Olen tilavaa farkkua haikaillut ja E farkku mersussa näyttäisi olevan suht iso tavaratila. Asutaan hiekkatien päässä joten takaveto ei käy laatuun joten jos mersuun päädytään niin sen on oltava 4 matic. Mietityttää vaan moisen kulkineen kestävyys kun nettiautossa ei ole yhtään yli 300000tkm ajettua, onko se niin että kun japsiautot on 300000km kohdalla sisäänajettuja niin mersut ajetaan jo romikselle?!? Onko noissa joku pommi jonka takia nuo kannattaa kiertää kaukaa? Kokemuksia?
4 Matic E mersun kesto?!?
17
8795
Vastaukset
- Tuleva_mersukuskik
Niin ja lisätään vielä siis että bensamersusta olisi kyse
- mersy_kovis
Ja diisselimersusta eiku siis riiiisselimerrsustäööä
- E220_CDI
E-sarjalaisen 4Matic on mekaaninen neliveto, ja kestävä.
Kustannukset nousevat jonkin verran, koska ei ole mitään sähköisesti ohjattua nestekytkinhärpäkettä, jolla voisi kesäaikaan irrottaa toisen kardaanin käytöstä, vaan 4Matic etenee nelivetoisena aina. Siksi se onkin quattron tavoin niin loistava ajettava, kun prosessorihirviö ei vispaa voimanjakoa eessuntaas.
Mutta ostohinta on kalliimpi, kulutus suurempi ja huolto kalliimpaa etuperän öljynvaihtojen vuoksi. Jos tämä on tiedossa, niin antaa mennä vain.
Sitä en tosin ymmärtänyt, mihin hiekkatie tarvii nelivedon? Oma mökkini on paitsi joka suunnasta erittäin jyrkkäpiirteisen ja mutkaisen hiekkatien varrella laskettelurinteiden läheisyydessä ja lisäksi vielä Enontekiön alapuolisen Suomen runsaslumisimmassa paikassa (keskimäärin Forecan tilastoissa). En vaan keksi, mihin oikeasti tarvitsisin nelivetoa, vaikka se hauska olisikin. Mökkinaapurin katumaasturia hinattiin mökkirannasta lumimyrskyn jälkeen, kun ei pystynyt seuraamaan jo poistuneen takavetoisen pyöränjäljissä. Jos etuvetoisella arvelet selviäväsi, silloin W211 tai W212 korimallin takavetoisella selviää vielä paremmin.
Minä en ainakaan etuvetoiseen luisupulkkaa enää palaa, kun V70:sta eroon pääsin. - mesestar
Missä myydään OIKEASTI alle puoli miljoonaa ajettua muutaman vuoden ikäistä mersua ???
Kyllä ne ruuvataan kaikki ja suomessakin.....
Näkeehän se kun seuraa vanhojen taksimersujen tietä. Kun ikää tulee lisää kilometrit vaan mittarista vähenee :-D odometer correction on päivän sana- E220_CDI
MIllä ajattelit ottaa DSB huoltolokista kilometrejä pois?
- että.sellaista
Juu, parhaissa 2.2 D4D Avensiksissa on jo kolmas moottori menossa 300 tkm kohdalla. Mersua tai mitään muutakaan autoa ei pidä ostaa käytettynä, jos pelkää sen hajoamista.
- lieneemelkoinenauto
No käytetystä on kumminkin kyse aloittajalla,eihän mersua edes pelätä hajoamisen puolesta yleensä.
Kulutus kasvaa se tiedetään,mutta sillä ei liene väliä sitten.
Kyllä tämän päivän 4 veto mersut on hyviä. - Nllfrthfjyc
Huonoihin ei kannata sekaantua oli merkki mikä hyvänsä, joihinkin merkkeihin ei ollenkaan
- JTE
Itsellä 2013 mallinen E250 4matic farkku uudesta asti. Nyt mittarissa 260 000 km, eikä mitään murheita. Huollot tehty ohjelman mukaan. Menee minne käsketään huonoillakin teillä. Voin suositella lämpimästi.
- Anonyymi
Ostin käytettynä e ,250 diesel 4 matig ,2014 , mittarissa oli ostaessa 130000 km, pari vuotta ajellut nyt km 200000 mittarissa, ilmajousi remontti tehty Edullinen 1140€ , pulkkinen autohuolto jkl, oon tyytyväinen meseen t. Sami viikki
- PaskojaMesenKoneet
Joo . Jakoketjut venyy ja paukkuu mersun uudemmis koneis, oli diesel tai bensa, ja ne kannattaa vaihtaa yhtä tiuhaan kun jakohihnat, jos ei halua konerikkoa.
Tosi vittumaisia nuo jakoketjut nykyään kun on laitettu vauhtipyörän puolelle.- E220_CDI
Mitäs ostit ennen helmikuu 2011 tuotantoviikolla tehdyn?
Volvon toinen, Opelin kolmas tai neljäs hihnanvaihtojakso menossa alkuperäisellä ketjulla ja kiristimellä, ei ylimääräisiä rapinoita. Itse asiassa sähköauton koeajolla suurin pettymys oli järjetön meteli. Oli kiva jättää melutoosan avaimet tiskille ja saada oma hiljainen ja mukava turbodiesel takaisin.
Jos turbiinin päässä olevia ketjuja olet vaihtanut riitävästi tietääksesi homman veetumaiseksi, miksi ihmeessä väköstelet niitä ketjuja ilman oikeita työkaluja? Vain amatöörit nostavat koneen pois kytkimen puolella olevan ketjun tai kiristimen vaihtamiseksi.
- w34552352we
On noissa 4Maticeisssa joitain ongelmia.
Se on perseestä ettei 200cdi:tä ole jo nelikkona. riittäisi aivan hyvin, varsinkin kun sen voi piristää.- kfkdlf
Ja w210:kin voi olla ihan hyvin jo 200cdi alkaen 4 matic. Onnistuisikohan sellainen muutos että 320cdi 4martic ja siitä moottori 2.2 om646 moottoriksi, laatikon ja muun voimansiirron jäädessä originaaliksi
- sellaistase
kfkdlf kirjoitti:
Ja w210:kin voi olla ihan hyvin jo 200cdi alkaen 4 matic. Onnistuisikohan sellainen muutos että 320cdi 4martic ja siitä moottori 2.2 om646 moottoriksi, laatikon ja muun voimansiirron jäädessä originaaliksi
Mitä tuolla vaihdolla olisi niinkuin tarkoitus saavuttaa?
- Bpttrhhhh
Liian kalliita ylläpitää monille, siksi niitä on niin vähän tarjollakin, saksan ladoja.
Nippu kunnossa niin osta mutta viimesillä rahoillaan ei kannata mersuihin sekaantua. - Anonyymi
Mersu on paskaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1801975
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1591697Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461666- 1231453
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1551226Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia501082Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen58990- 15879
- 69872
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26867