Mulle tulee päivittäin ilmoituksia työkeikoista... Ne vain kaikki ovat liian kaukana minusta. HSL:n alueen ulkopuolelta. Niihin vaaditaan autoa.
Tänään aamulla tuli viesti yhdestä vanhasta työpaikastani. Kiva työpaikka, jonne olisin voinut mennä sen tuttuuden vuoksi. Hyvät kivat työkaverit. Ongelma vain oli se, millä menen. Aikaakin siirtymiseen olisi ollut vain kaksi tuntia. Jos olisi auto, se ei olisi ollut ongelma eikä mikään. Olisin vain syönyt aamupalan ja lähtenyt ajelee sinne päin. Niinhän minä aikoinaankin tein. Tunnin ajelu Helsingistä pois päin ei kauaa kestä, koska ruuhkat ovat yleensä toiseen suuntaan!
Minulla oli autosäästöjä. Minulla oli tarkoitus säästää rahaa niin, että viimeistään tämän vuoden keväällä olisi auto. Sitten tuli tämä unettomuus, johon en saanut apua. Jouduin työttömäksi, rahat loppuivat pikkuhiljaa. Te-toimistossa käsittelyt ovat kestäneet tolkuttoman kauan. Niin kauan, kuin käsittelyt ovat kesken, en voi hakea päivärahaa kassasta. Nyt on jo helmikuu. Toimeentulotukea taas ei ole voitu myöntää, koska "minulla on varallisuutta". En edes tammikuussa saanut, vaikka siinä kuussa rahat loppuivat kaikki. Syynä: Tammikuun alussa tililläni oli varsin hyvin rahaa. Ei siinä huomioida sitä, että vuokraan ja sähköönkin täytyy jäädä jotain. Toisekseen kun se "säästökin" oli alunperin autoa varten. Nyt on maksettu sillä rahalla kaksi vuokraa... Sosiaalineuvoja oli tyytyväinen: hyvä kun olet suorittanut velvollisuutesi, se on hyvä merkki!
Onhan se niin hieno juttu, kun olen velvollisuuteni suorittanut, mutta kun pitäisi syödäkin jotain.... Ja töitä olis, mutta en niitä pysty enää köyhyyden vuoksi vastaanottamaan. Olen siis kirjoilla vuokratyöfirmassa, jossa olisi keikkoja joka ikiselle päivälle, jos vain niitä pystyis ottamaan vastaan. Alkuunhan niitä oli HSL:n alueellakin.
Töitä olisi, vaan liian kaukana!
1
145
Vastaukset 1
Kyllä niin sekavaa tekstiä. Tarkoitin, ajelu työpaikan suuntaan kestää vain tunnin (vaikka kilometreissä sinne on matkaa ihan kiitettävästi). Jos sieltä joutuisi ajaa tänne saman matkan, aikaa kuluisi varmaan kolme tuntia, koska ruuhkat ovat yleensä kehyskunnista Helsinkiin päin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211361- 671305
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331251- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574