Suomenkielinen Python-kurssi, varsinaisesti tarkoitettu peruskoulun opettajille (ohjelmointiopetus kouluissa on alkanut), on ruvennut avautumaan kaikkien käytettäväksi täällä Internetissä: https://plus.cs.hut.fi/aapinen-python/K2017/
Pythonia opetetaan
11
292
Vastaukset
Eräs (muun muassa) Pythonin koodiarkisto: http://rosettacode.org/wiki/Category:Python
- perusasiat-ensin
Opettasivat taaperot sentäs ensinnä edes lukemaan ja laskemaan ynnä- vähennys- kerto sekä jakolaskua ennenkuin alkavat mitään ohjelmointia niille tuputtumaan.
Täällä ohjelmointia ylistetään ja sen opetuksen tarpeellisuutta perustellaan: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/koodi2016/Koodi2016_LR.pdf
Pythonkaan ei mielestäni ole tarpeeksi käyttäystävällinen eikä luokseenvetävä ohjelmointikieli. Sekin on tekstipötkön pikkutarkkuutta ja monimutkaisuutta. Visuaalisuutta, havainnollisuutta sekä oppimisen ja käytön yksinkertaisuutta tarvitaan varsinkin koululaisille, joista kaikki eivät jaksa kiinnostua aiheesta ja syventyä siihen. Lieneehän se useimmille pakkopullaa, samoin opettajien enemmistölle.
Hakutermi "visual python" antaa Googlessa nämä vastaukset: https://www.google.fi/search?q=visual python
Siltä varalta, ettei tämä ole tuolla mukana, lisään https://www.codeproject.com/Articles/693408/Using-Python-inside-Programming-Without-Coding-Tec
Myös C ja C# ovat mukana viimeksimainitussa.- perusasiat-ensin
Sitähän ohjelmointi on: pikkutarkkaa, monimutkaista ja erinomaisen abstraktia.
Kiva-kiva ohjelmointia on olemassa yhtä vähän kuin kiva-kiva matematiikkaa.
- perusasiat-ensin
Taaperot saa vaan ohjelmointikammon.
Vielä epäpätevät opettamassa epäkypsiä niin tietäähän sen mitä siitä tulee.
Enintään yläasteella ja lukiossa voisi olla ohjelmointi oppiaineena ja valinnaisena sielläkin.Näköjään lähdetään aivan alkeista ja esimerkiksi Python tulee mukaan vasta yläkoulussa. Kammon syntymistä pitää erityisesti välttää. Siinä merkitsee paljon se, että ohjelmointi näyttäytyy alusta alkaen "kivana" ja helppona. Hyötyajatteluhan tuskin tulee vielä peruskoulussa opetuksen avuksi.
Tuo ei ole rakentava näkökulma. Eihän mikään ole välttämättä ja asiaankuuluvasti mitään, esimerkiksi ikävää. Kunhan tuloksia saadaan kulloinkin tarpeellisessa määrin, muu on yhdentekevää. Aina on pyrittävä ihmisen kannalta "kivempaan" eli helpompaan ja miellyttävämpään, siitä on monenlaisia etuja. Ohjelmoimisenkaan ei tarvitse olla sankaruuuutta ja raatamista.
Edellinen on vastine nimimerkille perusasiat-ensin.
Kivaa tietysti opiskellaan ja opitaan mieluummin ja paremmin tuloksin kuin ikävää. Ja kun ohjelmointitaito on tarkoitus tehdä koko kansan omaisuudeksi samana tapaan kuin luku- ja kirjoitustaito, niin nimenomaan penseän enemmistön vuoksi on paras lähteä "kivalle linjalle". Edellämainittuja taitoja ihmiset joutuvat arkielämässään myöhemminkin harjoittamaan, mutta ohjelmoinnin kohdalla se ei ole varmaa. Siksi on hyvä luoda jo lapsiin myönteinen suhde ohjelmointiin.- perusasiat-ensin
pähkäilijä kirjoitti:
Edellinen on vastine nimimerkille perusasiat-ensin.
Kivaa tietysti opiskellaan ja opitaan mieluummin ja paremmin tuloksin kuin ikävää. Ja kun ohjelmointitaito on tarkoitus tehdä koko kansan omaisuudeksi samana tapaan kuin luku- ja kirjoitustaito, niin nimenomaan penseän enemmistön vuoksi on paras lähteä "kivalle linjalle". Edellämainittuja taitoja ihmiset joutuvat arkielämässään myöhemminkin harjoittamaan, mutta ohjelmoinnin kohdalla se ei ole varmaa. Siksi on hyvä luoda jo lapsiin myönteinen suhde ohjelmointiin.On täysin tarpeetonta scifistelyä tuputtaa ohjelmointitaitoa "koko kansan omaisuudeksi".
Jos jollekulle ammattinsa vuoksi on tarpeen opetella ohjelmointia, sen ehtii hyvin tehdä vaikka aikuisena, jolloin aivot on paremmin kehittyneet käsittelemään abstrakteja asioita. perusasiat-ensin kirjoitti:
On täysin tarpeetonta scifistelyä tuputtaa ohjelmointitaitoa "koko kansan omaisuudeksi".
Jos jollekulle ammattinsa vuoksi on tarpeen opetella ohjelmointia, sen ehtii hyvin tehdä vaikka aikuisena, jolloin aivot on paremmin kehittyneet käsittelemään abstrakteja asioita.Myös kirjaimistomme on abstrakti asia. Merkit ja numerot eivät mitenkään liity käytännön asioihin - kunnes ne kukin opimme liittämään. Jonkin ajan kuluttua ohjelmointitaito todennäköisesti kuuluu yhtä itsestäänselvästi ihmisten perusvalmiuksiin. Sehän on elämän- ja elinympäristönhallintaa.
Joka tapauksessa tietotekniikan uusi kehityslinja on alkanut, eikä sitä enää pysäytettäne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091185
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171014- 125906
- 94771
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504