Mulla on alkanut satunnaisesti kutisemaan etenkin kitalaen takaosasta, nielurisoista ja jonkinverran ylähuulesta. En oo ikinä 20vuoden ikään mennessä ollut ainakaan tietoisesti allerginen millekkään muulle kuin koivun ja pujon siitepölylle, nillekkin lievästi. Nyt kuitenkin tätä kutinaa on ollu eilisillasta yön yli tähän asti ja huolestuttaa mistä tää voi johtua. Pelkkä kutina siis oireena, ei semmonen mikä aiheuttaa yskää, vaan just semmonen minkä voisin olettaa johtuvan jostain ruoka-aine allergiasta. Oon miettiny ja muistellu pääni puhki mitä oon syöny. Mihinkään muuhun en osannut yhdistää kuin kurkumaan, jota käytettiin eilen lihan maustamiseen, ja salaatin kanan maustamiseen. Onko kuinka yleistä olla kurkumalle allerginen ja voiko se alkaa tälleen aikuisiän saavuttaessa? Kurkuma ei oo meillä kauhean pitkään ollut vakituisena mausteena, mutta silti sitä on tullut ennen syötyä ilman oireita. Tää nyt on vaa mun veikkaus, toki allergiatestit ois fiksu tehä. Mut onko täällä muita jotka allergisia kurkumalle tai muille mausteille? Toisaalta söin muutama päivä sitten itse tehtyä pizzaa jonka jauheliha oli maustettu kurkumalla,eikä oireita.... voi hitsi :/
Kitalaen kutina, kurkuma allergiaa?
4
1696
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla ihan sama juttu.Kurkumasta nousee patteja, isin finnin tyyppisiä.
Syön vahvasti maustettuja ruokia, niistä ei tule mutta kurkumasta tulee.
Olisi kiva tietää miten sitä voisi testata.
En ole allergikko, en käytä lääkkeirä tm.- Anonyymi
et siis ole allerginen siitepölylle?
- Anonyymi
Kirjoitus virheet pistävät pahasti silmää, ei se kuitenkaa muuta sisältöä🥺👍
- Anonyymi
Jokin ruoka-aine, mauste, tms. voi aiheuttaa allergiaa, ja se voi oireilla esim. kutinana kurkussa, suussa.
Itselläni alkaa suu ja kurkku kutisemaan herneistä, raaoista juureksista, pähkinöistä, manteleista, kiiwistä, omenasta, ja ties mistä.
Riskinä siinä on se, että huonolla tuurilla voi myös kurkku turvota, jos on pahakin allergia.
Ja allergiaan voi sairastua missä iässä tahansa, vaikkapa vielä vanhanakin, se ei katso ikää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä628102Voi luoja miten haluaisin
jutella kanssasi nyt. Harmittaa, että pidin estossa, mutta silloin olisin ollut riekaleina pienistäkin syytöksistä tai475886Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.425630- 1102260
- 1212168
Haluan sinua mies, aivan stanasti.
Ehkä enemmän kuin ketään koskaan ikinä, joten kysymys kuuluukin miten hlvetissä SÄ kestät tän näkemättömyyden. Toivottav811696- 1171524
IS Viikonloppu 28.12.-29.12.2024
Ei ole tainnut tästä vielä olla omaa keskustelua? Nyt on. Vihjeitä ja ratkaisuja vaan peliin.1231517Ymmärtääkö miehet
Miten hormonit vaikuttaa naiseen kuukautisten aikana ja ennen sitä? On se mielenkiintoista, kun miehet on kestäneet soti1401116On hyvä nainen
Että olet pian käynyt läpi kaikki tunteet ja vaiheet mitä ihastuminen/rakastuminen saattaa käsittää. Tunnemyrsky on maht811096