Kitalaen kutina, kurkuma allergiaa?

Nielukutiaaaa

Mulla on alkanut satunnaisesti kutisemaan etenkin kitalaen takaosasta, nielurisoista ja jonkinverran ylähuulesta. En oo ikinä 20vuoden ikään mennessä ollut ainakaan tietoisesti allerginen millekkään muulle kuin koivun ja pujon siitepölylle, nillekkin lievästi. Nyt kuitenkin tätä kutinaa on ollu eilisillasta yön yli tähän asti ja huolestuttaa mistä tää voi johtua. Pelkkä kutina siis oireena, ei semmonen mikä aiheuttaa yskää, vaan just semmonen minkä voisin olettaa johtuvan jostain ruoka-aine allergiasta. Oon miettiny ja muistellu pääni puhki mitä oon syöny. Mihinkään muuhun en osannut yhdistää kuin kurkumaan, jota käytettiin eilen lihan maustamiseen, ja salaatin kanan maustamiseen. Onko kuinka yleistä olla kurkumalle allerginen ja voiko se alkaa tälleen aikuisiän saavuttaessa? Kurkuma ei oo meillä kauhean pitkään ollut vakituisena mausteena, mutta silti sitä on tullut ennen syötyä ilman oireita. Tää nyt on vaa mun veikkaus, toki allergiatestit ois fiksu tehä. Mut onko täällä muita jotka allergisia kurkumalle tai muille mausteille? Toisaalta söin muutama päivä sitten itse tehtyä pizzaa jonka jauheliha oli maustettu kurkumalla,eikä oireita.... voi hitsi :/

4

2033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla ihan sama juttu.Kurkumasta nousee patteja, isin finnin tyyppisiä.
      Syön vahvasti maustettuja ruokia, niistä ei tule mutta kurkumasta tulee.
      Olisi kiva tietää miten sitä voisi testata.
      En ole allergikko, en käytä lääkkeirä tm.

• Anonyymi

et siis ole allerginen siitepölylle?

• Anonyymi

Kirjoitus virheet pistävät pahasti silmää, ei se kuitenkaa muuta sisältöä🥺👍

• Anonyymi

Jokin ruoka-aine, mauste, tms. voi aiheuttaa allergiaa, ja se voi oireilla esim. kutinana kurkussa, suussa.
      Itselläni alkaa suu ja kurkku kutisemaan herneistä, raaoista juureksista, pähkinöistä, manteleista, kiiwistä, omenasta, ja ties mistä.
      Riskinä siinä on se, että huonolla tuurilla voi myös kurkku turvota, jos on pahakin allergia.
      Ja allergiaan voi sairastua missä iässä tahansa, vaikkapa vielä vanhanakin, se ei katso ikää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      26
      2534
    2. Ikuiset kaipaajat

Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      77
      2326
    3. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      66
      2313
    4. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      20
      2002
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      84
      1759
    6. En tiedä ymmärrätkö

Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      7
      1519
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      30
      1378
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      15
      1251
    9. Kenenkä halli se on tulessa nelostiellä

11 yksikköä paikalla
      Pyhäjärvi
      4
      1093
    10. Se on siinä

Jami kun vielä loppuu niin Lappajärvellä ei oo yhtään mitään toimintaa.Purkamista piisaa kymmenen vuoden ajalle.Maakunna
      Lappajärvi
      32
      937
    Aihe