moi! tiedustelisin kuinka usein teillä muilla bipolaareilla on ollut maanisia jaksoja vuosien varrella, ja onko ne johtaneet teillä sairaalajaksoihin? itse sairastuin 1999 kesällä, ja siitä lähtien ollut yleensä kerran vuodessa maanisia jaksoja, tauti on ajan kanssa pahentunut, ja sairaalajaksot alkoivat noin 2006, ja niitä on ollut noin kerran vuodessa, jotain 2 kk kerrallaan, sen jälkeen yleensä olen ollut noin 2-3 kk masentunut. ongelma on ollut lähinnä siinä, että syön lääkkeet tosi tunnollisesti, mutta niiden vaikutus loppuu kuin seinään, ne lakkaa vain toimimasta, ja taas mentiin , mania , ja sairaalaan, ilmeneekö teillä muilla taudin omaavilla samoja ongelmia, jolloin lääkkeet lakkaavat jostain syystä toimimasta? yhdeltäkään lääkäriltä en ole saanut vastausta, siihen , että mistä tämä oikein johtuu, ja mikä tämän aiheuttaa? matti6262
kuinka usein maanisia jaksoja vuosien varrella?
3
350
Vastaukset
- bipolaari
Noin kerran vuodessa. keväällä2014. keväällä2015. syksyllä2016 osastolla psykoottisen manian vuoksi. Osastohoidon jälkeen masennusta, joskin tälläkertaa vain lievää, mutta kestänyt 4kk, mut helpottamaan päin. Itsekkin lääkkeet syön kiltisti, mut ennen viime maniaa oli vain Lito lääkkeenä. Nyt lisäksi Xeplion, jospa nyt pysyisi mania pois. Stressiä pitää välttää sillä stressinsietokyky laskee tän sairauden myötä, ja stressi laukaisee sairausjaksoja...
Elinikäinen sairaus, ja joskus vaikuttaa ettei lääkkeet auta. - matti6262
niin tosiaan , syön lääkkeinä, litoa, ketipinoria, ja deprakinea, iltapainotteisena lääkkeinä.
- 988998988998
Kunnon maanisia jaksoja minulla on ollut näin aikuisena ehkä yksi aina 2-3 vuoden välein. Vain kerran on tulut osastolla oltua ja siitäkin on jo vuosia aikaa.
Joka kevät ja vuodenvaihteessa on hieman mielialan nousua ja hypomanista menoa, mutta niitä ei maanisiksi kausiksi voi kuitenkaan sanoa kun homma pysyy hallissa.
Lito ja ketipinor linjalla on tässä tullut mentyä siitä saakka kun täytin 23v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1033883
Satuit vain olemaan
Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se482761- 1142579
24/7 sinä mielessä, ihan jatkuvalla syötöllä
Aamulla herätessä, päivällä melkein nonstop, illalla nukkumaan mennessä, öisin herätessä. Mikä viddu tässä on 🤣392098Jotain pitää nyt keksiä että sinut näkisi
Ensiviikolla viimeistään. Tälle on pakko saada kunnon piste tai sitten aloitetaan loppuelämä yhdessä, tulen hulluksi muu311880Mulla tulee vaan niin
Paha olo siitä mitä teidän välillä on. Vaikka se on sun päätös mitä haluat. Tuntuu että menetän jotakin vaikka tiedän et291713- 271582
Mitkä olivat viimeiset sanasi ikävoinnin kohteellesi
Ja milloin? Mitä olisit sanonut jos olisit tiennyt että ne jäävät viimeisiksi -ainakin toistaiseksi?781444Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann2121382- 221378