moi! tiedustelisin kuinka usein teillä muilla bipolaareilla on ollut maanisia jaksoja vuosien varrella, ja onko ne johtaneet teillä sairaalajaksoihin? itse sairastuin 1999 kesällä, ja siitä lähtien ollut yleensä kerran vuodessa maanisia jaksoja, tauti on ajan kanssa pahentunut, ja sairaalajaksot alkoivat noin 2006, ja niitä on ollut noin kerran vuodessa, jotain 2 kk kerrallaan, sen jälkeen yleensä olen ollut noin 2-3 kk masentunut. ongelma on ollut lähinnä siinä, että syön lääkkeet tosi tunnollisesti, mutta niiden vaikutus loppuu kuin seinään, ne lakkaa vain toimimasta, ja taas mentiin , mania , ja sairaalaan, ilmeneekö teillä muilla taudin omaavilla samoja ongelmia, jolloin lääkkeet lakkaavat jostain syystä toimimasta? yhdeltäkään lääkäriltä en ole saanut vastausta, siihen , että mistä tämä oikein johtuu, ja mikä tämän aiheuttaa? matti6262
kuinka usein maanisia jaksoja vuosien varrella?
3
416
Vastaukset
- bipolaari
Noin kerran vuodessa. keväällä2014. keväällä2015. syksyllä2016 osastolla psykoottisen manian vuoksi. Osastohoidon jälkeen masennusta, joskin tälläkertaa vain lievää, mutta kestänyt 4kk, mut helpottamaan päin. Itsekkin lääkkeet syön kiltisti, mut ennen viime maniaa oli vain Lito lääkkeenä. Nyt lisäksi Xeplion, jospa nyt pysyisi mania pois. Stressiä pitää välttää sillä stressinsietokyky laskee tän sairauden myötä, ja stressi laukaisee sairausjaksoja...
Elinikäinen sairaus, ja joskus vaikuttaa ettei lääkkeet auta. - matti6262
niin tosiaan , syön lääkkeinä, litoa, ketipinoria, ja deprakinea, iltapainotteisena lääkkeinä.
- 988998988998
Kunnon maanisia jaksoja minulla on ollut näin aikuisena ehkä yksi aina 2-3 vuoden välein. Vain kerran on tulut osastolla oltua ja siitäkin on jo vuosia aikaa.
Joka kevät ja vuodenvaihteessa on hieman mielialan nousua ja hypomanista menoa, mutta niitä ei maanisiksi kausiksi voi kuitenkaan sanoa kun homma pysyy hallissa.
Lito ja ketipinor linjalla on tässä tullut mentyä siitä saakka kun täytin 23v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1518224KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4277279Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei693743Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521463412Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092904Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään472438- 1261966
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231823Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv351629Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801488