Mulle tulee päivittäin ilmoituksia työkeikoista... Ne vain kaikki ovat liian kaukana minusta. HSL:n alueen ulkopuolelta. Niihin vaaditaan autoa.
Tänään aamulla tuli viesti yhdestä vanhasta työpaikastani. Kiva työpaikka, jonne olisin voinut mennä sen tuttuuden vuoksi. Hyvät kivat työkaverit. Ongelma vain oli se, millä menen. Aikaakin siirtymiseen olisi ollut vain kaksi tuntia. Jos olisi auto, se ei olisi ollut ongelma eikä mikään. Olisin vain syönyt aamupalan ja lähtenyt ajelee sinne päin. Niinhän minä aikoinaankin tein. Tunnin ajelu Helsingistä pois päin ei kauaa kestä, koska ruuhkat ovat yleensä toiseen suuntaan!
Minulla oli autosäästöjä. Minulla oli tarkoitus säästää rahaa niin, että viimeistään tämän vuoden keväällä olisi auto. Sitten tuli tämä unettomuus, johon en saanut apua. Jouduin työttömäksi, rahat loppuivat pikkuhiljaa. Te-toimistossa käsittelyt ovat kestäneet tolkuttoman kauan. Niin kauan, kuin käsittelyt ovat kesken, en voi hakea päivärahaa kassasta. Nyt on jo helmikuu. Toimeentulotukea taas ei ole voitu myöntää, koska "minulla on varallisuutta". En edes tammikuussa saanut, vaikka siinä kuussa rahat loppuivat kaikki. Syynä: Tammikuun alussa tililläni oli varsin hyvin rahaa. Ei siinä huomioida sitä, että vuokraan ja sähköönkin täytyy jäädä jotain. Toisekseen kun se "säästökin" oli alunperin autoa varten. Nyt on maksettu sillä rahalla kaksi vuokraa... Sosiaalineuvoja oli tyytyväinen: hyvä kun olet suorittanut velvollisuutesi, se on hyvä merkki!
Onhan se niin hieno juttu, kun olen velvollisuuteni suorittanut, mutta kun pitäisi syödäkin jotain.... Ja töitä olis, mutta en niitä pysty enää köyhyyden vuoksi vastaanottamaan. Olen siis kirjoilla vuokratyöfirmassa, jossa olisi keikkoja joka ikiselle päivälle, jos vain niitä pystyis ottamaan vastaan. Alkuunhan niitä oli HSL:n alueellakin.
Töitä olisi, vaan liian kaukana!
1
82
Vastaukset
Kyllä niin sekavaa tekstiä. Tarkoitin, ajelu työpaikan suuntaan kestää vain tunnin (vaikka kilometreissä sinne on matkaa ihan kiitettävästi). Jos sieltä joutuisi ajaa tänne saman matkan, aikaa kuluisi varmaan kolme tuntia, koska ruuhkat ovat yleensä kehyskunnista Helsinkiin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä752645Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721822Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2731511Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741504Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461487- 871321
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3981293Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3471253Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3801234- 1281195