"Meikkaava nainen ei ikinä löydä...

..rehellistä miestä" - vanha suomalaiskirja varoittaa:

http://www.voice.fi/ilmiot/meikkaava-nainen-ei-ikina-loyda-rehellista-miesta-vanha-suomalaiskirja-varoittaa-137240

"Vain demimondi, elähtänyt nainen, käyttää ihomaalia salatakseen paheiden tuhkanharmaan värin ja kurjuuden."

Tuo oli niin hyvin sanottu että piti laittaa avaus vaikkei mulla sinällään mitään meikkaamista vastaan olekaan ja tulipahan opittua tuo ainakin mulle uusi termi "demimondi":

https://en.wikipedia.org/wiki/Demimonde

Tykkäisiköhän palstan naiset jos me palstan miehet karkeahkon "lutka" ilmaisun sijaan alkaisimme sofistikoituneesti käyttämään "demimondi" -ilmausta? se voisi luoda meistä kuvaa laajahkosti asioista tietävinä sivistyneinä miehinä niin uskottavuutemme voisi sitä kautta nousta ja ehkä moraalioppejamme paremmin sitten vastaan otettaisiin?

Tuolla muuten mainioita ohjeita kotirouville suoraan 1960-luvulta, toimisivat kyllä näin 2000-luvullakin:

http://www.iskelma.fi/uutiset/viihde/haluatko-miellyttaa-miestasi-kokeile-1960-luvun-ohjeita-kotirouville-112460

19

446

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pihtarikurppa

Demimondi. :-D :-D Ilman muuta, vaihda ihmeessä!! Tuotahan voisit käyttää vaikka ihan arkikielessä, koska ei kukaan kuitenkaan tajua mitä se tarkoittaa. "Hei demimondi, lähdetkö paneen??"
      Mullakin on sellainen opaskirja vuodelta kuokka ja kirves, missä annetaan ohjeita miehen miellyttämiseksi. Opettelin ulkoa ja yritän elää juuri päinvastoin. Mulle tuli kuitenkin juuri mieleen assosiaatio, että unohdin ostaa uuden meikkivoiteen ja huulipunan. Kiitti muistutuksesta!

• Ei ihme, että miehesi kuoli, kun olet aina noin ilkeä. :-(

• Menisiköhän imartelusta: "Tuon näköistä naista voi kuvailla vain yhdellä sanalla ja se sana on demimondi"

• pkkrt
        Harmaaritari kirjoitti:

Menisiköhän imartelusta: "Tuon näköistä naista voi kuvailla vain yhdellä sanalla ja se sana on demimondi"

Termi taitaa olla suomeksi puolimaailman nainen.

• Rose_91

Enpä tiedä tuosta meikkimäärän ja miehen rehellisyyden korrelaatiosta. Mutta siinä mielessä kevyt meikki on ja meikittömyys ovat parempia vaihtoehtoja, että sitä tule heti näytettyä miltä näyttää luonnontilassa. Paksulla meikillä kun voi muuttaa ulkonäköään paljonkin.

Ihan hauskoja nuo 60-luvun ohjeet. Tosin joitain noista voi ola vaikea noudattaa (ainakaan siis koko ajan), kun nykypäivänä naisetkin käyvät useimmiten töissä. Nuo ohjeet on selvästi kirjoitettu kotirouvalle, jolla on aina aikaa tehdä miehelle ruoka valmiiksi kun tämä tulee kotiin.

• Minusta suloisen viattomia osa noista.

"2. Jos kysyt keneltä tahansa mieheltä, mitä hän haluaisi jälkiruoaksi, vastaa hän luultavasti "jotakin suklaista". Muista ostaa siis myös tätä tummaa herkkua."

kuuluisi varmaan nykyään:

"2. Jos kysyt keneltä tahansa mieheltä, mitä hän haluaisi jälkiruoaksi, vastaa hän luultavasti "p..ua". Muista siis ehkäisy.

Tai tuo:

"8. Miesten on vaikea antaa tiettyjä naisellisia "syntejä" anteeksi. Oletko syyllistynyt levittämään huulipunaa hampaisiisi? Onko olkaimesi lipsahtanut näkösälle? Oletko valittanut, kun tuuli on sekoittanut hiuksiasi? Siisteys on miehen silmissä naisellinen hyve, joten asettele kosmetiikkatuotteesi omaan nurkkaansa kuin ne olisivat näyteikkunassa. "

olisi nykyään:

"8. Miesten on vaikea antaa tiettyjä naisellisia "syntejä" anteeksi. Oletko syyllistynyt levittämään haarojasi ulkomaanmatkoilla? Onko alastonkuvasi lipsahtanut nettiin? Oletko valittanut, kun ätmi on tullut vastaan? Siisteys on miehen silmissä naisellinen hyve, joten asettele dildopatteristosi omaan nurkkaansa kuin ne olisivat näyteikkunassa. "

• Rose_91
        Harmaaritari kirjoitti:

Minusta suloisen viattomia osa noista.

"2. Jos kysyt keneltä tahansa mieheltä, mitä hän haluaisi jälkiruoaksi, vastaa hän luultavasti "jotakin suklaista". Muista ostaa siis myös tätä tummaa herkkua."

kuuluisi varmaan nykyään:

"2. Jos kysyt keneltä tahansa mieheltä, mitä hän haluaisi jälkiruoaksi, vastaa hän luultavasti "p..ua". Muista siis ehkäisy.

Tai tuo:

"8. Miesten on vaikea antaa tiettyjä naisellisia "syntejä" anteeksi. Oletko syyllistynyt levittämään huulipunaa hampaisiisi? Onko olkaimesi lipsahtanut näkösälle? Oletko valittanut, kun tuuli on sekoittanut hiuksiasi? Siisteys on miehen silmissä naisellinen hyve, joten asettele kosmetiikkatuotteesi omaan nurkkaansa kuin ne olisivat näyteikkunassa. "

olisi nykyään:

"8. Miesten on vaikea antaa tiettyjä naisellisia "syntejä" anteeksi. Oletko syyllistynyt levittämään haarojasi ulkomaanmatkoilla? Onko alastonkuvasi lipsahtanut nettiin? Oletko valittanut, kun ätmi on tullut vastaan? Siisteys on miehen silmissä naisellinen hyve, joten asettele dildopatteristosi omaan nurkkaansa kuin ne olisivat näyteikkunassa. "

Minusta nuo vanhat ohjeet voivat olla ihan valideja nykyäänkin. Tai ainakin meillä sekä minä että mies tykätään kotitekoisesta suklaakakusta :D

• Rose_91 kirjoitti:

Minusta nuo vanhat ohjeet voivat olla ihan valideja nykyäänkin. Tai ainakin meillä sekä minä että mies tykätään kotitekoisesta suklaakakusta :D

Kukapa mies ei tykkäisi naisensa tekemästä suklaa- tai mistä tahansa muustakin kakusta mutta sinähän oletkin harvinainen hyvä nykypäivän naiseksi, ei tuollaisia jokaiselle riitä.

• Rose_91
        Harmaaritari kirjoitti:

Kukapa mies ei tykkäisi naisensa tekemästä suklaa- tai mistä tahansa muustakin kakusta mutta sinähän oletkin harvinainen hyvä nykypäivän naiseksi, ei tuollaisia jokaiselle riitä.

Kyllä mun tietääkseni moni nainen harrastaa leivontaa ainakin jossain määrin. Tosin mun mielestä pitää ottaa myös huomioon, että usein "perinteisen naisen" tai "perinteisen miehen" työt saattavat alkaa kiinnostaa vasta parisuhteen myötä. En minäkään ollut kovin kiinnostunut leipomisesta kun olin sinkku ja asuin yksin. Vasta sitten alkoi kiinnostaa kun alkoi seurustella ja oli joku jonka kanssa jakaa leivonnaiset.

Mun mielestä parisuhteessa molemmat osapuolet vaikuttavat toisiinsa ihan huomaaatta.

• Rose_91 kirjoitti:

Kyllä mun tietääkseni moni nainen harrastaa leivontaa ainakin jossain määrin. Tosin mun mielestä pitää ottaa myös huomioon, että usein "perinteisen naisen" tai "perinteisen miehen" työt saattavat alkaa kiinnostaa vasta parisuhteen myötä. En minäkään ollut kovin kiinnostunut leipomisesta kun olin sinkku ja asuin yksin. Vasta sitten alkoi kiinnostaa kun alkoi seurustella ja oli joku jonka kanssa jakaa leivonnaiset.

Mun mielestä parisuhteessa molemmat osapuolet vaikuttavat toisiinsa ihan huomaaatta.

"Mun mielestä parisuhteessa molemmat osapuolet vaikuttavat toisiinsa ihan huomaaatta."

Noinhan se on parhaassa tapauksessa tai ainakin silloin on paras tapaus kun kumpainekin tuo toisessaan niitä parhaita puolia esiin, onhan niitä kyllä esimerkkejä joissa tulee sitten huonot puolet pintaan mutta ne ihmiset ei sitten alkuaankaan ole olleet sopivia toisilleen. Juu, leipomusjutut on varmaan semmoisia ettei itselle pelkästään niin helposti tule alettua veivaamaan mutta jos on toinenkin siinä ja tietää että tykkää niin vaivaakin vähän mielellään näkee sitten.

• Kyllä tuossa toinen puoli tota on, vaikka vanha ohje onkin.

Kyllä voimakas meikki naisella edelleen anta tietyn mielikuvan huomiohakuisesta naisesta, kuten kovin antvat vaatteetkin.

Jollain perusteella senpelimieskin naisensa valitsee.

• PitääPaikkaansa

Ja huolestuttavaa on, kuinka naiset meikkaavat nykypäivänä entistä enemmän (ulkonäköpaineiden ja somen ansiosta). Tosi monella tuntuu olevan esim. irtoripset ja vahvat silmämeikit jopa töissäkin. Onhan se kieltämättä ihan hyvännäköistä monilla, mutta luonnollisuus puuttuu ja henkilö voi olla täysin eri näköinen ilman meikkejä. Ei ihme, että tällainen toiminta houkuttelee kaikenlaisia pelimiehiä.

• hausfraukirjat

Sä olet oikeasti fiksu, empaattinen mies, mikä peittyy lutkittelujen alle, joten harkitse tarkkaan tuota demimondin käyttöä, jos haluat pitää naiset kauempana ;)

Eikö se muuten ole demimondeeni? Siis puolimaailman nainen, kun taas mondeeni on lady, molemmat nimitykset ovat olleet ihan käytössä ainakin isoäitini ikäpolvelle. Puolimaailman nainen on "maalattu", hän syö purukumia, polttaa tupakkaa kävellessään kadulla, on moraaliltaan epäilyttävä. Nykyään sanottaisiin lutkahtava, vaikka nuo käytössäännöt ovat romuttuneet jo kauan sitten.

Pidän tosi paljon noista kotirouvaohjeista, sellaisia kirjoja löytyy kotoa. Ideahan tuossa on se, että ilahdutetaan, kyllähän kaiken voi soveltaa nykypäivään ja toteuttaa vain sellaista, joka sopii. Harvoissa talouksissa on enää kotiapulaisia niin kuin ennen tosiasiassa monissa paikoissa oli, jos rouva oli töissä.

Kokkailu ja leipominen on mun mielestä muotia nuorten naisten keskuudessa. Tytär on ihan kondiittoritasoa leipomuksissaan, piti nuorempana blogiakin, ja nuoret miehet ovat hifistelykokkeja. Ihan tulee suorituspaineita, kun sellainen tulee kylään :)

• Kiltti-ja-kunnollinen

Vain rumat naiset meikkaa. Eli kaikki naiset meikkaa.

• Oishan se sophisticated, verraten sanaan lutka. Ihan hauskoja ohjeita nuo kootut. Jokseenkin toimivia ehkä nykyäänkin.

• Mikä on sinusta rehellistä?

• Minusta on rehellisyys on hienoa mutta asioista on osattava kertoa hellävaraisesti.

• valtakunta kirjoitti:

Minusta on rehellisyys on hienoa mutta asioista on osattava kertoa hellävaraisesti.

Ja itsestään huolta pitävä ihanteellista, olisi ihanan motivoida myös itselle kullekkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      136
      1917
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      887
    3. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      178
      883
    4. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      60
      820
    5. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      37
      798
    6. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      47
      742
    7. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      73
      691
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      278
      690
    9. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      46
      683
    10. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      34
      622
    Aihe