Nordea rahastaa

tyhjästäMaksaja

tilinhoitomaksuilla. Joudun nyt maksamaan kahdelta tililtäni n. 20€/kuukausi erilaisia hoitomaksuja ja korkoja.Luotollisen tilin uusi 2 € hoitomaksu oli otettu tammikuun lopussa ja heti helmikuun alussa rahoista jotka olin siirtänyt luotollisen tilin korkoja varten. Tili olisi mennyt miinukselle Ellen olisi käynyt tarkistamassa vastikkeen maksuani.
Haluaako pankki tahallaan ajaa asiakkaat ahdinkoon? En ymmärrä mistä maksan koska hoidan kaikki maksut itse verkkopankissa ja korot sopimuksen mukaan. Mistä tämä ylimääräinen 2x2€ hoitomaksu? Käyttötililläni on vuosia ollut enemmän rahaa kun luotollisen tilillä velkaa.
Pankin vaihto on todella lähellä. Rahastus loukkaa !

22

332

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • feafs

      Jos et tarvitse luottotiliä, lopeta kyseinen palvelu.

      Nykyinen palvelumaksuihin perustuva systeemi on siitä hyvä, että se maksaa joka käyttääkin. Ennen kun pankki otti suunnilleen kaikki tulonsa marginaaleista ja hoito/hallinnointikuluista, laina- ja sijoitusasiakkaat maksoivat "tavallisten" asiakkaidenpalvelut. Tosin, eipä edelleenkään tavallinen pari euroa tilistään maksava perusasiakas ole pankille kannattava asiakas.

      Jaa mistäkö maksat? Siitä, että pankki tuottaa sinulle ne palvelut. Ei nettipankki ilmaiseksi ole syntynyt eikä se ilmaiseksi pysy toiminnassa. Sama koskee kaikkia muitakin pankin palveluita ja järjestelmiä. Verojakin Nordea maksaa satoja miljoonia vuodessa, ja nekin rahat pitää kerätä jostain.

      • tyhjästäMaksaja

        Niinkö? Sukulaiseni ei maksa Nordean tilistään juuri mitään, eikä hänellä säästöjä ole minua enempää. Hän ei maksa 5€/kk käyttötilistään kuten minä ja käyttää myös verkkopankkia. Miksi minun pitää rahoittaa pankin palveluja ja joidenkin muiden ei?!!


      • feafs
        tyhjästäMaksaja kirjoitti:

        Niinkö? Sukulaiseni ei maksa Nordean tilistään juuri mitään, eikä hänellä säästöjä ole minua enempää. Hän ei maksa 5€/kk käyttötilistään kuten minä ja käyttää myös verkkopankkia. Miksi minun pitää rahoittaa pankin palveluja ja joidenkin muiden ei?!!

        Jos Nordea ei peri palvelumaksuja, se tarkoittaa että kyseinen asiakas on vähintään avainasiakas-tasolla, eli hänellä on vähintään 30000e lainaa tai sijoituksia Nordeassa. Silloin hän maksaa vähintäänkin oman osuutensa sisäänleivottuina noiden tuotteiden kustannuksiin.

        Toinen vaihtoehto on sitten nuorisohinnoittelu. En muista miten sen hinnasto nykyään menee, mutta siinä on kyse puhtaasti nuorten asiakkaiden sitouttamisesta firman asiakkaaksi.


      • tyhjästäMaksaja

        Olemme saman kuolinpesän osakkaita. Hänellä ei ole lainaa ja samat sijoitukset kun minullakin. Olemme keski-ikäisiä molemmat. Minulla on velkaa häntä enemmän mutta isommat kulut tileistäni. Kuinka avainasiakkaaksi pääsee? Mielestäni sellainen olen joskus ollut.


    • jopasjotakin2

      Vaihda pankkia, niin yksinkertaista se on.

      Itse vaihdoin Handelsista -> S-pankkiin. Samat palvelut ja ilman mitään kuluja. En tiedä mistä ottavat katteet?
      Handelissa nousi myös noo verkko-ym maksut pari euroa/kk, josta syystä siirsin senttini pois.

    • Pafkabifneftä

      Neljä tiliä palkkatili ja sijoituksia nordeassa. Vaihdoin muualle. Satanen tilinhoitomaksuja vs nolla. Halvemmalla pörssikauppaa. Parempi nettipankki. Konttoreita enemmän auki su myös. Poikien tilit samalla.

      Eiköhän nuo kohta lopeta loputkin konttorit kun sadan tonnin vuositulo asiakasksan ei innosta. Muuutama isompi konttori Vain Kerholaisille.

    • kertokaa.ihmeessä

      Mitä asiakirjoja tarvitaan pankin vaihtoon? Tarvitaanko virkatodistus? Ajokortti ei ilm kelpaa henkilöllisyytensä todistaminen eli passi vai joku muu?
      Voiko luotollisen tilin siirtää ilman että maksaa sen ensin pois?

      • ukko1234

        Kyllä mulla kelpasi ajokortti. Voit antaa valtakirjan tilien siirtoon, löytyy yleensä siitä pankista mihin haluaa siirtää tilinsä.


    • hävytöntä

      Olen maksanut Nordean ajallaan takaisin isot opintolainat ja muut lainat 90 luvulla korkeiden korkojen aikoina. Nyt maksan isoja tilinhoitomaksuja koska ei Ilm ole tarpeeksi velkaa. Mikä järki tässä on?

      • Spankkilainen

        Ei mitään järkeä. Vaihda s pankin asiakkaaksi.


    • 74123

      s-pankki ei ole oikea pankki vaan ns. kauppapankki.

      • Spankkilainen

        Hyvin hoituvat minun pankkiasiat s pankin kautta lainaakin tarvitaessa annetaan.


    • 456654

      Ei s-pankissa pysty maksamaan tiskillä. Joskus on sellaisia suuria laskuja jotka pankissakin maksan tiskillä. Esim. kun auton vaihdoin uuteen niin 25 000e oli lasku, enpä tuollaista summaa nettipankissa maksaisi vaikka olisi millainen pankki. Mutta s-pankissa ei voi tiskillä tuota tehdä ja siksi en suosittele varsinkaan vanhemmille ihmisille jotka arkailee nettipankissa suurien laskujen kanssa

      • Korttipelaa

        Itse ostin auton 40k ja maksoin S-pankin pankkikortilla heti autoliikkeessä.


    • vewer

      et pysty maksaa millää kortil suoraan tuota summaa.

      • Anonyymi

        :Itse ostin auton 40k ja maksoin S-pankin pankkikortilla heti autoliikkeessä.
        ..
        :et pysty maksaa millää kortil suoraan tuota summaa.
        ...

        S-Visa max päiväraja on 50 000€/pv joten voi hyvin onnistua jos saldoa löytyy & VisaNet sallii tapahtuman.


    • hulabaloo11

      No kyllähän pystyy, jos tilillä on rahaa ja tai luottoa sen verran. Pitää vaan korottaa sitä rahanmäärää minkä voi siirtää tilitä sillä kortilla.
      Se käy myös netissä, ainakin S-pankissa.

    • PankinRyöstö

      Minulla on yksi tili Nordeassa. Ei paljon rahaa eikä tilitapahtumia mutta ei velkaakaan. Ei luottokorttia. Veloittavat palvelumaksua 25e joka kuukausi.

    • moneytalk000

      Ihmiset ovat TööT jotka noita palvelumaksuja maksavat se on vuodessa 100 luokkaa.
      Pankin vaihto S-pankkiin oli helppoa ja vaivatonta.

    • Anonyymi

      Otin rahaa automaatilta rahaa, koska saldo näytti plussaa . Olin tehnyt paljon pieniä ostoksia, joita ei asiakkaat olleet tilittäneet pankille, joten summat ei näkyneet vielä saldossa, joten saldo näytti plussaa, Oli kysymys n. 30 eurosta miinuksella. Tulipa aikamoinen "tukkapölly"-kirje pankilta moisen asian takia. plus 10 euron sakko . Tulipa paha mieli , kun olen ikäni ollut Nordean asiakas , ja pyöritellyt suurikin rahoja pankissa. Vaihdoin palveluni toiselle ystävällisemmälle pankille,

    • Anonyymi

      Älkäähän nyt kaikki sentään vaihtako pankkia pois Nordeasta. Jonkun sitä pitää maksaa ne minulle jaettavat osingot.

      • Anonyymi

        On tässä tullutkin viime kuukausina tankattua isosti halpaa Nordeaa salkkuun. Kyllä ne kurssit vielä kääntyy. Osingoista nautitaan odotellessa.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      386
      3911
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      216
      1935
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1444
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1305
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      60
      950
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      900
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe