Armeijan käymiselle on olemassa myös tervehenkinen vaihtoehto eli siviilipalvelus.
Parikymppinen nuorimies kertoo että sivari on ihan OK valinta: https://www.youtube.com/watch?v=-lgkFca_UOc
Miksi armeijaan kun ei ole pakko?
29
505
Vastaukset
- moppaajatar
Eihän armeijaa ole pakko käydä, mutta töitä hakiessa armeijan käynyt ohittaa heti sivarimiehet. Käytännössä tämä työhakuprosessissa sorsiminen ajaa monet armeijaan. Tässä olisi tasa-arvovaltuutetuille hyvä tutkimisen kohde. Jenkeissä tällä vakaumukseen perustuvassa sorsinnasta tehtäisiin varmasti oikeudessa hyvät rahat.
- lantz
"Asevelvollisuus
Vaikka armeijan johtamiskoulutusta pidetäänkin arvossa joissain piireissä, työnantaja ei saa udelle ase- tai siviilipalvelustaustaasi. Mutta jälleen kerran tähän sisältyy poikkeus. Mikäli sotilasarvo on vaatimus työpaikkaan, niin siinä tapauksessa asiaan tehdään poikkeus."
(lähde: http://tyohaastattelu.fi/tyohaastattelu-kielletyt-kysymykset/) - Valettaontuo
On muuten melkoista paskapuhetta tuo, nykytyönantajaa ei kiinnosta vittuakaan se, oletko käynyt intin vai et. Sivarissa voit jopa oppia työelämän perustaitoja.
- mammanipoika
Siviilipalvelus on hätäpoistumistie armeijan ja vankilan välistä. Tosipaikassa sivareista ei ole apua. Neukut laittavat sivarit saman piikkilangan taakse tai samaan monttuun kuin suomalaiset sotilaatkin.
Sivarius on kansallista itsepetosta. - tahdostariippumatontako
Miksi nykynuoret tekevät yleensäkkään mitään mikä ei ole pakko.Ja yleensäkkään he eivät ylipäätään tee mitään.
- 1722385
Kyllä tuosta Youtube-videon henkilöstä näkee puolisokeakin ja kuulee puolikuurokin että ei ole oikein karski sotilas tuo nuorimies joten ihan oikein on valinnut palveluspaikan kun sivariin on mennyt, ei olisi sotatantereelle tappamaan tuosta henkilöstä, vaikkakin ei sitä kenellekään toivo että tappamaan joutuu mutta jos isänmaan etu sitä vaatii niin tapettavan se sitä on puolustaessaan Isänmaatamme.
- itsev
Olin asepalveluksessa vuonna 1978, autokomppania 11 kuukautta. Kokemukseni oli niin hirvittävä, että jos olisin uudestaan siinä iässä, että pitää valita armeija tai jotain muuta, niin valitsisin totaalikieltäytymisen. Olisin vaikka vankilassa ennenkuin sen kokemani 11 kuukautta.
Minulla on ylempi korkeakoulututkinto ja koskaan en ole tarvinnut työpaikkaa hakiessani armeijan papereita.- ai9jiajaj
Upeaa kun olet morttina kärsinyt siellä. Vai ihan hirvittävä kokemus:)
- anna_mun_kaikki_kestää
Hirvittävää kun joku joutuu olemaan autokomppaniassa. Joutuu ajamaan autoa kylmässä ja sateessa. Joutuu perehtymään auton monipuoliseen huoltoon jne. Vielä kun joutuu olemaan ryhmässä niin onhan siinä pikku lusmulle ylipääsemätön paikka. Olisikohan syytä katsoa peiliin, ehkäpä syy löytyy sieltä?
- ulaaniv
kyllä jo nyt joutuisin kutsuntoihin niin olis ihan varma että en menis armejaan olenkaan, kyllä se sillain vaan
- ulaaniv
Tosin Venäjällä ei taideta kysyä haluttaako.
- iuytfc
Eikä vihollinen kysele oletko käynyt intin vai et, luotia tulee yhtenä *yrpänä.
- movernussiiapinaa
Niitä hinurihemmoja ei edes huolita armeijaan
- maailma_onreilu
Heh heh, turha täällä on huutaa oikeuksiensä perään. Jos olet työhaastattelussa ja pääset pitkälle, loppuvaiheessa selviää että olet sivari ja et tule valituksi.
Kyseessä on yksityinen yritys joka päätyi tälläiseen tulokseen.
Mitäs meinaat tehdä ?
Et mitään, hävisit pelin. - elämää.valheessa
maailma_onreilu kirjoitti:
Heh heh, turha täällä on huutaa oikeuksiensä perään. Jos olet työhaastattelussa ja pääset pitkälle, loppuvaiheessa selviää että olet sivari ja et tule valituksi.
Kyseessä on yksityinen yritys joka päätyi tälläiseen tulokseen.
Mitäs meinaat tehdä ?
Et mitään, hävisit pelin.Työhaastattelussa ei aina tarvitse puhua totta!
Olen itsekin valehdellut aikanani käyneeni armeijan vaikka sainkin vapautuksen ja meni ilmeisesti läpi kuin väärä raha, kun haastattelija siirtyi jo seuraaviin aiheisiin ja lopulta kysyi milloin voisin aloittaa töiden teon. Sain paikan eikä armeija-asiaan palattu enää myöhemmin.
- Rauhaavaan
Näinpä, itse olin intissä lääkintämies, ettei heti sodan syttyessä tarvitsisi ensimmäiseksi ampua ketään. Sivarin olisin käynyt, jos olisi ollut edes realistiset mahdollisuudet täällä tuppukylässä.
- time_is_money_friend
kävin 6kk intin, koska ei kiinnostanut lusia 13kk sivarissa. :)
- wapaa.miäs
Jätin intin käymättä, koska ei kiinnostanut lusia 6kk prenikkapellejen komenneltavana
- ihana.poika
Mieluummin vaikka BB-taloon kuin armeijaan: https://www.youtube.com/watch?v=tvA4iDZRruE
- WaffenPz
Tänne on kaikki peräkammarin pojut kokoontuneet joilla on ollut se "vapaa kasvatus". Itketään heti kun joku vähän käskee tai jos sattuukin että joutuu hieman metsäleireille. Onneksi suomella on naisia armeijassa jotka korvaavat hienosti tuollaiset itkua tuhertavat vätykset... takaisin mamin helmoihin siittä hus hus...!!!!!
Sivarissa pitää olla koko vuosi, armeijasta pääsee nopeammin pois.
- SurkeaSuomi
juu...ja kummastakaan ei ole mitään hyötyä.
SurkeaSuomi kirjoitti:
juu...ja kummastakaan ei ole mitään hyötyä.
Niin ei ollut sisällissodassa, eikä talvisodassa, eikä jatkosodassa, eikä lapinsodassa eikä missään sodassa ikinä.
- rauhantyöläinen
Reservinkieltäytyminen on laillinen vaihtoehto asiantilan korjaamiseksi.
Kantsii tutustua!
- Itsearmeijankäynyt
Miksi mennä armeijaan? Mitä puolustettavaa täällä enää on? Suojelkoon he omaisuuttaan, joilla sitä on.. Suomi on mennyttä.
- käynytjameh
Armeija on oivallinen tilaisuus nähdä millaisiin töihin joutuu jos:
1. Ei jaksa/osaa opiskella
2. Nauttii ihmisten käskemisestä, mutta kohta 1.
3. Roolileikit on ok, esim. sota varmaan syttyy kohta
4. ? - rauhanasialla
En saata kuin kummastella heitä joiden mielestä armeijan käyminen on vieläkin välttämättömyys ja velvollisuus. Jokaisella tulee olla oikeus itse päättää käykö armeijan vai ei, samoin kuin oikeus kieltäytyä kokonaan ja ilman että hänet siitä tuomitaan.
- rauhamikäihanatekosyy
Asevelvollisuus on kirjoitettu Suomen lakiin ja se koskee kaikkia miespuolisia kansalaisia. Siviilipalvelus on mahdollinen ja sen perusteet on määritelty siviilipalveluslaissa.
Jos nuo vaihtoehdot eivät miellytä, demokratian pelisääntöihin kuuluu sitten vaikuttaminen vaalien kautta lakien käsittelyyn.
- Kaka_intti
Lukekaa vähän matkaa Reserviläiset-palstaa ennen kuin teette päätöksen haluatteko todella mennä armeijaan. Itse kävin armeijan mutta erosin reservistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917465- 373967
- 453510
- 2352803
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 452482
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202228- 451972