Lisälyönnit

KäriväSydän

Hei
Etsin epätoivoisesti vertaistukea sydämen lisälyönneistä kärsivistä ihmisistä.
Mä en jaksa kohta elää enää. Jatkuva pelossa eläminen vie minulta kaikki voimat. Aamulla kun herään on ensimmäisen mielessä sydänasiat ja viimeisenä ennen nukahtamista tunnustelen pulssiani. Oon käynyt vuosien aikana useita kertoja ekg:ssä. Ambulanssikin on tilattu pari kertaa kun luulin taas vaihteeks että kuolen. Se on ihan yks ja sama makaanko sohvalla vai oonko salilla. Muljuu muljuu muljuu. Jokapäiväinen elämä yhtä helvetin kärsimystä. En voi keskittyä mihinkään kunnolla. En heittäytyä tilanteisiin niinkuin haluaisin. En ole huoleton, en spontaani. Jätän matkoja väliin. Keksin tekosyitä jottei tarvitse osallistua juhliin jnejnejne.
Menin yksityiselle lääkärille kun vihdoinkin oli tarpeeksi rahaa ja minulle tehtiin 24h holtteritutkimus. Lisälyöntejä jotain 1000 mutta kaikki hyvänlaatuisia. Syytettiin stressiä.
Tehtiin varmuuden vuoksi sydämen ultraus. Kaikki ok.
Koska mulla tulee lisälyöntejä myös usein liikunnassa sain tehdä rasitustestin jossa niitä tulikin paljon (tulee aina kun pelottaa/stressaa ja tuo tilanne oli paniikkihäiriöiselle aika helvatan pelottava). Hyvä niin-> saatiin nauhalle-> vaarattomia.
Ongelma on se että mä en pääse tästä pelosta millään yli.
Mulla oireena kaikki. Hitaita, nopeita, yksittäisiä, peräkkäisiä, raskaita, puristavia, kivuliaita, elohiireltä tuntuvia töksähdyksiä, kaikki mitä voit ajatella -mulla on.

Löytyykö kohtalotovereita? Mä en enää jaksa yksin. Kukaan lähipiirissäni ei ymmärrä millaista on elää tämän vaivan kanssa. En myöskään uskalla puhua tästä, sillä pelkään kuulevani "vääränlaisia" kommentteja, jolloin oon entistä varmempi että nyt ovatkin vaarallisia ja kuolen.

9

1384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ronjanka

      Mulla on kuulemma lisälyöntejä, vielä enemmän ku sulla tutkittuna. Voisin kirjottaa enemmän, jos sähköpostiosoitteen annat?

      • l--am

        Ei kannate täällä jakaa osoite tietoja...
        Sopikaa aika vaikka suomi24 chattiin niin siellä voi antaa osoitteen "kuiskaamalla" ilman että ulkopuoliset näkevät.

        /vihje vaan....


    • l--am

      En tunne sairauttasi
      mutta
      jos sallit niin kerron, että kun luen tekstisi, niin "olet itse itsellesi vihollinen" enkä tarkoita pahaa.
      Tarkoitan vihollisena olemisella ajatusmaailmasi ennakkoluuloja, pelkoja jne jotka ovat ahdistuksia aiheuttavia ja negatiiviset ajatukset omasta itsestään, terveydestäänkin epäterveellisiä.
      Siis,
      ellei ole sairaskaan, niin varmasti sairastuu omista "sairaista" ajatuksista.

    • eivitsimeilsamat

      Itse olen 18 vuotias ja samoista oireista kärsin. Verikokeet, EKG, ja ylilääkäri tutkinut ja sanoi ettei ole mitään hätää. Beetasalpaajia kirjoitti ja sanoi, että voi ottaa jos siltä tuntuu. Kannattaisi vaan uskoa, että jos kaikki testit on ok ja lääkäri todennut vaarattomiksi niin kaikki on hyvin. Itselläni tämä kaikki johtuu luultavasti paniikkihäiriöistä tai yleisestä ahdistuneisuudesta. Sairaudenpelko myös boostaa tätä aika lailla. Omat oireeni: Tykyttelyt, nukahtamisesta pelästyminen hereille ja luulen että on joku kohtaus, tyhjä tunne rinnassa tuntuisi siltä että pumppu ei lyö oiken ja kaikenlaisia muitakin. Närästääkö? Meinaan refluksissa on kaikenlaisia pumppu oireitakin.

      • l--am

        Sinulle, niin kuin useimmille, minullekkin, olisi ilmeisesti parasta päästää vapaaksi ennakkoluuloista. Aikankin epäilen, että itselläni on se yhtenä vaikeutena. Samat negatiiviset asiat pyörii ajatuksissa jatkuvasti ja nyt olen aloittanut kokeilun jos musiikki johtaisi pois niitä.


    • KärsiväSydän

      Kiitos teille kaikille vastauksista. <3

    • sydän_potkii

      Ei niitä koskaan satu filmille. Ongelmaa siis ei ollut.
      Oli muljauksia.
      Lisälyöntejä.
      Miltei sydänpysähdyksiä.

      Pahimpina lähes sydän pysähdyksiä. Istuin sohvan nurkassa. Katsoin kelloa. Sydän löi. Lujaa. Meni sekunti, kymmenen, kaksikymmentä.. ei mitään.. vielä kymmenen sekuntia, kaksikymmentä.. ei mitään ja vielä kymmenen.. ihan ei minuuttiin päästy. Sitten iski. Enempi kuin kovaa. Tauko. Seuraava isku. Kaksi perään ja minuutin tauko. Muutama tosi nopea. Sama sykli toistui tunnin. Kaikki ohi. Seuraavana päivänä sama juttu.

      Parasta oli istua sohvan nurkassa ja katsoa kuinka ämmän käy, eikä lähteä itse fillarilla taikka juosten ensiapuun. Kukaan ei olisi ehtinyt tänne ajoissa, jos minuutin tauko olisi venynyt pidemmäksi.

      Tuohon hävisi kuoleman pelko. Sydämen tarkkailu. Se tulee, jos tulee - kuolema.

      Tuosta on nyt likemmäs 25 vuotta. Sydän lyö ja sykkii ihan nätisti. Ihan itsekseen. Ilman mitään lääkitystä.

      Näinkin voi mennä.

      • Anonyymi

        Ja höpö höpö, kenenkään sydän ei ole minuuttia lyömättä tuolla tavalla, jo 5 sekunnin lyömättömyys voi aiheuttaa sen että pyörtyy kun aivoihin ei kierrä verta. Et ole vain tuntenut pulssiasi mutta kyllä se on siellä lyönyt.


    • Anonyymi

      Mulla auttaa beetasalpaaja lisälyönteihin ja kun sanotaan että on vaarattomia se on hyvä uskoa ellei sitten itse halua ylläpitää pelkosirkusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      439
      2014
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      207
      1710
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      184
      1478
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1471
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      50
      1157
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      1
      1122
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      130
      1068
    8. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      1006
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      96
      978
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      34
      956
    Aihe