa, ei vaan tuo "oikea" oppi ja "oikea" ymmärrys jne.
Asetatko sinä jonkun määrän Jumalalle kuinka syvä suru synnistä pitää olla ja kuinka korkia armon ja ilon tunne.Eikö se riitä että on senverran ollut hätä,on rientänyt armoistuimelle ja rukoillut anteeksi ja uskonut anteeksi
Kysymys on se, oliko pyhän hengen todistus tai "itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.". Kun me emme tietää eroa, tarkoitta vain että jotakin puuttuu meillä. Raamattu itee näyttä kuinka kristitty osaa selvittää kuka on oikea apostoli jne.
En tiedä mitä nyky-lestadiolaisuus oikeesti on, kyllä näen kun menen seuroille kuinka ihmisiä pyydävät anteeksia (olen nähnyt tämä muutama eri suuntat).
Näkee hienosti, mutta kohta sen jälkeen (saarnan jälkeen) keskustelu on vain maallisista asioista... Tunnen itse, että haluan keskustella enemmän kristinuskosta...mutta tunnen vaikea.- pikkuleevi
Armonjärjestys kirjoitti:
Kysymys on se, oliko pyhän hengen todistus tai "itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.". Kun me emme tietää eroa, tarkoitta vain että jotakin puuttuu meillä. Raamattu itee näyttä kuinka kristitty osaa selvittää kuka on oikea apostoli jne.
En tiedä mitä nyky-lestadiolaisuus oikeesti on, kyllä näen kun menen seuroille kuinka ihmisiä pyydävät anteeksia (olen nähnyt tämä muutama eri suuntat).
Näkee hienosti, mutta kohta sen jälkeen (saarnan jälkeen) keskustelu on vain maallisista asioista... Tunnen itse, että haluan keskustella enemmän kristinuskosta...mutta tunnen vaikea.Lue myös vanhinten kirjoja 1, 2, 3, 4, Raattamaa, Purnu, Sammeli,Niku,Kuoksu ym löydät että niillä on sama kristillisyys kuin LLL.
Sieltä löytyy aika hyvä esimerkkejä, mutta nämä eivät ole niin tarkkaa kuin Laestadius ja Luther. Valitettavasti löytyy 5-6 suuntat esikoislestadiolaiset (eri ryhmät) nykyään, nuo miehet ovat kuolleet kauan sitten. Jos haluamme hyvä ja helppo esimerkki mitä Kristillisyys on, katsomme Lapin-Maija todistuksesta; hän osaa kertoa Armon järjestys niin voimakasti... Että Laestadius sai nähdä missä tie menee taivaseen! (uskon että pyhä henki toimi sama mallissa vielä tänään)
- tottaon
Armonjärjestys kirjoitti:
Sieltä löytyy aika hyvä esimerkkejä, mutta nämä eivät ole niin tarkkaa kuin Laestadius ja Luther. Valitettavasti löytyy 5-6 suuntat esikoislestadiolaiset (eri ryhmät) nykyään, nuo miehet ovat kuolleet kauan sitten. Jos haluamme hyvä ja helppo esimerkki mitä Kristillisyys on, katsomme Lapin-Maija todistuksesta; hän osaa kertoa Armon järjestys niin voimakasti... Että Laestadius sai nähdä missä tie menee taivaseen! (uskon että pyhä henki toimi sama mallissa vielä tänään)
On hyvä että otat tarkan vaarin LLL saarnoista,niin se Raattamaa kirkkopostillan esipuheessa kehoittaa myös tulevaista kansaa,mutta mainitsee myös että niissä on paljon salattu,siksi kannattaa myös lukea vanhintenkirjat,kuinka he on LLL ymmärtäneet,sillä ne ei ole lestadiusta vastaan olleet ja että näkis,kuka on siinä opissa vieläkin pysymässä.Tässä on kysymys kristuksen oppi
- Yksplusyksonkaks
Lukekaa hyvät ihmiset Raamattua. Jättäkää Hulluinhuonelainen suosiolla kokonaan väliin. Se on täynnä ihmisoppia vaikka muutama hyväkin esimerkki. Kirjan nimikin jo kertoo lähes kaiken mitä se pitää sisällään. Maksassa sitä ja haimassa tätä, pernassa jotakin muuta jne...
- Torikka
Koska se paljastaa eriseuran ja järjen sotkut mitä heidän peruukissa pyörii.
- RaattamaaEnsinkö
vl puolella Laestadius on joko pannassa tai vaiettu kuoliaaksi.
- JekJenssen
Ei mikään ihme! Sillä vl oppi ja rakennelma kaatuisi raunioksi ja valheet tulisi päivän valoon Laestadiuksen saarnoitten kaikkuessaan!
Jos luemme Laestadius tarkasti, kyllä näemme enemmän eroa vl-liikessa kuin nuo länsi-lestadio liikkeet...mutta vaikka naapurilla on huonompi oppi, se ei pelastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483