Monilla teillä on itseasiassa ADHD!

AikuistenADHD

Kaikenmaailman ongelmia ja tuntemisia ja ajatuksia voi yrittää niputtaa eri tavoilla eri nimikkeiden alle, mutta itse olen yli 30v. siis aikuinen ja olen alkanut epäillä onko minulla aina ollutkin ADHD, ja onko tilkkutäkkimäinen sinne-tänne elämä johtunutkin siitä! Tein ADHD testin, tai oikeastaan kaksikin ja molemmissa sain melko korkeat pistemäärät. Nyt kun aloin kiinnittämään huomiota keskittymisvaikeuksiini niin tajusin kuinka hankalia keskittymisvaikeuksia minulla on ollut... Luulen että monilla muillakin on ADHD, eikä syytä tarvitsisi kaivella jostain epämääräisistä, bipolaari-ahdistus-masennus-jännitys suunnista.

Tuossa yksi testi:
http://www.addadult.com/getting-help/for-you/online-screening-test/

Sain seuraanvalaisen pistetuloksen: 5/6 - 8/12.

7

243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittus

      Toisessa testissä tuli 35 pistettä ja 34 pistettä oli raja aikuisten ADD ADHD:lle. Muita rajoja oli keskivaikea, lievä, sekä ei ADHD:ta. Eli meni ylärajasta yli. Olisikohan mitään hyötyä mihinkään asiaan, mennä lääkärille puhumaan tästä asiasta? Onhan sitä tähänkin asti eletty ja käyty koulut yms...

    • ACDCABBA

      ADHD on tekaistu sairaus, näennäissairaus. Ei kannata kuvitella sairastavansa sellaista mitä ei tieteellisesti katsoen ole edes olemassa.

      'ADHD on myytti' -Robert Spillane
      https://www.youtube.com/watch?v=pFc67ZiZ2M0

    • diagnoosi_vanhalla_iällä

      Sairaus tai ei, niin keskittymisvaikeudet ovat todellinen ongelma.

      Itselläni hoidettiin 30 vuotta ahdistusta sekä pitkillä terapioilla että lääkkeillä, sitten sain ADHD-diagnoosin. No ei sillä enää käytännössä mitään merkitystä ole. ADHD-lääkitys ilman ahdistuslääkettä ei sopinut minulle.

      Jos joku olisi kiinnittänyt huomiota keskittymisvaikeuksiini koulussa, ei minulta olisi mennyt elämässä 20 vuotta hukkaan turhassa opiskelussa ja koulunkäynnissä. Asiat alkoivat helpottaa, kun jätin opinnot kesken ja menin pysyvämmin työelämään. Konkreettisiin töihin, ei mitään teoriamössykkää. Olen ollut elämäni aikana eri aloilla ja ammateissa ja näin yksinkertaiseksi ja koulutyhmäksi ja keskittymishäiriöiseksi ihmiseksi olen pärjännyt hyvin.

      ADHD-diagnoosin samaisesta tuskin kannattaa mennä puhumaan kellekään yleislääkärille. Siihen on erikoistunut jokunen lääkäri Suomessa, en nyt viitsi lähteä mainitsemaan nimiä. nettitestit ovat luonnollisestikin viihdekäyttöä ja suuntaa antavia, diagnostisointi edellyttää hieman painavampaa ainesta.

    • piupiupiuu

      Ei ADHD oireisiin tarvi hakea apua jos niistä ei itselle ole haittaa. Jos taas oireet vaikeuttaa ja hankaloittaa kohtuuttomasti omaa hyvinvointia niin tottakai pitää mennä apua hakemaan. Ja yleislääkärille voi ja kannattaa puhua jos ei muutakaan kautta osaa hommaa hoitaa. Ikävä kyllä, tutkimuksiin pääsy voi olla ja onkin vaikeaa yleiselläpuolella. Sinnikkyys palkitaan. Pitää muistaa myös olla päihteetön.

      ACDCABBA Kyllä adhd on olemassa aivan todistetusti. Se on neurologinen poikkeama aivoissa. Monille se on vaan eduksi.

    • CP-vajokki

      Mäkin oon ceeppari ja saan kaikki avustukset sen ansiosta...

    • läheisriippuvainen.mies

      Kai ADHD kuuluu myös neurologisiin viboihin. Itsellä on As-häikkä. Pientä kaaosta koko muistettavan elämän ajan. Ihmissuhteet ovat hyvin vaikeita.
      Kun vaan jaksaa kiertää pahimpia karikoita kuten päihteitä ja tyytyy omaan marginaalielämäänsä, niin kyllä sitä polkunsa päähän miten kuten tarpoo.
      Olen toisten ihmisten tuesta enemmän riippuvainen kuin aikuiset yleensä. On paljon ihmisiä, jotaka eivät voi sietää minua. Johtuu varmaan omista asenteistani; en voi sietää eräitä tyyppejä.

      • 6gi6

        ADHD kuuluu mielisairauksiin eli sairaus ainoastaan kielikuvallisessa merkityksessä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe