Kitalaen kutina, kurkuma allergiaa?

Nielukutiaaaa

Mulla on alkanut satunnaisesti kutisemaan etenkin kitalaen takaosasta, nielurisoista ja jonkinverran ylähuulesta. En oo ikinä 20vuoden ikään mennessä ollut ainakaan tietoisesti allerginen millekkään muulle kuin koivun ja pujon siitepölylle, nillekkin lievästi. Nyt kuitenkin tätä kutinaa on ollu eilisillasta yön yli tähän asti ja huolestuttaa mistä tää voi johtua. Pelkkä kutina siis oireena, ei semmonen mikä aiheuttaa yskää, vaan just semmonen minkä voisin olettaa johtuvan jostain ruoka-aine allergiasta. Oon miettiny ja muistellu pääni puhki mitä oon syöny. Mihinkään muuhun en osannut yhdistää kuin kurkumaan, jota käytettiin eilen lihan maustamiseen, ja salaatin kanan maustamiseen. Onko kuinka yleistä olla kurkumalle allerginen ja voiko se alkaa tälleen aikuisiän saavuttaessa? Kurkuma ei oo meillä kauhean pitkään ollut vakituisena mausteena, mutta silti sitä on tullut ennen syötyä ilman oireita. Tää nyt on vaa mun veikkaus, toki allergiatestit ois fiksu tehä. Mut onko täällä muita jotka allergisia kurkumalle tai muille mausteille? Toisaalta söin muutama päivä sitten itse tehtyä pizzaa jonka jauheliha oli maustettu kurkumalla,eikä oireita.... voi hitsi :/

4

1928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mulla ihan sama juttu.Kurkumasta nousee patteja, isin finnin tyyppisiä.
      Syön vahvasti maustettuja ruokia, niistä ei tule mutta kurkumasta tulee.
      Olisi kiva tietää miten sitä voisi testata.
      En ole allergikko, en käytä lääkkeirä tm.

• Anonyymi

et siis ole allerginen siitepölylle?

• Anonyymi

Kirjoitus virheet pistävät pahasti silmää, ei se kuitenkaa muuta sisältöä🥺👍

• Anonyymi

Jokin ruoka-aine, mauste, tms. voi aiheuttaa allergiaa, ja se voi oireilla esim. kutinana kurkussa, suussa.
      Itselläni alkaa suu ja kurkku kutisemaan herneistä, raaoista juureksista, pähkinöistä, manteleista, kiiwistä, omenasta, ja ties mistä.
      Riskinä siinä on se, että huonolla tuurilla voi myös kurkku turvota, jos on pahakin allergia.
      Ja allergiaan voi sairastua missä iässä tahansa, vaikkapa vielä vanhanakin, se ei katso ikää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      132
      5666
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      72
      5246
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      99
      4315
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3690
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3348
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      44
      2940
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2337
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      58
      2079
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      46
      1965
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1743
    Aihe