Olen elänyt viimeiset päivät todellisella säästökuurilla. Syönyt jotain, mitä saanut halvalla. Pääosin makaronia ja jauhelihaa, sekä nuudeleita.
Aamuisin kaurapuuroa. Ja lämpimiä aterioita nauttinut vain yhden päivässä.
Tänään kuitenkin on edessä päivä, jolloin joudun syömäänkin kaurapuuroa koko päivän... ja kun se loppuu, ei ole enää mitää syödä.
Leipäjonoon en jaksa mennä. Sinne pitäisi mennä julkisilla, mutta kun ei ole rahaa.
Ei ole tullut päätöstä Kelalta. Olo on levoton. Olo on, kuin oisin tehnyt syntiä ihan mielettömästi, eikä mikään liike helpota oloa. Päässä humisee. Järkevään ajatteluun en kykene. Normaali ihminen tässä tilanteessa alkaisi jo tulenpalavasti miettimään, miten selvitä tästä. Mun ei ole helppo. Aivot seisovat päässä. Sydän lyö ylimääräisiä iskuja. Olen myös liian saamaton toteuttamaan itsensä poistamista. Sanoisiko jopa että olen liian apaattinen nyt kaikkeen!
Ihmetyttää oikeasti se, miksi itsemurha olisi niin hirveä asia? Sosiaalityöntekijäkin, joka soitti minulle, oli huolissaan siitä, että haudon itsemurhaa. Totesin sille kyllä, että tällä hetkellä se on sillä asteella, että en vielä uskalla sitä itse tehdä, mutta toivon kuolemaa ylikaiken. Kukaan ei syntynyt tänne omasta tahdosta. Eikä kukaan voinut valita, millaiseksi syntyy. Jos kuljetat mukanasi ruhoa, jonka aivot ovat tyhmemmät kuin simpanssilla.... jotka ovat lähes kuolleessa tilassa, niin eikö se ole sinun ja varmasti kaikkien muidenkin etu, ettei sua enää olisi.
Minä ainakaan en jaksais olla mikään yhteiskunnan elättikään.
Nyt se päivä sitten koitti, olen PA
38
573
Vastaukset
- Kun_tuossa_toi-
sessa ketjussa keskustellaan Roosan ja Joonan blogista ja on siinöä linkkikin, niin menepä sinne blogiin, jos sinne voi mennä kuka tahansa tavallinen ihminen ja itke siellä. Kaikkialla sanotaan, että nähä Joona ja Roosa ovat niin mainioita tyyppejä, että heillä on ratkaisu jokaiseen ongelmaan niin kyllähän he äkkiä sinutkin vetäisevät kuiville.
Aloittaja muista rukous ,se voi paljon ja varsinkin
Vanhurskaan. älä jää itkemään pyydä Herraa avuksi
-teuta01 kirjoitti:
Aloittaja muista rukous ,se voi paljon ja varsinkin
Vanhurskaan. älä jää itkemään pyydä Herraa avuksi
-Profeetta Elias joutui nälänhätään ,hän rukoili HERRAA .
HERRA lähetti Kaarneen mukana joka aamu uusia tarvikeita
se on uskosta kiinni , karne on Korppi , jonkun verran varist
isonpi joka aamu ne toivat päivän tarpeen luolaan missä ,
Elias asui ja hän kiitti ja eli yli kolme vuotta näin. uskotko.
-
Ei se ole mikään isonpi ihme ,HERRALLE on kaikki mahdollista
niin tälläinenkin, usko ja rukoile, kyllä se siitä iloksi muuttuu..
... ei sellainen mitään saa joka ei usko. .
-teuta01 kirjoitti:
Profeetta Elias joutui nälänhätään ,hän rukoili HERRAA .
HERRA lähetti Kaarneen mukana joka aamu uusia tarvikeita
se on uskosta kiinni , karne on Korppi , jonkun verran varist
isonpi joka aamu ne toivat päivän tarpeen luolaan missä ,
Elias asui ja hän kiitti ja eli yli kolme vuotta näin. uskotko.
-
Ei se ole mikään isonpi ihme ,HERRALLE on kaikki mahdollista
niin tälläinenkin, usko ja rukoile, kyllä se siitä iloksi muuttuu..
... ei sellainen mitään saa joka ei usko. .
-Uskotko oikeasti, että joku rukoilu toisi mulle ruoan.... Että laittaisin vain kädet ristiin, niin joku ihmeen Kaarne tuo ikkunasta mulle ruokaa.
En voi mitään... en oikein jaksa uskoa tuohon Sanaan. Tuo Herra on vallan erikoinen, kun se kuuntelee niin valikoiden ihmisten rukouksia.
Luulen, ettei Herra edes kuule. Jos jonku rukous sattuu toteutumaan, se on sattumaa. Ite uskoin aikoinaan ihan mielettömästi rukoiluun ja rukoilinkin Herralta lisäten toki rukouksiin, että tapahtukoon sinun tahtosi. Usein Herran tahto oli toinen. Oikeastaan aina.
- HarrySL
"Ihmetyttää oikeasti se, miksi itsemurha olisi niin hirveä asia?"
Ihmetyshän on normaalia, elä ihmettelyäsi ihmettele. Ajan haaskausta.
Itsemurha ei ole hirveä asia, siitä on vaan tehty hirveä asia.
Kuolema on surullinen asia aina, tapahtuipa se itsemurhan, terrorismin, luonnonkatasrofin, autokolarin, muun onnettomuuden, sydänlaakin, tai vanhuuden johdosta. Ihminen kuolee joskus, elinpäivämme on määrätyt. Ihminen on syytön niin syntymään, kuin kuolemaan.
Itsemurha ihmetyttää, mutta niin elämän syntykin. Kaikki on auki, mikään ei ole selvää. Tärkeää ettei pohdi liikaa asioita joille ei voi koskaan löytyäkään selitystä. Elämälle ei löydy koskaan selitystä - EI KOSKAAN - järjen tasolla!
Tieliikenteessä tapahtuu äkkikuolemia, mutta samaan aikaan ihmeselviytymisiä. Ihminen on pudonnut lentokoneestakin 10 km korkeudelta, mutta maassa kasvava näre koitui pelastukseksi.
Elämä ja kuolema on yhtä suurta ihmettä, joka koostuu erilaisista pikkuihmeistä. Joten suotta ihmettelet. Ihmeet säilyvät muuttomattomana - ilman että sinun tarvitsee ihmetellä. Sellainen on turhuutta, kuin pieru saharassa, turhuus ei johda mihinkään hyvään.
Katso seuraavaan hetkeen ja seuraa ikään kuin sivusta mitä tapahtuu.Omaa elämää on aika vaikeaa seurata sivusta. Tunnen ahdistuksen kehossani. Tunnen myös nälän. Tässä on aika vaikeaa miksikään sivustaseuraajaksi heittäytyä. Jos voisin heittäytyä johonkin, heittäytyisin pois tästä näytelmästä. Tässä ei voi muuta toivoa, kuin että olisipa meissä ihmisissä virtanappula, josta vain voisi sammuttaa itsensä.
Vihdoin jaksoin avata Nettiterapian, jossa olin päässyt jo viimeiseen osioon.
Siitä, kun tein toisiks viimeistä osiota, onkin piiiitkä aika. Tehtävät olivat tuolloin jo liian vaikeita, joten voimat eivät riittäneet....
Viimeisin osio alkaa:
""Varo masennuksen noidankehää
Tilanteiden välttely voi lyhyellä tähtäimellä tuntua helpottavalta, mutta se alkaa nopeasti kapeuttaa toimintaa. Tämä johtaa siihen, että myönteisiä kokemuksia ei pääse syntymään ja kielteinen kehä vahvistuu.
Oman välttelykäyttäytymisen tunnistaminen on tärkeää masennuksen voittamisessa, sillä välttely yhdessä kielteisesti värittyneen havainnoinnin kanssa pitää yllä masennusta ja saattaa jopa voimistaa sitä.""
- Huomaan, että olen toiminut juuri näin viime aikoina. Vetäytynyt kaikesta. Viettänyt aikaa yksin... Nyt pakotan itteäni jatkamaan tuota!!!!Nettiterapia-istunto jäi varsin lyhyeksi.
Piti listata mielekkäät ja tärkeimmät asiat omassa elämässä......
Täytyy sanoa, että en voinut sitä tehdä. En vain näe mielekkyyttä...
Ehkä paremmalla hetkellä sitten.
- halvaksi_tulee
Ei muuta kuin dyykkaamaan kauppojen roskiksiin.
- TuplaLaaki
Ootko ajatellut sitä saunareissua? Ei tartte edes vastaa mukaan ottaa, eikä vihtaakaan. Sauer&Sohn riittää ja pari vihtavuorelaista. Yläleuan tekarit pois.
Kerään parastaikaa voimia siihen. Tosin en voi toteuttaa sitä sillä tavalla, kun suosittelet, koska mulla ei ole haulikkoa :(. Mietin parastaikaa vaihtoehtoisia keinoja ja pyrin keräämään voimia siihen, että saan sen myös hoidettua!
- Ota_vitsin_kan-
Luzer kirjoitti:
Kerään parastaikaa voimia siihen. Tosin en voi toteuttaa sitä sillä tavalla, kun suosittelet, koska mulla ei ole haulikkoa :(. Mietin parastaikaa vaihtoehtoisia keinoja ja pyrin keräämään voimia siihen, että saan sen myös hoidettua!
nalta nuo haulikkojutut ja ns. vahtoehtoiset ratkaisit. Sinä et ole läheskään lopussa vielä, kuvittelet vain. Jos olisit lopussa, että venyisi täällä. Sinun ainoa ongelmasi on se, että käperryt itseesi ja ongelmiisi ja kieltäydyt ymmärtämästä, että jokikisellä on ongelmia.
Ota_vitsin_kan- kirjoitti:
nalta nuo haulikkojutut ja ns. vahtoehtoiset ratkaisit. Sinä et ole läheskään lopussa vielä, kuvittelet vain. Jos olisit lopussa, että venyisi täällä. Sinun ainoa ongelmasi on se, että käperryt itseesi ja ongelmiisi ja kieltäydyt ymmärtämästä, että jokikisellä on ongelmia.
Jos en jaksa enää mitään, niin enkö ole silloin jo aika lopussa. Tuntuu, että kaikki ratkaisut, joita olen ikinä tehnytkin tässä viimeisten vuosien aikana, ovat vieneet mua vain syvemmälle. Eipä tässä enää mitää päätöksiä mistään uskalla tehdä. Energia riittää enää vain joutavien pohtimiseen. Tämä päiväkin mennyt ihan kokonaan märehtiessä... Tiedän, että välttely ja itseensä käpertyminen ei tee hyvää. En muutakaan nyt osaa, ja jaksa. Sen verran kävin ulkoilemassa, että kävin tuulettamassa itseäni... Mutta mikään ei tuota mielihyvää. Ei tuo liikkuminenkaan.
- ImpiSulonen
Luzer kirjoitti:
Jos en jaksa enää mitään, niin enkö ole silloin jo aika lopussa. Tuntuu, että kaikki ratkaisut, joita olen ikinä tehnytkin tässä viimeisten vuosien aikana, ovat vieneet mua vain syvemmälle. Eipä tässä enää mitää päätöksiä mistään uskalla tehdä. Energia riittää enää vain joutavien pohtimiseen. Tämä päiväkin mennyt ihan kokonaan märehtiessä... Tiedän, että välttely ja itseensä käpertyminen ei tee hyvää. En muutakaan nyt osaa, ja jaksa. Sen verran kävin ulkoilemassa, että kävin tuulettamassa itseäni... Mutta mikään ei tuota mielihyvää. Ei tuo liikkuminenkaan.
Oletko kokeillut kätehen vetoa? Jos, niin teetkö jotakin muutakin?
Luzer kirjoitti:
Me rukoilimme sinun puolseta tänään , täällä P-joen kirkola ,meitä oli kolme ihmistä mukana , tosin se oli saman tapaisten seurassa , mutta kaikessa hiljaisuudessa , muisten ilta rukouksessa. Rukoile sinäkin.
-- teuta011
teuta01 kirjoitti:
Me rukoilimme sinun puolseta tänään , täällä P-joen kirkola ,meitä oli kolme ihmistä mukana , tosin se oli saman tapaisten seurassa , mutta kaikessa hiljaisuudessa , muisten ilta rukouksessa. Rukoile sinäkin.
-TOINEN ASIA OLI SE , TÄÄLLÄ ON POISTETTU AINAKIN YKSI OHJEELLINEN OPASTE , SIIHEN PÄÄSEEN VAIN SEPU KÄSIIN , SE OLI
.
SELLAINEN ETTÄ KAARNEITÄ OLI MONTA KYMMENIÄ KOSKA NE TOIVAT
TARPEET MYÖS NIILLE 30 OPPILAALLE JOTKA PROFETALLA OLI .
.
KENTIES SATOJA , MIKÄÄN EI OLE HERRALLE MAHDOTONTA..
-
- taata0077
Älä hyvä teuta ota tuota tyyppiä tosissasi, häirikkö, joka avaa vastaavanlaisen valituspalstan kerran viikossa. Nauttii kun joku erehtyy asiallisesti vastaamaan. Rukoilla toki kannattaa hänenkin puolestaan, jotta Herra soisi hänelle hieman ymmärrystä. Ei siinä kaarneita tarvitse, kyllä sosiaalihuolto soppaa tuo...
Siunausta Sinullekin!- LäheisenKuolemaKosketti
Oletko oikeasti noin yksinkertainen, että luulet, ettei loppuunpalaneita olisi ?
Kyllä niitä on valitettavasti. Itsekin olen joutunut olla toteamassa läheisen poismenoa, kun hän jätti tämän elämän loppuunpalaneena. Se oli meille kova paikka .
Ne joilla menee hyvin eivät voi tajuu sitä, että kaikilla ei mene.
Hyväosainen ummistaa silimät epäkohdilta. Vasta sitten kun oma läheinen tai tuttu päätyy oman käden kautta pois tajuaa viimeistään sen ettei kaikilla ole niin helppoa !
- Opettelen_samaa
Onhan se hyvä että edes joku oppii säästämään ja elämään noin pienillä kuluilla. Onneksi olkoon, mallia sinusta kannattaa ottaa!
- Pöyristyttävää
Tän tarinan on pakko olla provo.
En usko sanaakaan- LäheisenKuolemaKosketti
Onko siinä jotain uskomatonta, että ihminen palaa loppuun ?
Voitko kertoa mitä yli luonnollista sellaisessa on ?
Jos et ole ite kokenut lähi piirissäsi läheisen kuolemaa, et ehkä tajuu !
Se voi tuntua joltain yliluonnolliselta niin kuin Jeesuksen käveleminen veden päällä.
Mutta sitten kun se tapahtuu omalle kohdalle, on todettava Pietarin tavoin, Totta se on !
Itse olen menettänyt läheisen loppuun palamisen seurauksena. Hän oli kyllä kertonut vaikeuksistaan pitkin aikaa .
Ajattelimme ettei hän ole vaarassa. Luulimme ettei sellainen joka tosissaan aikoo murhaa itsen, puhu siitä. On kuitenkin hyvä muistaa, että jokainen ihminen toimii omalla tavallaan. Jotku tekee sen muilta salaa. Joku taas antaa siitä merkkejä. Jos ei puhumalla niin vähintään vetäytymällä pois yhteisistä kuvioista .
Tänä päivänäkään en ole eppäillyt menneitten tapahtumia. Läheinen on poissa eikä sitä takaisin saada. Syyllisyys nousi ensimmäisenä pintaan. Miksi emme ottaneet todesta häntä ?
olemme saaneet asian tiimoilta kriisi apua ja nyttemmin ajattelen että kai silläki oli jonkinlainen tarkoitus . Kaikkia jumalan tarkoitusperiä ei ihiminen voi kuitenkaan ymmärtää. Miksi se sallii tällaisia herättelyjä meille jotka eppäilemme puhhuuko joku totta. Ei pieni ihminen sitä voi käsittää.
- YstäväsiKristuksessa
Luzer, muista, että Jeesus rakastaa Sinua! Huuda Jeesusta avuksesi, se auttaa. Lue myös Pyhää Raamattua, sieltä saat voimaa ja lohdutusta kaiken keskellä. Jos tekisit oikeasti itsellesi pahaa, luulisin, että sen jälkeen ne pahat ajat vasta alkaisivatkin helvetissä, saatan valtakunnassa. Tee siis päätös, että itsemurha on täysin poissuljettu ajatus! Sinun on pakko olla fiksu ja älykäs ihminen koska pystyt kirjoittamaan tosi fiksusti. Haluan rukoilla Sinulle Voimia!
Olen päättänyt pitää pientä taukoa kirjoittelusta. En näe vain tätä foorumia tarpeelliseksi. Minulla ei ole mitään kanavaa purkaa tuntojani. Ei mitään.
- sairastaruikutusta
Älä huoli, beretta tai colt auttaa.
- Exentualvi
Noin voi neuvoa vain yhteisestä rakkaudesta osallinen rakas uskon veli tai sisar. Eihän meidän rakkaassa liikkeessä ongelmia ole! Eihän! kaikki sellaisen vihjaileminenkin on panettelua ja herjaamista... Johan se nyt raamatuissakin sanotaan, että Jumala omistaan huolen pitää! Näin ollen ei jukolauta voi köyhyyttä ja kurjuutta olla rakkaassa joukossamme. Eihän!
- Exentualvi
Jumala ei köyhiä rakasta! Ne, jotkat eivät pärjää, ovat paskat ja turhat ihmiset. Näin se on nähty aikain saatoissa. Eliitti on se, joka jyrää. On niin paskapuhetta se, että niitä erityisesti Jumala rakastaa, joita se "koettelee". Eli ne, jotka rämpii, ovat rakastetuimpia! Hahhhah! Miksi juuri eliitti on se, joka pärjää uskon rintamallakin parhaiten????!!!!
- YstäväsiKristuksessa
Exentualvi,
et näköjään ymmärrä, mistä uskonasiassa on kysymys. Muisteleppa vaikka rikkaan miehen ja Lasaruksen tapausta. Usko ei ole millään tavalla riippuvainen varallisuudesta ja menestyksestä. Yhtälailla rikas ja köyhä voivat mennä Taivaaseen tai kadotukseen. Vain sydämen usko ratkaisee iankaikkisen kohtalon. - Exentualvi
YstäväsiKristuksessa kirjoitti:
Exentualvi,
et näköjään ymmärrä, mistä uskonasiassa on kysymys. Muisteleppa vaikka rikkaan miehen ja Lasaruksen tapausta. Usko ei ole millään tavalla riippuvainen varallisuudesta ja menestyksestä. Yhtälailla rikas ja köyhä voivat mennä Taivaaseen tai kadotukseen. Vain sydämen usko ratkaisee iankaikkisen kohtalon.Niin raamatuissa kirjoitetaan, että niin rikkaat, kuin köyhät voivat sinne liekkiin joutua. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, etteikö rikkaammilla olisi helpompaa!
Nuo tarinat on lisätty Raamattuun lähinnä sen takia, että saataisiin myös köyhät pysymään uskovaisina. Useinhan köyhien usko horjuu silloin, kun ne kokevat elämänsä toivottomaksi. Tällaiset Raamatun kohdat sitten saavat ne köyhätkin ajattelemaan, että uskoa voi köyhänäkin. Nykyään kuitenkin nimenomaan juuri köyhät putoaa pois. Rikkaat jatkaa uskovaisina, tai ainakin uskovaisen nimellä.
- YstäväsiKristuksessa
Rikkaat monesti luulevat, että heillä on Jumalan mielisuosio koskapa ovat rikkaita. Se on harhakuvitelma. Oikeasti rikas on se, joka on lähellä Jumalaa ja jolla on vakuutus sydämessä, että kaikki minun suuret syntini ovat anteeksi annetut Jeesuksen Nimessä ja Veressä ja että olen Jumalan oma ja Jumalan lapsi. Se on sitä todellista rikkautta, minkä myös maallisesti rutiköyhä voi omistaa. Rikkaammilla voi olla maallisesti helpompaa mutta hengellisesti heillä voi olla suuri ahdistus ja pelko. Tiedän köyhiä, joille Jumala on yliluonnollisella tavalla järjestänyt rahaa ja ruokaa. Kyse ei ole mielikuvituksesta vaan siitä, että Jumala on todellakin Elävä, kolmiyhteinen Jumala, joka toimii tässä ajassa, tänäpäivänä ja tällä hetkellä. Jumala pitää omistaan huolen, niin rikkaista kuin köyhistäkin lähimmäisistämme.
- EpäOnnijaMeeri
Kun seuraa tuon provon tosissaan ottavien lukumäärää ja hyvää tarkoittavia ohjeita, ymmärtää täysin, miksi koko Raamattukin on uskon asia. Ehkä niin, mutta näissä maallisissa asioissa saa kai omaa järkeäänkin käyttää. Vanhan teutankin sai höyräytettyä hyvää tarkoittavia ohjeita antamaan. Silti, vaikka teuta on yleensä järkimies.
TUTKIMUSPYYNTÖ
Tutkimuspyyntö pro gradu -tutkimukseen ja logoterapeutin VFI® diplomityöhön. Tutkimukseen etsitään 18-35 vuotiaita miehiä, jotka ovat nuorena 12-22 vuotiaana yrittäneet itsemurhaa.
Hei sinä 18-35 vuotias mies!
Haluatko osallistua itsemurhayrityksiä käsittelevään tutkimukseen oman elämänkerronnallisen kirjoitelman muodossa?
Olen maisterivaiheen yhteiskuntatieteiden sosiaalityön pääopiskelija Itä-Suomen yliopistosta ja teen opinnäytetyötäni itsemurhayrityksestä (tai yrityksistä) selvinneiden tarinoista. Pro gradu – tutkielmani käsittelee itsemurhayritykseen liittyvää selviytymistä. Tutkimukseni kohderyhmänä on 18-35-vuotiaat nuoret aikuiset miehet, jotka ovat nuorella iällä 12- 22 vuotiaana yrittäneet itsemurhaa. Yrityksestä tulisi olla kulunut vähintään 3 vuotta ja toipuminen akuutista vaiheesta on takanapäin. Kerään kirjoitelmat sähköpostitse. Kirjoitelman tueksi annan muutaman kysymyksen, jotka auttavat alkuun, mutta tekstin pituus ja rakenne ovat tutkimukseen osallistujan päätettävissä.
Mikäli kiinnostuit, niin otathan yhteyttä niin pian kuin mahdollista (viimeistään 15.3.2017) alla olevaan sähköpostiosoitteeseeni, jonka jälkeen saat minulta lisätietoja. Tutkimus on täysin luottamuksellinen ja siihen osallistutaan anonyymina. Mahdollinen sähköpostista ilmenevä nimi jää vain minun tietooni ja kirjoitelmia käytetään vain edellä mainittuihin tutkimustarkoituksiin.
Annan mielelläni lisätietoja tutkimuksesta. Kiitän jo tässä vaiheessa etukäteen kaikkia tutkimukseen osallistuvia.
Terveisin,
Robert Willadsen
[email protected]
Itä-Suomen yliopisto
Yhteiskuntatieteiden laitos
Graduohjaaja: Aini PehkonenOma itsemurhayritykseni tapahtui reilusti 22-ikävuoden jälkeen.
Itsemurhaa haudoin ihan ensimmäisen kerran 19-vuotiaana. Toisekseen itsemurhayrityksestäni on kulunut aikaa jo kahdeksan vuotta.
Vastikään kävin tosi lähellä itsemurhan yritystä, mutta rohkeutta sen suorittamiseen ei riittänyt. Vastoin halujani nousin junaradalta pois, kun kuulin junan lähestyvän.
Tällä hetkellä menee jo vähän paremmin, mutten vieläkään ihan kunnossa ole.
Olisin muuten hyvin voinut osallistua tuohon tutkimukseen.Voi harmi kun minulla on niin tiukka tämä "seula" tähän tutkimukseen. Hienoa kuulla että sinulla menee paremmin! Toivottavasti saat tukea itsellesi. Sitä ei kannata hävetä hakea.
- Oletko_aloittaja
harkinnut haulikkohoitoa? Siihähän annettiin palstalla yksityiskohtaisia ohjeita. Hoidon sanotaan olevan tehokasta.
Otetaan siis haulikko ja mennään saunan taakse. Jos on ylätekarit, ne kannattaa pistää nurkkahirren väliin. jotta haulisuihku ohjautuisi suoraan suusta pään läpi takaraivoon.
Muistakaan kaikkea, mitä siinä sanottiin. Haulikon piippu suuhun ja veto liipasimesta.Kasvot mieluusti saunan takaseinään päin, etteivät seinähirret sotkeudu aivonesteisiin. Kerrostalon saunassa ei tätä saa kokeilla, vaan täytyy mennä polkupyöräkatokseen.
Jos on kysyttävää niin kysy!- Karhumies-
Todella typerää huumoria! Toivoisin sinulle pikaista hoitoa!
- Tarkoitatko
Karhumies- kirjoitti:
Todella typerää huumoria! Toivoisin sinulle pikaista hoitoa!
haulikkohoitoa>?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä762661Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721832Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2741528Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741504Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461487- 871341
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3981293Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3471253Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3821238- 1281195