Sain autoni sumuvaloihin korjauskehoituksen, koska ne eivät palaneet. Kummastakin oli poistettu polttimot ja toisen lasikin oli korvattu peltipalalla ja kummatkin lamput teipattu umpeen. Ei kuulemma saa olla toimimattomia valaisimia autossa. Pelkkä reikä puskurissa olisi hyväksyttävä, mutta jos se on tukittu toimimattomalla valaisimella, jonka lasi on musta tai peltiä ei kelpaa.
Korjauskehoitus
18
346
Vastaukset
- kissmyasss
Aikas kikkeli hommooo, parempi on kun ne ei toimi, paskat valot muutenkin ja kalliit korjata!
- hdhdhgd
Alkuperäiset sumuvalot voidaan poistaa käytöstä, poistamalla poltin ja johdotukset, lisäksi se on peitettävä esim maalaamalla. teippaus ei käy.
Jälkiasennus poistetaan poistamalla valaisin.- ownwfrjne
Aiemmin kyllä musta teippaus kelpasi ja sulake irti ja painike piti mustata tussilla.
Nyttemmin umpio vaihdettu kun vaati puskurin irroituksen.
- RujojaPässejä
Ei ihme että Suomessa on niin paljon katsastamattomia....... koputtelijat on pikkumaisia joustamattomia änkyröitä joilla ei ole Italialaista elämän kokemusta, kaiken lisäksi ne on Tullin kumisaappaan jälkeläisiä....
- nouprobleemos
Minäkin sain korjauskehoituksen, mutta mahtuuhan maailmaan kehoituksia. Jos sää näyttää sumuiselta, niin polkaisen kauppaan pyörällä.
Ensi vuonna katsastat auton toisella asemalla ja vika on "korjaantunut"
Sama juttu onnistuu mm. rikkinäisen turvavyön osalta- fefefef
No ei onnistu, koska jos auto hylätään (turvavyöt aina hylkäävä vika), niin sitä ei hyväksytä ennenkuin vika on korjattu. Tietysti jos katsastus suoritetaan kokonaan uudestaan jos vikalista menee vanhaksi, niin silloin se on mahdollista. Tosin jollain konttoreilla, vai onko jo kaikilla, autoa katsastukseen vietäessä katsastaja saa mukaansa tulosteen jossa näkyy auton teknisten tietojen lisäksi myös ed.katsastuksessa havaitut viat..
fefefef kirjoitti:
No ei onnistu, koska jos auto hylätään (turvavyöt aina hylkäävä vika), niin sitä ei hyväksytä ennenkuin vika on korjattu. Tietysti jos katsastus suoritetaan kokonaan uudestaan jos vikalista menee vanhaksi, niin silloin se on mahdollista. Tosin jollain konttoreilla, vai onko jo kaikilla, autoa katsastukseen vietäessä katsastaja saa mukaansa tulosteen jossa näkyy auton teknisten tietojen lisäksi myös ed.katsastuksessa havaitut viat..
Nimenomaan jos katsastetaan KOKONAAN uudestaa toisella asemalla, niin HYLKÄYSVIKA voi myös korjaantua, miten tämä on mahdollista 2000 luvulla
- gössi
Bussissa kirjoitti:
Nimenomaan jos katsastetaan KOKONAAN uudestaa toisella asemalla, niin HYLKÄYSVIKA voi myös korjaantua, miten tämä on mahdollista 2000 luvulla
Bussi on pihalla, Vaikka auto katsastetaan kokonaan samalla asemalla uudelleen, jos jt aika mennyt yli niin esim päästövika joka oli ensimmäisellä kerralla ollut pielessä ja nyt kunnossa voi olla korjaantunut, niinkun rellujen airbag viat ja moni muukin.
Vikojen korjaantuminen ei ole asemasta kiinni vaan viet voivat korjaantua ja yksittäiset katsastajat voivat tehdä virheitä työssään, toisaalta ne menevät auton omistajan eduksi ja liikenneturvallisuuden ja auton vaihtaessa omistajaa, uuden omistajan tappioksi. Miksi sitten ei ole YHTENÄISIÄ katsastusperusteita, eli että jokainen tarkistaisi turvavöiden kunnon, mittaisi jarrulevyt jne jne jne
- jehujee
Onhan ne katsastusperusteet yhtenäisiä, jotkut vaan oikoo mutkia ja virheitä sattuu kun ihmiset töitä tekee. Ja ei ole mitään järkeä alkaa mittamaan jokaisesta autosta jarrulevyjä.
Mutta ethän sinä mistään mitään tajua kuitenkaan, turha selittää. jehujee kirjoitti:
Onhan ne katsastusperusteet yhtenäisiä, jotkut vaan oikoo mutkia ja virheitä sattuu kun ihmiset töitä tekee. Ja ei ole mitään järkeä alkaa mittamaan jokaisesta autosta jarrulevyjä.
Mutta ethän sinä mistään mitään tajua kuitenkaan, turha selittää.Tajuan sen että auto hylätään liian ohuiden levyjen vuoksi mutta seuraavalla asemalla HYVÄKSYTÄÄN
Miten se VOI OLLA MAHDOLLISTA!!! Miksi ei ole yhtenäisiä tarkistuskohteita?- 4siantuntiJ4
Bussissa kirjoitti:
Tajuan sen että auto hylätään liian ohuiden levyjen vuoksi mutta seuraavalla asemalla HYVÄKSYTÄÄN
Miten se VOI OLLA MAHDOLLISTA!!! Miksi ei ole yhtenäisiä tarkistuskohteita?Yhtenäiset tarkistuskohteet ja arvosteluasteikotkin on, mutta valvonnan ollessa hyvin olematonta / seurausten vielä olemattomampia ja toisaalta asiakkaiden epätasainen jakautuminen asemille esimerkiksi hinnoitteluteknisistä syistä aiheuttaa tarkastustyön tekijöille paineita oikoa sovituista pelisäännöistä.
Se, että sitä toista mielipidettä (katsastuspäätöstä) lähdetään edes hakemaan korjaamatta jo havaittuja vikoja, kertonee karua tarinaa toisaalta kunkin ajoneuvon omistajan rahatilanteesta sekä asenteista, mutta toisaalta myös melko lailla vääristyneestä kilpailutilanteesta ja puutteellisesta valvonnasta. 4siantuntiJ4 kirjoitti:
Yhtenäiset tarkistuskohteet ja arvosteluasteikotkin on, mutta valvonnan ollessa hyvin olematonta / seurausten vielä olemattomampia ja toisaalta asiakkaiden epätasainen jakautuminen asemille esimerkiksi hinnoitteluteknisistä syistä aiheuttaa tarkastustyön tekijöille paineita oikoa sovituista pelisäännöistä.
Se, että sitä toista mielipidettä (katsastuspäätöstä) lähdetään edes hakemaan korjaamatta jo havaittuja vikoja, kertonee karua tarinaa toisaalta kunkin ajoneuvon omistajan rahatilanteesta sekä asenteista, mutta toisaalta myös melko lailla vääristyneestä kilpailutilanteesta ja puutteellisesta valvonnasta.Ei vaan kerro miten voi olla että liian ohuet mutta toimivat jarrulevyt muuttuu hylkyviasta täysin hyväksyttäviksi saman päivän aikana???
Omassa autossani tuvavyö takapenkillä kelaantuu huonosti, mitä luulet, jos tästä tulee hylkyäs, niin "korjaantuuko" vika asemaa vaihtamalla parissa tunnissa itsestään?- 4asiantuntiJ4
Kun nimimerkin Bussissa kognitiiviset toiminnot ovat mitä ilmeisemmin jo vuosien ajan olleet selkeästi vajavaiset, niin rautalangasta: tänä päivänä katsastaja "asiakastyytyväisyyden" nimissä jättää asioita huomiotta asemalla jos toisellakin. Tarkkojen katsastajien ("mulkkujen") maine leviää, eikä heidän palveluitaan tietyt asiakasryhmät haluakaan käyttää.
