Sairaanhoitajan pääsykoe kevät 2017

EhkäTulevaSH

Kuinkas moni meinaa tässä haussa pyrkiä Sairaanhoitajaksi? 😊 Oletteko aloittaneet kokeisiin valmistautumisen? Jos ootte niin miten?

Itse haen ensimmäistä kertaa Sairaanhoitajaksi. Ootan ja jännitän ihan hirveesti kevättä, raastavaa tämä odotus! 😖

18

1579

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TulevaisuudenSH

      Täällä myös yksi kevään haussa sairaanhoitajaksi pyrkivä! Täytyy kyllä myöntää että en ole vielä valmistautunut mitenkään erityisemmin. Lähinnä tsempannu itseäni henkisesti yrittäny olla liikaa jännittämättä pääsykoetta 😄 mihin kouluun haet? 😊

    • Aaapua

      Täälläkin ekaa kertaa hakenut eikä mitään hajua miten pitäis valmistautua !!

    • EhkäTulevaSh

      Toiveena olisi päästä Tikkurilan Laureaan tai Metropoliaan 😊 Saa kyllä nähdä... 😂 Minnekkäs muut hakee? 😊

    • stressish

      Mullakin hakuna metropolia ja tikkurilan laurea :D ja siis kanssa sairaanhoitajan puolelle

    • ainoankeinen

      Minä myös. Onkos mitään tietoa millaiset mahtaa olla pääsykokeet???

    • Loikkaaja

      Minäkin haen ekaa kertaa SH! Turkuun, Salon yksikköön :) matikkaa oon vähä kerrannu. Englantia tulee kerrattua pakosta nykyisen koulun puolesta, oon vaihtamassa alaa. Ennakkomateriaalit saa jäädä viimetippaan :'D Oon innoissani ja kauhuissani samaan aikaan, pääsekö vai eikö pääse opiskelemaan!

    • EhkäTulevaSh

      Miltä alalta vaihdat?
      Mä olen lähihoitaja, tehny hommia varhaiskasvatuksen puolella, nyt vaihtamassa "linjaa". Ei oo semmonen työ, mitä jaksais eläkekkeelle asti 🙄

      • Loikkaaja

        Bilsalta vaihan, tutkijapuolelta. Teoriassa ihan kiinnostavaa mutta kaipaan vähän enemmän käytännönläheisyyttä ja sosiaalisempaa hommaa.En myöskään halua tehdä väikkäriä niin pelkillä maisterin papereilla on kyllä työpaikat kiven alla. :)


    • Lomlpjibijb

      Riittääköhän sairaanhoitajille töitä sote uudistuksen jälkeen

      • EhkäTulevaSh

        Ellen ole väärin ymmärtäny, niin erikoissairaanhoidon puolelta eläköityviä lähihoitajien virkoja muutetaan sairaanhoitajien paikoiksi. Lisätään siihen vielä eläköityvät sairaanhoitajat ja mahdollisesti myös alaa syystä tai toisesta vaihtavat. Eiköhän töitä siis riitä 😊


    • pääsykokeissa

      Lähihoitajaksi olen pari kertaa yrittänyt pyrkiä aikuispuolelle PKKY:llä mutta yllätys yllätys 2pisteestä jäi pääsykoe kiinni ja tämä toinen hylkäyspiste oli aivan hakemalla haettu, "sinulla ei ole alan työkokemusta!!!" voitteko kuvitella että lähihoitajakouluun hakiessa pitäisi olla muka alan työkokemusta, että vähän haiskahti homma että ottavat oppilaat ns pärstäkertoimella, vaikka saisin kaikki oikein valintakokeessa niin siitä huolimatta hylkäisivät tällä asialla "ei alan työkokemusta"

    • fasfsfs

      Mua kiinnostaisi tietää, millaista matikkaa siellä vaaditaan pääsykokeissa? Olisiko joku tietävämpi linjoilla? Ovatko lääkelaskuja vai ihan pelkästään jotain perus matikkaa, kertotaulua, jakokulmaa,desimaaleja jne.

      Kiitos ja tsemppiä meille kaikille!

      • dsfsdfs

      • Hakijatre

        Millä tyylillä luette materiaalia? Ihan läpi vaan? Itse ajattelin lukea paristi läpi ja sitten tehdä muistiinpanot. Samankaltaisia tutkimuksia ja artikkeleita, nii sekoittaa herkästi toisiinsa.


      • Täysillä1
        Hakijatre kirjoitti:

        Millä tyylillä luette materiaalia? Ihan läpi vaan? Itse ajattelin lukea paristi läpi ja sitten tehdä muistiinpanot. Samankaltaisia tutkimuksia ja artikkeleita, nii sekoittaa herkästi toisiinsa.

        Itse luen kaikki ensin kerran läpi, jonka jälkeen luen uudelleen hitaammin ajatuksen kanssa ja samalla alleviivaan tärkeitä kohtia. Kolmannella kerralla kirjoitan samalla muistiinpanot. Loppuajan lueskelen muistiinpanoja, alleviivauksia ja koko artikkeleja vielä neljännen kerran jos on aikaa.


    • kaisu4444

      Tein lukusuunnitelman ja jaoin lukemisen 7osaan. Käsittelen kutakin osaa 3 päivää ja 2h päivässä. Luen ensin läpi ja sitten luen toisen kerran ja teen kunnon muistiin panot ja luen vielä muutaman kerran läpi artikkelin. Matikkaa harjoittelen sitten välipäivinä.

    • EhkäTulevaSh

      Kauheeta kun alkaa nyt jo se esivalintakoe jännittämään 😨 Lukeminen on hyvällä mallilla, osa artikkeleista menee todella läheltä toisiaan. Varmasti menee kokeessa hirmu paniikissa kaikki sekaisin 😆

      Mitäs ajatuksia muilla?

    • Loikkaaja

      Alkaa vähä jännittää, oon lukenu ne ennakkomateriaalit vasta kahesti 🙈🙈 sitäkin perusteellisemmin että ymmärrän kokonaisuudet mutta silti, paljo ootte lukenu? Jos tulee kovin pikkutarkkoja kysymyksiä ni en muista varmaan mitään 😂Matikan ja enkun luulis sujuvan, niitä on tullu ihan kohtuullisesti kerrattua. ☺ Ootteko alottanu jo varsinaiseen valintakokeeseen valmistautumisen (jos on tarpeen)?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe