Kertokaapa millaiset käyttökustannukset on käytetyssä V70:ssä, bensakone, ajomäärä 20 tkm/v.
Mietin 2-3 vuotta vanhaa Volvoa vaihtoehtona uudelle Focus/Golf-luokan autolle.
V70 käyttökustannukset
14
4531
Vastaukset
- nupaha
Meikäläisellä on tommonen ja sekalaisessa ajossa ajotietokone näyttää 8,9-9,1 l/100km. Ajo painottuu kumminkin työmatka ajoon eli maantie ajoon.
Ei mun mielestä pahat lukemat yli 1600kg painavalle autolle. Maantiellä menee noin 7,5l/100km.
Just teetin ton ison huollon eli nokkaremmen vaihdon kun tuli 4v täyteen niin makso 440E. Ohje tolle on 160tkm tai 4vuotta. Toi kannatta kattoa, että jos toi on lähellä niin kannattaa ottaa huomioon kaupanteon yhteydessä. Muuten tuskin sen suuremmat ylläpitokulut kuin muissakaan. Itseasiassa edellinen auto oli 300-sarjan Bemari niin siinä oli vakuutusmaksut kalliimmat kuin tässä Volvossa.
Itse vaihdan öljyt 10tkm välein vaikka tarvis vaihtaa 20tkm välein. Pieni kustannus kun itte vaihtaa ja kun meikäläiselläkään ei tuu kuin tuo noin 20tkm/vuosi.
Tilaa ja varusiteitakin on hiukan eri malliin kuin nuo mainitsemasi "vähä" pienemmät autot.- pihi
Minulla on ollut 2 vee 70:stä ja kulutus on molemmissa 10v ja 20v - malleissa samaa luokkaa.
kesällä ajotietokone näyttää 9.1- 9.3l keskikulutusta ja talvella 10.3- 10.5 l.
Huollot maksaa noin 600,- / kerta. Nykyisessä on tosin Volvo- sopimus.
- Rami
Volvo on selvästi kalliimpi. Maantiejossa kulutus on vielä kohtuullinen, mutta kaupungissa menee bensaa määrättömästi. Samoin huollot maksavat selvästi enemmän kuin esimerkiksi volkkariin. Volvon tavaratila on hyvä, mutta ei merkittävästi parempi kuin Volvossa. Takatilat ovat toki väljemmät. Oman kokemuksen mukaan (vm. 2000) varaosaakin kuluu, korjauksiin on parasta varata jonkin verran pätäkkää. Veikkaisin että lähes tonnin tulee vuodessa kallimmaksi kuin vaikkapa uusi Focus.
- Veikko Demari
mitä tarkoittaa:
"Volvon tavaratila on hyvä, mutta ei merkittävästi parempi kuin Volvossa."
- v 70/- 98
Itse ajamme alle 10 tkm vuodessa, joten tuo kulutus ei siten näyttele paljoakaan.
Jos etsii edullisia kilometrejä, V-70 ei ole niitä edullisimpia. Itse tykkään isosta automaatista, enkä niin laske autoilun kuluja.
Bensaa siis palaa, ainakin kaupungissa.
Aikomuksenamme on pitää autoa pitkään, jolloin kokonaiskulut voivatkin muodostua järkeviksi.- Jaska
Isomman bensan kulutuksen ymmärrän kyllä ja sen taso on helppo päätellä autolehtien testeistä. Enemmän minua kiinnostavat muut kulut, huoltokulut, korjauskulut, auton arvon aleneminen yms.
Onko kukaan laskenut, kuinka paljon maksaa kilometri V70:llä auton arvon alennus mukaan lukien, kilometrejä noin 20 tkm vuodessa, auto ostetaan 3-4 vuoden ikäisenä ja pidetään 3 vuotta.
Riittääkö 0.40-0.45 € / km ? - vyj
Jaska kirjoitti:
Isomman bensan kulutuksen ymmärrän kyllä ja sen taso on helppo päätellä autolehtien testeistä. Enemmän minua kiinnostavat muut kulut, huoltokulut, korjauskulut, auton arvon aleneminen yms.
Onko kukaan laskenut, kuinka paljon maksaa kilometri V70:llä auton arvon alennus mukaan lukien, kilometrejä noin 20 tkm vuodessa, auto ostetaan 3-4 vuoden ikäisenä ja pidetään 3 vuotta.
Riittääkö 0.40-0.45 € / km ?oma estimaatti autoilun kuluista. Autona -01 S60 2.4T, vuotuiset kilometrit noin 30tkm.
Vakuutukset 470e/vuosi täysillä bonuksilla.
Renkaat n 400e/vuosi.
Huollot n. 800e/vuosi.
Autovero 128e/v.
Rahoitus n 4500e/vuosi.
Eli yhteensä n. 6300e/vuosi.
Tuolla kustannuksella ostetaan siis 3v välein noin 3v ikäinen auto, ei siis uutta.
Joten e/km lukema on 0.21e/km ilman polttoainekuluja.
Jos tuohon lasketaan keskiverto 9L/100km kulutus päälle tuollaisella keskiarvo n. 1.1e/L hinnalla, niin vuosikustannuksia tulee bensoista n. 3000e. Kokonaiskulut siis ovat n. 0.31e/km kaikkineen. - Jaska
vyj kirjoitti:
oma estimaatti autoilun kuluista. Autona -01 S60 2.4T, vuotuiset kilometrit noin 30tkm.
Vakuutukset 470e/vuosi täysillä bonuksilla.
Renkaat n 400e/vuosi.
Huollot n. 800e/vuosi.
Autovero 128e/v.
Rahoitus n 4500e/vuosi.
Eli yhteensä n. 6300e/vuosi.
Tuolla kustannuksella ostetaan siis 3v välein noin 3v ikäinen auto, ei siis uutta.
Joten e/km lukema on 0.21e/km ilman polttoainekuluja.
Jos tuohon lasketaan keskiverto 9L/100km kulutus päälle tuollaisella keskiarvo n. 1.1e/L hinnalla, niin vuosikustannuksia tulee bensoista n. 3000e. Kokonaiskulut siis ovat n. 0.31e/km kaikkineen.Tarkoitatko rahoituksella 4500 € / vuosi, että autosi arvo laskee kolmessa vuodessa 13 500 €, vai oletko laskenut rahoituskuluiksi koko osamaksueräsi eli lyhennyksen ja korot ?
Oikea tapa laskea on laskea auton arvon aleneminen, ei rahoituskuluja. Eli pitää laskea maksamasi hinnan ja kolmen vuoden kuluttua siitä saamasi hyvityksen erotus.
Auton arvon aleneminen kolmessa vuodessa 13 500 € tuntuu aika isolta, kun on kyse muutaman vuoden käytetystä autosta. Jos asia on näin, ei paljon kannata miettiä käytettyä Volvoa vaihtoehtona uudelle Golf/Focus-luokan autolle. - vyj
Jaska kirjoitti:
Tarkoitatko rahoituksella 4500 € / vuosi, että autosi arvo laskee kolmessa vuodessa 13 500 €, vai oletko laskenut rahoituskuluiksi koko osamaksueräsi eli lyhennyksen ja korot ?
Oikea tapa laskea on laskea auton arvon aleneminen, ei rahoituskuluja. Eli pitää laskea maksamasi hinnan ja kolmen vuoden kuluttua siitä saamasi hyvityksen erotus.
Auton arvon aleneminen kolmessa vuodessa 13 500 € tuntuu aika isolta, kun on kyse muutaman vuoden käytetystä autosta. Jos asia on näin, ei paljon kannata miettiä käytettyä Volvoa vaihtoehtona uudelle Golf/Focus-luokan autolle.4500e/vuosi on rahoitus korkoineen sille summalle että 3v kuluttua voidaan ostaa vastaava peli alle kuin mitä tämäkin oli ostettaessa. Ota toki huomioon, että 3 vuodessa auton hinta alenee sen about 3-3.5te/vuosi ja ostohetkellä siitä ei todellakaan enää hyvitetä sitä mitä siitä just 5min sitten maksoit. Eli arvon alenema myyjän katteet korot (n500e/v itsellä) rahoitukselle, niin ollaan hyvin lähellä tuota 4500e/vuosi pääoman menoa.
Auton arvo alenee hyvinkin sen 3-4te/vuosi näillä kilometreillä (30tkm/vuosi).. Ja laskee se golffiluokan autonkin hinta, ettei tuosta nyt silleen isoa eroa tule. Käytännössä golffin pito olis itelle n. 90e/kk halvempaa.. - ei mieti vaan ostaa
Jaska kirjoitti:
Riittääkö 0.40-0.45 € / km ?Mitä sitä laskee,mitä auto vie vuodessa,jos ei ole varaa ostaa,ja pitää,niin ei osta,eikä pidä.
Ihmeellistä jorinaa,ja laskuja miten paljon mikin maksaa,mitä sillä on väliä.jos auton haluaa,sen ostaa ja pitää,eikä täällä kysele muutaman euron perään. - vyj
ei mieti vaan ostaa kirjoitti:
Mitä sitä laskee,mitä auto vie vuodessa,jos ei ole varaa ostaa,ja pitää,niin ei osta,eikä pidä.
Ihmeellistä jorinaa,ja laskuja miten paljon mikin maksaa,mitä sillä on väliä.jos auton haluaa,sen ostaa ja pitää,eikä täällä kysele muutaman euron perään.Toki kuitenkin on ihan hyvä tarkistaa ensin että mitkä ne todelliset kulut pirssistä on, ettei se karu totuus sitten tule täytenä yllätyksenä kun auto on jo hankittu. Aika monelle kun kuitenkin on yllätys se summa mikä autoon OIKEASTI menee.
- mikki
vyj kirjoitti:
4500e/vuosi on rahoitus korkoineen sille summalle että 3v kuluttua voidaan ostaa vastaava peli alle kuin mitä tämäkin oli ostettaessa. Ota toki huomioon, että 3 vuodessa auton hinta alenee sen about 3-3.5te/vuosi ja ostohetkellä siitä ei todellakaan enää hyvitetä sitä mitä siitä just 5min sitten maksoit. Eli arvon alenema myyjän katteet korot (n500e/v itsellä) rahoitukselle, niin ollaan hyvin lähellä tuota 4500e/vuosi pääoman menoa.
Auton arvo alenee hyvinkin sen 3-4te/vuosi näillä kilometreillä (30tkm/vuosi).. Ja laskee se golffiluokan autonkin hinta, ettei tuosta nyt silleen isoa eroa tule. Käytännössä golffin pito olis itelle n. 90e/kk halvempaa..Toyota Corolla (-02
- aapo
Kannattaa myös huomioida, että ns. "yllättäviin" huoltoihin saattaa kulua hieman enemmän rahaa.
Itselläni V70 -01 malli ja vaihtoautotakuuseen (1v) on vaihdettu jo kaikenlaista.
Mikäli hommaat auton merkkiliikkeestä, niin tuo hieman pidempi vaihtoautotakuu kattaa enemmän kuin normaali kuluttajasuojalain mukainen puolivuotinen vastaava.
Toisaalta onhan tuo takuu jollakin tavalla hinnoiteltuna jo auton myyntihinnassa.. - pefe
kannattaa harkita diiseliä tuolla ajomäärällä, itsellä -98 v70 tdi ja laskin että 17tkm vuodessa ajamalla polttoainekulut peittoaa diiselveron. tämä on vähemmän kuin autoilla yleensä, johtuen volvojen korkeahkosta bensan kulutuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243