RS, RS230, RS245 - mitä järkeä?

SkodatNaurattaaAin

Pidin joskus Volvon Polestar-malleja täysin rahat-pois-tyhmiltä-huuhaana. Maksoit tuhansia ja tuhansia enemmän jotta sait 10-20 hevosvoimaa lisää. Sittemmin Polestarin nimellä on tehty mm. moottorinohjauksen teho-optimointeja jälkikäteen jota kuinkin normaalein hinnoin.

Skoda on lähtenyt Octavian "urheilumallillaan" keulimaan samoja latuja. Ensin tuli tuhansia euroja lisää maksanut RS230 malli jossa oli jopa 10 hv enemmän _maksimitehoa_. Maksimiteho yleensä saavutetaan lähestyessä punarajaa. Kai kaikki RS230 kuskit ajavat koko ajan kaasu pohjassa? Radallahan tuolla ei kyykytä kuin itsensä. Tai sitten "punaraja" koetaan yhteiskunnallis-ideologiseksi konstruktioksi.

Nyt on sitten ilmeisesti Skodalla herätty taas tehon puutteeseen. Krapulaa on paranneltu tuomalla RS245 malli jossa maksimitehoa on 15 hevosvoimaa enemmän kuin RS230 mallissa ;) Maksimivääntöähän näihin sämpylöihin ei kannata lisätä koska henkilöautoihin tarkoitettu DSG ei mokomaa enää kestä.

Polkuautoilu ja rattaiden hämmentely käsin on siis RS-kuljettajan tie.

Tässä tapauksessa se on tyhmä joka tarjoaa, ja se on myös tyhmä joka ostaa. Koko idea on tyhmä.

Naurettavinta koko sirkuksessa on se, että Skodan tehokkain on yhä se 3.6 FSI Superb, joka kuitenkin lopetettiin - ilmeisesti ympäristösyistä. Kuluttihan se mm. 3 litraa satasella enemmän kuin 1.4 TSI Yeti :====D.

(Tosin eihän se ollut oikea urheiluauto kun sisutukseen ei oltu ommeltu punaisia lankoja eikä penkeissä ja kuraläpissä ollut hienoja Rally Sport -logoja eikä kynnyslistassa lukenut "Challenge")

52

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

      Tehokkaan 169kW Ocun saa n. 34.000 eurolla. Pitäisköhän vielä vaihtaa vanhoilla päivillä tuollaiseen?

      • parempiRS

        Osta focus RS niin saat lastutettuna 400HP kunnon nelivedon.
        Se kiihtyy jopa 2 sekuntia nopeammin sataseen ku skoda.


      • vääntöäpiisaa
        parempiRS kirjoitti:

        Osta focus RS niin saat lastutettuna 400HP kunnon nelivedon.
        Se kiihtyy jopa 2 sekuntia nopeammin sataseen ku skoda.

        Itsellä vain 166 kW länsiauto, mutta vääntöä onkin sitten lähes 500 Nm - siinä skeidat jää kuin tikut paskaan. Hatarat huterat heppoiset itälaatuiset Skeidat hajoo jos niihin laittaa tuommoiset väännöt. Seuraavaksi ostan Bmw 535d jossa on n. 600 Nm vääntö.


    • 0-100_3.9s

      AMG Mercedes tai vaikkapa M-sarjan BMW voisi olla parempi.

      Palstalla on moneen otteeseen kerrottu skodistien olevan menestyviä monimiljonäärejä, siksi vaihtaminen 30-40 tonnin skodasta vaikkapa reilun 200 tuhannen BMW M6:een ei pitäisi kirpaista. Ne loput miljoonat tuovat lähivuosina pelkkinä korkotuloina sen arvon laskemisen.

      • Jebbhhass

        Mersu tai Audi, ei BMW, laatu vikoja Bemarissa enemmän kun muissa premiumeissa sekä tehoo löytyy Mesestä ja Audista enemmän.


    • kasvakaa.aikuisiksi

      Meidän isin auto kiihtyy nopeammin nollasta sataan kuin teidän isin.

      • SkodatNaurattaa

        Jos et huomannut niin se oli Skoda joka teki nämä liikennevalokiihdytys-RS-mallit.

        Vai onko RS-mallit oikeasti skodakriitikkojen kehittämiä ja valmistamia?


    • KyykmanAmmuIttes

      Kyykman on nolo. Ei osaa laskea paljonko eroa on 230 hv - 245 hv.
      Tuohon uuteen tulee myös uusi DSG.
      Kyykmanin mielestä on huono asia jos autosta löytyy paljon vsihtoehtoja, aika erikoinen ajatuskulma jälleen kerran.