Mikäli Renault Twingosi jäähdyttämättömälle etujarrulevylle on ilmoitettu valmistajan toimesta minimipaksuudeksi 10,5 mm (olihan autosi 16V moottorilla?) ja katsastaja millimetrin kymmenyksien tarkkuudella mittaa autosi jarrulevyn paksuudeksi 8,7 mm on katsastuspäätös oltava hylätty mikäli toimitaan ohjeistusten mukaan. Mikäli jarrulevy on kulunut lisäksi vinoon ja on irtoamassa keskiöstään tai jopa jo irronnut, oikea päätös sisältänee myös maininnan ajokiellosta. Jos jollain toisella asemalla jätetään jarrulevyt mittaamatta / täysin kelluvaksi muuttunut jarrulevy jää huomaamatta ja auto hyväksytään (toimitaan tietoisesti tai huolimattomuuttaan väärin), on autossasi edelleen sinun itsesi ja muiden tielläliikkujien turvallisuutta vaarantava vika.
Hyväksytty katsastuspäätös ei nykyään tarkoita sitä että ajoneuvo on hyväksyttävässä kunnossa. Valitettavasti. 4asiantuntiJ4 kirjoitti:
Kun nimimerkin Bussissa kognitiiviset toiminnot ovat mitä ilmeisemmin jo vuosien ajan olleet selkeästi vajavaiset, niin rautalangasta: tänä päivänä katsastaja "asiakastyytyväisyyden" nimissä jättää asioita huomiotta asemalla jos toisellakin. Tarkkojen katsastajien ("mulkkujen") maine leviää, eikä heidän palveluitaan tietyt asiakasryhmät haluakaan käyttää.
Mikäli Renault Twingosi jäähdyttämättömälle etujarrulevylle on ilmoitettu valmistajan toimesta minimipaksuudeksi 10,5 mm (olihan autosi 16V moottorilla?) ja katsastaja millimetrin kymmenyksien tarkkuudella mittaa autosi jarrulevyn paksuudeksi 8,7 mm on katsastuspäätös oltava hylätty mikäli toimitaan ohjeistusten mukaan. Mikäli jarrulevy on kulunut lisäksi vinoon ja on irtoamassa keskiöstään tai jopa jo irronnut, oikea päätös sisältänee myös maininnan ajokiellosta. Jos jollain toisella asemalla jätetään jarrulevyt mittaamatta / täysin kelluvaksi muuttunut jarrulevy jää huomaamatta ja auto hyväksytään (toimitaan tietoisesti tai huolimattomuuttaan väärin), on autossasi edelleen sinun itsesi ja muiden tielläliikkujien turvallisuutta vaarantava vika.
Hyväksytty katsastuspäätös ei nykyään tarkoita sitä että ajoneuvo on hyväksyttävässä kunnossa. Valitettavasti.Niin, päätös on hylätty asemalla A kello 13:00
Katsastus tehdään uusiksi asemalla B kello 15:00 ja päätös on hyväksytty koska jarrut pitävät hyvin ja näyttää olevan OK muutenkin, mutta ei mitattu
Miten voi olla mahdollista? Miten hyväksytty auto voi olla vaaraksi muille/itselleen?
Miksi ei siis suorieta PISTOKOKEITA jossa testataan noita asioita? Esim. turvavöistä ei ole IKINÄ testattu mulla kaikkia ja ohjauslukko testattu KERRAN, ja kakkosautossa ei kertaakaan testattu lähteekö avain pois koneen käydessä
- ajokielloton
Korjaus ehdotus ei ole hengen vaarallinen vika!
- Hölmöläiset.katsastaa
Ei sillä ole mitään merkitystä turvallisuuden kannalta, onko valo peitetty teipillä vai malaamalla.. Pelkkää rahastuksen makua.. Jarrut saa olla lähes loppu, mutta toimimattomista sumuvaloista vittuillaan. Harakatkin nauraa suomen katsastussysteemeille..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882