Ihmetellään vähän vasemmistolaisuutta

Uutisissa kerrotaan Ranskan presidenttiehdokkaasta, joka on vasemmistolainen. Onko vasemmistolaisilla vielä mahdollisuutta vai tramppaavatko Trumpit sen kuoliaaksi.

Olen kaiken täydellisyyden ystävä, perfektionisti, joka näkee äärisosialismin muita yhteiskuntamuotoja parempana. Tiedän myös sen ylitsepääsemättömän esteen, itse ihmisen, kaiken toteuttajan puutteineen.

Tiedän kyllä, että paljon on niitä, jotka hiukan parempina haluavat hiukan enemmän. "Sinne menee siis sekin ihanne" .

Otan ihanteitteni avuksi varustelukustannukset. Jos ne hirmuiset summat, jotka tarvitaan oman rikkauden ja paremmuden turvaamiseksi, muutettaisiin "kaikkien yhteiseksi hyväksi" olisi varaa kaikkeen mahdolliseen yli tarpeiden.

Tekisi mieli kysyä missä ihmiskunnan ihanteet ovat.

Vastatkaa joku!

10

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ismeistäismiin

      Voinhan vastata, kun komennat, onhan aloitus tällä kertaa sekä ajankohtainen, että mielenkiintoinen!

      Sosialismin perimmäisen tarkoituksen toteutuessa, ollaan pelkässä idealismissa, kaikilla yhtä hyvin, hyvin jaetaan ruoka ja vauraus, ja yhä enemmän ja nopeammin joka taholla lisäännytään, hetki vain, ja äkkiä on yö!
      Mutta niinkuin kello joka päivä siirtyy samoihin lukemiin, ajanjaksoissakin aatteet astuvat uusiin tarpeisiin.
      Protektionismi, sehän nyt on kansojen sävel pallolla.

    • En nyt määräilemään pyri.

      Nyt on nyt ja joskus on joskus. Haave jostain paremmasta täytyy selvittää. Itse olen niin vanha, etten voi nähdä sitä josta koko maailman pitäisi haaveilla.

      Et tainnut lukea perustelujani lainkaan.

      • ismeistäismiin

        Varustelukustannuksiako tarkoitat perusteluilla ? Kyllä luin, vaan oletin, ettet tarkoittanut valtion puolustusmenoja, vaan yleensä oman ja jälkipolven hyvinvoinnin turvaamiseen hankittua henkilökohtaista omaisuutta/ koulutukseen satsamista kaikkea m.m.

        Äärisosialismissä on tapatettu ihmisä eniten koko historian aikana maailmassa, joten sitä kyllä kaihdan.
        Idealismejä en suosi, ne menee luonnon kustannuksella, luonnon joka demokratiassa antaa yksilönkin vapaasti kilpailla.


      • Älä jauha siitä aidosta kommunismista, jos kaikki maailman varallisuudet jaettaisiin tasan tänään maapallon jokaisen asukkaan kesken, olisiko huomenna kaikilla tasan yhtä paljon varallisuuta ?


    • miksi.näin

      Miksi aina Saksan natsien hirmuteoista muistutetaan, kun äärisosialistit ovat tapattaneet ja näännyttäneet vankilereillä paljon enemmän ihmisiä ?

      • väinönkannel

        En ole huomannut Saksan natseista mitään mainintaa, kuka niitä viitsisi luetella, kaikki Uraalin tältä puolen kaukoidän historiikkeihin, hyi hitsinskitsit, luvallista on ottaa pelkkä pesäero.


    • Jos pyritään uuteen ja parempaan, pitää välttää huonoksi koettua.

      Neuvostokommunismi on esimerkki huonosta sosialismissa.

      Se mikä Maxin Kallella ja ehkä vielä Leniniläkin oli mielessä, tuhottin täydellisesti. Ihanteellisimmillaan oli kommunismi Jugoslaviassa, jossa Marsalkka Tito hoiti kaiken arvovallallan.

      Kun Tito kuoli, kaatui koko Jugoslavia suuriin sotiin ja teurastuksiin. Nyt on useita pikkumaita, kuten Serbia, Kroatia ja Slovenia jne. Ihan hyviä turistimaitakin.

    • J.K. Älkää nyt sotkeko kansallissosialismia sosialismiin. Oikeaa sosialismia on yritetty vain ehkä Tsekkoslovakiassa ja se johti neuvostomiehitykseen kun sosialismi haluttiin mukaturvata.

      Jeltsinin avulla kaatui kommunismi Venäjällä ja Putin on nyt kuin diktaattori.

      • "varustelukustannukset", joilla tarkoittanet asevarustusta?
        "oman rikkauden ja paremmuden turvaamiseksi, muutettaisiin "kaikkien yhteiseksi hyväksi" "olisi varaa kaikkeen mahdolliseen yli tarpeiden."

        Oletko aivan tosissasi, että noin voisi tapahtua? Millään maalla ei olisi minkäänlaista puolustusta, muuta kuin luotto siihen, että kukaan ei hyökkää? Luuletko, että ne varat käytettäisiin jakaen ne kaikelle kansalle tasapuolisesti, että kaikilla oli yhtä paljon varallisuutta??

        Kuinka ne jaettaisiin esim. heille, joilla on jo omaisuutta aivan itse hankittua omalla työllä tai perintönä saatu ja sitten vastakohtana elämässä epäonnistunut "laitapuolen kulkija?

        Vaikka kaikki maailman omaisuus tasattaisiin huomenna kaikille tasan, niin jo ensiviikolla olisi heitä, jotka ovat rikkaampia, kuin toiset.

        Eikös tämä kaikki ole todistettu jo Raamatussa, ainakin Katekismuksen yhksesäs käsky; Älä tavoittele lähimäisesi omaisuutta ja 10-käsky;? Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, karjaa äläkä mitään, mikä hänelle kuuluu.


      • "J.K. Älkää nyt sotkeko kansallissosialismia sosialismiin."

        Kirjoitin vastauksen sinulle, mutta et vastaa, Miksi? Eikö keskustelu kiinnosta, jota kaipaat, vai etkö löydä vasta kommenttia?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      454
      10164
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2546
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      59
      1997
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1739
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1462
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    7. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      157
      1331
    8. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1308
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1270
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1185
    Aihe