      • SkodistitNaurettavia

        Paljonko Skoda-matematiikan mukaan se ero on, ellei 15?

        Joko tilasit RS230 tilalle RS245?

        Muista keräillä niitä pulloja ahkerasti niin kesällä sinulla on varaa ostaa vaikka RS250.


    • EiHyötyä

      Tuskinpa tuosta viimeisestä 10-25 hv on mitään hyötyä etuvetoisella kun jo nyt ollaan niillä rajoilla joita etuveto pystyy käsittelemään (vanha nyrkkisääntö oli max 250 hv etuvetoiseen) edes jotenkuten.

      • eitoimietuveto

        Kyllä se vanha sääntö oli jo 200hv paikkeilla, sen jälkeen etuveto kykenee vielä vähemmän mihinkään


      • ModernPhysics

        cittariukon tutkimusten mukaan vasenta takapyörää kohti tulee 230 ampeerin vastus jonka vuoksi alumiinivanteen tritium-cirdalud-pinta kuoriutuu pois tuplaten tien kitkaa stigan jarruun nähden 2 lumenin verran. Tämän jälkeen etuveto jarruttaa negatiivisesti kilometrin aikana pari minuuttia.


    • muinainen.surkea.motti

      Aloittaja on oikeassa Yetin moottorista joka on käytännössä paluu 80-luvulle. Kukaan ei ota 1.4 litraisesta turbosta tällä vuosikymmenellä niin vähän, laiskasti ja suurella kulutuksella.

      Ironista, että Yetistä on tuosta huolimatta saatu pirun kylmä kajakki. Yetiä ajaessa skodisti on ihan kirjaimellisesti jonkinlainen lumimies.

    • EntinenSkodaAsiakas

      Tottahan tämä on. RS todennäköisesti myös rajoittaa huippunopeutta? Onko vielä sama rajoitus kaikissa malleissa? Onko välitykset samat? Tämähän on ihan harhaanjohtamista jos näin.

      • KyykmanAmmuIttes

        Huippunopeus on rajoitettu keski-eurooppalaiseen tapaan 250km/h.
        Vääntöä on kasvatettu ja autoa on madallettu.
        Kestääkö Kyykmanin mielenterveys tämän?


      • skodakriitikko
        KyykmanAmmuIttes kirjoitti:

        Huippunopeus on rajoitettu keski-eurooppalaiseen tapaan 250km/h.
        Vääntöä on kasvatettu ja autoa on madallettu.
        Kestääkö Kyykmanin mielenterveys tämän?

        "vääntöä kasvatettu" ? Eikös vääntö kasva painamalla kaasua vääntöhuippukierroksiin asti?

        No, ehkä ne tekee sen tehtaalla niin skodisti voi itse keskittyä höpisemään netissä


      • autokortitikoKertoo

        "vääntöhuippukierrokset" hauska termi. Voisit hieman myös perehtyä moottoritekniikkaa ja kilowattien ja väännön ominaisuuksiin ja lainalaisuuksiin.


      • Entinenskodaasiakas
        KyykmanAmmuIttes kirjoitti:

        Huippunopeus on rajoitettu keski-eurooppalaiseen tapaan 250km/h.
        Vääntöä on kasvatettu ja autoa on madallettu.
        Kestääkö Kyykmanin mielenterveys tämän?

        Vääntöä kasvatettu?


      • torque-man
        autokortitikoKertoo kirjoitti:

        "vääntöhuippukierrokset" hauska termi. Voisit hieman myös perehtyä moottoritekniikkaa ja kilowattien ja väännön ominaisuuksiin ja lainalaisuuksiin.

        "vääntöä on kasvatettu" - hauska termi, harmi että et osannut selittää tuonkaan vertaa. Eikö googlekaan auta?

        Vai viittasitko tuolla maksimiväännön sijasta jotenkin Kymcosi pulttien tiukkuuteen?


      • Skeidamani
        Entinenskodaasiakas kirjoitti:

        Vääntöä kasvatettu?

        Voisiko herra KyykmanAmmuIttes vähän avata miten tätä vääntöä on kasvatettu?


    • KyykmanAmmuIttes
      • skodakriitikko

        "Kaikkien Škoda-automallien tapaan Octavia RS:ssä on reilun väljät sisätilat ja suuri tavaratila. "

        Missäs ne Cigiton reilun väljät sisätilat ja suuri tavaratila on?

