Mitenkäs C tehdään sellainen kun haluan että luokassa määriteltyä muuttujaa muutettaessa kutsutaan automaattisesti luokan funktiota.
Ulospäin siis näkyisi kuin muuttuja mutta sisäisesti temppu olisi funkiokutsu.
En muista millä tätä kutsuttiin joten enpä löydä kirjoista tai netistä apuja.
C++ jelppiä
11
184
Vastaukset
Operator overloading
- Yvubinokokok
Function object.
- Sekaannus-varmaan
("En muista millä tätä kutsuttiin joten enpä löydä kirjoista tai netistä apuja.")
eikä ihmekkään, koska sellaista ei ole.
Linux Mint 18.1 Serena
Xfce 64-bit- sitätarvitaan
Ehkä aloittelija voisi täsmentää ongelmaansa.
- koodinpariin
Kuvasin kyllä jo tuossa aloituksessa asian :-)
Olisi vaan niin näppärää pistää muuttujan muuttamiseen sidottu rutiini tekemään asioita mitkä nyt pitää tehdä funktiokutsulla.
Jotenkin muistelin että tällainen olisi kielessä. Siitä kun viimeksi tuli C koodailtua (työksi) on jo yli 25v joten ihan ei kaikkea syntaksista muista.- rekursiivinen-funktio
Ainut mitä minulle tulee mieleen on rekursiivinen aliohjelma tai funktio joko kutsuu itseään. Tarpeen kun esimerkiksi suoritetaan kasiorakenteen sisällä tiedoston hakua. On vaan mahoton muistisyöppö, koska funktio kutsu saa prosessorin latomaan pinoon kuilloinkin voimassa olevien rekistereiden sisällön ja paluu osoitteet. No ehkä ei enään nykyään törmään pinonylivuoto virheeseen, mutta ennen se oli varottavissa ja oli pakko ottaa huomioon missä käytti ja missä ei.
Linux Mint 18.1 Sarah
Xfce 64-bit - Oligo
Tarkoitatko sijoitusoperaattoria?
- Tuolla-noin-hyvin
En tarkota, kato tuo :
http://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.php?tunnus=rekursio
- pcmuseo
Eli kuten m-kar sanoi edellä (= tai operaattorin)ylikuormitus:
http://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/22520-operaattorin-ylikuormitus/sivu-1 - koodinpariin
Kiitokset vinkistä operaattorin overload-käyttöön.
Alla oleva kyhäelmäni tuntuu toimivan mutta vielä jää ongelmaksi että pitäisi saada samalla lailla toisinpäinen sijoitus niin että obj1 voisi suoraan sijoittaa integeriin ilman pakollista viittaamista pistenotaatiolla luokan sisäiseen muuttujaan.
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
class example
{
public:
int a;
void operator=(int aaa);
};
void example::operator=(int aaa)
{
(*this).a = aaa;
std::cout<<"kukkuu\n";
}
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
int bbb=100;
example obj1;
obj1 = bbb; // tulostaa kukkuu
std::cout<<obj1.a ;
for(;1;);
} - koodinpariin
Pitääpä ottaa takaisin. Sain ratkaistua toisin päin sijoitusongelmankin.
Nyt esimerkkiluokkaan voi sijoittaa integerin ja se laukaisee funktion.
Lisäksi luokan voi suoraan sijoittaa integeriin ja se laukaisee toisen funktion.
Nyt voin tehdä vanhaan koodiin näppärän lisän ilman toimivan koko koodin muuttamista.
Kiitokset vielä kerran overload-operaattorivinkeistä.
#include "stdafx.h"
#include <iostream>
class example
{
public:
int a;
void operator=(int aaa)
{
(*this).a = aaa;
std::cout<<"kukkuu\n";
}
operator int() const
{
std::cout<<"kiekuu\n";
return a;
}
};
int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[])
{
int bbb=100;
example obj1;
obj1 = bbb;
std::cout<<obj1.a <<"\n" ;
obj1.a=123;
bbb=obj1;
std::cout<<bbb;
for(;1;);
}
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)664562Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu142239- 251764
- 121498
- 271433
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais51298- 101227
- 131136
- 221086
Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä
Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.2911014