urheilussa !? Eikä mikään mieto huume !?
Onko hallitus saanut siitäkin potkua, uhoiluun ?
Pervetiini oli sotiemme yleisin käyttö huume ja
13
1830
Vastaukset
- Abrahamm
Taitaa Niinistöjemme triio käyttää samaa ainetta, Venäjä vihassa !?
Olen Timo U S kunnioituksella ja kunnia haluta lähettää postissa we (sgtgallagher39@gmail.com)
Sherri.
- Abrahamm
Sitä piti olla Hotapulverissakin ?
- Arska_Pirinen
Pervitiini on metamfetamiinia. Sitä annettiin lähinnä kaukopartiomiesten mukaan hätätilanteiden varalle. Yleisin huume oli morfiini, jota käytettiin haavoittuneiden kipulääkkeenä, ja joskus jopa yskänlääkkeenä pieninä annoksina.
- Pohdiskelija2
Ei vanhat sotajermut kyllä puhuneet että heemeita käytettiin. Mutta sehän oli vaiettu salaisuus. Kerrottiin että "ryssä" hyökkää vodkan voimalla.
- Mmarb
Sinun kirjoituksesi ovat aina niin sekavia, ettet sinäkään taida ihan selvin päin olla? Juttusi ovat silkkaa tajunnanvirtaa.
Keskity runojen raapusteluun ja muihin akkojen hommiin, Abrahamm. - history
Pervitiiniä käytettiin armeijassa yleisesti, varsinkin jatkosodan loppuvaiheessa sitä jaettiin rivimiehillekin.
Sen vuoksi moni rintamaveteraani on kärsinyt huumeriippuvuudesta näihin päiviin saakka eikä ole saanut kunnollista hoitoa. Hyvä palkkio itsenäisen maan puolustajalle!- Arska_Pirinen
Kyllä se Kannaksen halkijuoksu sujui ihan ilman piristeitä, poikkeuksia varmaan on. Huumekoukkuun jääneet veteraanit olivat morfiinin käyttäjiä, kuolleita kaikki jo aikoja sitten. Maalilmamestari ja olympiamitalisti August Kiurun mukaan kilpahiihtäjät käyttivät pervitiiniä tai vastaavaa 1950- ja 1960-luvuilla.
Pelkäämpä että kossu oli se yleisin ?
- Heroiini
nappeja ne käytti flunssaan, Pervitiiniä jopa silloin kuin olivat marjassa asemasodan aikana.
Hyi vittu, mutta kuka on väittänyt, että sotiminen on terveellistä? Viinaa miellettiin päihteeksi. Meta-amfetamiinia ei mielletty päihteeksi lainkaan, ikään kuin päinvastoin koska se piristää. Huumeiden historiassa oleellista on psykologia miksi mikin aine mielettään. Huume on vain lakitermsitöä. eikä silloinen laki kieltänyt mitään näitä aineista. - Abrahamm
Erään tuntemani tehtaan hiihtomestaruus kilpailussa, rautavaraston esimies jätti kannonnokkaa täyden viinapullon, eikä senjälkeen ytään enää tullut maaliin ! Doping toimi !
- jatäyttäkäämaailma
Sippe tarvi muuta huumetta kuin uskoa?
- Abrahamm
Pervetiiniä hallitus herroille, niin ovat rajalla aikayksikön, ettei duunareita tarvitse etulinjaan pakottaa, taas hyökkäys sodassa, joka muutetaan puolustus sankarisodaksi !?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 828029
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556138- 816080
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344601- 363204
- 483196
- 382695
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412685- 402610
- 251933