Onko kokemuksia tai tietoa Hanse- veneiden osmoosiherkkyydestä. Osui silmään saksassa myytävä Hanse 371, jossa osmoosivaurioita, ja on valmistunut vuonna 2000.
http://www.boat24.com/en/Sail Boats/Hanse/Hanse 371/detail/189538/
Hansea olen katsellut, mutta pistää miettimään jos tämä on yleistä.
Hansen osmoosi
10
593
Vastaukset
- ÖöMissäSeOsmoosiOn
Anteeksi maalaisuuteni mutta mistä sä noista kuvista näit osmoosiota? En huomannut tekstissäkään mainintaa vai jäikö mulla joku teksti lukematta.
Likainenhan tuo oli eikä mitenkään huolella pidetyn oloinen. Muutama kolhu luukun kannessa, ihmeellinen ylimääräinen reikä kaidetolpan vieressä jonkinlaista hämäkkikuviota genoakiskossa kyllä, mutta osmoosiota?
Vai ole ko vain niin yksinkertainen kuin luulenkin olevani?- simppeleistäsimppelin
Joo, kyllä sä olet vain niin yksinkertainen. Kun klikkaat auki koko tekstin niin huomaat että siellä puhutaan havaitusta osmoosista.
- eimainittu
Joo, alkuperäiskielellä sama (kuin engl.), ja myydään siinä kunnossa, kuin se talvisäilytyspaikassa on.
- Hanserobotti
Joo siinä sanotaan että joulukuussa löytynyt osmoosia ja myydään ilman takuuta, jos ja kun minä ymmärrän tuota englantia.
- OnkoYleistä
Noin, sitten vaan tietoja että onko yleistäkin Hanseissa vai onko ko vene sellainen kuuluisa yksittäistapaus.
- hanse370e
7v seurannalla on myhanse keskustelusaitilla muistaakseni kerran tullut vastaan viesti osmoosiepäilystä. Tuolloin kyse oli primerin alle menneestä vedestä. Ei osmoosista. Toki keskustelut painottuvat enemmän uudempien veneiden ongelmiin.
- Honse
hanse370e kirjoitti:
7v seurannalla on myhanse keskustelusaitilla muistaakseni kerran tullut vastaan viesti osmoosiepäilystä. Tuolloin kyse oli primerin alle menneestä vedestä. Ei osmoosista. Toki keskustelut painottuvat enemmän uudempien veneiden ongelmiin.
Primerin alle mennyt vettä...siis hytissä vai
- seppomartti
Osmoosiongelma korreloi enemmän huonoon huolenpitoon kuin johonkin brandiin. Jos runko on vinyyliesteriä tai peräti epoksia, niin riski on tosin vähäisempi. Mutta vanha Hanse tuskin on kumpaakaan viimeksimainituista.
Pyydä kuvat pohjasta tai suveyorin lausunto. Kyse voi olla muutamasta kuplasta, jotka hoidat helposti itse. Hinta viittaa laajaan vaurioon.Niinpä, oikea hinta olisi varmaan jotain 65-80000. Voit kysyä itseltäsi, että jos korjaus on pieni, miksi sitä ei tehdä ja myydä vene sitten tuohon normaalihintaan.
- Ostapoisjaseilaamenemään
Eihän pienet osmoosivauriot mikään maailmaloppu ole. Korjaamalla niistä selviää. Tätä osmoosijuttuakin pelotellaan ihan suotta. Jos siellä joku kupla on niin hieman avataan, annetaan kuivua kunnolla ja korjataan. Jos vauriot on laajat niin se on isompi homma mutta tuossa sellaisen löytyminen on epätodennäköistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602