        "Tietoviihdejärjestelmää käyttäen kuljettaja ja matkustajat voivat olla aina yhteydessä maailmaan, sillä lisävarusteena on tarjolla langaton WiFi Hotspot -lähiverkko ja 4G-/LTE SIM-korttimoduuli. "

        Eli kuljettaja voi roikkua netissä samalla kun ajaa. Toivottavasti poliisi kerää nämä sankarit ajokortteineen pois liikenteestä.

        Toki naurattaa taas tämä skodamaisuus, eli "langaton WiFi". Aiemmissa Skodan malleissahan oli langallinen WiFi eli WLAN over LAN. Takapaksissa ristiinkytkentähuone ja ympäri sisätiloja menee valtavat kaapelikourut.

        Entäs tää?

        "mallin keulailme noudattelee Škoda-autojen nykyistä ulkonäköä"

        "Täysin uudessa keulailmeessä hallitsevat entistä leveämpi jäähdyttimen säleikkö"

        Hyvin muuttui keulan ilme lauseesta toiseen mennessä. Onneksi jäähdyttimen säleikkö on isompi niin saa käyttää webastoa myös kesällä ajellessa.

        "Sumuvalot"

        Joo tää oli tärkein. Varsinkin etusumuvalot ovat tärkeintä mitä autossa on.

        "mallin tunnistaa suorituskykyiseksi ja sporttiseksi autoksi myös pakoputken äänistä."

        Nyt on pakko pitää taukoa tästä kirjoittelusta kun alkaa naurattaa liikaa


      • skodakriitikko

        "Vaihteistoksi voi valita joko 6-vaihteisen käsivalintaisen vaihteiston tai, ensimmäistä kertaa Octaviaan, myös 7-vaihteisen dsg-kaksoiskytkinvaihteiston. "

        Autotodayn juttu täyttä soopaa. Octaviaan on saanut jo pitkään 7-vaihteisen DSG:n


      • HUUTONAURU-MAN
        skodakriitikko kirjoitti:

        "Kaikkien Škoda-automallien tapaan Octavia RS:ssä on reilun väljät sisätilat ja suuri tavaratila. "

        Missäs ne Cigiton reilun väljät sisätilat ja suuri tavaratila on?

        "Tietoviihdejärjestelmää käyttäen kuljettaja ja matkustajat voivat olla aina yhteydessä maailmaan, sillä lisävarusteena on tarjolla langaton WiFi Hotspot -lähiverkko ja 4G-/LTE SIM-korttimoduuli. "

        Eli kuljettaja voi roikkua netissä samalla kun ajaa. Toivottavasti poliisi kerää nämä sankarit ajokortteineen pois liikenteestä.

        Toki naurattaa taas tämä skodamaisuus, eli "langaton WiFi". Aiemmissa Skodan malleissahan oli langallinen WiFi eli WLAN over LAN. Takapaksissa ristiinkytkentähuone ja ympäri sisätiloja menee valtavat kaapelikourut.

        Entäs tää?

        "mallin keulailme noudattelee Škoda-autojen nykyistä ulkonäköä"

        "Täysin uudessa keulailmeessä hallitsevat entistä leveämpi jäähdyttimen säleikkö"

        Hyvin muuttui keulan ilme lauseesta toiseen mennessä. Onneksi jäähdyttimen säleikkö on isompi niin saa käyttää webastoa myös kesällä ajellessa.

        "Sumuvalot"

        Joo tää oli tärkein. Varsinkin etusumuvalot ovat tärkeintä mitä autossa on.

        "mallin tunnistaa suorituskykyiseksi ja sporttiseksi autoksi myös pakoputken äänistä."

        Nyt on pakko pitää taukoa tästä kirjoittelusta kun alkaa naurattaa liikaa

        Repesin kuvaukselle täysin


    • Kaksoisstandardit

      Taas on meillä nämä kaksoisstandardit kovassa käytössä.

      Nimimerkki "kasvakaa.aikuisiksi" sanoo:
      "Meidän isin auto kiihtyy nopeammin nollasta sataan kuin teidän isin."

      Sitten "KyykmanAmmuIttes" linkittää Octavia RS nettijutun jossa todetaan mm. seuraavaa
      "Paikaltaan kiihdytettäessä nopeus 100 km/h saavutetaan 6,6 sekunnissa; Combi 6,7 sekunnissa. "


      Miten meni niiku skodistien mielestä?

      • missäAjatus

        Mitä sekoilet?
        Lehtiartikkelissa kerrottiin nuo kiihtyvyysarvot.


      • Kaksoisstandardit
        missäAjatus kirjoitti:

        Mitä sekoilet?
        Lehtiartikkelissa kerrottiin nuo kiihtyvyysarvot.

        Kukaan ei kuitenkaan sanonut lehtiartikkelia lapselliseksi?


      • onnettomatkippanat

        Pikkuturbo -skeidat jää vaikka millaiset luvut laittaisivat tauluun, kun eivät osaa rehellisesti edes kiihtyvyyslukemia ilmoittaa. Paljon hitaammin kiihtyviä ovat skeidat todellisuudessa. Eikä tarvi kun muija ja mukula ottaa kyytiin niin johan tyssäs siihen kiihtyvyys, siinä vaiheessa muut oikeasti tehokkaat autot saavat töötötellä ja hätistellä "kiihdyttäviä" skeidoja pois tieltä, näin itse teen 270 hv Volvo V70:lläni.


      • ewqewqwqe
        onnettomatkippanat kirjoitti:

        Pikkuturbo -skeidat jää vaikka millaiset luvut laittaisivat tauluun, kun eivät osaa rehellisesti edes kiihtyvyyslukemia ilmoittaa. Paljon hitaammin kiihtyviä ovat skeidat todellisuudessa. Eikä tarvi kun muija ja mukula ottaa kyytiin niin johan tyssäs siihen kiihtyvyys, siinä vaiheessa muut oikeasti tehokkaat autot saavat töötötellä ja hätistellä "kiihdyttäviä" skeidoja pois tieltä, näin itse teen 270 hv Volvo V70:lläni.

        Toi on epäreilua sillä normaalin (heh, voiko sanaa normaali käyttää skodistien yhteydessä?) skodapapan vaimon paino on sotanorsun luokkaa.


    • Ihanaaaaattt

      Yllättävän vähän on 245heppaa isossa autossa tänä päivänä. Kun jossain uudessa seatissakin on 300heppaa ja neliveto 0-100 4,9sek. No toki seatit ja skodat on muovisia eikä ne silti oikeen herätä mitään ostofiiliksiä. Tehoihin kyllästyy äkkiä. Mutta ostappa joku oikeesti hieno auto ja ekana mieleen tulee uusi Mustang. Siinä vasta olis hieno auto ja siinäkin vakiona jo 314heppaa kohtuu päästöillä ja kulutuksella. Takaveto ja se ulkonäkö..ehkä parasta mitä löytyy.

      • Amgmese

        Mulla oli tommonen ja olikin 3kuukautta. Noista on penkitetty muistaakseni vain 279hv. Ostin hätäpäissäni viime joulua ennen vähän ajetun yksilön sastamalasta levorannalta. Auto on toki yksi hienoimmista et sen puolesta on fiilistä. Äänet on kuitenkin alkufiilistelyn jälkeen kamalat. Uloshan tuosta ei kuulu perheautoa juuri enempää edes paremmalla putkistolla. Moottorin luonne on ärsyttävä ja tehohuippu saavutetaan reilusti ennen punarajaa joten sitä ei ole mitään iloa kierrättää tappiin asti kuten esim M bemarit. Petyin tosiaan auton tekniikkaan ja suoritusarvot on myös ihan jotain muuta kuin paperilla. Vaimolla oli tuohon aikaan uusi etuveto A4 tfsi 190hv ja voin sanoa että oli vaikea pysyä perässä mustangilla. Siinähän on semmonen mittari vakiona josta voit mitata esim 0-100 kiihtyvyyden. Mulla oli 255 leveät kitkat alla joten pitoa oli talvella kuivalla kelillä ihan hyvin periaatteessa. Kokeilin useita kiihdytyksiä ja joka kerta sain pettyä. Todelliset kiihtyvyydet märällä pinnalla oli 7,8-7,9sekuntia kerta toisenta jälkeen. Paras mihin ylsin väkisin yrittämällä kuivalla oli 6,9sekuntia sataseen. Ei erityisen hyvin. Voin vakuuttaa vaikken skodamies olekkaan että 9 kymmenestä lähdöstä 0-100 octavia RS dsg voittaa tuon mustangin. Olen myös ajanut sillä räsällä ja se on ihan ripeä perusautoksi. Mustanghan on painava auto verrattuna skodaan joten jos mussessa on vain tuo 279hv kuten on virallisesti penkitetty niin en yhtään ihmettele että jopa 220hv skoda räsä on perstuntumaltaan nopeampi. Mulla on nyt A45amg 360hv kaksoiskytkimellä ja se on oikeesti nopea pieni perheauto nelivetoineen. Siinäkin 2 litran kone ja kyllä lähtee. Ajoin muuten juuri radalla uudella 911 carrera S:llä, jaguar F-type 400 sportilla ja nissan GTR:llä jossa oli 580hv joku viripaketti. Niin nää oli sitten urheiluautoja mutten silti nää näissä yhdessäkään ihmeellistä/vaikuttavaa eroa suorituskyvyssä omaan A45amg:hen..enemmän se on se fiilis noissa urheiluautoissa. Ei esim porsche vähempitehoisena ollut sen heikompitehoisen tuntunen kuin painavan nissan 580hv. Tehopainosuhde ja vaiheisto tekee aika ison osan lopulta.


    • bolzewiik

      Skodisti on jo ylittänyt punarajan.

      • Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

        Olen Skodisti. Mikä on punaraja?


    • tuulipukua.höplästä

      RS 230 ja RS 245
      Lol maksimitehossa erot jopa 6% kyllä nyt Jormaa viedään kuin desin mittaa

    • myötähäpeääkinon

      Lähinnä naurattaa nämä 10 hevosvoiman tehon kasvatukset, ralliraidat ja spoilerit :-----D

      • sinun.juttusi.hävettää

        Näin minäkin joskus Forumin käytävällä miehen, joka hihitti hiljaa itsekseen.


    • skootat-huh-huh-hih-hih

      Naurattaa kyllä kun maksellaan muka-sportti-penkeistä ja 10 hevosvoimasta lisää tuhansia euroja

    • Seontotuus

      Suurin ongelma on se etuveto. Se ei juuri kummene se paikaltaan lähtö rs220 tai vaikka cupra 290. Et todella huomaa niissä kummempaa eroa jos ollenkaan. Huipputehoja käytetään sitten isommilla nopeuksilla mutta todellisuudessa etuveto kun on niin se et onko 220hv vai 290hv on aivan se ja sama kumpikin kulkee aika samaa tahtia. Paperilla olevia testiolosuhdekiihtyvyyksiä ei kannata tuijottaa kun pito ongelmat on todellisia kummassakin ja 290 heppasessa cuprassa vielä enemmän. Todellisuudessa valtaosan lähdöistä rs220 menee ihan samaa tahtia 290 heppasen etuveto cupran kanssa.

      • 260hvAWD_defa

        Näinhän se on. VAG:lla on kuitenkin "melkein kunnon" nelivetoja, mutta niitä ei halpis-autoihin tule. Niissä joudutaan tyytymään lintulautoihin, V8-äänigeneraattoreihin ja puolinahkapenkkeihin jotta dorkakuski voi luulla olevansa urkka-autossa. Ja hinta 40-50 tonnia. Valitettavaa, koska se raha on pois Suomesta sillä VW AG osakeita tuskin on monella. Minulla oli, mutta vaihdoin ne pienellä tappiolla Nokiaan Inderesin mallisalkun innoittamana.

        Olen itse ajanut 1.8 TSI Octavialla ja huomannut että pienempikin kaasun anto laittaa etupään pomppimaan hurjana. Erikoista, että luistoneston ledi ei aina edes vilahda, vaan Skoda pomppii paikallaan. Se tekee sitä jopa ohitustilanteissa. Tuntuu ettei pitoa ole lainkaan tai sitten luistonesto tekee aivan omiaan. Hirvittää ajatus miten noi RS-laitokset toimii.... Ei varmaan mitenkään koska RS:n ainut nk. "neliveto" on se Haltteks "lähtöavustin" joka TM testissä todettu alamittaisten kääpiöiden puuhasteluksi vrt. vaikkapa saman firman Audin parhaimmat Quattrot. Skoda on paska.


      • Terveystarkastaja
        260hvAWD_defa kirjoitti:

        Näinhän se on. VAG:lla on kuitenkin "melkein kunnon" nelivetoja, mutta niitä ei halpis-autoihin tule. Niissä joudutaan tyytymään lintulautoihin, V8-äänigeneraattoreihin ja puolinahkapenkkeihin jotta dorkakuski voi luulla olevansa urkka-autossa. Ja hinta 40-50 tonnia. Valitettavaa, koska se raha on pois Suomesta sillä VW AG osakeita tuskin on monella. Minulla oli, mutta vaihdoin ne pienellä tappiolla Nokiaan Inderesin mallisalkun innoittamana.

        Olen itse ajanut 1.8 TSI Octavialla ja huomannut että pienempikin kaasun anto laittaa etupään pomppimaan hurjana. Erikoista, että luistoneston ledi ei aina edes vilahda, vaan Skoda pomppii paikallaan. Se tekee sitä jopa ohitustilanteissa. Tuntuu ettei pitoa ole lainkaan tai sitten luistonesto tekee aivan omiaan. Hirvittää ajatus miten noi RS-laitokset toimii.... Ei varmaan mitenkään koska RS:n ainut nk. "neliveto" on se Haltteks "lähtöavustin" joka TM testissä todettu alamittaisten kääpiöiden puuhasteluksi vrt. vaikkapa saman firman Audin parhaimmat Quattrot. Skoda on paska.

        Hyvinkö meni perjantaiyö tietokoneen kanssa keskustellessa? Ainoa yhteys ulkomaailmaan suoli24-palsta?


      • Sarkasmi.sakari
        Terveystarkastaja kirjoitti:

        Hyvinkö meni perjantaiyö tietokoneen kanssa keskustellessa? Ainoa yhteys ulkomaailmaan suoli24-palsta?

        Hesarin kuukausiliitteessä Skodalla iso mainos 4x4-mallistosta. Sitä riittää tuota osastoa, jonka Suoli-poika taitaa Skodaa paremmin, yötä päivää...


      • kiviterapiakommunismi
        Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        Hesarin kuukausiliitteessä Skodalla iso mainos 4x4-mallistosta. Sitä riittää tuota osastoa, jonka Suoli-poika taitaa Skodaa paremmin, yötä päivää...

        NYT-liite onkin ihan oikea paikka näille "skoda" mainoksille


      • Sarkasmi.sakari
        kiviterapiakommunismi kirjoitti:

        NYT-liite onkin ihan oikea paikka näille "skoda" mainoksille

        Nyt meni pieleen. NYT oli eilen, nyt on nyt. Tuleeko posti Venäjälle kovinkin viiveellä?


    • TSI2012

      kaikissa noissa on sama 180hv patalaiska kone ja "tehoero" tehdään vaihtamalla eriväriset kylkilistat eristeteipillä. rs mallissa punainen kylkilista. kyllä ihmisiä höynäytetään.

      • etuvedolla.puuhun

        Ja entäpä maastomallit, niissä on mustaa ämpärimuovia helmoissa ja kalliimmissa on metrinen pläkkipelti takana. Kelpaa ajaa vaikka puuhun


    • Toyota_Hybrid1

      oma Toyota Hybridini kiihtyy 0-100km/h huomattavasti nopeammin kuin skoda octavia rs mallit, Toyotassa maantiekulutus alle 3l/100km ja tuossa octavia rs mallissa 12l/100km. toyotan vuosihuolto 179€ kun tuossa octavia rs mallissa lähemmäs 1500€. toyota ei kuluta öljyä, octavia rs mallissa öljynkulutus 1,5l/1000km alkaen uudesta lähtien ja kulutus lisääntyy kilometrien myötä. kannattavuuslaskelmat siis aivan turhia.

      • Sarkasmi.sakari

        Entä LUJUUSLASKELMAT? Ovatko turhia?


      • ZKODA
        Sarkasmi.sakari kirjoitti:

        Entä LUJUUSLASKELMAT? Ovatko turhia?

        skodalla vaaditaan LUJUUSLASKELMAT jokaisella korjaamoreissulla.


      • Sarkasmi.sakari
        ZKODA kirjoitti:

        skodalla vaaditaan LUJUUSLASKELMAT jokaisella korjaamoreissulla.

        Eikö rahalla selviä?


    • Kunnonmerkit

      RS Skoda ottaa turpaan Ford Focus RS:ltä, premiumeista sen verran et jos haluaa oikeasti laadukkaan ja luotettavan auton, se on Mercedes tai Audi, muut on jäljessä, saksalais tilasto ja muut on sen todistanut, vähävikaisimmat autot. BMW:tä joskus tuli arvostettua kunnes ostin yhden yksilön, ainoa auto joka on jättänyt tielle.

      • tosimiestenmerkit

        Mutmutmut. . .audi on sama kuin skoda, eiks nii?


    • turboskoda

      Tänään kyykytin tehokkaalla Skodallani 2000-luvun alun loppuun ajetun Volvo V70 AWD farmarin, jonka kulutuslukemat eivät ole enää tätä päivää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6819
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1221
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      817
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      784
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      726
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe