TUPOS asuinpaikkana

kiia

Olemme juuri muuttamassa ouluun ja aikeissa ostaa omakotitaloa tupoksesta. Onkohan kellään tietoa minkälainen paikka asua/elää? Harrastusmahdollisuuksia? Vai onko tuposlaisten liminka/kempele harrastuspaikka?

22

4824

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Aika pikkuinenhan se kai on, eli ei sinne luultavasti mitenkään älyttömästi harrastusmahdollisuuksia saa. Ouluunkin on kyllä ihan kätevä varmasti kulkea, moottoritie ja silleen...

    • A.II

      liikaa lestoja. Ei niitä kukaan jaksa katella. Nettiyhteydet saa sinne ihan OK:t 10/10:t. ABC on suht lähellä ja näppärä kylakauppa on plussaa. Siihen se sitten jääkin. Itse asuisin paljon mieluummin Limingan keskustassa...

      • voi taivas

        On ihan tosi, että on liikaa lestoja. Ennemmin asuisin mustalaisten naapurina. Lestapenikat on yksiä pikkupiruja.


    • Tuposlainen

      Rauhallinen paikka asua, hyvät kulkuyhteydet, lepposta nuorta porukkaa, Harrastuspaikkoja ihan hyvin, jos viittii seurata mitä on tarjolla. (Käsitykset lesta porukasta riippuu jokaisen katsojan silmissä, kaikkien kanssa tultu hyvin toimeen)

    • 2,5 v Tupoksessa

      Hyvä paikka on ainakin lapsen kanssa asua. Todella rauhallinen. Lestadiolaisten kanssa ei mitään ongelmaa, sitä paitsi nykyään ei niitä asukaslukuun nähden paljoa ole. Lapsille on paljon toimintaa esim. kerhoja. Päiväkoteja onkohan peräti 3 ja yksi lisää tulossa. ABC vieressä moottoritie (15 min) Ouluun. Uusi hieno laajennettu koulu. Vanhemmille on koululla jumppia yms. Mikä hienointa, tässä ei tunne olevansa Liminkalainen eikä Kempeleläinen, kun asuu juuri puolessa välissä.
      Tupokseen aletaan rakentaan lähiaikoina jokin toimintakeskus tms. Eli toiminta lisäytyy varmasti. Oma rauha ja LAPSEN KANSSA AIVAN MAINIO!! Varsinkin jos on oma auto, niin ei tarvitse elää bussiaikataulujen mukaan.. Tulkaahan ihmeessä tänne, kivaa on kun kotiutuu..!!
      t. äiti

      • ....

        hei, asuin tupoksessa 6 vuotta ja olen helpottunut kun pääsin pois. siellä on liikaa lapsi perheitä, joten kesäisin varsinkin on meteliä aivan liikaa. koulu on iso ja koulun piha postimerkin kokoinen.Jos haluat lapsellesi parasta niin älä muuta tupokseen..


      • 2,5 v Tupoksessa
        .... kirjoitti:

        hei, asuin tupoksessa 6 vuotta ja olen helpottunut kun pääsin pois. siellä on liikaa lapsi perheitä, joten kesäisin varsinkin on meteliä aivan liikaa. koulu on iso ja koulun piha postimerkin kokoinen.Jos haluat lapsellesi parasta niin älä muuta tupokseen..

        Miten perustelet, et Tupos ei ole lapselle parasta. Mikä sitten on? En minä ainakaan tahdo lastani Kaupunkiin huumeiden yms. lähettyville. Tupos on turvallinen ja sitä kai jokainen vanhempi tahtoo lapselleen. Se on ainakin minun kantilta katsottuna lapselleni parasta. Ei tässä ny missään tynnyrissä eletä kuitenkaan.. ;)


    • ??!

      Siis olette muuttamassa Ouluun vai Tupokseen?? Kaksi eri paikkaa joista ei todellakaan voi edes samassa lauseessa puhua. Oulu on siis kaupunki, ja Tupoksessa on peräti huoltoasema ABC!! Wau!

    • Kiia

      Niin, Sori... Tupokseen olisi tarkoitus muuttaa..
      Ei ouluun... Lapsiperheenä kiinnostaakin erityisesti nuo päiväkoti/perhepäivähoito yms. mahdollisuudet. Minkälaista aluetta Vesikari on?

      • iltapäiväkerho

        Itsekkin Tupokseen muuttoa harkinneena kiinnostaisi tietää onko Tupoksessa iltapäiväkerhoja? Onko esim. kouluilla ko toimintaa? Erityisesti 1-3 luokkalaisille?


    • Mie..

      Tupos se vasta on hanurista!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • vanha tuposlainen

        Olen asunut täällä jo 30 - vuotta ja tosi hyväpaikka asua.Kivat naapurit ja peruspalvelut hyvät.Palvelut ovat kasvaneet 30- vuodenaikana tosi paljon.Silloin oli vain TB-huoltoasema,siellä me nuoret silloin iltaa istuttiin.Koulukin oli lakkautuksen alla,kun luokatkin yhdistettiin 1-2lk oli yhdessä ja 3-4lk ja 5-6lk.Meidän luokalla oli 6 poikaa ja 5 tyttöä.Paljon on ajat muuttuneet.Tosi asiahan on ,että yläaste tulee vuoden päästä ja palveluja lisää ABC- huoltsikan läheisyyteen.Juna liikenne lisääntyy, tulee toinen junan raide toisen viereen.Nuorille tulee kunnan puolelta nuorisotilat ja ehkä jokin kahvila sinne uimamontun viereen.Kyllä palveluja on tulossa lisää, kun kunta myöntäisi rahaa sijoituksiin.Itse olin perustamassa kahvila/baaria, mutta ei ollut liiketiloja kunnalla antaa vuokralle, olisi pitänyt ostaa kallista kunnan maata ja rakennuttaa tilat itse.No nyt en enään jaksa perustaa kahvilaa/baaria tehköön se joku toinen nuorempi.Tervetuloa kaikille tänne tupokseen asumaan ja ottakaamme vastaan kaikki uudet asukkaat iloisin mielin.


    • *****

      Se on täyteen ahdettu ja on Limigan lähiö. Limingankunnalla ei mene kovin hyvin, mietipä mahdollisuudeksi Kempelettä tai Tyrnävää, Kempeleessä toimii terveyskeskus hyvin, sinne rakennetaan uusi yläaste, harrastusmahdollisuudet kempeleessä on hyvät, käypä tutustuun sivuilla.

      • kierrä kaukaa!!

        jossa asuu yksi pikkupöksyjä varasteleva ja nuuskiva talonmies..Varokaa!!


      • hahahaaaaaa :)
        kierrä kaukaa!! kirjoitti:

        jossa asuu yksi pikkupöksyjä varasteleva ja nuuskiva talonmies..Varokaa!!

        jos ajaa, se on se sama joka oulunsalossa vie rannalta pikkarit:)


    • Pasi

      Elä Tupokselle muuta. Hetken selasin tätä palstaa, niin näyttää olevan täynnä pettäjä-mammoja!

      • göf

        eppäiletkö että avaaja, joka 7vuotta sitten harkitsi tupokseen muuttoa, vielä jahkailis että muuttaakko vakko ei muuttaa


      • juomavedessäkö vika?
        göf kirjoitti:

        eppäiletkö että avaaja, joka 7vuotta sitten harkitsi tupokseen muuttoa, vielä jahkailis että muuttaakko vakko ei muuttaa

        Se on muuten jännä, kun tuposlaisen naisen tapaa baarissa, heti on treffeille ja ajelulle pyytelemässä. Varattu nainen! HYI! Ei sillä etä olisin sortunut, kun ei oikein tasokkaammasta päästä ole.


    • vesijuomassa moka?

      ''kun ei oikein tasokkaammasta päästä ole. ''


      Ja sinäkö olet. Kaikkea kanssa.

    • kassujussi

      Jos oot Ouluun muuttamasa, miksi ostat talon Tupoksesta, silloinhan muuta Liminkaan. Pölijä...

    • tuposbäby

      Pieni kyttäjien kylä, älä vaan tee mitään joka nostaa huomiota koska se ei unohdu ikinä.

    • tullinkuppa

      Ookko jo päättäny, pölijä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe